Sputnik: Kan inte tala för någon annan här inne men vad jag har upplevt så fastnar (Äldre) personer mitt i en mening när dem talar Engelska för att.. ja, jag vet inte; Kanske inte får fram det rätta ordet eller för att det inte finns någon direkt översättning på Engelska.
Speciellt om man vill få fram något relativt snabbt; Kollar man tillbaka på dem första avsnitten på "Bakom Tallarna" så tar han större delen av genomgångarna på just Engelska.
Sitter och tänker högt nu men kan ju vara så att han drar genomgångarna i periods pauserna snabbt på Svenska för att sedan låta kaptenerna ta det på Engelska.
Tom Topp: ja de hade behövts en spelartyp som grisar lite. Alla hemvändarna är stöpta i samma form. Behövs en Jonte Hedström i första eller andra som smäller på och samtidigt är duglig i spelet
Bragd-Birger: Det går TOLV minuter in i tredje innan vi skjuter första skottet på mål. Brukar hålla med dig i mycket men jag tycker det är en helt värdelös tredje period. Innan dess har vi 2 helt ok perioder. Det sammantagna betyget kan inte bli godkänt om vi ska aspirera på något annat än kval denna säsong.
Ante förstår inte heller varför pucken inte går in i mål.
...Kollade på senaste avsnittet av "Bakom Tallarna" och där får man se att i omklädningsrummet så pekar Ante ut vart vi brister och vad motståndarna gör ofta som leder till ett farligt anfall.
Då börjar man ju undra varför spelarna fortsätter med att låta motståndarna göra exakt det som beskrevs utan något motstånd.
Spelare som Dahlén, Hartmann, Eronen, borde skjuta oftare istället för att passa.
Laget som en helhet bör lita på varandra och inte gå 3 personer efter puck för det är då man släpper igenom motståndarna.
Nu jävlar ska Lilla Danmark få stryk imorgon, Didde får gärna fixa tänderna som finns kvar på Sylvegård.
Tom Topp: Ok. Ingen spelare är perfekt, det du skriver kan applicera till flera i laget, då det finns flera spelare som är veka i närkamper och har begränsad defensiv kapacitet. Jag anser dock att de positiva egenskaperna väger upp. Han har ett bra skott och verkar ha sinne för mål, till skillnad ifrån flera som varit en besvikelse har han iaf levererat poäng. Dessutom så har hittills under säsongen har inte defensiven varit vårat bekymmer, utan offensiven har brustit. OJ har absolut potential, ska bli spännande att se vad han kan uträtta i Björklöven.
Tom Topp: OJ har bra kämpaglöd och bra teknik men det som talar lite emot honom lite är att han verkar tyvärr nte vara någon poängspelare. Visst, begränsad speltid i Timrå men har vid några tillfällen matchas högre upp. I Björklöven med normalt med speltid i en lägre serie är han fortfarande poänglös efter ett par matcher. Ska han lyckas bli mer än en talang och slå igenom måste han till slut börja levera poäng.
Labban: tycker att han är lite för puckkär, för vek i närkampsspelet och defensivt finns det brister också! Men när han får utrymme för speeden och sitt skott så är han helt klart en tillgång! Men jag tycker att OJ har mer verktyg i sin verktygslåda helt enkelt! Sen så håller ju inte OJ Shlklass än!
Tom Topp: Begränsad jämfört med vem? Han är i delad ledning i interna poängligan och har varit ett positivt utropstecken enligt många. Med tanke på att han knappast är mest välbetald heller så har jag lite svårt att se resonemanget.
Tom Topp: Rödvita kamrater, glöm inte att vi är i en process. Snushane, glöm inte ordet snippa, så kanske vi slipper att få jämställdsombudsmannen på oss. ;-)
Förstår inte riktigt allt hat Halloran får. Han har varit en av våra bästa spelare på försäsongen och i början av serien och är i delad ledning i den interna poängligan, ändå får han bara en massa skit så fort han gör några mindre bra matcher.
Olli Hahl: Skulle vilja komplettera lustan med 4. Vinn och vi behov en punkt till 5. Ta poäng.
Förvisso lite hypotetiskt men som några varit inne på, hade vi spelat som igår skulle det antagligen blivit 3-poängare mot både Håve o Öret hemma. Mycket möjligt nån pinne mot FBK också.
Olli Hahl: Haha om det vore så enkelt. Vi hade vunnit 4 av 7 matcher och det var begravingsstämning härinne(med mig bidragandes) och med rätta vill säga.
Med det sagt så får man vara så tråkig att man säger att Leksandsmatchen var ett steg i rätt riktning i den så kallade "processen". Hoppas att Malmö får sota för detta nu, även om de förlorat 3 raka och Timrå vanligtvid är laget som "bryter lags trender" i den negativa bemärkelsen..
Skulle vara mysigt om vi för andra matchen i rad kan visa upp ett solitt spel över 60 minuter som mot Leksand(nåja drygt 50 minuter i allafall). Då tror jag vi kan rubba Malmö!
Zäta75: Lodda vill väl verkligen ge det en chans och det tolkar jag som att han är beredd visa vad han går för i AHL för att få chansen i NHL igen. Tolkade det inte som han vill hem i första taget utan att ta kampen over there för en plats
Meduza: En utlåning blir inte så dyr. Han öppnade dörren på vidglänt för oss nyss. Vi får se han skulle välkomnas med öppna armar och hjälpa oss enormt i nuläget iaf.
eliassjo : Det var inte alls bra nyheter. Då kör vi med Hartmann eller Walli istället i andra med Wedin och Hanzl då. Boyce kommer att få spela. En skada till och vi är kort på folk och OJ måste kallas hem eller så får vi hem Lodin :)
Wi haff to passa to Dahlén, and he will skjuta and make some mål!!