htikare: Men inse att han inte har ett rätt och kostar över 200 papp i månaden och betänk då att folk klagar på Sonnies löneanspråk. I princip är det livsfarliga lägen för motståndarna varje gång Karln är inne.
htikare: Nej, han kan bli trött ännu snabbare. Det kostar kraft att skjuta hårda slagskott. Bättre då att knäppa iväg fisiga handledare som också hittar in i mål ett par gånger per år.
RTS: 33 an borde få tränarorder att skjuta skjuta o skjuta mer direktskott ..han har ju iallafall ett bra skott har han ju visat flera ggr o vad kan bli sämre allt kan ju bara bli bättre..
Raggaren Putte: Exakt.. för att inte tala om Wikegård. Det ska bli kul att höra hans omdöme rörande situationen... jag är rädd att han kommer såga domarnas insats rejält :(
G. Karlsson börjar man tappa tålamod på , vad gör pojken fan han kan göra sådana super tavlor i egenzon så det inte är sant, och när man vet hur bra han kan vara!! Blir galen!
Kattgubben: Precis, det känns lägligt nu med att den kappvändande porslinsdockan Wennerholm kör ett långt inlägg med meningen att det var felaktigt för man måste få tacklas i hockey också då det är en kontaktsport.
Nej, det här var inte alls bra. Tyckte det slarvades redan från första spelminuten. Hafsigt, icke-rejält och tvehågset. Backparet Karlsson-Jokela känns...inte helt stabilt. Har någon förresten informerat Karlsson om att det är tillåtet att skjuta slagskott även fast man har nr 33?
Finnkedjan inte alls bra. Märkligt nog, eftersom alla ingredienser torde finnas där. Men det är plottrigt. Och jävligt icke-resolut i egen zon. Lander i a f bra. Corso alltid farlig, men Hynnings otroliga förmåga att kombinera spelsinne med total uppgivenhet sänker den kedjan.
Ingen skugga över Pitten, dock. Han står som han ska. Vill se lite omvaskningar i kedjorna. Första fungerar som sagt inte. Mycket beroende på Hirso som inte alls hinner skapa några ytor åt sig själv, och Pikken som spelar lite väl mesigt. Undvika nya sargmörsare är bra, att mesa sig inte bra.
Axelsson blir nog het igen nästa gång det är bortamatch i Scandinavium. Var Björn Svensson med? Röymark var trevlig, även Alexander Larsson bättre än väntat. Sebbe har svalnat, Styfen var...halvslak, men det värmer ändå hjärtat att se honom därute.
Färjestadspubliken var som väntat rent obehaglig att bevittna. Nästan - men bara nästan - så att modolidernas genpool ser fet ut i jämförelse. Kan ni tänka er så det kommer att groggas på campingen i kväll?
Men kan Timrå göra sig av med nr:33 nån gång innan vi åker ur ES. Sämste backen i Timrå i modern tid?. Robin Johnsson Framstår ju som rena Gretsky i jämförelse. Men lugn alla kolalovers , han får en 3:à i betyg i morgondagens ST.
Laken: "Jag tycker inte alls vi var så dåliga ikväll! Förutom powerplay'et då."
Räkna bort 1:a perioden som inte ens dom var nöjda med, hm räkna bort 2:a perioden då bara målen var det bra med alla dessa frilägen hade vi kunnat tappa in 3-4mål - inte bra. Räkna bort 3:e perioden där vi stannar upp och slutar spela vid 3-2målet och där vi tar kaffe break vid PP't och när vi tar två utv direkt efter när vi jagar mål.
Alltså jag håller med om att man måste bara ta till vara på 5 mot 3, utan undantag. Sedan vill jag veta vem i he.......te som bestämt att 90% av alla tekningar måste göras om, snacka om dötid som går åt, är det bara för att man inte får skrapa vid straffar eller?
Blizzard: Ja han sikta med armbågen ovanför huvudet för att rädda Pikkarainen precis som Skröder gjorde på Sebbe, tur det finns sånna nobla spelare....
Nu är det dags för Per-Erik att fara på träningsläger med spelarna och enbart träna powerplay. Också den mentala biten måste behandlas med avseende på PP, ta in en "skrynklare" som assisterar. Dom är ju urusla i dessa lägen.
pingvin: Nu blir jag sur förra gången jag titta då var det inte uppdaterat så tog förgivet att så var fallet även denna gång men icke, eller ja vet inte -.- skit i allt
Va i helvete kasta handskarna o ta en fajt mot nåt svin hata hata gris fbk. Blir så trött och höra efterblivna bondklacken gapa. Ta hit sonne omg som kan väcka glidar hynning axell b.s
Bragd-Birger: Jag som tycker Styf är långsam på skridskorna men han skulle ju vinna över Jokela med hästlängder! Hans höfter måste ju skurit ihop totalt.
JonteD: Även om det är försäsong och tidigt tycker jag man kan se redan nu att Genborg kommer att ta en ordinarieplats i SHL från start. Vi får avvakta fler matcher men han gör en mycket fin debutmatch. Roligt att se!
I princip är det livsfarliga lägen för motståndarna varje gång Karln är inne.