1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599950 inlägg · 6212 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2010-10-26

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2010-10-26
htikare: Men inse att han inte har ett rätt och kostar över 200 papp i månaden och betänk då att folk klagar på Sonnies löneanspråk.
I princip är det livsfarliga lägen för motståndarna varje gång Karln är inne.

mikenomad: Han hade nog lycko-kallingarna på tvätt ;-)

Timrå Icon: Men vi vet vem vi lastar för den här förlusten....med Hal Bunnies jinxande igår så var matchen redanförlorad. Orutinerat!!!11

htikare: Vi måste göra en "SAAB" på Kolan...

Redigerad kommentar

htikare: Nej, han kan bli trött ännu snabbare. Det kostar kraft att skjuta hårda slagskott. Bättre då att knäppa iväg fisiga handledare som också hittar in i mål ett par gånger per år.

RTS: 33 an borde få tränarorder att skjuta skjuta o skjuta mer direktskott ..han har ju iallafall ett bra skott har han ju visat flera ggr o vad kan bli sämre allt kan ju bara bli bättre..

Raggaren Putte: Exakt.. för att inte tala om Wikegård. Det ska bli kul att höra hans omdöme rörande situationen... jag är rädd att han kommer såga domarnas insats rejält :(

Kattgubben: Här kommer länken till min MENTALA uppgörelse med äckliga bratklubben i Karlstad!

Möjligt att Pärra borde kört låten INNAN matchen för våra grabbar...

jokklas:

Jo det är sant, men det var nog det enda.

RTS: ...oh han gör massa poäng, woho eller nått.

G. Karlsson börjar man tappa tålamod på , vad gör pojken fan han kan göra sådana super tavlor i egenzon så det inte är sant, och när man vet hur bra han kan vara!! Blir galen!

Ända positiva med denna omgången var att Modo lyckades med konststycket att inte göra mål för 3e matchen i rad.

Kattgubben: Precis, det känns lägligt nu med att den kappvändande porslinsdockan Wennerholm kör ett långt inlägg med meningen att det var felaktigt för man måste få tacklas i hockey också då det är en kontaktsport.

jokklas: Och vi börjar med att toppa pp med att sätta Hynning på ismaskinen

liston: Hynning lade i alla fall en bra passning i PP till Corso som kunde resulterat :)

Nej, det här var inte alls bra. Tyckte det slarvades redan från första spelminuten. Hafsigt, icke-rejält och tvehågset. Backparet Karlsson-Jokela känns...inte helt stabilt. Har någon förresten informerat Karlsson om att det är tillåtet att skjuta slagskott även fast man har nr 33?

Finnkedjan inte alls bra. Märkligt nog, eftersom alla ingredienser torde finnas där. Men det är plottrigt. Och jävligt icke-resolut i egen zon.
Lander i a f bra. Corso alltid farlig, men Hynnings otroliga förmåga att kombinera spelsinne med total uppgivenhet sänker den kedjan.

Ingen skugga över Pitten, dock. Han står som han ska.
Vill se lite omvaskningar i kedjorna. Första fungerar som sagt inte. Mycket beroende på Hirso som inte alls hinner skapa några ytor åt sig själv, och Pikken som spelar lite väl mesigt. Undvika nya sargmörsare är bra, att mesa sig inte bra.

Axelsson blir nog het igen nästa gång det är bortamatch i Scandinavium. Var Björn Svensson med? Röymark var trevlig, även Alexander Larsson bättre än väntat. Sebbe har svalnat, Styfen var...halvslak, men det värmer ändå hjärtat att se honom därute.

Färjestadspubliken var som väntat rent obehaglig att bevittna. Nästan - men bara nästan - så att modolidernas genpool ser fet ut i jämförelse. Kan ni tänka er så det kommer att groggas på campingen i kväll?

Hockey är en skitsport!

Snoop:

Noll tempo.

Ett jävla under att Hirscho inte fryser fast ibland.

Fråga, var Hynning med idag?

Men kan Timrå göra sig av med nr:33 nån gång innan vi åker ur ES. Sämste backen i Timrå i modern tid?. Robin Johnsson
Framstår ju som rena Gretsky i jämförelse.
Men lugn alla kolalovers , han får en 3:à i betyg i morgondagens ST.

Laken: Är PP som sänker oss så rätt viktigt. Vi går ner i tempo varenda gång framförallt 1:a linan är inne och det smittar av sig ett par byten.

Här måste man nog våga kasta om lite för att få en reaktion från eventuellt PP-bänkade så kallade toppspelare.

Smokey: haha... måtte vi få se detta innan han drar vidare ;)

Laken: "Jag tycker inte alls vi var så dåliga ikväll! Förutom powerplay'et då."

Räkna bort 1:a perioden som inte ens dom var nöjda med, hm räkna bort 2:a perioden då bara målen var det bra med alla dessa frilägen hade vi kunnat tappa in 3-4mål - inte bra. Räkna bort 3:e perioden där vi stannar upp och slutar spela vid 3-2målet och där vi tar kaffe break vid PP't och när vi tar två utv direkt efter när vi jagar mål.

.....ganska bra match....jojo.....

Kattgubben:

Alltså jag håller med om att man måste bara ta till vara på 5 mot 3, utan undantag.
Sedan vill jag veta vem i he.......te som bestämt att 90% av alla tekningar måste göras om, snacka om dötid som går åt, är det bara för att man inte får skrapa vid straffar eller?

Nu är man lite smått mentalt förberedd på att en del hockeyförståsigpåare i media ska ropa ut "skandal" angående Frögrens matchstraff.....

Skitmatch, skitpowerplay och skit att VF kommit i andra andningen. Jag är jävligt bitter just nu.

Kattgubben: Pärra med ett baseball-trä i deras bås!

(Nynnar på en låt med Ramones...)

"Beat on the brat Beat on the brat Beat on the brat with a baseball bat, Oh yeah, oh yeah, uh-oh. Wha..."

Fan... Dina tankar räddar min kväll;)

Nu lämnar jag HS tills ni lugnat ner i all negg'

Blizzard: Nä hjälmen sprack säkert då den ramlade av och föll i den hårda isen. Skulle aldrig hänt i vår arena

Berglund: Minst, som detta gestaltade sig. Någon som har nå´n info om snål Johansson bärjar vekna, eller är vi nöjda med en stabil 7:e plats.....

Jag tycker inte alls vi var så dåliga ikväll! Förutom powerplay'et då.

Blizzard: Ja han sikta med armbågen ovanför huvudet för att rädda Pikkarainen precis som Skröder gjorde på Sebbe, tur det finns sånna nobla spelare....

Blizzard: Inga kan rädda liv som Frögren och Skröder.

Fyfan va dåliga vi är, vi får inte ut nånting alls !!!

Enda sättet att känna sig relativt sätt lite mindre gladare är att gå in och läsa i Brynäsboken.

Timrå Icon: Tror Pikken är skakad, men inte rörd.

Timrå Icon: Träffa ju inte ens huvet enligt FBK frögren var ju en såndär livräddare ala Skröder!

Smokey: Han önskade väl att han satt i det andra båset :(

Kattgubben: Risken är väl att Pikken har hjärnskakning

Redigerad kommentar

Nu är det dags för Per-Erik att fara på träningsläger med spelarna och enbart träna powerplay. Också den mentala biten måste behandlas med avseende på PP, ta in en "skrynklare" som assisterar. Dom är ju urusla i dessa lägen.

Kändes inte bra när vi fick 5min PP. Man visste ju på förhand att Hirsho & Co skulle dra ner tempot för resten av matchen då :(

Nisse: Han ha satt 2.

fighter: Det har du rätt i... Hoppas Pikkarainen är på bra (dåligt) humör då... de ska MANGLAS!

pingvin: Nu blir jag sur förra gången jag titta då var det inte uppdaterat så tog förgivet att så var fallet även denna gång men icke, eller ja vet inte -.- skit i allt

Helt sjukt, nu låter Pärra som en sådan där jävla värmlandsidiot;)

Lugna o fina nu pojkar,detta får hv betala för på torsdag.

Blizzard: Fast det där stämmer väl inte...

Kattgubben: tycker mer han ser ut som en kränkt sjuåring

Va i helvete kasta handskarna o ta en fajt mot nåt svin hata hata gris fbk. Blir så trött och höra efterblivna bondklacken gapa. Ta hit sonne omg som kan väcka glidar hynning axell b.s

Bragd-Birger: Jag som tycker Styf är långsam på skridskorna men han skulle ju vinna över Jokela med hästlängder! Hans höfter måste ju skurit ihop totalt.

HV och SSK förbi oss men vi har ju nu en säker 7:e plats helt fantaskiskt, faaaast....vi har ju legat 3:a så de är lugnt FÖR FAN JÄVLA PISS!!!!

Fiasko laget FHC ligger nu hela 2P efter oss, fan dett är ju skit lugnt!!!

Bragd-Birger: Alla dessa utv i tredje och vi kan inte göra ett ynka mål??

Bragd-Birger: Han har en... fredagsmys-hållning.. det är bara chips och pilsner som saknas

« · 1296464 · »