1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580928 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad - Timrå IK 2007-01-16

818135 · » Till forumet


Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Bäsch match i går. Och en jävligt brun förstaperiod. Tre helt menlösa mål, inför en lika menlöst lycklig hemmapublik.
All eloge dock till den andra halvan av matchen. Med bättre kräm i benen - t ex tack vare faktorer som bara en fem, sex spelare borta - hade den usla förstaperioden kunnat vara ett perfekt vinnarrecept. Reducering i andra och öppna spjäll i tredje så hade det blivit poäng.

Jaja. Det är en helt absurd säsong i a f. Ligga med uppe i toppen trots denna bisarra skadesituation är jävligt imponerande. Mindre imponerande att den aldrig verkar få ett slut. Kan man inte få lira i a f en två, tre matcher på raken med fyra kedjor? Är det för mycket begärt efter snart tre månaders slit?
Och, imponerande igen: med Hedströms icke-form spelar man i princip med 1/5 av förstalinans slagstyrka. Likväl är man med där uppe i toppen och har, fanimej, realistisk chans på serieseger. Om man nu slipper lira runt på tre femmor matcherna fram till februariuppehållet.

Riktigt kul att se Regin också. Satan så bra han är. Om nu Hahl bara vill komma tillbaka igen så har Timrå ett grymt centerbestånd.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Jari Kaski: Tånkte precis på samma sätt...jag tror nog möjligen hellre vi ligger närmare överträning isåfall.. ! dåligt genomtränade är INTE Tik...
då åker man inte skridsko som vi gjorde de två sista perioderna idag trots förlust.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
RödVit: Du verkar fatta läget. Hjärnskakningar, brutna händer, fingrar, knäskador och så vidare handlar alltså om dålig fysisk status?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Som sagt det går inte stå still och spela hockey.
En period räckte för Fbk
Backund såg skakig ut igen, inget gott omen efterson det är våran viktigaste spelare.
Regin mycket bra i comebacken.
Hedtröm värdelös med tanke på kapaciteten han har.
Ganska bra avslutnig på matchen ,det tar vi med oss till Mora.
Forza Timrå
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
RödVit: Ditt nick talar för sig själv... För du är väl tecknad?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Så varför vann inte Timrå ikväll.


Jo av den enkla anledningen att dom är så satans otränade. En sådan som Söderström, om han spelat kvar i Timrå så hade han varit bäst i laget.

Nu börjar jag förstå varför Hedström surar, därför han troligast tycker att träningen är bara tönt.

Varför är Timrå det mest skade benägna laget?
Jo därför dom är så dåligt tränade!

Hejdå Kenta hade bra!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Lite svårt att vinna när det bjuds på tre mål. Riktigt svagt. Färjestad gör tydligen en strålande första period enligt dem själva. Nja.

Det blev lite nerv i matchen i alla fall. Det var inte långt borta att ytterligare en reducering skulle komma. Men en ganska väntad förlust även om FBK fick målen serverade i princip.

Styf, Kokko, Regin och Wennerberg bäst i TIK.

Nu är det blåställ som gäller. Mora och DIF väntar. Två enormt intressanta och viktiga matcher!

Jag känner mig redan ängslig inför Mora.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Per HApps: Sådärja.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
hellge: Han har blivit bättre och bättre för var match efter skadan och det känns som att han verkligen börjar hitta sin roll nu. Den roll han saknat i en och en halv säsong...

Han kommer garanterat att sänka er i minst en match i slutspelet;-)
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Per HApps: Jag tycker det är lite märkligt att vi gör en sån period som den 1:a och att det ska ha att göra med Kentas sorti tror jag inte ett dugg på.

Nu är det ingen större skam att förlora borta mot FBK - bra andra halva av matchen men nog ser det lite tunnt ut nu igen med alla skador... men som det verkar så spelar ju Sanny på torsdag, Sundh kommer tillbaka hoppas jag, sen får vi väl se hur det är med Robban. Gilla läget som sagt...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Laken:

Wennerberg fyra plus! Det är stora nyheter. Tänk att denne lapplänning ansågs som elitseriens bäste tacklare och var landslagsmässig för cirka fyra års sedan.

Hoppas han kommer igång, ja, fast förståss inte när ni möter MoDo då.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Laken:
Jag tror att Hedström saknar Timo!
När dom spelade i samma kedja hade dom en förrbaskat fin förmåga att hitta varandra!
Hallin i all ära... Han är nog bra men... Jag är inte så säker på att han passar med Hedström/Warg!?!?! Nä.. Jonte skall ha en "sniper" vid sin sida!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Ambroo:
Skulle vara klädsamt om du Laken skulle kunna klä in dina betyg i ord.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Per HApps: Och där kom de en liten hint... Är det inte fantastiskt vilket skarpt öga den mannen besitter?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
uhahl: Nja slutspelsplatsen betecknar jag som klar. Det är för många lag som ska ta sig förbi för att vi ska missa den. Dock så handlar det om att gå in i slutspelet med en positiv trend. Den måste vi åter försöka komma in i...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Per HApps: Glöm inte betygen för guds skull!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
hellge: ja, där ser man...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Usel första period av Timrå sedan klart godkänt! Man visar på moral vilket är viktigt inför fortsättningen. Hedström ganska osynlig de två första perioderna med riktigt bra i tredje.

Spelarbetyg:
+++++ - Peter Regin
++++ - Mattias Wennerberg
+++ - Peter Nylander
++ - Petri Kokko
+ - Anton Strålman
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Laken:
Dags för tabell och skadeuppdatering! Vi väntar med spännning ;)
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
48.36 3 - 1 PP1 Timrå 11. NYLANDER, Peter (36. STYF, Pär)

Denne Styfs tjej är dotterdotter till min forna granne Holger Lundgren 94 år. Styfs tjejs pappa är alltså son till Holger. Holger hade dessutom två söner till, bl.a. Assar som hade tröja nummer 13 och spelade i 1979 års Modolag.

Jag fick min första klubba av honom, vilket gjorde mig till rightskytt trots att jag är högerhänt. Därför kan man säga att det finns en direkt koppling mellan mig och Pär Styf.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Röda Tallen: ja så såg man tabellen då och fick hicka.
Som det ser ut nu så skall vi nog börja vinna lite nu för endast 14 pinnar till 9 an Djurgården nu.
Förlust på torsdag och det går lite fel resultat mässigt i de andra ja då är panik ångesten här.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
RocknRolf2:
Vi spelade upp oss på slutet.
Jag säger bara , tänk OM vi hade alla hela, då hade vi haft 100 poäng just nu, men så är det inte,
-Bara gilla läget, som Lillkenta sa efter matchen!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Bissett19: Tack för det!

Kerstin K: Näe, stryk borta mot Färjestad med dagens skadeläge är inte så mycket att säga om. Men visst blir man extremt frustrerad när man sett fram emot matchen och den är över redan efter 12 minuter i första perioden.. särskilt när FBK gör 3 mål som Timrå bara inte ska släppa till.

Skönt att se Regin igen. Måtte Robban vara okej


Det är iaf tacksamt att vi fortfarande har lite buffert
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Bissett19: Skönt! Och enligt den artikeln är det bara en sträckning som drabbat Carlsson.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
RocknRolf2: Ja, första perioden pajjade allt. Backlund hade ju mer än gärna fått tagit den där första fösaren. Men men, det är inte helt överjävligt att förlora mot FBK borta.

8 spelare på skadelistan. Hua :S
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Jaja! Vad skall man säga???
Dom jobbade väl upp sig med tiden!?!?!

Vi får trösta oss med hem.bredband.net/struten/ljud/bortaforlust.mp3
även om jag inte var där!

FORZA PÅ TORSDAG!!!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
RocknRolf2: Ingen fara med Sanny iaf.

expressen.se/index.jsp?a=835267
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Jahopp, vi faller på en bedrövlig första period.

Skit med Sanny och Robban.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Herminator: sicket skit.
gå in o rösta på snyggaste matchtröjan nu. vi ligger ju nästsist. fast vem bryr sig egentligen? w-ö tröjan lär ju slå alla andras med hästlängder ändå.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Herminator: Flugsvampen själv skall ut, hör hör Karlstatösera busvisslar, och svordomar kan dom också...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
bolla: Nä kväk ska de va, Backlund ut nu 18.02.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Herminator: Kräk!
Vad vacker Jönsson var på idrottsgalan igår. Eller var det en flugsvamp?
Jobba nu pöjkar!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Herminator: Nytt PP våga vinna nu Timrå!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Mål i PP igen nu då så tar vi poäng. KOM IGEN!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Rooster23: Pucken som på ett snöre och Nyllet nätar. Hur var det TIK-FBK senast? FBK kom tillbaka från 0-3 till 3-3 och sedan suddenvinst. Repris tack fast tvärt om då ra... (c:
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Rooster23: Äntligen....!!! Vad tyst det blev i kaffehallen.....
Kommentera


Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Röda Tallen: Vi vann i alla fall skotten med 14-11 klar uppryckning från 6-11 i första.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Riktigt synd att vi inte fått utdelning nu då vi spelat bra i slutet på 2:a.
3-1 och vi hade haft skaplig chans att ta poäng.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Laine har bra inställning...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
IN med ett slumpmål nu!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
jobbar på bra nu...VI GER ALDRIG UPP::
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Röda Tallen: Jag gissar på att han lider av matchoträning.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Moe håller tyvärr inte elitserieklass just nu.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Fattas bara det.....
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
TD: Är inte det lite kinky...?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Rooster23: Jo visst, är det många otursskador.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Rooster23: Ja eller blindtarmen
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
Röda Tallen: Prio 1 och 2 göra klart med ny tränare och Strålman skriver på
LillKentas guldkalv.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2007-01-16
MB: Tjaaa...helt klart. Men de flesta skador känns ju ändå som trauman. Hjärnskakningar pga tacklingar, avslagna fingrar och ben i händer samt ett diskbråck som jag är tveksam till om en försäsongsträning kan avhjälpa. Lårbensbrottet känns väl också som en riktig otursgrej.
Kommentera

818135 · »