Andersson: den här dåliga ovanan som Lundin lagt till dig med, att hugga ner spelare, det får han ju gärna slipa bort. Alla utvisningar han tar är så sjukt onödiga.
Har skrivit det förr. Vill INTE se ett tröttkört Timrå i Malmö. Vore rena mardrömmen i så fall. MIF kan väl vara minst lika tröttkört i så fall? Att stå där i sin ”Tallnäs Kickers - förenat med stil & klass”-t-shirt och få dyngpisk av Percys pågar vore en djävulskt misslyckad lördag. Hellre torsk ikväll… 😀
Villervalla: Jag tror inte vi släpper in 4 mål på hemmaplan, och vi har väldigt länge nu visat att det är svårt att göra mål på oss. Brynäs behövde liksom 50 skott för att göra 3 mål, på deras hemmaplan. Mitt tips blir 2-2 vid full tid och att den som vinner tekningen i ÖT tar ut målvakten och vinner bonuspoängen....
Apropå någonting... Det börjar ju dugga in rykten och liknande redan kring nästa säsongs silly. Och här är jag väldigt tacksam över Timrås situation med hemvandringen. Visst, vi står och faller med grabbarna.
Men med tanke hur skralt det ändå blev med importer i år (trots motsatsen var given), vilka problem kommer skapas för många klubbar nästa år? Jag tänker klubbar som inte har en så spetsig stomme. Typ IKO, Malmö, Brynäs... Ja Frölunda till en viss del. Förlängningar med sina legoknektar kommer vara dödsviktig och tänk vilket förhandlingsläge poängspelare kommer ha. Kommer SHL nå rekordnivå på stjärnspelarlönerna tro?
hockeyärnice: ja bortamötet med Lökers är väl egentligen vår enda riktigt jävla usla match denna säsongen (hittills) så oddsen för att vi ska göra en till lika dålig match ,hemma dessutom, måste vara rätt höga (faan vad jag snackar om odds hela jävla dan). Överlag är det en av de saker jag tycker man bör lyfta fram så här efter 14-15 omgångar, dvs att vi gör inga plattmatcher längre och även när vi spelar mindre bra och har den samlade domarkåren mot oss så kan vi fan i mig vinna matcherna.
någonstans fick vi läktarcoacher kanske för oss att det skulle vara 7-0 segrar i var och varannan match men kan vi fortsätta att bygga på det vi sett hittills och skruva upp det några varv till så kanske det kan bli rätt kul till våren.
Så nu måste nån annan fort in med en anti-jinx om hur jävla värdelösa vi är och hur mkt åt helvete allt kommer gå
Lakers är absolut inte omöjliga. Vi spelade som ett gäng bakfulla grisar sist. Absolut ingenting fungerade, Annat nu vill jag påstå. Kommer bli jämnt men vi tar en 3a säger magkänslan.