1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03

« · 2419380 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
jå1: Vi har en tung dag på kontoret ikväll, vilket kommer vara en mkt lång tid!

denna säsong för oss kommer troligtvis bli att vi får kriga för att slippa kval / ingenmansland för i ett slutspel har vi inget att göra i år inte som det ser ut just nu.

jäkla vad pajsigt att gå in med denna trupp och inte varit mer aktiv innan säsongen startade " nej men vi ska sitta lugnt och ta in spelare när det dyker upp "
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Töm å glöm rabbuslingar!!!
På torsda smiska vi Brünäs i EON 👌👋
Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🎉
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
JanneH: Lider med Luleå, 7-0 efter andra mot Växjö :(
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Växjö 7 Luleå 0, satan så tungt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
BlackBay: jag har faktiskt suttit och tänkt i samma banor. Om vi bortser från när vi gick som tåget i HA så brukar inte vi vara något lag som glänser i November eller grundserien utan allt som oftast brukar vi lyfta i ett slutspel. Är detta nivån redan nu så blir det en spännande vår i år!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Zambonin: FBK är bättre helt klart. Men tycker ändå vi har relativt bra koll. Det är inte många minuter det hänger mål i luften, förutom delar i slutet av matchen där orken tar slut och de får lite väl mycket yta. Spelmässigt så är FBK bättre, det är bara i början av första perioden vi spelar jämnt. Även om vi inte gör vår bästa match så är det ändå som natt och dag jämfört med förra säsongen. Då blev vi verkligen utspelade mot inte bara FBK utan även Frölunda, det blir vi inte nu. Vi har tagit 5 poäng mot Frölunda och nu 1 pinne mot FBK, jämfört med 0 0 förra säsongen. Nästa match mot FBK kan man satsa på att vinna på ett helt annat sätt. FBK har en svaghet och det är att de släpper en hel del i hemjobbet, de är inte alls Luleå i defensiven.

Ok ska kanske inte säga något om Luleå, 4-0 mot Växjö
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Labban: Det är ändå en del vi inte har sett ännu, Dahlén är fantastisk på det mesta, men straffar är inte en av dom grejorna.

I övrigt är det otroligt starkt, att kunna vara utspelade på sättet vi var ikväll, och få med oss en poäng, det är topplagsaura på riktigt det.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
T T: Hanzl är överlägsen straffskytt i laget. Han har verkligen kylan. 2a EP. Restens straffkvalitet är inget att hänga i granen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Dubbeld: Fan man gillar ändå Ante! Inga jävla klyschor, utan 100%ig ärlighet från honom.
Uppskattar hans ickemediala vibe något enormt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
falconuggla: Inte undra på med tanke på allt bussande senaste 9 dagarna. Luleå - oskarshamn - Jönköping - Timrå - Karlstad. Vet inte exakt hur många kilometer det är men en 2000-2500 tror jag i alla fall
Låst ämne


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Presskonferens: Färjestad BK - Timrå IK
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
HKN: Vi tycks alltid möta dessa lag när grabbarna inte har någon energi kvar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Vi klarar helt enkelt inte av Färjestad, Skellefteå och Växjö så är det bara. Spelar ingen roll hur bra vi är.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Dubbeld: jag kanske har dålig koll men den enda variant jag sett Hanzl göra är dragning på backhand och upp i nättaket.

Idag har vi lite dåligt flyt på straffarna. Dahlens är direkt svag och JJ skulle ha tagit deras första mål, den är det knappt styrfart på.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Nu får grabbarna vila upp sig och träna lite mer på passningsspelet för att totalt krossa Brynäs på Torsdag; Ingen idé med en anti-jinx. Hemma plan mot Brunäsarna så SKA vi vinna alla dagar i veckan.

Fullsatt ska det vara också; inga jävla luckor och ett helt västra stå som deltar i klacken.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
kulltorp: Jamenvisst, halv bragd att få med sig poäng när i mitt tycke alla är trötta o sega både i fötter och tanke. Noel var snudd på bästa utespelare och förtjänar extra beröm.
Sedan ser ju "Franz Jäger" till att hålla oss kvar i alla matcher :-)
Bra med nån vilodag nu.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
söder över: Håller med. Edfeldt är jäkligt bra. Hans skridskoåkning är riktigt nyttig mot kvicka lag som FBK. Hoppas han får ytterligare förtroende.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Icing-Ove: Timrå IK är inte en guldkandidat men definitivt ett lag för topp 6 just nu. Vi har några surdegar i truppen som måste bytas ut för att på riktigt vara med och kriga i toppen i slutet av säsongen. Återkom om två år, då tror jag vi spelar final.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Labban: Oavsett så är jag skitstolt över att laget trots allt jobbar in en poäng och var en hårsmån från två.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Olle: Säkert mycket som ligger i det men den är nästan omöjlig att ta då han har alltid två alternativ när han kommer nära målvakten som vi såg under kvalet mot djurgården.

Märker han att Målvakten har dragit sig mycket åt vänster då drar han snabbt pucken till höger och skickar in den lätt på målvaktens klubbsida; Drar målvakten inte alls mycket åt vänster lyfter han upp den mot taket på stöt sidan.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
HKN: Å andra sidan.......
*VI hade svårt för Löven i grundserien men piska skiten ur dom i finalen när det gällde då vi gick upp.
*Vi hade svårt för Djurgården i grundserien i fjol men svepte mattan under fötterna på dom i playouten.

I slutspelet är det ofta nåt helt annat som avgör.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Dubbeld: tror det är så enkelt att Hanzl lägger en straff för han har bara en variant (som han iofs är bra på).
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Sputnik: jag var inte alls nöjd med spelet över 48 minuter.

Det är svagt att inte kunna stänga mittzon bättre under matchen.
FBK klarar vi inte av fysiskt! Dom blir för tunga!

Vet inte om det är lite sjukdom i laget.
Man är trött vilket är förståligt efter denna vecka!

Inget snack om att FBK äger denna match!

Tycker Ante efter hundra års väntan säger helt rätt saker!

Stolthet och moral!
Trots matchbilden så ger man aldrig upp och luggar FBK på poäng!

Tomkins räddning på Lander i ÖT är Mitells kudde inatt!

Har den sopan aktning nog att hylla honom för den efter att ha stått hela matchen? Nä den patetiska hemorrojden har mage att stå och gnälla om domarna efter matchen!
Vilken ynkedom! Såg han första perren?

Jag kräver att Timrå tar en rejäl trepoängare mot detta FBK innan denna säsong är slut!

Jag vill se dem förnedrade!
Om inte det hoppas jag att det kommer lite knätacklingar på dem när dom möter FHC nästa gång.

Så kan mitellan bajsa på sig över det ist!


Cmore sitter i Karlstad och runkar…

Så jävla pissigt producerat!
Piss firma!

Jag tar gaphalsen från Göteborg varje dag i veckan framför denna kommentator!

Han måste ha svenskt rekord i flensost efter all jävla kåthet han flåsar över FBK!

TÖNT!


Jaja.

Jag vill hissa: Alvarez som utmärker sig positivt denna match!

Noel Edfeldt spelar med hela sin kropp mot detta FBK!
Etta på pucken och vågar kliva upp och stänga mittzon! Respekt!

I övrigt trött!

Svensson involverar sig offensivt vilket är jättebra!
Men han måste planera sina utgångar bättre!
Det går sakta! Det är ok! Det måste han motverka med att titta upp innan han tar pucken i egen zon.

Tack för poängen!

Syns på torsdag!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Om man ska summera dagen kort:

Vi förtjänade inte att få med oss 1 poäng, men sett till hur OT/Straffarna utspelade sig är det tragiskt att det inte blev 2.

Nu laddar vi om så att vi kan hålla uppe intensiteten bättre hemma mot Prunäs.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Tom Topp: Välbehövligt med några dagar matchvila nu, tempot var inte riktigt där idag. Otroligt starkt med poäng trots allt!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Det där med straffskyttar, tror att spelarna har en del att säga till om där! En del vill helt enkelt inte. Hursomhelst en poäng mot svenska mästarna borta! Och då tyckte jag att det var lite soppatorsk hos oss också!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Begriper fortfarande inte varför man inte låter Hanzl göra två straffar.

FBK gjorde det och vad fick dom? Jo 2 poäng.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Henrik_Tikare: Fruktansvärt stolt att se hur dom spelar mot ett FBK som är fullt påskruvad, kämpar och sliter över hela banan, försvarsspelet så att JJ ser nästan varenda puck. Moralen i gruppen att ta poäng i alla matcher. Fy fan vilken häftig säsong om man jämför med den förra. :)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
HKN: de kan VI
om vi gör våra toppmatcher
denna mot fbk ..va inte de
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
lincoln: Hoppas Ante är kaxig på presskonferensen och säger att vi borde avgjort i förlängningen med alla chanser vi fick 😉. Älskar att vi kommer under skinnet på FBK
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
roger_sundsvall: och här 3 vi kan aldrig vinna över.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
växjö
skellefteå
fbk
timrå

är 4 bästa lagen
vi kan slå alla..om vi spelar på topp
p.s)varför inte prova
högerskytt på straffarna
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
The great one: Dahlén driver på i full kareta och hinner inte med sin egen kropp i avslutet. Känns som han vill för mycket och saknar lite kyla när det gäller straffar. Men kanske bra att han får träna på det inför ett eventuellt slutspel?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
The great one: Tik har bäst målskillnad + 20. Det måste betyda att vi gör något rätt i år.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
kulltorp: Kul att se FBK skarva:

” vi hade väl 7,8,9 BP..” (rätt svar fem)
”Det blev ju 40-20 i skott” ( rätt svar 39-24)

Bara se och lär hur man som storklubb pressar på för framtid fördelar samtidigt som man slaktömmer i ansiktet på CMORE
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Hanzl borde väl fått tagit en till väl? Dahlén är bra på mycket men just nu så känns det som straffar inte är hans grej riktigt…

Förövrigt Hartmann behöver verkligen få hänga ett mål så han blir sitt gamla jag igen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Manderville: Emil tycker jag är en bra straffskytt, men idag gick det inte vägen. Hanzl, EP, Wedda sen Hanzl igen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Att man inte skickar ut Hanzl igen när hans stil är nästan omöjlig att ta bara han själv inte gör ett misstag är fan nog den största tabben ikväll.

Jontes straffar fungerar i HA.

Hade hellre tagit in Lyytinen/Halloran som andra straffskytt.

Matchen borde ha avgjorts i 4 mot 3 men man gjorde bort sig (Som man gjort under hela matchen)


P.S jag vill aldrig ha denna kommentator igen; Låter ALLTID som en robot. Finns ju inga känslor i karln när han pratar, ett manus framför han som han rakt av läser av.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
vonDöbeln: Avgå alla!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Olle: ja å de där odugliga Brynäs får man ingen hjälp av heller. Torskar alla 3 pinnar till VF
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Tyvärr så fungerar inte devisen ”var inte besviken, tänk på förra säsongen” när det blir så här.

Färjestad har flyt i övertiden att vi inte vinner, men sen ger vi bort matchen på silverfat i straffläggningen för att Ante inte har koll på vem som ska lägga dem.

Det. Spelar. Ingen. Roll. Att. Vi. Stal. 1. Poäng.
Man MÅSTE göra allt för att vinna hela tiden. Att låta Dahlén och Wedin lägga straffar är inte att ta uppgiften på allvar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Thomas (fbk tränaren) är missnöjd med domaren. Tycker inte han ska vara det sett över hela matchen. Visst i bland var det fördel TIK å ibland Fbk. Ganska ok match av domaren idag tycker jag
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Jonte och Emil var iskalla ikväll och borde inte ta en straff.
Halloran och Anton 2 och 3, Hanzl borde ta 4:e
Men 1 poäng var bonus. Bara krossa Brynäs på torsdag
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Kerstin_k: Dahlens ribbskott i förlängningen kunde lika gärna ha avgjort matchen.
Synd att den inte gick in.
Hanzl hade ju öppet mål i samma läge men petade pucken utanför dessvärre.
Ändå grymt att hantera spelet med uttagen målvakt så pass bra och kvittering 2-2.
Var rätt säker på att Warulfven skulle peta in 3-1 där.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Olle: Ett extremt bra grundspel match in och match ut ger oss chans på 2 poäng mot ett topplag som sopar banan med oss på pappret och historiskt. Om det är så här vi förlorar, förlorar vi med heder.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Jaja, bara att ta poängen och vara nöjd. JJ borde få bjudmiddag.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
bar mofftak: Nionde raka förlusten mot FBK. Vi tog iallafall en poäng men borde ha avgjort i 4 mot 3 i sudden.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Olle: Jag är sjukt besviken! Sjukt…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-12-03
Sputnik: vi skulle avgjort i PP i förlängningen, där måste vi få leverans från stjärnorna för att kunna vinna en sån här match. 1 poäng är helt ok, vi är fortsatt steget efter toppklubbarna men det är väl helt ok med tanke på var vi kommer ifrån.
Låst ämne

« · 2419380 · »