Alltså vad fan händer...Ja en back måste vara klar redan annars är det helt sjukt. Hade kunnat lyfta juniorer offensivt ett par matcher istället. Visst laleggia är lite av en säkerhetsrisk bak men samtidigt äckligt bra framåt.
Sputnik: Jo tror vi behöver något liknande fast ännu bättre, lite som Borgman i Frölunda, en back vi vet att vi kan skicka in i alla situationer och som kan bära 25 minuter. Tycker både Stenqvist och Eronen är bra i pp, kanske inte i LaLeggia nivå, men en spelare som LaLeggia är ju lite av en lyxspelare, med en otrolig offensiv uppsida, som vi inte riktigt har fått ut hittills.
Ahpl: Ja för den delen så håller jag faktiskt Stenqvist före LaLeggia, då för hans mer solida 2 vägsspel men att Stenqvist även bidrar i offensiven. Kan vi hitta en till Stenqvist typ och att Pääjärvi ingår i samma peng som vi säljer LaLeggia för så kan jag förstå detta lite mer. Helst en breddback till utöver det ärligt talat.
Woody Jokinen: Jag skulle gissa på att vi har en riktigt bra två-vägsback på ingång samt att vi anser att med Eronen och Stenqvist står ganska hyfsat till offensivt. Tycker LaLeggia har för hög lön sett till hans defensiva arbete, men samtidigt så är hans offensiva produktion en stor tillgång. Blir intressant att se det här.
Angående MSP så köper jag det om det är för en tredje femma. Vill inte lova han något högre utan den platsen ska han spela sig till, men tyngd i truppen ger han iallafall.
Dr.Krykov: Ja Pääjärvi måste va riktiiiiigt billig och en spetsback in på det för att det skall finnas nån logik. Kanske nått Schweizisk lag som lagt nåt nud?
{8179}: Du han före. Ja vad säger man. Har vi inte annan spetsback på gång så blir man ju mörkrädd på riktigt. Undrar om det är så att LaLeggia vill bort själv? Kom väl in nått byte i nån match och skrek på Ante?
Rip Kirby: Men gud förbannat vad segt det här är. Premiären var 17/9 och vi har hunnit med ynka 9 matcher. Sen blir det nån jävla corona-grej och så sitter slipsarna och kliar sig i huvudet och får det jäääävligt tight med matcherna och får skjuta fram slutspelet för att Rahimi är förkyld.
DenRöda: 2-0 Arizona där den förväntade offensiva kraften hittills saknats hos Toronto. På pappret bör man ju kunna sätta nån puck i pp, men såhär långt är krutet blött.
Tänkte kika lite på Washington mot Vancouver nu. Amerikanska "inför-snacket" är fascinerande. Det är väldigt mycket taktik och individuella prestationer dom highlightar i tidigare matcher. Riktigt intressant är det och om man drar lite paralleller så gör Timrå väldigt mycket samma lika fast lite långsammare. Om det har att gör med att rinken i Sverige är större, det vet jag inte.
I Nordamerika är det mer fokus på anfall medans här i Sverige så snackas det bara på om taktik i press och styrspel.
The great one: ja vad skickar det för signaler till J20 om vi plockar in nån has been när vi har OJ. Om vi står och faller med en enda breddspelare då tar jag fram "sågen" igen 😉😊
Labban: om han valde något annat lag för oss eller ej kommer i andra hand. Just nu platsar han inte på rent hockey mässiga grunder. Visst "gamle" Pääjärvi hade platsat men det var ett tag sedan vi såg honom va?
Andersson: Det är halvtomt på hovet plus att man ställt någon mikrofon jäkligt nära några snackpåsar, så man hör allt vad de säger på bred Stockholmska. Proffstyckare med ett par innanför västen, skitkul verkligen. ”Gynge, han är så mogen alltså” ”Klass, det där var klass”
DenRöda: Håller med, dom 13 matcher han gjorde i Malmö innan han blev skadad var inte katastrofal men nästintill, tror det blev 3 p. 1 mål och 2 målpass. Inget ont om honom, men...
Jag har ett scenario till ryktet om Pääjärvi. Efter matchen drog Svensson iväg ett SMS till Pääjärvi och frågade om en återkomst till Malmö kan vara aktuellt i och med deras förlustrad. Pääjärvi svarade då blankt nej. Svensson frågar sedan om det finns kontakt med Timrå och då berättade Pääjärvi att han har kontakt med flera i Timrå och speciellt Lander. Som eventuellt tidigare i somras försökt lockat hit sin forne kedjekamrat.
Där fann Svensson sitt scoop. Men jag tror inte Pääjärvi kommer spela för Timrå något mer.
{7043}: Inte alls sugen på Pääjärvi faktiskt. Han valde Malmö före oss och har inte alls presterat de senaste säsongerna. Hellre att man kör lite kort på forwards och försöker få in någon/några bra tvåvägsbackar. Både Hartmann och Halloran lär vara tillbaka relativt snart.
Dubbeld: Ska bli ännu roligare att se deras lagkapten vara sådär lagomt bitter under pausintervjun när det inte går som det var tänkt mot hans hatlag nr1😁
Zäta75: "Sebastian Hartmann var på plats på träningen och trampade på en cykel. "Det ska mycket till om han spelar på torsdag, vi väntar och ser och kommer att se vad läkarna säger och följer de restriktionerna". Eventuellt kommer Timrå IK att stanna i Umeå och ta med sig Oliver Johansson som är utlånad till Björklöven. "Det är klart att det är aktuellt, Oliver är redo att spela med oss om det skulle vara så", säger Karlsson."
"- Vi har kämpat på så otroligt bra sedan tredje perioden mot Örebro och gjort sju bra perioder. Vi har krigat, förutom i sista mot Leksand, när det var sådär. Det är så välförtjänt att vi får vinna den här matchen. "