1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15

2391446 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
angeroath: Tycker det här klippet summerar lördagen perfekt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Öndulat: Ser intervjun innan match.

Antes svar på "om jag gissar sju lika eller nått, hur låter det?"

- Jaha, hehe, haha jag tror inte det men fan det skulle va roligt.

Tänk vad gött det blev till slut, 7 lika minus samtliga skånemål.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kulltorp: Det är matchstraff, han kommer som tredjegubbe och sätter axeln rätt i skallen på Hartmann, tydligare blir det aldrig. Hartmann står dessutom ”normalt” dvs hamnar inte lågt eller något sånt som man kan skylla på ibland.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
mikenomad: Då är väl Diddes propp på Lukas Wernblom mycket mer vårdslös kan jag tycka. Men den är laglig.
Alla tacklingar är ju ett "våldsbeteende" i sig.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Olle: När man pratar om dessa huvudtacklingar så finns det flera aspekter i det hela. Skadorna är en sak, att vi måste få bukt med dem är en annan.
Det jag påstår är att jag inte kan se, på bilderna, att det är en medveten tackling för att skada ngn.
Jag är övertygad om att han ville sätte den axel mot axel, men nu blev det inte så.
Den tar illa, och det är jäkligt olyckligt. Det går fort i hockey och skillnaden på succe eller fiasko är millimeterfin.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Perreman: Det behövs verkligen en granskningsnämnd för disciplinnämnden. Är ju lika svårt att få insyn där som i SvFFs reseräkningar till Qatar.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Perreman: Rosseli Olsen ska det såklart vara.

Hur som, kanske behövs det även en granskningsnämnd för disciplinnämnden?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Pinaceae: Ja disciplinnämnden är fortfarande ett lotteri. Ett annat exempel är Rosseli Hansen som i lördags måttade huvudslag mot liggande FBKare, får 2 ynka matcher. Det var ju dessutom uppenbart avsiktligt och farligt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
mikenomad: En annan sak som skickade extremt konstiga signaler var ju Sörensens överfall förra säsongen. Sedan dess är en inte förvånad över någonting de gör i disciplinnämnden och dess "granskningsgrupp".
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Nisse på Mon or: Nog spelar han i SHL nästa år, men troligare hos någon av CHL-lagen.
Om vi kvalar in till CHL så blir det ändå ett annat lag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
På tal om backar. Kan Daniel Brickley vara något framöver? Gör succé i Västervik.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Labban: ja det tråkigaste är väl att just Hartmann har åkt på hjärnskakningar tidigare. Hoppas verkligen vi har honom tillbaka på isen snart. Det är ju trots allt en riktig jävla tuffing.

5 + game är väl max vi lär få med oss. Hade Walli gjort något liknande hade han väl fått 5 matcher
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Villervalla: Japp som du säger är det blindside och mot huvud dessutom. Malmöspelaren har alla möjligheter att gå mot kropp på ett schysstare sätt då han hela tiden har uppsikt mot Hartmann. Men aja det viktigaste är att Hartmann kan återhämta sig på ett bra sätt, hjärnskakning är inte att leka med.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Labban: Jag har kunnat se matchen först nu, angående tacklingen så är den väl i princip även blindside då pucken och den andra Malmöspelaren var på andra sidan och spelet var där, i precis det ögonblicket som tacklingen genomfördes så vände Hartmann på sig och fick tacklingen axel mot huvudet, farlig tackling egentligen. Sedan publiken som skriker "Filmare, filmare" ända tills han är ute i omklädningsrummet, dålig stil.

Kvällens dråpligaste, Händemark tappar klubban och ska plocka upp den och åker rakt in i medspelare.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Labban: Resonemanget kanske är just det att det inte anses vara en så allvarlig förseelse som vissa TIKare försöker få det till och att man anser att matchstraffet är tillräckligt. Kan naturligtvis också vara en konspiration mot Timrå... =P
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kulltorp: Tar olyckligt? Får tacklas? Snubben dömdes för charging i 5 minuter och game. Han håller upp axeln och går mot Hartmanns huvud med stor kraft. Det är ingen vanlig tackling vi snackar om, isåfall hade han inte ens blivit utvisad. Det går ju även döma till 2 minuter charging, men nu blev det 5 minuter efter videogranskning. Såklart domarna såg att det var extra allvarligt. Det konstiga är dock att man skulle vilja veta resonemanget bakom att inte anmäla till disciplinämnden, vilket brukar vara vanligt efter matchstraff.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kulltorp: nej inte ”punkt”. Han kan tackla hartmann på kroppen men sätter en axel i huvet på honom istället. Han ansvarar själv för att dela ut en schysst tackling och i det läget spelar det ingen roll om det var med vilje eller ej. Hjärnskakningar avslutar karriärer. Även om hockey är en kontaktsport så måste arbetstagarna (dvs. spelarna) kunna begära att man inte utsätts för onödigt våld. Kan väl förstå lite ”Old school hockey” om hartmann hade kört över deras målvakt eller klubbat ner nån malmöspelare men hartmann gör inget fel i den situationen. Ofta hör man wikegårdsanhängare säga att den tacklade spelaren ansvarar för att skydda sig men det är extremt svårt när man har en motståndare på sig och en annan kommer in i situationen och sätter in en tackling.

Den tacklingen Didde sätter mot leksand är ett exempel på en schysst tackling där motståndaren förvisso blir skadad men där är det inget huvudvåld inblandat heller.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Olle: Håller med. Det är skador och ett beteende hockeyn vill ha bort och då borde man visa att man menar allvar också. Antalet hjärnskakningar med allvarliga men är skrämmande. Uppsåt är ointressant, han är vårdslös. Det där är en situation där DNA hos många hockeyspelare måste förändras, det ska vara självklart för tredjekillen att inte gå 110% för tackling där. Man stänger alltså av en spelare som föser undan en domare lite lätt för att han blir visad till fel bås men släpper en vårdslös huvudtackling som orsakar hjärnskakning. Det sänder jävligt konstiga signaler
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Olle: Alltså det är hockey vi pratar om, man får tacklas. Han går in för att tacklas och det tar olyckligt. Punkt
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
JanneH: Det är väl en högst subjektiv bedömning i så fall? När man går in i en situation som tredjegubbe och går för tackling så tycker jag det är illvilligt redan där, sen att det kanske bara leder till en skada 1/50 gånger är en annan femma.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Olle: jo men uppsåtet ser inte illvilligt ut även på reprisen
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kulltorp: samtidigt får man väl vara konsekvent. Malmöspelaren går in som tredje gubbe i en situation och sätter en axel i huvudet på motståndaren. Det är inte bara ett fel han gör i situationen. Dessutom blir motståndaren skadad av en huvudtackling, något som ligan uttryckligen vill ha bort. Tycker det är solklar avstängning. +3 matcher.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Erre92: ja det är en klumpig axel/armbåge som tar i huvudet men kraften är inte överdriven så 5 min räcker för mig. Känner inget behov av någon häxjakt men så klart jävligt surt att Hartmann åker på ännu en hjärnskakning. Hoppas han snart är tillbaka för det där är en riktigt jävla skön krigare vi inte vill vara utan.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Rico01: klart en klumpig tackling som olyckligt tar i huvudet ska innebära utvisning men det borde inte vara snack om att det ska upp i nån disciplinnämnd..
Tror han nog fattat att man inte kan gå in högt som 3e spelare och förvänta sig att inget ska hända..

Vi har föresten åkt på några sådana sen vi kom upp i shl signerat mr erixon
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Rico01: Hade blivit en 2:a om han inte lyfte på sig innan han gjorde kontakt vilket gjorde så att det tog i skallen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kulltorp: Jag håller med dig, jag tycker knappt det är utvisning om jag ska vara ärlig. Hade det varit en TIK-spelare som åkte på det matchstraffet hade jag varit skogstokig.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Labban: Håller inte med, det var en olycklig tackling. Jag tror inte att det var elakt menat.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
BlackBay: En ny Boyce med andra ord😐
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Håkkybåkky: Läge att börja kalla Malmö för 7Up.
Eftersom det är vad som historiskt sett gäller i Malmö när Medelpad kommer på besök.

1 - 8 eller 0 - 7.

Kul att de får ha en koppling till Barcelona också.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Labban:
Han Schemit undan i sista stund från granskning.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Kan någon förklara för mig varför snubben som axeltacklade Hartmann i huvudet inte blir anmäld? Man ser ju på reprisen hur han siktar mot huvudet och går in med full kraft med axeln i ett onödigt högt läge.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Redlineoffside:

Jag kollar och ser vad du gjorde där. Kollade också in i möjligheten att dra en liknande ordvits, men det landade på smitar'n istället.

Gillar verkligen vikten av att ha koll när en ska förstå skämtet.

Antar att han jobbar extra som filmkritiker, i spalten Kollar kollar.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Synct: Var ju direkt pinsam "inramning" redan innan matchen, lite spridda skurar med folk här och var på läktarna. Att hålla på Mif i Malmö måste vara som att heja på stadens curlinglag i Madrid
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Synct: Kollar tyckte att det var ett väldigt hårt matchstraff. Tomas kollar kanske inte på repriser.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Zäta75: ja man kan nog lova vad fan som helst because it aint gonna happen. By the way, if satan is listening... you can have my first born if Timrå vinner SM-guld!!!
Hoppas inte han har koll på att jag är en gammal barnlös gringubbe bara
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
JanneH: Vinner vi SM guld lovar jag att bada naken på Sergels Torg och mycket annat :)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Hahl Bundy 2.0: vinner vi SM guld så lovar jag att släta av varenda jävel här inne på HS. Se det som ett löfte... eller hot 😜
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Dubbeld: Kan lägga till att dom kasta flaggor i matchen mot OIK, slog över till deras match när vi mötte Leksand å man såg en flagga flyga när OIK gjorde mål. Säkert samma snubbe :D
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Dubbeld: ”Bara” 0-3 i 2a och påväg mot sin 4e raka förlust med ett uselt spel? Då har jag full förståelse att frustrationen kan ta över och att man agerar i affekt. Det har hänt liknande saker på våran ståplats. Förstår inte problemet. Men vi alla tycker olika.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
mikenomad: Måste kännas jobbigt som klubb att bara ses som Percys lilla penisförlängare för resten av sverige.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Tom Topp: Noll hockeykultur runt det jävla skitlaget. De har en supporter som kan hockey och det är Madhawk. Tycker jävligt synd om honom som blivit utsedd till Mif-supporter av hockeygudarna. Måste vara ett straff, han höll kanske på LHC el Oink i ett tidigare liv. Han verkar hur som helst både sympatisk och kunnig
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
kattan: Jamen att börja kasta iväg supporter saker som flaggor när det bara står 0-3 i början av 2a perioden är inte förståtligt.

Hade blivit hus i helvete här inne på HS om man såg det på Västra stå
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Dubbeld: Dom var väl sjukt frustrerade? Fullt försåtligt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Såg nu att 2 timråiter i klacken i Malmö slätade av varandra efter Dahléns 1-0.
Nån eller några härinne?
Blev många kyssar i går förstår jag.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
snushane: Om du på verkligen tror på det du skrev, så är du mer skrockfull än hälsosamt "Vi vinner ju när jag spyr galla, så det kommer jag fortsätta med. Har gärna fel bara vi vinner".

Jag får väl lära mig att "scrolla" mer så kanske man kan reducera ångestkänslorna!🤣😂🤣
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Otto1: Nä, det var ju en regelrätt axel rätt i huvudet, klart det inte ska vara en anmälan.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Ingen anmälan på Malmöspelaren.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Dubbeld: Malmö är en fotbollsstad! Handboll funkar också! 👍
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Nu när man kollar på highlights från matchen igår så blir man fan irriterad på Malmö klacken, inte bara för deras skit beteende efter matchstraffet men man såg även nu att dom kastar iväg flaggor och andra supporter saker efter målen


edit: Det här var innan matchstraffet vid 0-3
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-10-15
Chrille: Inte sett någon av deras match men poängmässigt... nej
Ska han slå igenom måste han nog dessvärre till slut börja leverera poäng annars kommer han nog även i Löven till sist hamna i en brunkarkedja.
Låst ämne

2391446 · »