1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581121 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19

2314125 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Nej nu är det mycket skit som kastas till höger och vänster. Håller med om att det finns ledare problem i Timrå anno 2021/2022, men spelarna ska ju spela matcherna också, det är exempelvis inte antes eller Freddans fel att vi numera inte verkar kunna passa en simpel passning utan press i egen zon.

enligt mitt tycke är det en blandning mellan för dåligt spelarmaterial eller snarare för dåligt självförtroende och sån rädsla att göra fel så vi tänker och tvekar. Exempelvis Per Svenssons räd mot fbk som resulterade i kvitteringsmålet då han i intervjun tvekade och sen blev sönder pressad av forcheckade forwards. Detta i samband med för dålig rörlighet på forwards som gör att backarna inte har någon att spela vilket skapar tvek kan vara en förklaring på alla jäkla indianer vi har på senaste tiden slagit i samband med alla jäkla krosspassningar som verkar vara en spelsystem fråga som ante och freddan får bära hundhuvudet för.

Dålig rörlighet på forwards tycker jag att man har sett under freddans hela period, då vi under ha ofta ställde två pers på varsida blå som skulle styra ner pucken till en jagande Timråspelare vars mål var att få fast pucken men det är ju bevisat så mycket bättre att ta in pucken med kontroll, vilket jag tycker vi är helt värdelösa även denna säsong på. En observation är att motståndarlag verkar inte ha några som helst problem med att ta in pucken med kontroll medan Timrå 9/10 måste jaga och chippa ner, vilket ganska ofta skapar spelvändningar och i de fall det funkar måste vi gräva och slita i sargen först för att skapa något. bortsett från de få spadvändningar vi skapar i dom är vi faktiskt generellt jäkla effektiva exempel Malmö matchen.

Därmed har vi brister i spelsystemet som alla jäkla kross pass men spelarsidan brister också exempelvis Zajac som inte har presterat utefter det han är värvad för att göra, även Alvarez som pillar alltför ofta med klubban och tappar alltför mycket puck, men ändå en av de få i Timrå som kan styra in en puck men alltför överbetald exempelvis skulle många spelare som kostar mycket mindre prestera bättre/lika på en fraktion av hans lön.

Med det sagt menar jag på att vi borde kickat tränare någon gång under den 12 raka långa förlusttrenden, exempelvis borde ledningen tagit sig en lång funderare efter åtta med få positiva tendenser. Om vi drar det kortet nu får den nya coachen knappt någon som helst chans att påverka spelet träna med laget eller spela en match och vem skulle vi ta in istället för freddan/ante? är dock för att sparka Molinder till fördel för jonte Hedström tror att laget skulle må bra av hans energi, han skulle nog även kunna få spelare i detta prekära läge att må bättre men samtidigt kunna mana till bättre inställning och även vara ett namn för den rollen nästa säsong om vi på något vis överlever det här. Vet att många har Brynäs som exempel i denna fråga so klarade sig, men håller ändå fast med att freddant nog får lov tillsammans med nubben med spetsen att gå ner i det här sjunkande skeppet på grund av den tidsbrist hade det varit cirka fem omgångar kvar hade jag varit för, men vem skulle ens i detta läge ta på sig rollen?

Kul också att det antingen kommer bli Åberg som skickar ner djuu eller Emil Berglund som skickar ur Timrå, det konstigaste i det här fallet är att Emil Berglund känns viktigare i djurgården än Åberg känns i Timrå! Hoppas jag har fel!

Nej vila upp er nu för snart kommer det bli många sömnlösa nätter och ångesten som växer desto närmre vi kommer matchserierna.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
sargad: Nä vi har en långt mycket sämre backsida än vad vi trodde på förhand och målvaktssidan är darrig. Men vi kan inte byta ett halvt lag utan behöver taktiskt slipade tränare som kan förvalta det vi ändå har på allra bästa sätt. Det har vi inte nu. Jag har tidigare ändå trott att när vi inte gjorde förändringen tidigare så är det ingen mening nu men de senaste pinsamheterna har fått mig att tänka om. Jag tror verkligen att vi är HA-dömda med de här tränarna och att det enda som kan ge oss lite hopp är en el flera nya röster där
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
sargad: Det finns coachptoblem och det finns spelarproblem i Timrå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Jag ger mig :-) Den logiken går mig förbi.
Precis alla problem är Freddans verk.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
sargad: Nu gör du en tankevurpa. Det är det faktum att det endast är då de tänder till som är själva coachproblemet
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
kulltorp: Har inget emot tränarbyten/coachtillskott. Som läget är nu hade jag gärna sett Uffe Dalle hoppa in i kvalet.
Men jag förstår inte hur en dålig coach gör att spelarna tar i sista 15 minuterna eller tänder till vid till exempel skador?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Greven: klockrent hockeykunnig som jag nu gäller det att varva upp Timrå går på tomgång dags att gasa nu senast lördag
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Det är fullständigt uppenbart och självklart att detta sitter på ledarsidan. Man ska veta att hade vi inte haft Dahlén i laget under 2 säsonger så hade vi förmodligen missat SHL båda gångerna(spekulation).

Problemen med att sätta ett spelsystem, försvarsspel/anfallspel(när det ena funkar så funkar inte det andra) och de taktiska missarna. Krydda det med alla matcher jag sett när spelarna börjat kämpa sista 15 minuterna av matchen. Vi har svårt att vinna 2 matcher i rad. Spelarna verkar ofta tända till när ingen förväntar sig det(skador mm).

Felet sitter på ledarsidan.( Läs Freddan)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Vi skulle ha tränat närkamperna som satan, vi förlorar ju dem hela tiden. Kan vara 2-3 TIKare på en motståndare och dem lyckas ändå få ut pucken.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Vargher85: Jag är en värdelös hockeyanalytiker för jag stirrar puck hela tiden. Men det jag märker är att alla andra lag i uppspelsfasen hela tiden helst söker en friställd spelare som får bära upp pucken till mittzon i mitten av banan. Spelaren har då 5 alternativ, trampa runt försvarare för att på egen hand ta sig in i zon, ha passningsväg både till höger och vänster för medspelare som kommer i fart relativt parallellt eller bara aning framför bärande spelare samt till sist dumpläge både höger och vänster sarghörn i anfallszon (får både kortare väg för pucken till respektive sarghörn samt tack vare vinkeln en möjlighet för pucken att studsa tillbaka till farlig zon dvs slottet och han själv kan då också gå på eget dump likväl som medspelare.

Timrå å sin sida vill gärna spela längre pass back till spelare högre upp i banan som befinner sig nära sargen mellan mittlinje och anfallsblå.. Iom att mottagande spelare då tar emot pucken nära sargen är det lättare för försvarare att med hjälp av sargen bromsa upp attacken utåt samtidigt som spelaren då bara har 3 alternativ för att göra sig av med pucken om han vill att anfallet ska fortgå. Passa inåt till kollega vilket även där då blir mer lättläst jämfört med spelare som kommer i mitten och kan passa både höger och vänster, dumpa i det kortare hörnet vilket pga vinkeln då innebär att pucken troligt rinner bakom målet samt dumpa i det längre hörnet. Då går det visserligen att få en studs mer centralt men samtidigt är då spelaren själv för långt ifrån så det hänger på att anfallskollega jobbar år rätt håll med rätt fart.

Detta är vad jag ser som den omedelbara bristen vad gäller anfall.

Vad gäller försvarar fattar jag ingenting vad vi försöker uppnå. Tyckte i mitten av säsongen att vi lyckades hålla motståndarna på utsidan väldigt bra en serie av matcher men på slutet är det rena natten...

Plus alla indianare och egna misstag då
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
För övrigt hade det varit bättre om man la spelschemat i kvalet med formen H-H-B-B-H-B-H . Färre resor
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Hahahahahaha Nubbens springpojje allt är bra 🤡🤡
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kan man inte klona bröderna Abbott? Snacka om lyft för Rögle efter deras inträde, proffs.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: En sak jag har tänkt mycket på den här säsongen är varför Timrå inte kan klara av det andra lag lyckas med.

Förra säsongen gick Timrå en hård matchserie mot Västervik, på vägen till SHL. Tittar man på trupperna så kan jag lova att det var betydligt större skillnad mellan Timrå IK anno 20/21 och Västervik 20/21 än vad det är mellan Timrå IK anno 21/22 och SHL-konkurrenterna. Ändå lyckades Västervik spela relativt jämnt med Timrå. Må vara att de förlorade matchserien, men de blev aldrig överkörda.

Jag förstår inte varför inte Timrå skulle kunna spela likadant. Visst, det är inte den roligaste hockeyn att se. Men som nykomlingar och med en svagare trupp än konkurrenterna kan man ändå komma undan med hedern i behåll. Istället gick man in i säsongen med någon tanke på att spela gladhockey med LaLeggia och Zajac som första backpar och när man märker att det inte fungerar gör man... ja, vadå? Splittrar det backparet, men annars inte mycket. För mig är det obegripligt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Vem av Freddan/Ante/Molinder är du? Att hela tiden återföra ledaransvaret till de på isen helt enligt den modell Timrå ägnar sig åt. Självkritiken är obefintlig. I 13 av 14 SHL-lag hade den självklara slutsatsen när professionella ishockeyspelare efter 51 omgångar inte tycks förstå hur laget ska spela vara att ledarna inte når fram. Inte att ansvaret ligger hos de enskilda spelarna
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Vår poängskörd är inte bra men den är å andra sidan inte heller jättedålig. Några poäng söder om godkänt enligt min uppfattning. Med det offensiva spel vi har borde vi ha tagit fler poäng.

Det uppenbara är att vi huvudsakligen faller på eget grepp. Det brister i beslutsfattandet på isen. Detta särskilt i uppspelsfasen. Vi har också en tendens att tappa sammanhållningen av lagdelarna. Laget blir för långt och för brett eller för den delen för ihoptryckt.

Det bör ju inte bero på ett spelsystem att så många individuella misstag görs på dessa områden. Rättare sagt kan det ju rimligen inte ingå i spelsystemet att dessa situationer uppkommer.

Om spelsystemet är problemet är det i så fall för att spelsystemet är för komplicerat. Dvs felen uppkommer för att individerna inte klarar av sin uppgift i systemet.

Ett rimligare skäl till problemen är att spelsystemet inte implementeras korrekt. Då beror det antingen på myteri eller så är det en brist i ledarskapet.

Enligt min bestämda uppfattning är det ngt som saknas i ledarskapet när så många individer faller ur ramen i så viktiga lägen. Detta är en fråga som faller på många axlar. Vem som bär ansvar är omöjligt för de som saknar insyn att avgöra. Jag skulle önska att man tillsatte en haverikommission som utredde frågan efter säsongen. Inte för att poängskörden i sig är ngn katastrof utan för att ngt så uppenbart är fel. I denna kommission bör såväl sportsliga ledarskapsfrågor som andra ledarskapsfrågor tydligt belysas. Deltagarna bör komma utifrån och ges full insyn.

Detta bör dock ske efter säsongen. Nu måste allt fokus ligga på kvalet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Det tror jag inte då spelet sett likadant ut under Freddans tid.

Sedan tror jag faktiskt att laget (speciellt backarna) lider av när vi gick kort på backar under den mest intensiva tiden, då fick nog också självförtroende en smäll. Efter Djurgården hemma senast så ser man en markant försämring.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Om en spelare inte förstår spelsystemet så frågar man. Om en eller flera spelare vill förändra något med spelsystemet så tar man upp det för diskussion och eventuell förändring. Den samlade kunskapen om hur ishockey kan spelas är nog ganska god.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Villervalla: Eller en oönskad reservlösning när spelet inte fungerar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Det vore också intressant med en del frågor till spelarna. Varför ser det ut så här? Beror det på spelsystemet? Förstår du spelsystemet? Beror det på något annat än spelsystemet?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Varför det ser ut så, Jo man försöker öppna upp med diagonalpass från egen zon, långt pass, sedan långt pass igen framåt och avslutar med att dumpa i kortsargen, tanken är att dra isär motståndarna men det slutar oftast med att man får en spelvändning mot sig. Antingen genom att backen inte hittar det säkra diagonalpassen och blir tvekande så passet blir fel. Eller så att man får för långt lag själv så att anfallare inte hinner att ta pucken i kortsargen. Det är väl i huvuddrag spelsystemet och effekterna av ett långt lag.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Angående spelarnas förtroende för tränarna så är det svårt att veta. Om det inte finns så är det normala att går det via spelarrådet och leder till ett tränarbyte. Vad jag vet har vi ingen uppgift på att spelargruppen skulle sakna förtroende för tränarna.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: ja, det är frapperande. Det är tydligt hur osynk det är mellan forwards och backar, i synnerhet centrar och backar. Det blir liksom individuella, unika lösningar på nästan alla situationer. Centrarna vet inte hur dom ska göra, eller så vet inte backarna vad centrarna ska göra. Man spelar fast sig så fruktansvärt lätt. Samtidigt drar forwards upp mot offensiva blå och väntar på passning. När den kommer får dom stillastående förlänga in i zon, och andra forwarden + center får jaga med, oftast, 10 meters handikapp.

Diagonalpassen, ja. Tydligt att det är ett genidrag som man försökt implementera nu på slutet. 👍

Timrå är helt sönderlästa. Bara att checka hårt med två gubbar. Övriga ligger rätt i mittzonen och är redo att fylla på när pucken erövrats eller det blir 50/50-kamp.

Sen är Timrå alldeles för sega i den egna pressen och ligger för långt ifrån. Mycket alibicheckning blir det, där man är för långt ifrån för att stressa, och hamnar för långt bak när motståndarna slår ett långt pass upp.
Detta händer hela jävla tiden. Finns inget lag som försvarar mittzonen sämre än Timrå. Forwards fast djupt, centern jobbar tebaks i mitten, backarna vågar/kan inte hålla blålinjen.

Man får jaga oerhört mycket. Sen har man inte kräm att vända snabbt, och man får ideligen långa byten.
Tycker att Timrå borde spela betydligt smartare. Nu har man på slutet, sen malmömatchen ungefär, kört en mer defensiv spelstil. Fine, om man hade ställt upp mer. Men nu är man bara mer avvaktande, och hamnar i den här märkliga mellanhands-forechecken. Alla ser ut att fundera på vad dom ska göra och blir passiva snarare än elakt och smart defensiva.

Jag tycker att det är uppenbart att vi lider som fan av att ha taktiskt icke-kompetena tränare. I synnerhet med den rollfördelning och kedje-tombola man ägnar sig åt.
"Kanske funkar systemet om dom här spelar med varandra?".
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Både du och BB beskriver effekterna; typ ”skänka bort [pucken]”. Det jag är ute efter är varför det ser ut som det gör. Om orsaken är spelsystemet, på vilket sätt?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Sen måste det väl ändå vara uppenbart för alla och envar nu att förtroendet för tränarna är förbrukat hos spelarna. Nu om inte förr, att de har noll mandat. Det finns ingen annan slutsats att dra efter att ha sett lagets uppträdande de senaste matcherna. Det är ingen som lyssnar längre. Sedan får de försöka spela charader och hålla skenet uppe hur mkt de vill utåt, det är ingen som tror på det längre
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kongo: Inte för att jag svarar åt BB men utan att vara skolad tränare el ha annan koppling till hockeyn än som supporter samt farsa åt en hockeyspelande dotter så är min reflektion att det är helt vansinningt hur professionella hockeyspelare genomgående kan sätta sig i trångmål som våra backar gör.

Jag har för länge sedan slutat förvånas över hur vi kan ha pucken fullständigt under kontroll i egen zon men ändå hitta ett sätt att skänka bort den till motståndaren. Det är inte ett enskilt misstag, det är till synes ett sätt att spela försvar på som till slut innebär att pucken förloras och målchanser skapas för motståndarlaget.

Tillkommer gör dessa fantastiska diagonalpassningar som förmodligen syftar till att vända spelet men som närmast uteslutande resulterar i gratischanser till andra laget när de snappar upp pucken lika lätt som jag lurar barnbarnen på tian från tandfen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Chrille: Vet inte, men han brukar vara väldigt aktiv på medlemsmöten med synpunkter och så.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Det är verkligen upp och ner och så lite mer ner den här säsongen. Tror att oerhört mycket sitter mellan öronen.
Kolla MIF t ex. Det har varit långa svackor och halvlånga toppar om vart annat.. hela säsongen... oavsett tränarbyte... Gissar att dom inte bytt spelsätt 4-5 ggr.
Vad vill jag ha sagt med det här då? Jo, jag tror att det inte bara har att göra med att sätta ett spelsystem, utan att även få spelarna att bli trygga och att de ska känna nån slags självförtroende i vad de ska göra på isen.
Ledarna(o i viss mån spelarna själva) måste bli bättre att trycka på rätt knappar vad gäller inställning och lagom mental anspänning. Där har vi ju i långs sjok under den här säsongen varit sämst i SHL, simple as that.

Tack för ordet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Du skriver att det är uppenbart att det är hela spelsystemet som fallerar. Kan du beskriva det närmare? Hur ser spelsystemet ut? Hur ser problemet ut, vilka är bristerna? Hur behöver spelsystemet förändras för att resultatet ska bli bättre? (Notera att det är öppna frågor utan värdering.)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
luffaren: Vad gör Tommy Andersson nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Mer från vår coach ... det var ju många som undrade i går .

Ty Rattie vilades i lördagsmatchen.

Många supportrar tycker att ni gav upp på förhand i och med det?

? Man kan inte vara dumdristig. Vi kan inte chansa med att han ska gå sönder. Det är bättre att han får vila och vara redo.

Inget ont om Ty Rattie ? men ni hade inte vunnit med honom ...

? Nejnejnej. Inte som det såg ut i dag.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
roger_sundsvall: Är nog inte Molinder det hänger på. Är någon annan som bör bytas ut innan kvalet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Villervalla: om dom visste att det var ett systemfel hade dom nog inte försökt "sätta försvarsspelet" 6 månader in i säsongen.

"Individuella misstag"...ja, så klart. På samma sätt som alla mål framåt är resultatet av "Individuella prestationer".

Tycker att det är uppenbart att det är hela spelsystemet som fallerar, vilket gör att det kokar ner till att individuella prestationer/misstag avgör om vi släpper in ett mål eller 6. Enda sättet Timrå hade kunnat ha ett bra försvarsspel med den här ledningen är om vi haft seriens överlägset bästa backbestånd. Och pudelsmarta centrar av Riku Hahl-snitt.

Kollektivt ser det ut som skit. Lättstressat, virrigt, uppspel i panik, dumpa och jaga. Enda gången man ser vilka kvaliteter som finns är när man har pucken under kontroll i motståndarzonen. Då kan man spela både lekfullt och effektivt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
ta bort molinder
sätt dit t.ex dahlen..sjödin..el nån annan
ny röst i båset...va kan gå fel??
de kan inte bli sämre
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Timrågogogo: Det är redan klart hur mötet blir, det finns inte ett uns av självkritik.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Timrågogogo:
Mentala coacher ger jag inte fem öre för.

Freddan är och kommer aldrig att vara en SHLtränare.

Nubbens bäst före var för minst 5 år sedan .

Har lyssnat mer än en gång på Enhagertyper.
Gamla sanningar i nya färger.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Nisse på Mon or: Ja, vad ska man säga!!!! Har varit skeptisk ända sedan jag såg den slutliga truppen. Minns att jag tänkte,
platsar verkligen Boyce i laget? Men det skall erkännas han har faktiskt varit riktigt bra och visar känsla och kämpatakter men det säger ändå lite grann om nivån på hela truppen i år.
Målvakterna: JJ med beröm godkänd men ändå inte en toppklass målis som TIK behövt. Rajan är kanske lovande men verkar spela utan självförtroende. En målvakt av den storleken (liten) tror
jag måste jobba mycket mer utanför sin målgård för att täcka av skotten på ett bättre sätt. Jämför honom med en ”big size” målis som kan stå längre in i målet och ändå täcka av lika mycket som Rajan. Ser inte hans målvaktstränare sådana saker?
Backarna är dom flesta matcherna alldeles för långsamma. Speciellt när Laleggia o Zajac skall hitta dom där excelenta passningarna till toppforwards så tar det så jä—a lång tid. Dom står stilla och stoppar upp spelet istället för att ta en lätt passning och behålla tempot. Motståndarna har läst av detta för evigheter sedan. Återigen, ser inte tränarna detta och åtgärdar felet?
Ett följdfel av detta blir också att laget är för långt. Det vill säga att när dom hela tiden söker dom där långa passningarna
(som oftast skarvas vidare ner i anfallszonen) så hinner inte backarna upp till offensiv blå för att sätta press. TIK får ju hela tiden jaga puck och det tar enormt på krafterna. Vi måste bli bättre på att vara rädda om pucken men ända inte chansspela/passa utan istället spela som ett lag. Slutligen. I egen försvarszon så verkar det inte som att närmaste gubbe sätter press på motståndarna utan att man börjar att titta sig omkring för att hitta den plats som man har illdelats. Man ser gång på gång när den som har närmast till pucken helt enkelt skiter i att sätta press och istället söker upp sitt eget tilldelade område? Måste också påpeka att inställningen verkar vara väldigt loj (inte alla) Hur många gånger har jag inte sett att man tar sikte på en motspelare, tar några skär och när man kommer i närheten inte fullföljer och tacklar/sätter press utan istället ”fäller ut stödbenen” och glider o petar med klubban.
Ja, jag tror inte på att man vinner något på att sätta in nya tränare eller liknande som det ser ut nu utan försöka få varenda en att förstå att nu är det blodigt allvar och nu krävs det att ALLA kämpar, tacklar, fullföljer och framförallt spelar för varandra och visar stolthet. Gör man detta och ändå inte räcker till så kommer jag att accepter detta och även fortsättningsvis att hålla på TIK och hoppas på en ljus framtid. Hoppas alla är mer närvarande o taggade under kvalspelet än man visat hittils.

Einstein: En man som kan köra en bil säkert medan han kysser en vacker kvinna ger inte kyssen den uppmärksamhet den förtjänar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Andersson: enda problemet i sammanhanget är att LaLeggia inte ska vara back… en LW som kan spela point i PP…

Minus 22 är rätt starkt när man gjort 38p

-men han spelar asaaamyckä!
Mm Ziat Paigin -3…

Men han gör ju knappt några minuter…

Offensiven har som sagt inte varit stora problemet iår. Allt annat än offensiven har det…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Senast i fredags satt nubben, fredde och huss o mös över en lunch så att nubben gör sig av med fredde är ett otroligt långskott. Jag tror "stormötet" imorgon utmynnar i att alla har förtroende för varandra men att de tar in en mental coach som ska hjälpa laget resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Om vi tittar på Timrås poängliga så är det bra klass , iaf på några . Ratties 47 och Hanzl 40 hade varit i topp i nästan alla SHL lag . Laleggia har 38 poäng som back .

Hartmann 25 p är väl godkänt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Nisse på Mon or: Nej , det innebär att '' det är lika bra jag står kvar , det ska lösa sig ändå "
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
"Det enda som är viktigt för oss är att Timrå IK spelar kvar i SHL. Det är viktigast. Vilka som står och gör vad är oväsentligt."
-En av Freddans kommentarer i ST igår. Kan det öppna för någon ny röst?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: ja, den är också en lågoddsare.
Kanske en liten känga åt supportrarna också, som med sin kritik får ledare och spelare att må så dåligt att dom inte kan prestera?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
är det någon som kan säga lite kort vad som sas i artikeln på st? har ej plus
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Roligt att se Andreas föra några supporterfrågor till Freddan och placera blanka rader på bästa tre listan i ST. När Jennifer och Fredrik frågar ”Kan jag få din autograf?”
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Glöm inte "Vi har vänt på varenda sten". Det kommer vi tydligt informeras om
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Zäta75: Har otroligt svårt att se att det sker
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kerstin_k: Det bästa som kan hända nu är om Zäta kommer in i båset med riktigt timråhjärta och ger energi.

Skulle också kunna tänka mig Jonatan Hedström i båset men Zäta vore mycket bättre.

Hoppas att Nubben och Zäta pratat om detta igår när Zäta spelade match i Timrå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Väldigt tyst runt Torines, vart tog månads rapporten vägen? Kanske han och Nubben är upptagna med att bygga skyddsvallar utanför kansliet.
Senast han sa nått var att vi ska ställa upp och gå på matcherna och stötta laget. Vad gör laget och ledningen för att vi ska vilja se på eländet?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kerstin_k: ja, jag skulle också bli synnerligen förvånad. Blir det någon förändring skulle jag gissa på "en extra resurs i båset" a'la Tommy Sjödin sist Timrå smiskades ur SHL.
Låst ämne

2314125 · »