1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581724 inlägg · 6215 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19

« · 2313778 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Charliejfz: Min käke tyngds ner av en vikt med namnet "FreddAnt"
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Upp med hakan, alla TIK fans. Nu ska ni se till att vinna mot DIF!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Ja han undrar nog fan var han hamnat....Normalt sett brukar tränare ta reda på varje spelares styrka och försöka utnyttja det till max. Det är som om Freddantz försöker ändra ändra verkligheten efter kartan dvs deras förvirrade anti-spelsystem ska implementeras på egentligen dugliga spelare som tvingas underordna sig icke-taktik och till slut tappar tron på både sig själv och deras ledare eftersom resultaten så påtagligt visar sig att det inte fungerar men ändå tvingas fortsätta.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Walle2: Ja blivit skaplig förvandling för er va?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Ja såklart, missar vi slutspelet så låna Manner, inga problem.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Barkborren: Fredde fågelholk borde nog avgå självmat som Wallson gjorde. Bara Lycka för fansen. .
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Håller med, åker vi ut utan att Nubben tagit händerna ur fickorna så kommer jag gå på en vandring för att balansera mitt inre Chakra medans laget spelar i HA.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Axle San: Vi kan väl få låna Manner? Verkar vara en hyvens kille som kan göra mycket med små medel. 🙏
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Barkborren: faktiskt. Spelarna är ju inte intresserade ändå. Skamligt hur man betett sig i dom här två matcherna.
Skiter man i hemmaplansfördelen? Och därmed också hemmapubliken och föreningens ekonomi?
Dessutom: man har hur jävla mycket som helst att jobba med. Då glider man uppgivet inför fucking kval om klubbens SHL-existens.

Så här besviken var det länge sedan jag var. Fy fan vilken jävla lallarförening det här är.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Ni kan få hyra Peter Andersson ett par veckor
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Barkborren: Trots mitt kräkande härinne så skall det trots allt spelas om SHL platsen. Med det sagt så gör vi nog bäst i att ge spelarna allt pushande vi kan i dagsläget.
Hoppas på att Nubben tar sitt förnuft till fånga och åtminstonde försöker bredda tränarkonstellationen inför vad som komma skall, få in ett par extra ögon som kan övertyga FreddAnt om att ändra vissa detaljer.

Åker vi däremot ut utan att Nubben gjort ett enda skvatt nu inför kvalet att förändra något på tränarsidan. Ja då kommer jag ha ytterst svårt att motivera mig själv inför en säsong till om vi åker ner i HA. Blir nog minst ett sabbatsår med lite mindre fokus, framförallt för den mentala hälsan och familjelivets skull.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: Inte för att dämpa erat humör ännu mer men vill påpeka att Pagge var väldigt skjutglad i Torpedo
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: vill fylla i ditt inlägg
Jag tror snarare han säger:
"no no Paigin, you meed to have tålamod va, stay where you are. "Good! Now don't move and just block the shots! va"
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: tycker varenda jävel skulle bojkotta ståplats mot rögle så det är tomt på läktarn där precis som i skallen på .......
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Paigin var bra när han gavs rätt förutsättningar. Jag antar att Fredant sagt åt honom att inta en mer defensiv roll och hålla hårt i klubban och spela så passivt som möjligt. På träningen låter det förmodligen sähär "no no Paigin, stay where you are". "Good! Now don't move and just block the shots!".
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Jag skäms. 3-12 på två matcher mot Fbk. Får Rattie och Lodin vila mot Rögle också? Vi har faktiskt chansen att få hemmafördel fortfarande. Vinst mot Rögle och Djurgården tar 0 p mot Oskarshamn så har vi hemmafördel.

Vi måste sluta med indianarna som ger motståndarna lätta mål. Det var allt jag hade att säga just nu.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Ur ST:
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: vem ska sparka Freddan? och vem ska sparka Ante K? Inte Nubben, han sparkar ingen. Torines började sitt jobb förtroendeingivande, men har helt försvunnit. Det är väl han och styrelsens uppgift att sparka någon. Styrelsen har också försvunnit. Det kommer aldrig att ske. Hellre ramlar man ur SHL. Timrå är precis som i politiken. Ingen tar ansvar och befälet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: hade kvittat om vi fick in Mcdavid o Crosby. Freddan hade sett till att det blev Bergeforsen Flyers kvalite på dom
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Rallarn: Pagge var fantastisk när han kom in. Nu är han nästan nere på Tim Erixon-nivå. Något är fundamentalt fel i ledningen av det här laget.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: de får räcka nu, fan bättre nåt annat lag tar vår plats i serien. De e fan pinsamt hur jävla dåligt man kan spela. SHL stora strykgäng
INGET LAG HADE BEHÅLLT EN TRÄNARE SÅ HÄR LÄNGE MED SKIT RESULTAT!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Ironin över att det var defensiven som enligt Nubben skulle vara vår stora styrka denna säsong. Det räcker ju med att göra 1 mål mer än motståndarna var mantrat. Gick sådär kan väl erkännas i efterhand. 🙃
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Paigin borde få vila mot Rögle, sen radera allt han hört sen han kom hit och bära hörselproppar i omklädningsrummet. Komma in i kvalet och spela sitt enkla spel.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
återstår att o se... match mot rögle
om man går för vinst...ev näst sista platsen
lika kass som idag...lämna in W.O till kvalet
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
73Sjöbba: Problemet är att vi har laget, men spelar vi inte som Island EM 2016 i fotboll så kvittar det ju. Varför har vi fortfarande efter att hela grundserien passerat ett så lojt försvarsspel? Ingen aggressiviet, ligger hela tiden två steg bakom motståndarna i tanken och slår därför idiotpassningar av bara farten. Man skickar hellre bort pucken på måfå diagonalt istället för att tro på sin egna förmåga och spela smart och enkelt. Kolla Färjestad dom är där och nitar oss direkt vid blå med tre pers, varför gör inte vi så?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Ska inte skriva något mer nu. Sitter redan i Facebook-finkan.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Ska försöka på mig en gissning inför nästa intervju med ST.

Freddan/Ante pratar fortfarande om försvarsspelet.
"Får inte ske som förra matchen bla bla bla måste komma ut på si och så sätt från start bla bla bla vi behöver er supporters just nu bla bla bla vi mår också dåligt bla bla bla bara ta nya tag bla bla bla."

Torinnes & Nubben till oss supporters "Vi vet att det ser mörkt ut, därför behöver vi eran hjälp bla bla bla bla."

Får se om detta inlägg också ryker.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Nisse på Mon or: Vi kan börja med att sparka Freddan. Det skulle räcka ganska långt tror jag
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: är det nån i föreningen som bryr sig?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Har sagt det förut men fick på skallen då. Men Ante K. kommer aldrig att röras så länge man väntar, förgäves, på Lander. Han sitter säker sina 5 säsonger. T.o.m. 23/24 . Alltså 2 säsonger till.

"Det känns inspirerande och roligt att vara tillbaka i Timrå IK. Det är positivt och en framtidstro i klubben just nu. Vi kommer att ha ett intressant och utvecklingsbart lag och med den härliga publik som finns i Timrå ska vi bli svårslagna i vinter, kommenterar Anders Karlsson." Jovisstseru...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Ska man hoppas på något så är det väl att den här jävla härdsmältan kom i rätt läge. Att a l l a nu fattar vad vi står inför och att inga falska förhoppningar byggs
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
73Sjöbba: Att Nubben vägrar röra Den Heliga Treenigheten gör att allt förtroende för hans kompetens ryker
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
73Sjöbba: Det skulle gått att få ut mer av denna trupp. Speciellt backsidan och en tydligare spelide alla köpt och som varit anpassad för denna trupp och SHL.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
bar mofftak: Till Nubbens försvar så är det inte bara att välja och vraka bland lediga kompetensspelare. Åberg hyllades som en frälsare. Med facit i hand så lyfter jag hellre Boyce, Walli och Madsen. Dom producerade mest i första perren.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Matsg: Det jag kan tycka är beklämmande, som också borde träffa nubben rakt i hjärtat, är när vi blir fullständigt pissade på av lag som Färjestad nu men andra lag tidigare i serien och DOM säger i intervjun att ”det blev några hårda ord i paus, vi kan spela bättre och nu behöver vi steppa upp” och då har dom vunnit perioden med 4-0. Den här säsongen har vi varit ”träningslag” för många motståndare.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Jag tror jag blir knäpp, lever jag i verkligheten!?

Hur fan kan Freddan säga att de fanns något bra att ta med sig från matchen?! Aa de blev inte 7-1 iallafall. Käften.

Vafan sitter styrelsen och gör just nu i detta moment? Stoppar upp en ny snus under läppen och sen får de vara. I vilken annan förening hade man behållt Freddan efter bara 6 raka förluster?

Nubben la alla sina jävla pengar på en åsna i ett race med ett gäng fullblodade hästar.

Vi kan snacka så mycket skit vi vill om andra föreningar men det är bara att inse fakta, just nu så är vi laget alla skrattar åt. Folk vill att Djurgården ska ut men det kommer inte hända för vårat hederliga divison 3 lag kommer bli laget dom ska få möta i kvalet.

Fatta att vi ska möta Djurgården med sättet vi spelade idag? Hovet käkar upp oss levande.

Det som gör mig förbannad så in i helvettet (säkert för många andra med) är att det är vi supporters som framstår som problemet när Nubben & Co beter sig som om att dom är helt oskyldiga.

Fatta att vara så jävulskt envis att man inte ens har tänkt tanken att sparka en tränare som inte kan träna laget bara för att man sa att man inte skulle göra det i början av säsongen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
73Sjöbba: det är verkligen ett totalt sammanbrott…

Man orkar mindre än alla

Man är sämre än alla andra lag på allt…

Varenda jävla moment som kan brytas ut ur en match är Timrå sämre på.

Ledarna har noll koppling till truppen.

Ingenting funkar.

Man är verkligen helt usla på allt…

Självförtroendet i truppen är helt obefintligt och drivet är helt kasst…

Jag menar att det är kört vi kommer trilla ut och jag välkomnar generationsväxlingen som kommer ske.

Ska Timrå vara ett botten/mittenlag i HA och fokusera på att klara det varje år så är jag med. Föreningen måste hitta en ny identitet för det här man etablerat i år…

Allt är ok!
Våldta supportrar!
Kasta bajs på sponsorerna!
Svik dina lagkamrater!

Ingenting ger ett svar från arbetsgivaren…

Den här kulturen kan ingen förening eller företag för den delen bygga vidare på!

TOOOOTALT FIASKO!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Ingen kan väl ändå vara förvånad över hur det sett ut dessa två matcher? Ett lag som kämpar för att ta sig bort från kvalplats i 30 omgångar, sen blir det klart att det blir kval med tre matcher kvar. Då tror ni alltså att laget ska mobilisera motivation för dessa matcher? Kom igen. Laget kommer vara bättre i kvalet men tveksamt on det räcker till. Första matchen blir galet viktig. Vinst där så kommer nerverna för DIF. Och varför klagas det så mkt på freddan? Det är ju Ante som ansvarar för försvarsspelet och det år där haveriet varit hela säsongen. Nubben borde givetvis konpletterat ledartrion med en bättre matchcoach och varit mer aktiv på marknaden. Men det har alltid varit hans svaghet (pågående säsong(. Stannar vi har vi redan ett ruggigt bra lag klart tack vare samma person. Med iaf Ante kvar ….
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
aAaah nu ramla 50 öringen ner...
sätta spelet till kvalet..menar freddan
va bra...upp till bevis då
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Matsg: 1. Spela enkelt. 2. Spela fysiskt 3. Spela aggressivt utan puck. Tyvärr failar alla tre gång på gång.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Matsg: "gå tillbaka till". Komiskt...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Matsg: Kan inte Freddan göra en Wallsson?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
bar mofftak: Tom kommentatorn säger att Timrå IK måste gå tillbaka till basspelet dvs spela enkelt och undvika misstag som motståndarna enkelt utnyttjar.

Vårt tränarpar har haft 51 omgångar på sig för att "sätta försvarsspelet". 175 insläppta mål är lika uselt som 2018/2019 och ett klart bevis på inkompetens.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Favorit i repris . Antar att Timrå blir '' lag 14 '' även om det inte är 100% avgjort än

www.shl.se/sa-spelas-kvalet
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Läktarproffset: styrelsen visade sitt intresse senast 18/19. Det finns viktigare saker än SHLhockey. Damlag och sociala insatser.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: Så jäkla tråkigt att Nubben inte kunde agera i oktober. Bra spelare har vi, de blir bara dåliga efter några matcher i laget.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Den här säsongen har varit katastrof ända sedan försäsongen och inget har åtgärdats. Man såg ju vartåt det barkade. Jävligt synd ändå för hade gärna sett Rattie kvar nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kanske bara är jag men det känns som det är lite dålig stämning här i boken!
De fyra senaste torskarna, eller fem senaste... Dom tar jag på mig!
Sorry göbbs and ladies!

allt gott, väl mött, glad påsk, osv

mvh

LC
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
bar mofftak: Nu jäklar, i tredje funkade det. Vi kan inte släppa in sex mål som i senaste matchen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
antingen kommer saker att hända i båset
typ freddan stämplar ut...till kvalet
eller så..spelar dom av matcherna bara...
för så här dåliga är vi inte...
medveten strategi...måste vara de
halva laget hemma o laddar upp oxå
..
Låst ämne

« · 2313778 · »