1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598467 inlägg · 6213 ämnen
« · 2401998 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
PuckkcuP: Du glömde de här sist du var här inne.
Uppladdat:

500x0-14185107456030.jpg

PuckkcuP: Åh, gud vad arg folk kommer bli på dig, vilken retsticka!!!!!!!!!!!!

Hej, Hur känns det att möta laget som har gjort bröderna Pettersson till svenska mästare, elitspelare och där de endast kommer till Timrå för att varva ner. Avundsjuka eller rädsla inför mötet imorgon?

Greven: Även JJ kommer gå om Kapanen i antalet matcher, 17 matcher kvar. Högst troligt även kliva upp på förstaplats under nästa säsong! Kul!

DenRöda: Hoppas det uppmärksammas på jumbotronen om så blir fallet

köp biljetter 👍
4600 nu

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
sargad: Med tanke på FBK och AIKs möte i slutspelet förra året samt hur de sett ut hittills i år så är det ju dessa två lag som är de riktiga värdemätarna. - Kan Timrå slå dem kan Timrå gå riktigt långt.

Pinaceae: Nä men skämt å sido varken vi, AIK eller MoDo ska vara allt för stöddiga om kommunalt stöd.

AIK har väll alla kommunägda bolag på sina ställ? Därtill arenanamnet.

Var är Timråbo-sponsringen? Framförallt MittSverige-vatten!

jhnd91: Håller helt med! vi får dock inte glömma att Lundin måste börja åka. Tycker han har varit helt värdelös senaste matcherna och får nog svårt att behålla sin plats denna säsong och framförallt nästa.

{9631}: "Lycka till och hoppas ni kör över kommunlaget imorgon."

Möter vi Leksand imorgon?

dr-nix: Men vilken najs lista 😄
Om 4 år kan nog Dahlen vara i topp om han inte sticker. Väljer man Overall Totals leder dock Bulla. Är det regular season man ändå brukar använda som standard?

dr-nix: Spelade Micke Lind verkligen 7 år med oss? Brukar handla av honom i hans spelbutik Depschen när jag är i Gävle... hoppas jag snart får berätta för honom att Dahlén gått förbi honom i Timrås poängliga genom alla tider.

dr-nix: Intressant lista. Kan se att Lander har gjort 5p mer än Emil P i Timråtröjan, att Lundin endast är ett par poäng bakom Boyce som är tvåa efter Dahlén om man räknar spelare nu aktiva i Timrå. Skitskoj, blir nog till att spendera en del tid med att minnas gamla godingar. 🙂👍

Greven: nope han är nr2

Såg att Boyce har chans att gå om Per Hallin den här säsongen när det gäller spelade matcher för Timrå. Hallin har 620 och Boyce är uppe i 592

DenRöda: jag trodde Bulla hade poängrekordet. Var hittar man poängligan all time?

Synct: Tror inte det blir något spektakulärt när det kommer till backförvärv faktiskt. Kommer väl isåfall kanske vara typ Lyytinen-nivå säkert. Alla spyr galla och undrar vad i helvete Kapanen gör.

Fick höra av någon på Brynäsmatchen senast att Juolevi var tänkt som nyförvärv innan Kapanen fick nys om Lyytinen. Men denna person var klädd som en julgran så det kan man väl inte lita på.

We going for GOLD 🥳
Uppladdat:

500x0-45bf7141-09c5-4cc6-b0eb-4e72cfbc4685.jpeg

Nisse på Mon or: Vet inte men många tror jag.

Hur många skott har Alvarez skymt med mål som resultat på slutet?

DenRöda: Synd att det inte blev nått, känns som en Klok värvning på förhand. 🥸👍

RasmusVS: Då ser det plötsligt ut som en ännu bättre affär. Jag hade varit nöjd med break even.

josha840: På vissa utländska spelares kontrakt tror jag bara att klubben betalar 15% i skatt.

Så 220tkr i nettolön + 15% i skatt.

{3405}: med en lön på 220 tkr så blir totala kostnaden 305 tkr med arbetsgivaravgifter och försäkringar (om man applicerar traditionella regler. Vet inte exakt vad som gäller för hockeyspelare, internationell arbetskraft osv.) Mindre överskott en vad man först kan tro men dock ett överskott.

{3405}: Om det tillkommer arbetsgivaravgifter på 250k så går vi typ +-0 på den där dealen.

{9631}: Förstår känslan och du har mina sympatier. Här uppe är det lite samma med GIF i fotboll.

{9386}: det känns som att tiden har sprungit ifrån Nubben. Dags att dra sig tillbaka, sköta spelbutiken och sitta på hedersläktaren och heja på Timrå!

Helt iskall🥶🥶
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Dubbeld: Nubben kör samma race som i Frölunda. Tömmer pungen och sen får han kicken. Nubben jobbar bäst med små medel.

DenRöda: Spännande, lär ramla in en back snart.

Nubben ser ut att försöka landa ännu en värvning från ett annat SHL lag.

Enligt höken så tränar inte Radan Lenc med Frölunda medans han verkar ha suttit klorna i information om att Nubben setts prata med någon som har en bil med tjeckisk reg-nr.

Hur äckligt mycket pengar har inte HV som kan göra värvning efter värvning och fortfarande ligga sist, känns som att man åtminstonde kunde bygga upp ett farligt lag med deras budget.

{3405}: Har hört lite sägnen på att Timrå varit i kontakt med Lukas Kloks agent. Skulle tydligen inte ha blivit något därefter. För dyr kanske. Rögle har väl också varit där och smetat misstänker jag.

{9631}: ni kan väl hålla på med handboll eller nåt. Hockey har väl aldrig varit Linköpings paradsport. Ni dök upp som ett köpelag och har väl ingen vidare hockey kultur heller ni kan stoltsera med. Nää, så sant som du säger. Hela hockeysverige skulle må bra av att se Chokladfabriken i HA.
Men tack för stödet👌

DenRöda: Exakt vad ska vi med Nubben till.

Nubben som enligt uppgift ”hyr” Laleggia av oss resterande del av säsongen för 320.000:- i månaden(sen betalar vi Laleggias lön på 220-250) eller Kapanen som hyr ut Laleggia till hv för 320.000:- i månaden och plockar in Lyytinen & Pääjärvi och har utöver det massa pengar att röra sig med för en till back.

Kapanen är ett geni.

Fun fact: Alvarez har ännu inte varit inne på något baklängsemål i spel 5-5. Med andra ord har keepern 100% i räddningsprocent när Allvaro är inne.

Motsvarande siffra för Lundin och Hartmann är mindre smickrande 89%. Så om dessa två herrar (genom fler vunna närkamper, smartare spel med pucken och bättre positionsspel) kan ge upphov till en bättre räddningsprocent så kan detta bli riktigt bra!

Hehe, råkade snubbla över att Dahlén kan gå om Micke Lind nästa match i alla tiders poängliga i Timrå IK. Dahlén blir då den 5e bästa spelaren i den kategorin.

Han kan dessutom, om han spelar ut sitt kontrakt hos oss, slå Jocke Nilsson som har rekordet på 376p där också.

Tjena på er! En fråga till er som har biljett i morgon.
För en stund sedan bokade jag två sittplatser på sektion G höger till mig och min pappa. Just då fanns bara två platser intill varandra på de översta raderna, så jag fick ta på rad 18. Det är egentligen alldeles för högt för min gamla pappa som har lite svårt att gå i trappor. Nu, en stund senare, ser jag att det dykt upp lite lediga stolar några rader ner. OM någon vänlig har två sittplatser på G höger längre ner, eller är i färd med att boka två stolar, vore det enormt tacksamt om vi kunde byta platser med varandra. Förstår om det inte går, men det kostar inget att fråga!

DenRöda: Nej vi byter inte ut Kapanen mot någon. Vi kan inte få en bättre sportchef.

DenRöda: Vet inte och vill inte han ska tillbaka.

{9829}: Varför skulle Nubben komma tillbaka? Vi har ju Kapanen redan.

Nubben kan få sparken när som helst. Inte tillbaka till Timrå tack. Vi alla gillar nubben men vi går vidare.

De är bra spelat TIK.

Jag vetifan var jag ska ta vägen, blir mörkrädd påriktigt. Östman = Den mest passiva samt fega tränaren jag någonsin skådat vid en hockeyrink. Pajen Persson = Den absolut sämsta sportchefen i modern tid som utför sin scoutning genom Elite Prospect, lika bra att vi åker ut så man kan sluta titta på skiten och spendera kvällarna på ett bättre sätt.

Lycka till och hoppas ni kör över kommunlaget imorgon.

Jokki Ollinen: Lär bli fullsatt trots torsdag och långt till lön.

Dahlen skjuter näst mest i hela SHL och verkar tänka fortsätta med det. Det låter bra tycker jag vill se honom skjuta mycket för det kommer att ramla in mål som han säger

"I matchen mot Linköping fick Dahlén kliva av med "bara" en framspelningspoäng. Detta trots att han avlossade mängder av skott från alla möjliga håll och kanter.

Fem skott var inget ovanligt för Dahlén som skjuter näst flest skott på mål i hela SHL (52) – endast Oskarshamns Antti Suomela (53) skjuter fler.
Men Suomela har gjort åtta mål – Dahlén fyra.

Är det kanske det som saknas, fler mål på alla dina skott?

– Så är det. Samtidigt har jag haft de där lägena och så länge jag skjuter kommer pucken att trilla in till slut. Jag hade några bra lägen i dag men målvakten gjorde bra räddningar, samtidigt får jag försöka sätta dit pucken när jag väl får läget."

Blir bra med folk imorn.
Uppladdat:

500x0-e2a429e7-53ec-42cc-95fa-0e73efcd6b50.jpeg

OlliJanne: Wedin om sin fina form i ST:

"Vad är det som gör att ni lyckas komma tillbaka och vända på flera av matcherna?

– Vi har en grym moral och ett jäkla driv i laget. Vi har bra självförtroende nu också, vilket gör att vi vet att vi kan vända vilken match som helst.

– Sedan har vi bra spetsegenskaper när lägen väl kommer.

Det verkar som att gruppen mår rätt bra?

– Ja, det är en jäkla go' känsla och härlig stämning i laget. Vi jobbar verkligen för varandra och alla köper sig in i hur vi ska spela, från försvarsspelet fram till anfallsspelet. Det är en jäkligt god stämning.

På de senaste fem matcherna har Wedin nu stått för fyra mål och en assist.

En form han inte haft sedan säsongen 2020/21 i HV71.

– Det är klart att det känns bra för självförtroendet att man får sätta dit några puckar, konstaterar forwarden.

Men han menar inte att han nått sin toppform ännu.

– Det skulle jag inte säga. Det känns bra och jag jobbar på, men förhoppningsvis kommer det kännas ännu bättre."

OlliJanne: Skriver under på det. Känns som att ett lag som Växjö inte har darret i knäna när man leder med 2-0, till skillnad från andra lag som är i sämre form. Å andra sidan, vet jag inte hur många matcher vi legat under, vänt och vunnit, så det där är lika svårt att förutspå som det är för zebrorna att se höga klubbor, typ.

Jag hoppas och ber till högre makter att vi kan börja hota från blå imorgon, sett alldeles för tamt ut därifrån de senaste matcherna, och det tar alldeles för lång tid. Sheriffen behöver steppa upp och sluta imitera Zajac från förra året, Lyytinen får gärna hitta nät och Stenqvist får gärna linda om klubban till imorgon.

Öndulat: är jag fel ute om jag tycker att vi inte kommer att ha råd att bjuda motståndarlaget på ett 2 måls handikapp imorgon? Jag skulle nog påstå att 1a målet blir viktigt som fan då det kommer anslå tonen på hela matchen.

Zoogin62: Mot Växjö hoppas jag mer på att dom gör en jävla plattmatch än att vi gör en bra match. Växjö passar oss inte alls, spelar dom på deras normala nivå måste vi göra en sjuhelsikes dundermatch för att lyckas bärga poäng.

Det är bara Växjö och färjestad som jag tycker känns aningen för tunga för oss, men sämre lag än Timrå har vunnit mot bättre lag än Växjö förut så ska inte måla fan på väggen redan nu.

DenRöda: Hoppas du har rätt!?
Men som sagt, blir inte jätteledsen för en nolla, bara vi ger dom en jävla match.
Tror Växjö kommer att spela om guldet mot Färjestad, men hoppas naturligtvis på TIK!❤️🤍❤️

rabon: Ice projection med örnjäveln och reklam tillsammans med stroboskop är inget som trumfar en schysst video och Timrå Hej med spelarna på isen enligt mig.

Zoogin62: hade hoppats på fyra poäng på den här bortaturnen. Det blev fem! Växsjö passar oss illa, tror tyvärr att det blir stryk imorgon! Men så länge vi kan behålla ett tryggt grundspel, och låta dom få jobba för segern så är iaf jag relativt nöjd!

« · 2401998 · »