1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598479 inlägg · 6213 ämnen
« · 2402355 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
RasmusVS: örebro har väl 29 poäng och vi kan max få 28 poäng efter ikväll?

Sputnik: Förlorar både FBK och Öret medan vi vinner så blir vi serieledare 👀
Med andra ord blir det torsk idag

Knylan: Inte så troligt men 3 poäng och vi är minst 3:a i tabellen, förlorar FBK ligger vi 2:a. Vi får suga på den karamellen lite.

Knylan: Klapp, klapp klappetiklapp..1-3

Knylan: En tredjedel, redan. Men tiden går fort när man har roligt heter det ju. Det blir en svår match. 4-0 i första mötet och Växjö kommer vara ett topplag den här säsongen. Men även om Timrå inte alltid vunnit har man tjatat till grundspelet har man tagit poäng i en lång radda matcher nu.
Hemmaplan ska kunna göra skillnad. Det verkar kunna bli mycket publik, allt talar för det. Forza Timrå helt enkelt ❤️🤍

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Ja men dåså! Ny match, äntligen hemmavid. Toppmöte dessutom, hur jävla orimligt det än må låta. Snart en tredjedel av grundserien avklarad.

Sv: Apropå nånting...
KulltorpsOlli: Från ST

"Let's empty the tank, boys" var kanadensaren Martin Sonnenbergs motto under tiden i Timrå. Och det är exakt det som gäller för TIK just nu.

Torsdag 19.00: Hemmamatch mot Växjö.

Lördag 15.15: Bortamatch mot Malmö.

Sedan väntar ett två veckor långt landslagsuppehåll.

Pinaceae: Sundsvsll Hockey ska alltid placeras under kolumnen ILLA.

timråsuppi08: Får spontan ståpäls även nu när jag hör det…

Det här introt gick väl 2-3 år i rad? youtu.be/T68-XG3Q-h4

Smokey: Tänker precis samma. Såg matchen och när den bengalen tändes igång så nämndes det inget alls om den, trots att den var i bild en bra stund och blev rejält med rök från den. Ingen kommentar alls från nån i sändningen. Under Timrås match spelades det upp repriser, den nämndes flertalet gånger av kommentatorerna och man pratade även med säkerhetsansvarige på plats i Örebro under periodpausen? Lite skevt kan jag tycka, ska dom komma undan bara för att de är Stockholms lag och ett derby som inte spelats på 8 år? Vill förtydliga att jag inte heller försvarar bengaler och dess användning på läktaren under ishockeymatcher.

Läser i Aftonbladet om hockeyderbyt mellan stockholmslagen i den lägre serien som spelades i går.

Inramningen hyllas av lag, spelare och media.

På bilder i AB ser jag liknande vita ljus med lätt rök som jag såg på läktarna i Örebro.

Försvarar inga bangers, bengaler eller liknande överhuvudtaget, men är nyfiken på jämförelsen mot det som hände i Örebro? Blir det böter även till Stockholmslagen? Vad är skillnaden? Kan någon förklara?

Pinaceae: Lyssnat in mig på den du skrev, den är också mäktig.

Jag hade ett gammalt kassettband en gång med ett långt intro to You realt got me" med The Kinks som var underbar, skulle passa men jäkligt svårt att hitta igen, är det någon som hittar igen det så dela med er. Det var en live version.

Villervalla: Jag har inte heller klassisk musik som mest spelad på Spotify, om en säger så. Tänkte bara att det var smidigt för eventuellt folk i framtiden som vill veta vilken del som åsyftades.

- Helt plötsligt skapas en dokumentär och Carl Orff är på allas läppar, typ som när Björn Skifs & Blåblus låt Hooked on a Feeling helt plötsligt blev inne för att den var med i "superhjälte-filmen" Guardians of the Galaxy.

{9386}: Helt rätt.

De är bara att ha kvar de introt som vi har nu och lägga till lite ljusshow.

Sen vid målen också hade det ju inte suttit fel med att ha lite effekter runtomkring arenan och inte bara "X gjorde mål"

^ Luleå gör detta bra.

Smetovish:
www.hockeyallsvenskan.se/statistik/lag/attendance?season=2005&gameType=regular&team=All&vsTeam=All&outcome=all&location=all

HAs statistik ovan, finns enbart från säsongen 05/06 och framåt, när ligan "typ" fick sin nuvarande form.

Sundsvall Hockey hade mäktiga 786 personer i snitt! Det är inte illa!

Pinaceae: Alla är ju inte lika bevandrade i klassisk musik som dig och mig, (säger en som är helt novis egentligen men tycker den är jäkligt mäktig.)

Pinaceae: perfekt. Tack så mycket !

Pinaceae: Om du söker på Carmina Burarna så är det ju det första som kommer upp, kan ha skrivit Carl Orff också men det låter inte lika spännande. 😂

Smetovish: www.shl.se/statistik/lag/attendance?season=2009&gameType=regular&team=All&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Visa filter i överkant för att byta säsong.
Finns hela vägen tillbaka till när vi grundade ligan med de övriga 9 som nu bara är 5.

Villervalla: Gillar ändå att du tänkte att folk kände till Carmina Burarna.

När folk kommer spela O Fortuna kommer de tänka, "jaha den här låten som Viaplay och Cmore spelar i hypetrailern XYZ" .

Öndulat: Länken leder ingenstans, hann de ändra sig redan?

Pinaceae: Naturligtvis, men inte så många som känner till, därför blev det enklare så. Jag tycker denna är så jäkla mäktig.

youtu.be/GXFSK0ogeg4

Villervalla:
Antar att du menar O Fortuna från Carmina Burarna?
För hela Carmina Burarna kommer nästan ge Sture-effekt.

Föredrar verkligen L'Estasi Dell'oro över O Fortuna, åtminstone om det ska finnas ett "bildspel" till.

DenRöda: vad hade vi för publiksnitt 09/10? Finns det någonstans man kan hitta statistik om just detta säsong för säsong? Vore kul att se. När senast sålde vi ut en torsdagsmatch om vi nu gör det? Var väl bara när mådå var på besök isfall. Jag njuter av draget som är runt laget och Timrå ik som är just nu.

{297}: Jag är inte för och bryr mig egentligen inte om ljus och sånt. Gillar introt som det är. Tänker bara att man inte helt ska förkasta tanken på att tänka nytt och tänka stort.

Sedan behöver det ju inte bli ett plagiat eller dylikt.

Öndulat: pengarna måste ju in på något sätt när man ligger där nere ;)

Tacka vet jag när IFK Sundsvall låg i allsvenskan, någon sparkade in en boll och så spelade man Rulla in en boll och låt den rulla med Gösta Linderholm, det var intro det.👍👍👍

Linkovich: Pompo-flickor? Varför finns det inte popcorn på arenan?

Linkovich: Äch, vi skiter i allt vad intron heter, ingen är ju där för det, bara löjligt att hålla på....

{7043}: äh, kör med pompom flickor igen så lockar det alla åldrar.

T-I-K vad blir det?

Kerstin_k: Jag tror nog ”hardcore-fansen” skulle ha ganska många synpunkter om det blev epilepsijippo.

Det är farligt att ta den grupp som står för lejonparten av intäkterna för givet och strunta i deras åsiker ”för dom kommer ju ändå” i ett dyrt försök att locka folk som går på 4 matcher per år.

Verkar gå rätt bra att locka marginalåskådarna nu ändå utan disco, vi har snitt över 5k.

Hassan: Sportslig framgång och en bra stämning från supportrar matchen igenom. En Lasershow varar i 5 minuter? Ovärt.

Öndulat: Fattas bara att Elon Musk går in och köper Rögle med Dogecoins och blir VD

KulltorpsOlli: Länge leve gasolbrännare med papperskungen på. 👍👍👍

Jokki Ollinen: Det blir fullsatt det sa jag redan igår efter vinsten och vår 4:e plats. Vinner vi mot Växjö har vi toppkänning på riktigt! Alla till arenan och lyft fram vårt lag till 3 nya poäng!

angeroath: Ja NHL lagens entréer är inget vi ska sukta efter. Vi tänder ngr ljus på rad och försöker göra entré på rätt ställe. Varför utveckla ngt?
Vad gör konståkningsklubben nuförtiden?

Öndulat: wow! Vad kommer härnäst, ska dom börja betala sina spelare i kryptovaluta? 😂

Om man kollar på tomma stolar då är det inte så många kvar kan man säga. Det blir 3 pinnar imorgon. Sedan djuren ingen förlust hemma.

{7043}: Rögle har börjat sälja NFTs.... Det kan vi nog alla vara överens om att vi aldrig någonsin vill hamna där.

Kerstin_k: senast vi hade en högre publiksiffra än det vi har just nu var säsongen 09/10. Marginalåskådaren skiter fullständigt i introt. Marginalåskådaren vill ha en vinst. Att kunna sitta i en kö i 15min ut från parkeringen med ett leende på läpparna. Bli förbannad på att vissa inte kan blixtlåsmetoden. Men ändå känna en sådan lättja när man väl kommer hem att man längtar till nästa hemmamatch.

angeroath: Jag är inte lika arg men i sak håller jag med. Sportslig framgång kommer alltid locka marginalåskådaren. Torskar man 12 raka så kan lasershowen vara hur häftig som helst men det kommer inte locka marginalåskådaren ändå.

Hand upp alla som kan tänka sig gå på en match med ett lag man inte riktigt bryr sig om för att se lasershowen. Så häftigt är det väl inte ändå? Lite som 3D-glasögonen i papp man hade när det var Söndagsöppet på 90-talet.

MR T: Exakt så har jag föreslagit tidigare. Bästa lösningen

Kerstin_k: samtidigt verkar vi ju dra nära fullt hus nu av att ”bara” spela bra hockey utan dessa ljusshower så där får jag nog ge poäng till The great one

Jag håller med om att det är viktigt att locka marginalåskådarna men vi kanske kan vila på hanen när det gäller att låna 30-40-50 mkr för att bygga ljusshow tills vi har en publikkris?

angeroath: Och kollar man på ståplats idag så har vi aldrig haft såhär många ungdomar på läktaren någonsin. Så jag tvivlar på att vi behöver göra en ”Luleå” för att locka fler unga.

141 Sittplats biljetter kvar i arenan nu

Man blir ju fan mörkrädd av att läsa här inne. Ni sitter och skriker ”plast” åt Lhc, Växjö och Öret men ni verkar inte förstå innebörden i det själva då ni några timmar senare runkar till tanken på lasershow, isprojektion och fan och hans moster.
Vi är på rätt väg med att återupprätta den gamla supporterkulturen, under många års tid efter idogt arbete av SK med RV som oortodoxt lok har man idag en dialog med klubben om att hela tiden ta steg på läktaren organiskt istället för den artificiella vägen som många klubbar använder för att köra över sina supportrar med.
Skärp er, kan vi fortsätta på den här vägen vi är på nu så slipper vi förhoppningsvis musik i spelavbrotten och kan ha landets mäktigaste gjng i 60 minuter + avblåsningar, det är det vi ska sträva mot och jodå, det kommer nog dra en och annan ungdom det också.

{9386}: Bästa låtvalet genom tiderna är: Det finns inga mirakel med Peter LeMarc när Nyköping åkte in på isen och vi gick upp i elitserien

The great one: Fast vänta här nu. De senaste åren har det varit ganska mycket snack här inne om att locka marginalåskådaren och att Timrå varit usel på att göra saker som lockar just den kategorin.

Med en hyfsad kreativ digital-content-skapare eller va fan dom kallas skulle man lätt kunna höja inramningen och kaaaanske kanske locka nån extra publik som går för upplevelsen. Du vet; några schyssta filmsekvenser/matchsekvenser i slowmotion över hela isen samtidigt som hela arenan är en ljusshow. Tror fasiken i mig att det skulle kunna vara värdefullt för herr och fru marginalåskådare, eller åtminstone några av dom.

Hardcore-fans lär ju skita i vilket om det projiceras häftiga bilder på Timrå ik på isen och blinkar som ett jävla epilepsianfall inne i arenan. Hardcore-fansen är där för hockeyn och laget och kommer oavsett.

Skulle Timrå göra nått åt det hållet hade i alla fall jag välkomnat det som ett försök att höja upplevelsen. Framför allt med tanke på att man nu (äntligen) verkar ha fått tag på en hen som kan skapa ett jävligt bra intro och schysst digital content till sociala medier. Något klubben saknat i många år.

RasmusVS: Jag trodde i min enfald att det var jag som var gubbe med mina 62 år, fast fan trot.

« · 2402355 · »