1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad - Timrå IK 2009-01-24

1116964 · » Till forumet


Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Nu börjar man glömma Förlusten :) MoDo fick Stryk och senare inatt blir det Canal+sport för hela slanten, Hörde att Kimmo Lotvonen var blixt intagen, först till NHL Skills competition inatt, sedan till All star mathen på söndag.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Bragd-Birger: Jag väljer att inte kommentera. Vi har alldeles för olika syn på matchen för det. Jag hinner inte.

Men det är kul att du finns och sprider positiv energi här inne. Men denna match är bara att glömma. Nu är det fullt fokus på tisdag mot RBK som gäller. Givetvis en måste-match det också.

Även om DIF inte skulle haft 2-1 på slutet idag så går dom jävligt bra nu. 5 raka vinster. Sjukt.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Skarin: Ja och ja. Sade han visserligen en smula provokativt. Absolut inget fel på inställning eller matchplan. Man valde att möta och spela efter det tempo som FBK satte upp.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Bragd-Birger: Tycker du att det var en intensiv och bra hockeymatch? Till att börja med.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Bragd-Birger: Hockeymongo? Är det inte det vi är allihopa härinne?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Skarin: Blir ärligt förvånad över din syn på matchen. Håller inte med på någon punkt tror jag. Min världsbild är en smula ruckad. Är det du eller jag som är hockeymongo?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
JanT: Japp. Konstigt nog så gör vi det ;)

Beklagar över det där med stockholmaren Rådbärs. Vi har varit med om tragiska slut även vi. Jag vet hur det känns.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Skarin: Hejar ni oxå på LHC i kväll??!

Efter att ha blivit fullständigt bortdömda av Rådbjer i kväll känns det tungt att vara BIF:are....

Vem vinner? Vem försvinner?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Skarin: LHC nära flera gånger och alldeles nyss stolpen eller ifall det var ribban...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
erathoo: Riktigt. Han, Börje, Lander och den eminente Skogs bänkades.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
2-0 LHC!!!!!! Come on!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
förresten; DiCasmirro spelade inget sista halvan av matchen va?
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: näää...brrrrrrrrr
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: ja hugha vad jobbigt det var!
Men FBK är svårast för Timrå
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
erathoo: Ja, när Hagos ordnade tekning i egen zon istället för att rensa. FBK är verkligen inget lag vi skulle vilja ha i en ev kvartsfinal!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
erathoo: Hmmm. det har du rätt i. Det känns som att FBK alltid säger till oss att vi är nykomlingar...fortfarande efter nio år eller vad det är. Det är bara mot FBK det känns så
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: OM vi går till slutspel, vill jag INTE ha Färjestad, dom känns som ett jädra mardrömslag för Timrå.....och har på nåt sätt alltid gjort det.

Ända sen P Nordström slog in kvitteringen i första semin 02/03? då det var 6 sekunder kvar.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Blizzard: Ja, hoppas verkligen Hlinka, Hlavac & co. är i högform ikväll! ;-)
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
nixXz: Ja inte gör han sämre ifrån sig än Backe iaf. Dessutom är han mkt billigare.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Laken: Jo de har du : var inte menat mot dig ville bara fylla på listan :) näe nu ska jag se MoDo få spöööööööööööö
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Skarin: låter bra, för OM Åklerlund är kvar kan han bli riktigt bra!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
nixXz: Jag "tror" inte Backe får vara kvar nästa säsong.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Laken: Lägg av och mästra ditt...

Om jag tycker kommentatorn är kass och är pissed för att vi i onödan släpper in en massa mål mot ett oinspirerat FBK - Vad fan har du med det att göra ditt självbelåtna ego. Vem har utsett dig att sätta dig till doms över hela mänskligheten.

Fan håll dig till dina bra inlägg istället för att mästra - Helvete vad sur jag blir på dig
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Blizzard:

Han rår för 5-3 målet också. Indianare i egen zon som skapar trycket!! 3 mål på egen hand!! Bakåt. Kanon
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Laken: Fan, ikväll är du vass. Håller med där också.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Fy fan vad besviken jag är! Det borde fler vara. Att vi inte kan göra bättre ifrån oss mot ett förkylt FBK som gick på tre kedjor är för mig så jävla dåligt. Visst, jag tycker vi hade lite otur hit och dit i första perioden men även i övrigt också emellanåt. Men det får inte se ut så här.

Det här var absolut ingen bra hockeymatch. För mig kan den klassas som lite av en träningsmatch och det är något som jag också inte kan smälta. I detta utsatta läge dessutom. Jag trodde vi skulle ligga på dem högre och hårdare, sätta dit ett par tacklingar, spela fysiskt, åka betydligt mer skridskor än dem. Men nej, jag hade visst fel.

Sedan går det ju inte att komma ifrån det här med bollplanket Backlund. Han är alldeles för dålig för att vi ska ha någon chans när utespelarna inte riktigt är på tårna. Tyvärr är ju Backe mycket, mycket sällan bra när utespelarna är dåliga.

Från 4-0 till 4-3 var ju något positivt i alla fall. Trodde det skulle bli poäng då men jag hade fel igen.

Nej kamrater. Från höjd till skyarna tillbaka till det normala nu igen. Det är kul det här.

Det gäller att undvika kvalserien.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Blizzard: Har inte jag hela tiden propagerat efter ny(a) back(ar)?
Hellre en ny back än att behålla Nate som jag ser det!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Taurus: Jag har inte skyllt på Backlund att Timrå förlorar ikväll!
Det jag menade och skrev är om att Timrå har som målsättning att vinna SM-Guld i framtiden så kan dom inte ha Backlund i mål.

Visst backlund är en bra målvakt men långt i från en toppmålvakt.

Men jag håller med dig om backarna, dom är verkligen inte bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Laken:
1) Skyll inte på domaren.
2) Skyll inte på kommentatorn.
3) Skyll inte på Backlund."


4) SKYLL PÅ LOTVONEN!!! Tamefan sämsta back jag sett, han får ta på sig 1-0 och 2-0 målet.

5) Skyll på övriga abckar, fy fan avd ta fattig dom var idag stod och titta på alal målen. vad fan gör dom vid 5-3 målet då? Jävla hönsgård.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Lite nykter syn på matchen och Tik:

Ärligt så tycker jag Timrå spelar tillräckligt bra för att vinna idag. Det ser trots allt jäkligt bra ut och vi har god chans att nå slutspel.

Lotvonen gjorde en riktigt bra match mot Brynäs, men idag var han tillbaka i gammal god form, ser inte challe o Co hur fruktansvärt låg lägsta nivå denna man har.

Lotvonen:Mannen som gjorde att skölpaddan ser ut som en racerbil.

Jag har gnällt mkt på S Erixon, men jag ger gärna beröm när det bör ges, och Sebbe har varit bäste back de senaste matchen så även idag.

RJ? ja varken bra eller dålig, mest bra idag.
Skogs: När skall det släppa för dig?
Styf: stabil som vanligt.
Moe: gjorde det bra, överarbetade inte varje situation lika mkt idag.
Mikko: Bra som vanligt.


Sen så blir jag besviken På J Andersson som verkar vara intresserad av HV när han redan är klar.

Tenkrat: Var var du idag.

Lander grymm det lilla han spelade.

bla bla blaa bblllaaaa.
God natt.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: Ett script borde lägga in dessa tre punkter efter varje förlust... ;-)
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Olle:

Mot FBK borta????? De viker ned sig 9 av 10 matcher!! Men du har rätt, dom måste ju spela tyvärr!! Tik verkar ju vara nöjda med det
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Laken: Bra, rättning i leden. Håller särskilt med om 3:an.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
El Maco: Så sant. Övrigt positivt: Vi är ff på slutspelsplats (3 omg på raken nu va? Rekord för säsongen frånsett inledningen eller?) och det är ff lika långt ner till KS som innan matchen. Ingemansland kröp närmre dock.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Då tar vi det igen efter en förlust:

1) Skyll inte på domaren.
2) Skyll inte på kommentatorn.
3) Skyll inte på Backlund.

Ok, Backlund gör ingen av sina bättre matcher idag men har ändå varit bra sett över hela säsongen.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
El Maco = Lallande fåne. Bara att konstatera.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Ähhh, dags att laga mat och därefter se fram mot en folkölskväll i tevesoffan med ondande på Modo. Jag kan bara konstatera något slags förvånande brist på bitterhet över förlusten eftersom jag ändå inte räknade med poäng i den här omgången och vi faktiskt gjorde match av en stendöd tillställning på ett par minuter. Det tar vi med oss som flickan sa.

Mot nya, stora uppgifter.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
RTS:

Ja det är otroligt!!! Hade vi haft 6 st backar i stället för 3 med ES klass hade Tik inte varit i det tabellläget dom nu!!! Nåt mer behöver inte sägas.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
mikenomad: Puh...va skönt du
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
T T: Hyfsad debut av Pohl.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Förstår inte varför blir sånt liv ang. RJ och Lotvonen. Dom MÅSTE ju spela. Timrå har inget annat val än att ställa dom på banan. Att dom viker ner sig mot fbk borta är väl ingen katastrof, det är mot Modo och Rögle som dom behöver ha en bra dag.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
RTS: Inte -6 iaf, han satt utvisad på minst ett...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
lincoln: Vi är hela 4 pinnar från KS!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
El Maco: Alright
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Olle:

Ja men lyft upp en junior då!! Det kan ju aldrig bli sämre!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Manderville: Tappar pucken i 6/4 är ju grannt också.......

Ja...Linkan och Robban får fan ta och kamma sig, att de inte fått fram en hyfsad back på HELA JÄVLA SÄSONGEN ÄR JU TA MIG FAN OTROLIGT, att RJ och Lotvonen får speltid är ju inget annat än ett mirakel i deras ögon. Dessutom kommer dessa två Linkan/Robban att få bygga i princip ett nytt lag, hur fan ska de få till det.

Bara att bygga runt Sonnenberg till nästa år, annat är en jävla skandal, han själv vänder nästan matchen, bra fart på gallerpojken som vanligt, Backe har väl inte så mycket att göra åt målen men tar inte de där extra, gör inga idioträddningar, står sällan på huvudet som behövs ibland, returerna rakt ut hela tiden sen en tid tillbaka, vill han vara kvar överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Lotvonen kan ta på sig denna förlust nästan på egenhand. Så jäkla kass var han idag, vad hade han -5 eller -6?.
Jag saknar Kapanen i målet, verkligen.

Backlund, Skogs såg ut att vara bakfull, Lotvonen såg ut att vara Dyngrak.
Tenkrat och Andersson väldigt blek

Pyörälä, Sundh och S Erixon 5+
Övriga i Tik Bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Fuck. John Pohl...
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
lincoln:

Håller med dig. Det var den absolut sämsta jag hört. Helt ovetande om vad som hände där ute!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
T T: Underbart! :-)
Kommentera

1116964 · »