1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613829 inlägg · 6214 ämnen
« · 2452330 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Ante sätter defensiven främst!

DenRöda: Om du läser mitt svar till olle så förstår du nog mitt resenomang, säger inte att jag hade satt nån på bänken. Men om vi skulle se svart o vitt på just dom två så skulle jag ta E.P alla dagar i veckan.

Det skulle vara roligt att få reda på vilka olikheter det var mellan TIK och Halloran på hur man ser på hockey och hur det ska spelas. Det verkar som om Halloran inte var nöjd med den roll han fick i laget.

Tom Topp: Som sagt, blir en intressant målvaktskamp nästa säsong. 💪

Tycker vi önskar Halloran lycka till i Modo och hoppas på att dom tar sig till SHL #länsderby

Tom Topp: Lite skillnad på hur IKO:s första PP tar emot dåliga pass och studsande puckar gentemot hur vi gör det.
Bra bollkänsla där.

Halloran "talar ut" i Övik Allehanda, kastar dock inte speciellt mycket skit på Timrå.

"Redan i lördags började ryktena ta fart om att Nick Halloran inte var nöjd med situationen i Timrå, när ST gick ut med uppgifter om att forwarden var på väg bort.
Enligt ÖA var fyra SHL-klubbar intresserade av att knyta till sig den amerikanske forwarden, men då Timrå inte ville släppa honom till en konkurrent föll valet på Modo när de allsvenska erbjudandena kom på tal.
– Det var den bästa möjligheten för mig. Modo är ett väldigt starkt lag i år och har en bra chans att vinna ligan, så det var en resa jag inte ville missa, säger Halloran och avslöjar att han kunde hamnat här redan för ett och ett halvt år sedan: – Jag var faktiskt nära att skriva på för Modo innan jag åkte över till Europa. Men det föll ut i sanden och jag hamnade i Finland i stället. Det är lite kul att cirkeln sluts nu.
Forwarden lämnade Örebro för Timrå inför säsongen och inledde också starkt i sin nya klubb, men ju längre säsongen gått ju mindre har speltiden blivit.
I de senaste två matcherna förpassades han till bänken och till slut kände han att situationen blev ohållbar.
– Oturligt nog funkade det inte i Timrå, men det är så det är inom hockeyn i bland. Nu ser jag fram emot det här äventyret i stället, säger han.
Vad var det som inte funkade i Timrå?
– Vi såg lite olika på en rad aspekter om mitt spel. Där finns inte för mycket att säga om det egentligen, men vi tyckte olika och till slut var det bäst att gå skilda vägar.
Det finns supportrar och experter som är kritiska till din karaktär. Hur skulle du beskriva dig själv? Forwarden lämnade Örebro för Timrå inför säsongen och inledde också starkt i sin nya klubb, men ju längre säsongen gått ju mindre har speltiden blivit.
I de senaste två matcherna förpassades han till bänken och till slut kände han att situationen blev ohållbar.
– Oturligt nog funkade det inte i Timrå, men det är så det är inom hockeyn i bland. Nu ser jag fram emot det här äventyret i stället, säger han.
Vad var det som inte funkade i Timrå?
– Vi såg lite olika på en rad aspekter om mitt spel. Där finns inte för mycket att säga om det egentligen, men vi tyckte olika och till slut var det bäst att gå skilda vägar.
Det finns supportrar och experter som är kritiska till din karaktär. Hur skulle du beskriva dig själv? – Folk får säga vad de vill, men om du frågar mig så har jag väldigt bra karaktär. Jag har haft bra lagkemi och hög närvaro var jag än har varit och kommer att fortsätta med det även fortsättningsvis. Forwarden, som stått för strax över en halv poäng per match under sina 47 SHL-matcher, hoppas komma in och bli en ledande spelare för Modo. Han beskriver farten och skottet som sina största styrkor.
– Jag vill använda min fart för att skapa möjligheter för min lagkamrater och mig själv. Jag har ett ganska rappt och bra skott och hoppas bli en producerande spelare i ett redan bra lag, säger han.
Och
I Modos omklädningsrum finns det redan ett välbekant ansikte sedan tidigare, backen Daniel Brickley. Halloran och Brickley spelade ihop under en kortare tid i LA Kings organisation för ett par år sedan.
– Vi har pratat ganska mycket sedan detta kom på tal. Vi är väldigt bra vänner sedan ett par år tillbaka och det ska bli jättekul att ha honom i laget. Han hade absolut en del i att det blev Modo, säger han.
Spelar du på fredag?
– Ja, det är tanken."

Sputnik: Juel är som en vägg i målet!

Dubbeld: Claesson ?

erathoo: HV! Man vill ju ha Oskars på behagligt avstånd!

erathoo: Domaren

Hv - Oskars, vilka hejar man på?

{9682}: Skott i kryllan och stenhårda icingar?!

LaLeggia, 1-0 HV-IKO, i p.p.

Synct: Det är väl klart att Halloran var en felvärvning. Allt talar för det. Han fick gå från Örebro efter samma resa. Laget har underpresterat och ngt har inte varit bra i gruppen.
Det var ett ruttet hallon i korgen helt enkelt.
Skönt att han nu kmr hålla Modo kvar i allsvenskan ett år till.

Och ja, jag tyckte han såg bra ut i början, precis som han gjorde i Örebro. Men sen har han ju varit rätt osynlig.

För er information så kom det ut idag från Kuriren.nu att Luleå nyligen tackat nej till Bernhardt för att de anser honom inte vara tillräckligt bra. Det borde ju vara en signal att nappa på.

{9682}: Dagens Chuck Norris. When the bogeyman goes to bed he looks for Chuck Norris.

{9682}: Hallonet kan göra snabba piruetter men är en soloartist som bara vill ha isen för sig själv.

Herminator: Berätta mer. Ove känner inte Hallonet.

{9682}: Ove har fått en konståkerska, grattis...

{9037}: Du måste vara lika glad som Ove. Ove har fått en ny spelare.

{9633}: Boyce och bra stats? När då?

Malou efter 10 där isprinsessan Halloran får prata ut om sin tid i Timrå. Ja Halloran varför spelar du helt plötsligt i korpserien? 😄 Med dennes uttåg så borde Walli få spela på den plats han förtjänar.

Olli Nomadinen : eller så drar dom upp axlarna och vill för mycket! Hursomhelst så får det gärna släppa snart!

Olli Nomadinen : Är väl mest Sanny som laddat bössan i "stor-media" där med dålig karaktär och gnällspik, man undrar ju hur insatt han är i situationen egentligen.

Timrå4ever: ironi

{297}: Är man lite konstruktiv så är Halloran för enkelspårig. Jag hade tänkt skriva för vek också men det är omöjligt utan att isf konstatera att han knappast är vekare än Dahlén. Snacket om dålig karaktär och hängskalle känns lite som efterhandskonstruktioner. Som jämförelse har vi några superstars till hemvändare som åker runt och gömmer sig rätt duktigt f.n.

Vore trist om Walli inte väljer att förlänga pga lite istid. Då har man skjutit sig själv i foten från ledningens håll. Han känns som han kan bli en oerhört bra spelare på SHL-nivå i förlängningen, ska vi bygga ett lag som går långt i slutspel så tror jag han vore ovärderlig. Dessutom är han ung, så har fortfarande utvecklingspotential.

Men jag hoppas såklart på det bästa och att han vill stanna.

Andersson: ja det är tydligt!

DenRöda: onykter ?

DenRöda: är det något Timrå har är det hierarki, Ante har aldrig bänkat alvarez mps osv trots sämre stats kontra Boyce/walli

Knass: Ingen av Dahlén eller EP ska bänkas. Wtf. Bänka JJ istället. Maken till dålig målvakt finns inte.

Timrå4ever: Det roliga är ju egentligen att det knappt finns en hierarki i kedjeuppstälningarna. Titta på speltiden vissa matcher så har exempelvis walli rätt många minuter per match. Antes sätt att coacha har alltid varit att de bästa för dagen kommer att spela lite extra. Det finns inte riktigt 1a 2a 3e 4e kedjor hos oss. Mer rollkedjor.

{297}: EP ? hoppas du skojar med mig. Bänkar hellre dahlen men han har väl för hög "status" i denna bok.

EP lugnade spel i egen zon o hemjobb, eller varför inte när han transporterar puck in I anfallszon när resten av hans kedja byter.
Bänken däremot pryds av
Lundin på läktaren.
Stenqvist utlånad/riva kontrakt
Andersson som helt tappat det sen matchen han brände 3 lägen. får gå som 13e.

{9682}: Finns inget som kan pågå lika länge som ett sture-tal .

{297}: tycker Timrå har perfekt tillfälle att sätta in Walli i kedja 2. Han får mer tid och kan visa vad han går för, vill då kanske förlänga med oss.
Förstår att han inte kommer förlänga som det är nu.
Men kasta in han dör vi får se om han håller han får speltid win-win

Rytter: ger inte mycket för ”gnäll-snacket” om Halloran. Tycker han hållit en jämn nivå när han spelat. Sen, om jag minns rätt, så blev ju Halloran klar innan Lander, EP, Dahlén och Wedin. Onekligen blev ju hallorans status i hackordningen kraftigt nervärderad.

EP förtjänar bänken i min mening men om det står mellan en amerikan på kort kontrakt eller en hemvändare med långt kontrakt så blir det nog så att Halloran får stryka foten. Eller ja så blev det ju. Det är säkert fler än Halloran som muttrar gällande istiden. Jag skulle bra gärna vilja veta varför en sån som Walli inte förlängt kontraktet tex. Det är nog priset man får betala när man rekryterar spelare som inte går att flytta på (hemvändarna).

Puckat: Vad ska han säga? ”Ja alltså vi har förstått att han verkar svinträlig rent personlighetsmässigt men det är en risk vi är villiga att ta. I krig och avancemang finns inga regler hehe”. 😅

Men skulle han på något sätt outa någon i Timrå som klandervärd vet man ju att det är något Halloran och/eller agent sagt så kan väl finnas något juicy som kommer fram.

Puckat: Hoppas det är lika länge som ett Sture-tal..

🍿
Uppladdat:

500x0-screenshot20230124162841twitter.jpg

Timrå4ever: Precis 2 sådana som om jag föreslog. Saipa är ju redan avhängda.

Synct: precis sjukt svårt att hitta spets nu tror det bara är att glömma om inte tex kapanen vet att något bottenlag i Liiga som kommer skeppa någon spelare, där kan vi ha chans.

Gorkyman: Snart måste ju Lander och c.o börja lära sig finska om det fortsätter så.

EXPLORERSMÅLAND:

Ville Meskanen ?
Valtteri Ojantakanen ?

Isprinsessan UT!!
En Torped IN??

Söderöver: Jag vill ha in Lodin! Redan i år före deadline. Då blir jag glad :)

Andersson: nja det är inga 100pannor på herr Panu men det är skillnad på 84 kg som trivs i skiten och 84 kg som glider utanför och tittar på…

Han är aktiv på isen och gillar kampsituationer den gode Panu.

Inga vidare handleder… mer biceps… hehe.

Zåsse klubban: Det är det jag älskar med Kapanen. Folk höll på att trilla av pinnen här inne då han ganska tidigt in väljer att skeppa en snordyr LaLeggia och tar in en för oss helt okänd finne och MPS och gjorde oss bättre.

Synct: Nej exakt, jag tror folk bör sänka ribban lite angående vad för spelare som lär komma in. Sen kanske det borde gå att lösa nått bättre än en skadebenägen Palola iofs.

{9908}: Gardiner har även lirat 21 matcher i Utica Comets 18/19 tillsammans med vår gode Dahlén. Även några matcher med Lyytinen i HIFK 21/22. Jag anser att saken är klar, han presenteras dom närmsta dagarna! 😁

« · 2452330 · »