1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19

« · 2313884 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Kommer det nått annat än "Vi har rensat luften och det känns som att vi ligger på samma plan. Vi vet vad vi måste göra" ur stormötet blir jag förvånad.

Har man inte gjort något speciellt under 51 omgångar lär det ju knappast räcka med bara ett stormöte nu.

Nej, det är freddantmol som ska leda laget. Och framför allt är det ju grabbarna som ska göra det på isen. Tålamod hinner man ju ha i en serie i bäst av 7 också...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sista grundseriematchen på torsdag , kvalet på lördag , troligen borta . Snabba ryck
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Barkborren: alternativt att man inför ett tredelat huvudcoachsystem, där molinder blir befordrad.
Alvarez ny lagkapten. För att ingjuta mod i truppen och visa att förtroendet för Freddan är intakt förlänger man hans kontrakt med 3 år.
Man presenterar även sloganen inför kvalspelet: "Vi Ska Sätta Försvarsspelet!!!1".
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Nisse1: Stormötet kommer bestå av att man presenterar en kulram som man köpt in till Molinder. Den kommer vara ett viktigt komplement till att sätta försvarsspelet
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Charlie2: Jag vet just inget om honom att än själva sinnebilden inte är att det sprutar energi runt honom
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kan Pennerborn va nå?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Reagerade på en sak igår , det var nästan första gången man sett Freddan sur/arg/uppgiven i en intervju ( paus 1 och 2 ) . NU verkar han insett att spelet inte funkar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Greven: Stormöte efter 51-omgångar av mer eller mindre elände. Jävla amatörer.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Barkborren: Fy fan nu har man börjat drömma mardrömmar om skiten också....Drömde att vi mötte Sundsvall Hockey i kattlådan i nån turnering och matchen slutade 0-0 där SH sedan vann straffläggningen. Efter matchen var Freddan nöjd med att vi hållit nollan under ordinarie matchtid. Och ja, SH låg i div 1 även i drömmen...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Axle San: Sitter i en solstol o njuter av det finns sämre coacher än han 🤌
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Vad gör Perra nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Men ärligt, det har funnits matcher där försvarsspelet sett bra ut men då förlorar vi på indianare från backar eller så har det varit målvaktstavlor. Det här laget räcker fan inte till.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Morron kära hund tikar.
Vi börjar dagen med gratulera Freddan till förlust nr 65 👏👏👏
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: Så om inte Nubbs kliver ner i båset har du alltså alternativ till fosterställning?
Imponerande.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Blomman har väl hintat om att han höjt rösten i intervjuer. Vittnar väl mer om att tränarkojan inte når fram med sina taktiska kunskaper då det upprepas samma misstag om och om igen på isen..
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Villervalla: Kan även bli ett namnbyte till Sulfatindianerna.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Det kommer inte hända ett skit på mötet på måndag, det kommer fram att grabbarna är vid gott humör och är pepp inför kvalet. Kanske det även blir att Didde ska närvara i båset.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Kliar mig i nacken över att Blomman som är våran nuvarande Kapten ville att dem skulle få en utskällning, inte att han själv ska vara den som skäller ut laget, utan att någon annan skulle göra det.

Jämfört med Diddes svar när han var Kapten att han skulle vara den som skäller ut laget om de går skit.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Modano: känns lite tidigt för panikåtgärder. Massa kvar av grundserien, och vi har ju inte ens satt försvarsspelet än.

Blir det Nubben ner i båset som "extra resurs" kommer jag att ligga i fosterställning i duschen under hela kvalet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: det är dåligt från botten till toppen i Timrå IK. INGEN ledare på nån position. Rakt igenom skit. Det ä sant dä!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
roger_sundsvall: Tror det blir händer någonting rykten går 🕳
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
kulltorp: Lugn nu!
HV skulle slakta Brynäs i fjol!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Ber om ursäkt, ska sluta vara så negativ men dom kan säga att det ska vara "stormöte" men jag tror knappast att något positivt kommer komma ifrån det.

Baserar det på hur allt har hanterats hela den hära säsongen. Om dom kommer ut och säger att det inte kommer att ske några ändringar i båset blir jag inte förvånad, besviken, ja. Men inte förvånad för fem öre.

Samma sak gäller om deras förändring i båset är att "Nubben" ska vara med, tror ärligt att det inte skulle ha någon effekt. Behöver en ny röst där inne för att något ska ske.

Meningslöst att komma ut med att dom ska bänka vissa spelare också då jag står fast vid att det är ledarnas förtjänst att laget inte vill längre.

Väntar ivrigt efter vad som kommer att komma från "stormötet" klubbens existens i SHL kan mycket väl hänga på det.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Saft/bullar..med snickellii snack
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Modano: "Freddan & Co skärp er.... Så då var det avklarat, vill ni se vad jag har adderat till min spelbutik? Ny kaffe maskin och en till TV för att kolla trav på. Fräkt va?"
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
ÄNTLIGEN STORMÖTE I TIMRÅ PÅ MÅNDAG enligt ST
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
mikenomad: Mörker! Mörkret lägger sig. Vi är i HA nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Angående diagonalpassen man kört med har det alltid varit illa men så illa som det varit på slutet tror jag inte det varit. Allt började med att man körde på fem backar, redan Djurgården hemma ställde det till det och vi förlorade poäng på det, sedan har det fortsatt och med det försvann även självförtroendet och sviterna har blivit dyrköpta. Man kan hoppas att med några dagars ledighet att det fixar till sig men jag är skeptisk. Jag tror att man skulle behöva någon som kan bygga upp självförtroendet igen, sedan om det är en mental coach eller någon annan det vet jag inte men att något måste göras är jag övertygad om.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
kulltorp: kan förstå dom som tycker att djurgården hör hemma i SHL. Speciellt när Timrå repeterar prestationen från förra gången i högsta ligan, man guppar bara runt. Dom flesta supportrar av andra lag tycker nog att vi fyller vår funktion till fullo, dvs. vi är en klassisk räddningsplanka för dom andra lagen. Om vi blir djurgårdens räddningsplanka eller ej, det visar sig snart.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Dubbeld: Det finns ingen som på allvar vill att Djurgården ska åka ut. Förutom vi Timråiter
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
{Modano:}

Jag nämner inget om att inget ska ske, jag tror också på att byta tränare.

Dahlén vet jag inte om man vågar hoppas på men det gick ju bra senast, sedan har Zäta öppnat upp för att hjälpa till, skulle lätt våga satsa på denna duo.

Det handlar inte om att träna in något nytt, det är redan försent. Det handlar om att väcka laget och få gruppen att börja brinna igen, där hockey är kul igen.

Det tror jag båda dessa skulle lyckas med!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
lungan: Ja Brynäs slog ut Hv men agera med nya tränare inför kvalet Freddan har tappat hela gruppen bara att sparka han omg nu💯
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
tystnadskultur är de timrå ledningens strategi??
har inte sett..så hos något annat lag i shl
är ju fa* bedrövligt..
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
lungan: 4 dagar??? Dom har fan haft hela säsongen på sig. Istället har man samlat förluster precis som man gjorde ett pärlhalsband av det.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Andersson: Ja cencuren lär få jobba
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Låt denna besvikelse vändas till tändvätska.

Föreningen har nu 4 dagar på sig att prata ut, rensa luft och ha högt i tak.
Finns inget utrymme för att någon längre håller inne på sina känslor.

Det handlar om att bryta ihop, ladda om och fixa det här.

Brynäs slog ut HV71.

Timrå ska spela i SHL 22/23 så är det bara!

Se nu till och fixa ett nytt kontrakt!

Timrå är föreningen som Aldrig ger upp kom igen nu, ut med känslorna och mobilisera om och motbevisa alla nu.

Det är nu laget ska visa Stolthet, Trovärdighet och Moral för Timrå IK.

All Kärlek till klubben i hjärtat.

Vi vet vad som Krävs nu ser vi till att Lyckas, som lag, som förening, som publik, som stad.

All kärlek till Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Villervalla: Det stämmer, det är så det har sett ut. Det är väl själva "spelsystemet". Helt obegripligt att det kan fortgå, det är riktigt uselt hockeykunnande bakom det
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Känns som det kommer bli arga ' frågor ' på nästa måndagschatt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
söder över: Lägg till oerhört lättlästa när vi försöker ta oss in i motståndarnas zon. Väl där är vi helt okej, men uppspelen är till 90% ren katastrof och vi avväpnas mycket enkelt. Tvärtom när motståndarna ska in i våran zon, då gör vi det så enkelt som möjligt för dem att ta sig in. Tror diagonalpassningarna är såklart en bit i detta. Slår man en diagonal som träffar i hälen vid rödlinjen är det klart att det blir bekymmersamt att skapa något när man blir lättläst och möts av en mur vid blå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: ja det är ingen som agerar på isen.

Det är bara 3*20min ångest.

95procent av truppen ser ut som Alvarez på isen.
Ett tillslag, gärna en passning på 2meter som inte ger något annat resultat än att en annan skitnödig lagkamrat inte kan göra något annat än att tappa pucken…

Man är körd.

Jag hoppas att det handlar om att självförtroendet är så raserat att man paralyseras.

Alternativet att spelarna åker omkring och skiter i det här och varandra svider rätt bra…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
thorwald: Diagonalpassen är Freddans signum, detta har man kört konsekvent sedan han kom in i föreningen, med samma resultat, indianare. Detta funkade hyffsat i HA men lika illa som det såg ut förra gången i SHL lika illa ser det ut nu och det är bara en back kvar sedan dess.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Jobbar Torines kvar?

Om han gör det, då vore det spännande att höra hur han i dag speglar svaret på frågan om sin framtida vision han fick när han tillträdde:

- Vad har du för visioner för ditt Timrå IK?

– ”Jag ska inte säga mitt, utan det är vårt Timrå IK. Alla behöver vara engagerade och alla behöver vara med. Men att ha en grund så att man kan bli ett SHL-lag att räkna med och bygga upp en ännu bättre ungdomsrörelse, att få fans och publik att ”wow, vill gå och titta på det här eventet”, det är viktigt”.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
söder över: Jag har ingen aning om det ekonomiska men jag tror det finns andra förklaringar. Det har skrivits härinne som svar på min kritik att Timrå har skickliga ledare. Inget kunde stämma sämre. Timrå har dåliga ledare, riktigt dåliga. Okunniga. Självklart ser det ut som det gör då på isen. Det är spelare som inget hellre vill än att säsongen ska ta slut och kontrakten rivas
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
söder över: Det saknas helt klart någon som eldar på laget. Fysikt spel varje byte, aggressivitet utan puck. Vem ser till att det sker? Så som Freddan pratar i pauserna så har jag svårt att tro att det är han iaf. Han snackar om detaljer som är nog viktiga, men det är att börja i lite fel ände. Att vi sätter oss i skiten är att vi inte är där i tanken och på banan, då gör man istället dumma beslut som att slå diagonalpassningar på måfå för att man helt enkelt hela tiden är några steg bakom motståndarna mentalt.
Inför kvalet skulle jag vilja se en pådrivare i varje femma.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Känslan just nu är ju bara att lämna WO i kvalet istället för att fortsätta skämma ut oss . . .

Va tippar ni ?
4-0 i matcher till DIF och 24-4 i målskillnad
Så oerhört besviken att man lät kompisföreningen sjunka så fruktansvärt jävla lågt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Bragd-Birger: det finns dem som vill påstå att spelarna kämpar allt dom har att ge…

Jag skulle skriva under på det i kanske 2-3 matcher den här säsongen.

Det här med roller och helhjärtat slit vet jag inte om det går att anse om detta lag.

En röd tråd genom serien har varit den totala av fysiskt spel.

När fysik används mot Timrå så viker man konstant ned sig och det första som sviker när hjärtat inte är med är det fysiska spelet.

Man vill helt enkelt inte råka göra sig illa.

Då får det bli åka bakom och peta med klubban ist.

Hederslöst spel…

Men det har sedan belönats flitigt av ledningen så det går inte att enkom döma spelarna…

Ja det är hårda bud.

Men jag anser inte att detta lag och deras ledare har kämpat och gett allt.

Menmen…

Det hade varit jättetrevligt att få höra att löner eller pensionsavsättningar inte kommit till spelarna som avtalat i år så det fanns något som rimligen förklarar kollapsen eller kalopsen kanske man ska kalla det…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Ja, vi måste ha on någon extra röst i båset i kvalet. En bra matchcoach. Dahlen som var med i förra kvalet ligger väl närmast till hands. En riktig vinnare det såg man i dagens icebreakersmatch där han gjorde hattrick.

Agera Nubben!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
jyrki: ur en synvinkel har ju FredAnt faktiskt klarat sitt jobb/uppdrag om vi tar 4 segrar mot DIF
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Greven:---- Men vi vann ju 3:e perioden !?!??VA!?? VA Say no more!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

« · 2313884 · »