1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598478 inlägg · 6213 ämnen
« · 2402215 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{9386}: Kostar mer än vad det smakar. Tycker vi får igång publiken rätt bra ändå.

{9386}: Tänk dig att man startar upp med Carmina Burarna och en ljusshow, det blir ett crescendo och man övergår till Timrå hej. Sedan går det att göra mer på line up typ som Luleå.

Jag tror inte jag tackar nej.

Tänk att saker jag sagt för några år sedan blev till, Timrå hej och Michael Buffer.

The great one: jaha, ja då skiter vi i allt vad nytänk heter. !

{9386}:

Vi har redan ett episkt Intro nu.

The great one: en bra show innan match är en stämningshöjare. Peppa upp publiken.! Få upp trycket. Där tror jag många lag kan bli bättre på. Och med dagens datateknik ungdomar så är det nog inte så dumt med en lasershow te x.

Villervalla: ja missförstå mig rätt men man skulle nog vara illa tvungen att ta upp en hel del juniorer och det skulle bara gynna topplagen då dom suger upp alla riktigt lovande juniorer. Jag skulle också vilja se en norr/söder-lösning men det skulle vara intressant att se hur kvalitén på ligan skulle bli då fler lag skulle dela på tv-pengarna. Sen har jag något principiellt emot att löven, Modo, AIK osv. skulle få en gratismacka in i finrummet när lag som Timrå har fått kämpa och slita för det länge.

The great one: Tar det ena ut det andra, det är väl bra om inramningen lockar mer publik med att höja stämningen, sluta va en sur gubbe och rocka med istället.

Öndulat:

Vi ska väl locka dom unga till matcherna för att vi spelar bra hockey och har bra förebilder. Inte för att vi har en bra ljusshow.

rabon: Jag tycker det räcker gott som det är. Luleås är för mycket skridskodisco för mig. Alldeles för mycket pengar som lagts på något ganska obetydligt, men finns det minecraft-miljoner så.

russkiy medved blyat: Jag kollade Taif-Röven, inte så upplyftande den matchen heller.

Villervalla: precis, tänkte inte på det..
Men 4 matcher är ändå en minimal ökning

{297}: Fast lagen skulle ju se annorlunda ut då och man skulle troligen få upp fler juniorer.

MR T: Fast det blir 20 matcher mot andra gruppen om man är 10 lag i varje grupp. Så 56 matcher.

Villervalla: Kollade 5 minuter på Modo - Vita hästen. Stängde av ganska snabbt när modo fick åka runt hästens defensiva zon medans vita hästen-spelarna bara la fram klubban och i stort sett hoppades på att modo tappade pucken nån gång... otroligt låg nivå med 0 intensitet och 0 "kämpa för klubbmärket". Annat i SHL där man ska vara glad om man ens får 3 sekunder med pucken. Där smäller det på i varenda jävla kamp. I HA är det mest individuella skills som avgör matcher.

Jim80: Det håller jag med om, det är alldeles för stor skillnad mellan topplagen och de sämre lagen, jag tror inte det är bra för svensk hockey.

Villervalla: ja, en norrserie och en söderserie
4 matcher hbhb (36 matcher) inom serien och 2 matcher hb (18 matcher) mot de i den andra serien. Ger 54 omgångar.

Norra: Luleå, Skellefteå, Björklöven, Modo, Timrå, Brynäs, Leksand, Mora, Djurgården, X
Södra: Malmö, Rögle, Frölunda, Växjö, Linköping, HV71, Örebro, Färjestad, Oskarshamn, X

X i norra kanske AIK/Mora
X i södra kanske Karlskoga/Västerås

Färre långa resor och bara två matcher fler än med nuvarande system.

Villervalla: det var lika pinsamt att se Ha , när Timrå var där inte alls för länge sen

Villervalla: det är alltid oceaner av tid och is i allsvenska matcher. Man kan förstå att rätt hyfsade allsvenska spelare blir helt uppkäkade när dom får chansen i SHL. Om inte annat så är ju HV71 och Timrå ett bevis på det (tills dom värvat ett helt nytt lag dvs.), dom pissade på det mesta i allsvenskan (ungefär som vi) och sen blir det tvärstopp i SHL. Albin Carlson var fan bästa back i allsvenskan och helt omvänt i SHL.

Om cmore tillför en rejäl hög med pengar kanske SHL kan utökas så att lagen kan köpa fler utländska spelare men gällande inhemska spelare så vette fan hur många det finns som klarar klivet upp.

Sen det här med att allsvenskan alltid stoltserar med ”Sveriges mest underhållande liga”, ja det är ju sant om man bara gillar anfallsspelet. Defensivt är det ju total katastrof och anledningen till att det går så snabbt är ju för att det görs väldigt många misstag i mittzon så att det blir kontringar hela tiden.

Jag har kollat på några HA-matcher, fan vad usel många lag och matcher är. Tomt på många läktare, ingen stämning alls, man tror det är likvaka hos några. Nä systemet måste göras om, i HA idag så funkar ju bara, Modo, Surgården, Röven, kanske AIK. Tveksamt med Mora och kanske ett lag till. Gör SHL med 20 lag i två grupper och nedflyttning av en i varje grupp. HA är fan pinsamt att se.

bar mofftak: Hoppas vi värvar Dvorsky från AIK.

AIK-Djurgården är som att titta på korpen i jämförelse med SHL-matcher. Det enda som har något är rivaliteten och stämningen. Kul att se slagsmål igen. Flashbacks till svurna tider.

Öndulat: Tror att vi äldre måste inse att de yngre lockas av annat. Jag gillar personligen Luleås ljusshow.

The great one: Varför står vi inte för de? Tror nog många unga skulle uppskatta de och det är dom vi behöver locka till arenorna. Vi behöver inte vara klubben som gör något bara för att det är så vi alltid gjort.

rabon:

Luleås Intro är allt vi inte står för. Något amerikaniserat skit.

tjobba: Maila Timrå, tror inte dom är omöjliga om du förklarar läget. Biljetterna kommer ta slut oavsett imorgon :)

jompa13: i will survive, eller något. Kolla youtube från 2007 typ

{10040}: Missade den. Vilken låt är det?

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
cloon:

"Jag har ett sug som jag inte har haft förr" - MPS i andra periodpausen under matchen mot LHC.

Det är något annat att spela i Medelpad än i Skåne.

Pinaceae:

Solna har en bättre klang än AIK för mig. 🙂

Pinaceae: "AIK Bandy finns inte längre !" 😁😅😂

RasmusVS: Nu var det inte riktigt örnjäveln jag var sugen på utan att ha en projektor samt lite mer spottar med rgb. Luleås intro är jävligt fräsigt.

DJ Hemp: Bättre än Solna Bandy i alla fall.

bar mofftak: AIKs mållåt, Timrås gamla den borde vi ta tillbaka på riktigt. Sjukt skönt när vi hade den i ladan.

Pinaceae:

Medveten om detta. Same shit but different, tänker jag. HK som IK. Min ursprungliga tanke var att förminska Växjö, så att de inte tror att vi bryr oss bara för att EP x 2 spelat där. ÖSK går det förresten jättebra för.

OJ gör mål igen.

DJ Hemp: Det du tänker på är en förening som upphörde att existera.

Pirates/Vipers är "nybildad".

Örebro är ÖSK och fotboll.

Pinaceae: ?.plastlag. Varsågod att spelare från övriga landet hjälpt er till framgång. På kommunens bekostnad.
Har man inte mage att vara lite ödmjuk då, så säger det en hel del om Växjös supportrar.
Klapper klapper

Pinaceae:

Örebro kvalade vi faktiskt mot redan 1978, så där finns i alla fall någonting. ”Hårde Hardy” har ju också spelat där. Men Växjö är bara Öster för min del.

DJ Hemp:
"Känns faktiskt ingenting alls att möta ett lag som inte förmår skapa några känslor."

Roligt att du skriver så, för om det skulle komma in ett troll från Örebro, då skulle vi få se den egentliga nivån av obryddhet.

Nästan så att det skrivs mer om Töva Tigers här än Pirates.

PuckkcuP: Ni kommer tyvärr aldrig att få en hockeykultur därnere. Kommundopat köpelag som köpt sig framgång från juniorsidan och uppåt.
Plastlag IF

PuckkcuP: Haha älskar att du gjort det till en rutin att skriva samma inlägg här före våra möten. Förstår att du fortsätter, att du inte vill jinxa genom att låta bli. Det har ju slutat i framgång för er hittills. Som svar på din fråga så känns det helt ärligt som att er svit mot oss fortsätter. Vi har det jobbigt mot er

PuckkcuP: Jävla köpelag är ni! Hoppas ni åker ur SHL där plastlag som ni hör hemma!

PuckkcuP: hur känns de att möta klubben som levererat spelare som gjorde er till svenska mästare ? Är de en känsla av vördnad eller blir de bara storebrorskomplex ?

PuckkcuP:

Känns faktiskt ingenting alls att möta ett lag som inte förmår skapa några känslor. För min del har ni inte gjort något intryck överhuvudtaget. Till och med Linköping har mer själ än VHC. Med dessa stred vi också om uppflyttning en gång på den gamla goda tiden. Men Växjö är bara Östers IF för mig och inget mer. Så avundsjuka eller rädsla? Absolut nada!

PuckkcuP: Okej, är det så det låter får vi väl se till att neutralisera er!
Tack för 3 poäng! 😂

PuckkcuP: Du får ta med dig egen handklappa till matchen imorgon det vet du va? Det behövs kanske inte för det finns klack på ståplats hos oss.

roger_sundsvall: fattar inget! Hur liksom? Det finns nästan inga platser kvar på långsidan. 1200 platser? Vart?

PuckkcuP: Vi vet alla att de båda två skulle valt oss före er om de kommer hem, vilket Emil redan gjort😂

PuckkcuP: Det blir kul!
Hur känns det att veta det faktum att Växjö faktist inte har en enda egen produkt som gjort avtryck i Svensk hockey?

Btw, varför använder ni Engelska ord runt eran arena? Tycker ni det är fränt på nått sätt eller?

PuckkcuP: Wow, vilken provokation! Jag får nog svårt att sova ikväll så arg jag blev!

« · 2402215 · »