1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580065 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

1445280 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
superfalle: Vad får du då? 75% av din lön upp till ett visst tak 35'kanske? Det gäller inte hockeyspelare med deras extra försäkringar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
spud:ja nu är jag inte införstådd med hockeyspelares avtal . men får jag en fot uppsparkad i arslet på mitt jobb så de blir en arbetsskada så lider jag ingen större ekonomisk förlust på de . försäkringskassa och försäkringsbolag fixar biffen . inte jobbet . förutom en begränsad tid i början 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
spud: Nä det e väl klart att det inte går på vanliga sjukförsäkringen det lär vara en tillägsförsäkring som jag är säker på att iaf Elitserieklubbar har på dom flesta lirarna. Precis som jag sa iaf på dom som har mer än 1 år på kontrakt och d
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
superfalle: Försäkrad ja naturligtvis. Men nu pratas det om inkomstförsäkring på speciella individer som vill säkerställa en inkomst på 100' under sin sjukdomsperiod. Alltså en rätt speciell försäkring och inte att beblanda med den du pratar om.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
spud:exakt alla människor som på något sätt förvärvsarbetar i sverige måste vara försäkrade på ett eller annat sätt . 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
superfalle: Du menar att det finns ett regelverk som gör klubbarna skyldiga att försäkra spelare? Och att det skulle vara en tradition i sverige? Synd att t.ex inte SSK hade en sån på Pierre ifjol då?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
spud:så du   menar att man får spela utan försäkring? . de va som   fan . nya regler eller 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Tjalle: Det är inte enbart den av klubben tecknade försäkringen som täcker. Även Försäkringskassan får ta sin beskärda del.

Förresten så är vi i fel tråd nu! Sorry.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
spud: Jag får en känsla av att dom flesta Elitserieklubbar har ganska omfattande försäkringar. Speciellt på spelare dom skriver mer än 1 år med och elelr dom som e dyra.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Berglund: Det är ju dock inte alla klubbar som tecknar försäkringar på sina spelare. Sen finns det i vissa fall ett tak på utbetalningarna och då kan klubben behöva gå in och betala mellanskillnaden beroende på hur kontraktet ser ut.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Mackelito: I värsta fall får klubben pröjsa självrisk etc för försäkringen som träder in antar jag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Mackelito: Jag vill minnas att försäkringen går in efter tre månader och tar över kostnaderna.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Mackelito: Ja de är inget som behöver lösas . Försäkringar tar över hans kostnader efter ett tag
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Bad_Brett: Trodde vi hade Bagarn under kontrakt bara för denna säsong men ser nu att det var Gnagarn som satt på ett år.

Alltså sitter vid med kontrakt på Bagarn nästa sässe också. Jag undrar hur de löser det. Om hans karriär är över. 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

putte_patte87:

Jag sa ju att karriären troligtvis var över. Sådant där är svårt att återhämta sig från!

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Blizzard: Jag tror att det vanligaste är en kombination.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Blizzard:Läkarn är nog felciterad. Det har hänt förr.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
putte_patte87: "– Oftast handlar det om ärftliga faktorer, men i de flesta fallen är det tillfälligheter"

Hur är det nu då, är det oftast ärftligt eller oftast tillfälligheter :P
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Simmalugnt: Kristallklart.:)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

"– Oftast handlar det om ärftliga faktorer, men i de flesta fallen är det tillfälligheter, säger Örjan Fröjd."


Informationsapparaten Timrå IK fortsätter att gå från klarhet till klarhet.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
putte_patte87: Ingen kan väl klandra Bagarn för att han är rädd om sitt liv. Blodpropp i lungan är ett ytterst allvarligt tillstånd. Det känns lite förmätet att avkräva honom på beslut i dagsläget tycker jag...
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Man undrar ju hur bagarn mår och om de blir nåt mer hockey för honom . Vilket djävla kuk sätt att avsluta på annars .
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Riktigt roligt att se kämpainsatsen igår. Det är allt jag kräver, att varje spelare ger 100%. 

En annan faktor att vi börjat vinna är att nubben gör det han är bäst på. Värva spelare. Alla tre nyförvärv har lyft laget. Fleury är underskattad, Motin likaså. Bremberg är oerhört nyttig i pp.

Jocke Lundström gör flera bra matcher på raken, det trodde jag inte, men oj vad det visar sig vad en bra målvakt är värd.

Ju fler kockar desto sämre soppa, nubben borta från båset. Tror det var befriande för Perra och Clabbe.

Nu får vi se om åtgärderna kom försent, hade vi gjort detta tidigare, hade vi kunnat kanske komma ikapp före Jul. Nu blir det en jobbig resa, förlorar vi på Lördag kan vi var 10 poäng efter igen...

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Sitter här och gråter över att det inte var Sanny Lindström som Hallin lurade till månen. Men iofs. Då vettefan om man inte mått FÖR bra ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
putte_patte87: ju mer man ser och tänker på hur Timrå spelar för tillfället. Så tycker jag att det var bra att Svampola försvann. vi spelar nu mera som ett lag. alla kämpar för varandra på ett annat sätt. innan så drog Svampola ner laget med sin negativa inställning och sitt sätt att alltid vänta för änge med att hålla i pucken och hitta den perfekta passen..... Blir spännande att se vad Nubben kan hitta på i Center positionen. Regin förresten hur går det för han? 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
superfalle: Rätt o bra svarat , JAG KASTAR IN 500 SEK I MORGON.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
putte_patte87: om inte sonsor pengarna räcker till att betala flera månadslöner för en spelare. så kan man ju hoppas att man har tillräckligt för att skaffa fler spelare med de pengar man har sen innan från svampola.. sen då kan man ta de här sponsor pangarna och locka en bra spelare med en fet sign on bonus på sisådär 500000 spänn. kanske inte optimalt men kan funka :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
putte_patte87: nr 9 från slutet var det. skrev fel :)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Bragd-Birger: jag ser han med nr 7 från slutet på listan....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
TIK55: Jaha . De är ju inte krister som ska ha pengarna . De är timrå ik . För sin överlevnad . Långt efter krister lämnat klubben .skit i sånt där nu och kasta in en femhunka . För dej för mej och för alla oss som håller på timrå . Ingen kan göra allt men alla kan göra något som dom säger
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
TIK55: Jag ser då en CE på listan. Säker på att det är en annan?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Skarin: hoppas innerligt att nubben kommer på att han är född till att vara sportchef i TIMRÅ IK. just det sportchef i TIK och inget annat lag. för här är han kung och lyckas nästan alltid pricka rätt med sina värvningar. visst har han också misslyckats med många värvningar han med. ingen är perfekt.

När det gäller Linkan så var det tyvärr lite för dålig tanke bakom hans köp av spelare. Han hade ingen riktig tanke bakom sina värvningar riktigt, när det gäller karaktär och lag byggnad. känns lite som han köpte spelare för köpandets skull liksom... Så snälla Nubben inse att det är i TIK du hör hemma. Nubben for president....

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Timrå Icon: Jaja man är inte ungdom längre, man kan inte härja på och bäges hela nätterna längre! ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

superfalle: jag är tyvärr en av dom som inte har lagt in några pengar ÄN, och jag kommer inte att göra det heller förrän jag ser att
Timrå IK;s Ordförande Christer Eriksson har gjort det.

Tycker att det kanon att hela kansliet har betalt men sen finns det den gamla banktjänstemannen som visar vad han är för människa.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Knylan: Det jag finner mest glädjande med Timrå IK just nu är att det är KUL att se laget spela. Det är roligt att se killarna spela även om vi inte får med oss alla poäng, dom SLITER även om det skulle visa sig att det ändå blir kvalserien till slut, målen värmer på det där gamla hederliga sättet även om det inte alltid är drömmål.

Fan jag har tom glömt bort att det är perra som står i båset! Tack nubben!

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Timrå Icon: Och tusen fler såna på nån match är ju värt en hel del me . Så va fan . Viktigt ur flera aspekter .
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Knylan: motin är nog vädligt underskattad, hoppas nubben håller i pengarna lite längre nu när de ändå går bra för laget...spelarna vet nog om värvarpaket och taggas mer av för att inte hamna utanför laget.


vilken härlig dag detta varit nu SKÅL! 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Knylan: Brendberg visade i päpä:t att han tillhör seriens absolut bästa i den spelformeln. Hittills har det liksom inte varit så mkt istid i päpä för honom, så här långt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
KORITFW: Och det som känns nästan ännu mer glädjande är att det egentligen är Bremberg som är "minst" lyckad. Motin är precis vad vi behövde, en ospektakulär jävel. Kommer växa mer och mer. Och Fleury då, en Linus Werneman med en jävla bössa. Mycket bra!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
KORITFW: Han har absolut lyckats med värvningarna så här långt. Måste säga att jag gillar Motin starkt. Han är en riktigt bra back i min bok.

Får hoppas att det blir ett par segrar till framöver. Tror det blir lättare att värva hit duktigt folk på så sätt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Ambroo: ja det kanske är så att man får krypa till korsett när det gäller Perra. man har suttit och hoppats på hans avgång länge nu. men kanske finns det hopp för Pöjken... att han skall plocka fram sina taktiska kunskaper så här sent. men men det är långt kvar på sessen och många poäng kvar att spela om. förhoppningsvis är Perra rätta mannen att leda tik mot framgångar. Den som lever får se...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Kapten Lindow: På den tiden var inte jag med, men du kanske har några minnen att dela med dig av?

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Skarin: lägg där till spelarna som Nubben kommer plocka in. Han har ju lyckats med de tre första värvningarna, kan man lungt säga!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
superfalle: Troligen inte mycket. Men mer effekt på medgångssupportrarna
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Ambroo: lägg ner innebandy referenserna! Innebandy startade som en handikappidrott det räcker så.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01

Någon som sagt att detta var fruktansvärt skönt?

Jag är faktiskt nöjd med hela matchen. Det var liksom inte det lättaste det här.

FBK var jäkligt bra, inte minst i tredje, och fick ju också hjälp av domherrarna.

Vi ser ut som ett hockeylag igen! Det gör mig enormt glad.

Vi har rest oss på nio. Nu får vi se hur långt det räcker.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Timrå Icon: Ska bli kul att se om detta får nån effekt på insamlingen .
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Hahl Bundy: "-De måste ha bytt tränare för att den andre har varit så himla dålig har jag hört..."
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-12-01
Kostiainen: Ja det tenderar att bli som Natt På Muséet annars; alla tomtar och troll kommer till liv ;-)
Kommentera

1445280 · »