1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582369 inlägg · 6215 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04

1242750 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Jag måste säga att jag tycker det är märkligt att det kommit ut så otroligt många rykten om spelare som TIK är intresserade av, förra säsongens stängda dörrar känns öppna nu..
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Simmalugnt: Frågorna är många just nu. Fanns det tunga med i bilden? Är det strategiskt smart att "komma ut ur garderoben" mitt i slutspelsjakten? Vad gör det här för kemin i laget? Är tilltag som detta straffbart i övik?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Bragd-Birger: enligt rykten avlossas alla backskott på träning .. de finns liksom inga kvar till match
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Pätr:

HAHAHAHAHAHAHAHA

Play of the day!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Pätr: Aldrig har väl Ugglas låt "Jag mår illa" passat bättre.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Tycho: Hela Övik är i uppror och undrar:

"Hur f-n kan dom göra sådär? Dom är ju inte ens släkt!"
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Tycho: Ja han ser verkligen nöjd ut på sista bilden :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Forward: Jag har faktiskt tyckt att MZA har sett lite gayig ut... haha
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Forward:

I Jönköping så slåss man på träningarna och i Örnsköldsvik så hånglar man efter matcherna.

Finns det något samband med tabellen?

Det får en ju i och för sig att undra vad som sker i Timrå.

Vad som försiggår i Södertälje och Ängelholm törs jag inte ens tänka på.
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Sonny måste stanna. Helt sjukt om en spelare av den kalibern skulle pensionera sig.
Något som också är sjukt är hur obegripligt få backskott som kastas in när han står framför mål.
Det har ju snackats i två säsonger om hur otrolig han är på att styra in puckarna på träning och hur han nöter det, dag efter dag.
Ändå sitter man och svär ett antal gånger varje match när backarna tvekar och spelar ner bakom mål istället, trots att han står parkerad precis där han ska vara.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Pätr: Samma här. Sonnie har varit förbannat bra, nu får vi hoppas att vi får ha honom ett år till.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Det vette fan. Sena återbud från Lindbäck och Caslava kan vara nyckeln nästa gång.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Bragd-Birger: jo sedan vore det bra om man kunde få tillbaka fler spelare.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Jag tror att Timrå kommer att avsluta serien bra. Challe är en tajt slutspelscoach, och nu ser det faktiskt ut som att man är inne i slutspelszonen. Det känns koncentrerat. En sådan här seger mot FBK borta är nog exakt det kvitto laget ville ha.

Nu är det inte alls säkert att det räcker, men...nog har man chansen alltid.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Bragd-Birger: det gäller nog att Timrå fortsätter vinna. Jag tror nämligen att MoDo kommer fortsätta att plocka poäng och jag tror att Luleå kommer ta några segrar också.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Klubbar som får kämpa för sin framgång kanske kan slänga med klyschan "vi mot världen" medan Modo verkligen tror att dom har hela världen med sig i jakten på slutspel. Efter mycket grubblande finner jag detta vara den enda rimliga förklaringen till arrogansen, ty alla modofans i min närhet är av uppfattningen att Modo förmodligen skulle ha bärgat Stanley Cup om dom bara fick spela i den ligan.

Inuti bubblan är man hockeyns svar på Robin Hood, i den verkliga världen (utanför Sundbyberg) är man bara ett gnällag som verbalt lika gärna kunnat härstamma från Örebro.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
VIKTIGT 2 poäng till slutspel. man kan hoppas!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Per HApps: Tänk om Lindbäck hade hållit ihop benskydden mot SkAIK i lördags...

Och tänk om vi hade vunnit åtminstone ett par av de matcher vi haft ledningen i med mer än två mål... Och tänk om vi hade slagit Rögle i mer än en match... Osv...

Skönt ändå med fixat kontrakt. De 25 miljonerna i TV-pengar som vi håvar in kommer väl till pass.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Blev ju riktigt trevligt resultat det här, trots Corsos frånfälle.
Men det är ju så: FBK är beige som satan i år. Att man gått så starkt som man gjort i år är imponerande, och ett tecken på vad vinnarkultur faktiskt kan betyda.

Men, i kväll betydde det nada och intet. Vackert så.
Kul också för Modo att möta en mindre komplexfylld motståndare igen, en sån där som gärna lägger sig ner och särar istället för att vara avundsjuk och vinna.

Nu är vi tre lag som gör upp om det. Rent estetiskt är två av lagen klart akterseglade på förhand, men som bekant finns ju ett mått av orättvisa i den här sporten. Tyvärr.
Nästa omgång blir dock smarrig. Ska vi spöa äckel-Brynäs någon gång är det nu. Modo möter samtidigt HV borta, och darr-Lule tar emot Djurgården.

Det KAN gå. Förmodligen inte, men det är alltid upplivande så länge hoppet finnes. Kvalserien plockade ju upp SSK i dag, så det spöket kan vi äntligen ta farväl av.

Hockey är en underbar (om än ibland sövande) sport!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Fy.Fan.Vad.Skönt!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Pätr: Han gör en vacker säsong, helt klart. Jag tycker nästan att det är viktigare att förlänga med Sonnenberg än med Caslava. Defensiva backar finns det oftast gott om, producerande forwards som är villiga att stanna i Timrå IK istället för att sälja sig till klubbar som Frölunda är desto mer lätträknade. Om han har 1-2 år till i sig så är detta något som bara MÅSTE (ut)nyttjas.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Olle: klart MoDo är klara för slutspel, dom ska ju vinna SM-guld har jag läst någonstans.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Är det inte meningen att sportjournalister (en utomordentlig komplimang till Ros, jag vet) ska vara objektiva? Jag måste nästan maila honom och be att han skriver ut att Modo är klara för slutspel nu, att Luleå håller undan och att FHC's stjärnor förblir skadefria resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Olle: Inför säsongen tvekade jag på vad Martin Sonnenberg skulle kunna tillföra. Jag känner mig som en idiot nu, vill jag lova, men så länge det gynnar Timrå kan jag leva gott med det.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04

Olle: Riktigt jävla elakt, jag skulle alldrig jinxa en motståndare på det sättet. (t.o.m. Modo) :P

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Rooster23: Det är förjävligt av Ros att gå ut med något sådant och sänka oss mitt i en brinnande slutspelsstrid. Men slutspel var ju aldrig riktigt aktuellt ändå så det är väl bara att acceptera.

Skönt dock med tre viktiga pinnar...är det bara jag som tyckte att det här var en rakt överjävligt sömnig match? Vi bevakar efter 3-1 och FBK är inte förmögna att ställa till med något öht.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Kerstin_k: Om man bortser från faktumet att Modo ikväll krossade LHC med komfortabla 8-0 så måste jag säga att det var drömresultat ikväll för en Oddsetspelare. Även om hjärtat säger någonting annat så lät jag hjärnan tala ikväll när jag lyfte med Modo på kupongerna, frestelsen blev alltför stor med manfallet i LHC. Skellefteå vinner en tät match mot Djurgården till ett finfint odds även om det var svindlande nära att Marcus Nilson faktiskt kvitterar när DIF vinner en tekning i offensiv zon med 5 sekunder kvar och trycker iväg en puck som går tätt utanför. Sköna webbkommentatorer i Skellhell må jag säga. Det är sexigt att höra den breda norrländskan breda ut sig som en mjuk smekning utav sammet i vinddraget. Trodde aldrig mer att jag skulle behöva få anledning att jubla åt ett mål igen signerat Riku Hahl men det gjorde jag ikväll. Hans 2-1 banade vägen till att vi nu definitivt kan andas ut och slippa tankarna på en ångestfylld kvalserie. Det blir ingen fyllorgie till Växjö - tack och lov! Nu är det ingemansland och tidig semester eller slutspel och en fartfylld vår som hägrar. Brynäs vinner pliktskyldigt mot Rögle och HV71 tar sig samman hemma mot Luleå - tack för det Jerusalem! Nu har vi vittring på någonting stort.

KÄMPA TIMRÅ - VI SKALL TILL SLUTSPEL!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Rooster23: Du har nog rätt. Det verkar helkört nu när kontraindikatorn uttalat sig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Usch... Just som man börjat hoppas på slutspel så dödar Rosen det direkt....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Nu är det bevisat. Timrå IK kan spela av en match. Denna seger var hur cool som helst, sett till hur laget agerade i och med 3-0-ledningen. Ingen gick bort sig, ingen tog någon idiotisk utvisning, inget skitmål släpptes in av Lindbäck... Ett märkligt lugn infann sig där mot slutet, förvisso hjälpt av att FBK drog på sig ett par tvåminutare. Bravo! Nu kan vi faktiskt gå för slutspel på riktigt, trots Klasens magiska straff...

Visst var det Leif Jurefalk som snackade? Skarp kille det där. Nästan en minut efter att FBK:s keeeper lämnat kassen kommenterades denna händelse. Han har verkligen koll på läget, "Leffe". Med viss eftersläpning bara...

Kanonresultat för oss i afton! Förutom de blivande svenska mästarnas andra raka hemmakross. 18-3 på FBK och LHC. Imponerande! Detta gör förvisso vår lilla 5-4-skalp än mer meriterande...

Lall On Lall On :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
SM-Guld SM-Guld SM-Guld....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Raggaren Putte: Med tanke på hur säsongen sett ut är allt annat än KS en vinst!

Stabil seger idag. Färjestad kändes aldrig riktigt nära. Synd att det ska behöva ta 50 omgångar för Timrå att hitta ett bra spel på bortaplan.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Äntligen kanske man kan våga andas ut och släppa kvalseriespöket för gott. En liten negativ effekt av det är dock att både Luleå och Modo ska möta såväl Rögle och Södertälje under seriens sista tre omgångar. Kan bli ganska lätthämtade poäng nu när båda ser ut att vara ute ur racet.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Raggaren Putte: Jo visst, och det var det jag ville att nån, liksom jag, skulle komma fram till. Du är vaken du Raggaren, bra!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
John K: Så du har alltså inte tänkt tanken att det är Timrå som är jättebra då?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
John K: dom var rätt bra mot Timrå också men vi gjorde en bra match sedan var ju dommarna inte i världsklass i just den matchen heller (drabbade dock bägge lag iof).
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Blizzard: En fundering som jag har. Hur kan Modo först vinna med 10-3 sen förlora mot TIK sen gör man 8-0. Hur ojämna kan dom vara?
Antagligen blir det en mycket spännande avslutning på årets seriespel.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04

Fan vilken Säsong Sonnenberg har, 38 matcher 18 mål 22 assist 40p. Lägg där till att han är en pådrivare i omklädningsrummet också.

Jag hoppas verkligen att han inte lägger skridskorna på hyllan utan fortsätter en säsong till i Timrå.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Dom kan ju bara dom vill,synd att dom inte vill oftare.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Vore väldigt trevligt om kontraktet kunde säkras hemma mot Brynäs på lördag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Hyfsat kors i taket idag, vi höll undan och tog en 3 poängare på bortais samtidigt som SSK torkar, fin torsdag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Alltså Meunier har goda egenskaper men faktumet att han har en sån urusel puckkontrol gör att han är rätt värdelös. Synd.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
dr-nix: Men vad är det för match?  Hlinka och Hlavac spelar inte, sen vägrar dom att byta målvakt som det värkar, iallfall inte vad jag har sett.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Jockz: Mycket viktig seger, bra stabilitet mest hela matchen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
3-POÄNG PÅ BORTAPLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3-POÄNG PÅ BORTAPLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3-POÄNG PÅ BORTAPLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3-POÄNG PÅ BORTAPLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3-POÄNG PÅ BORTAPLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! :-D
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Så är det bara att konstatera att poängtappet i Skellefteå kan kosta oss dyrt, hade vi hållt de få minuter som var kvar så hade vi haft 2P extra och då hade vi leget 1P före modo ist för som nu när modo ligger 1P före oss.

Om vi nu hade haft dessa 2 extra poäng och legat 1P före modo då hade våra slutspelsdrömar varit helt i EGNA händer eftersom luleå förlorade idag, då hade vi "bara" behövt vinna våra matcher och skitit fullständigt hur det gick i de andra (eftersom vi möter lule sista matchen), nu kan vi missa slutspel med en jävla poäng fast vi vinner alla matcher som är kvar....wooho!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
John K: ja, nu kan bara SSK gå om i teorin egentligen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04

Från AB:

Då var det här historiska eländet till match över, tror det var rätt skönt för publiken som faktiskt buade ut hemmalaget. Timrå vann alltså med 3-1. Hur vi summerar matchen? Som den sämsta vi bevittnat i LLA på år och dagar.

I love it!

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-03-04
Härligt! Spännande serie?
Kommentera

1242750 · »