1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577975 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23

1951420 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Affe_TIK: man går väl inte på match bara för att laget vinner? Jag går på hockey för jag tycker det är roligt att se matcher på plats, köpa halvsunkigt kaffe i pauserna, för att stötta klubben i mitt hjärta och för att kunna skrika hur högt jag vill utan att bli tillsagd. Finns hur många anledningar som helst att gå på matcherna och få anledningar att sitta hemma och gnälla framför tvn. Min enda bra ursäkt för att sitta hemma är att jag inte har råd att gå så ofta.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Söderberg bland de större backarna i SHL men måste vara den mest menlösa back i SHL någonsin. Borde vart med i NALLARNA de kasta in i Malmö till välgörenhet för drabbade barn
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
T. Tenglunds: Nej, men jag tror det är jävligt effektivt. Om inte annat sunt förnuft, men du kanske är nöjd med att betala 280 spänn för att se ett ryggradslöst lag förlora om och om igen.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Sputnik: ja det där med skadehistorik är ju verkligen en tråkig faktor man måste ta med i beräkningen när det ska skrivas kontrakt med en spelare. Är det bara otur eller är det en skadebenägen spelare?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Ullf: och tyvärr var det så att dom fyra bästa i dom båda serierna gick till slutspel. Ettan i södra fick möta fyran i norra o.s.v. De gånger Timrå ( WÖ) gick till slutspel blev vi alltid fyra och fick möta ettan i södra som alltid var Brynäs....och vi fick alltid stryk. Och det var där min syn på Brynäs startade....ni kanske förstår vad jag tycker om det laget än i dag......Brynäs och Wäxjö .....usch
Detta var lite nostalgi från en som varit med länge men kärleken till Timrå Ik blir bara starkare och starkare för varje år..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Öndulat: En gång i tiden var högsta serien indelad i norra och södra med 10 lag i varje, och dom bästa till slutspel. Många derbyn och intressanta lag.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Tikkare: håller med. Lagen som är i shl nu hör hemma där. Örebro och Mora är jag kanske lite mer skeptisk mot, speciellt Örebro. Men jag tycker att modo, AIK, björklöven och även om det tar emot att säga så hör även Leksand in i shl. Då blir det lagom spridning på klubbarna i landet, jävligt mäktiga derbyn för alla lag och större möjlighet för klubbarna att växa ekonomiskt.

Helt ärligt, vem här saknar inte att möta modo? Utöver 3 garanterade poäng var det ju riktigt roliga matcher också.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Charliejfz: lag som har publik och bra organisation ska ha större chans att kunna gå upp..fler lag i SHL. 4 lag till får plats..roligare..mer fans..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad: angående gnaget och storstadsklubbar så tycker jag att det är dags för förändring. Vi småklubbar ska bli fler i SHL och inte fler storstadsklubbar. Visst, vi behöver nått större lag från holmen och nått från Götet för publik och lule eller skellefte men sedan bygger vi med mindre lag med bra fans. Om SHL ska bli en folkfest så borde fler av oss bonne lag från åkern få vara med. Nu är det några lag som cementerats i tabellen och som blivit kvar sedan tidernas begynnelse. Blir rätt tråkigt ...
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Sputnik: Ligger nog mycket i det du skriver. Iofs så hade han ju varit skyttekung i HA med rätt inställd bössa 😂
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
jå1: Så synd om JP på nått sätt. Han verkar ha redskapen att kunna leverera mer på SHL nivå där det är mer struktur än hawaiihockeyn i HA. Men han är så så skör karln. Det som gör att jag inte tycker man bör förlänga med han nästa säsong. Gillar han skarpt annars.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Hockeyoraklet: Westerlund är ju borta. Sen tror jag förhoppningen är att alla ska vara tillbaka. JP verkar ju kunna ligga i farozonen dock.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Sputnik: finns det någon prognos för spelarna på skadelistan? Hur många får vi tillbaka inför kvalet?

Måste säga att det känns ”sådär” att gå in i ett kval med reservjuniorer på isen och backupmålvakten i kassen (även om han varit bättre).
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Under tiden kämpar Leksand och AIK med/mot bottenlagen i allsvenskan .....
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23 Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad: jag håller med dej, bara det att man slits mellan hopp och förtvivlan. Skrev nog mest om mina egna känslor. Man vågar inte hoppas på nåt snart. Visst var det jättepossetivt med en poäng på draken Färjestad igår. Absolut!! Orkar laget hålla uppe den energien resten av säsongen? det är frågan..? jag ligger lågt i dagsläget då det gäller possetiva tankar om Timrå. Vart motgång nästan hela säsongen. Jag hoppas jag har fel och att det blir mer energi i laget nu.Sjödin kan säker komma in med nya ideer. Men jag är skeptisk. Vi måste ha tillbaka Wedin och dom andra skadade om vi ska ha en chans mot ett fulltaggat AIK som har vittring på finrummet. Hoppas jag har fel som sagt,
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad: Vi har spelat 15 matcher, plus den sista delen av matchen mot linköping då han blev skadad. Är ju omöjligt att sisa om men tror att Wedda kumnat varait tungan på vågen i en sån tight match som mot LHC tex. På de 15 matcherna har man tagit 9 av 45 poäng. Tror faktiskt vi stått här idag med betydligt fler poäng med en frisk Wedda. Nu hoppas jag för allt i världen att Wedda blir frisk och hel till ett kommande kval. För då har vi en helt annan dimension än lagen från HA.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad:

Wedins skada samt att Freddan inte vågat lira Brattström under en längre period då uppenbarligen Svedberg inte är i balans denna säsong, kan ha kostat oss att undvika kvalplatsen med facit i hand.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad: Däremot är ju meningsbyggnaden åt helvete. "fick bortdömt mål" ska ju naturligtvis vara "fick mål bortdömt".
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Härinne brukar vi ju klaga över riksmedias behandling av oss men den här vinklingen går det väl inte att gnälla på
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Gårdagens match väcker ju också funderingen hur kostsam Wedins skada blev. Han har inte spelat en match under 2019, hur många matcher som igår har vi spelat sen han blev skadad? Där han kunnat vara, förmodligen flera ggr h a d e varit, tungan på vågen. Det är lätt att bil lite blind av den senaste tidens likstela uppträdande med storförluster som följd men faktum är att det här laget gjort en mängd spelmässigt godkända insatser mot jävligt bra motstånd. Men saknat det där lilla extra. En Wedin, SHL:s bäste forward hösten 2018.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Sputnik: Nästan så att Anticimex skulle få gratis spons en sån match va? 😁
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
mikenomad: Möter vi "Råttfarmen" så bara måste ju Timrå nån gång ha Anticimex som dagens matchsponsor. 😋
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Tikkare: Nu måste jag säga emot dig. Vi såväl som laget måste ta tillvara varje fragment av positiva känslor och bra insatser för att bygga upp nåt som åtminstone liknar självförtroende inför kvalet.

Gårdagens match var bara en match ja, en i raden av förluster dessutom. Men nu säger vi som den gamle Luleåtränaren, en förlust i sudden är ingen riktig förlust.

Igår studsade laget tillbaka inställningsmässigt jmfrt med de senaste matcherna på ett sätt som skänkte en varm, skön känsla av hopp inför kvalet. De gjorde det dessutom borta mot Sveriges just nu bästa lag. Med halva laget på skadelistan.

Tror fan att det ger en fingervisning om vår förmåga i ett kval även om vi får möta mighty råttfarmen.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Tikkare: underbart om folk går bananas härinne nu. Det har varit allt för mycket av negativa tongångar sista tiden Att vara positiv har aldrig skadat och att vänta med ev. jubel när kvalet är över hoppas jag inte någon nappar på. Nej nu lever vi ut vår positiva framtidstro på läktarna hur än det går på slutet av seriematcherna. Sen trappar vi upp till kvalet där vilket lag det nu än blir ska blåsas av banan av den röda väggen som kommer att bära fram våra grabbar till ett nytt SHL kontrakt.
Nu alla Timrå supporters möts vi på arenan dom seriematcher som är kvar....visar vårt stöd...är positiva och går lite ”bananas” . Då har vi i alla fall gjort vad vi kunnat för att vi ska ha ett shl lag även till hösten att glädjas åt.
Heja Timrå.....Och heja alla Timrå supporters som har ett stort rött Timråhjärta ❤️
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Tikkare: Det är samma sak åt andra hållet också, men låt det vara så, för det är väl härligt med känslor!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Timrå tar en pinne borta på 10 matcher och folk går bananas😂 stilla er tills vi klarat kvalet. Då ska jag jubla. Fan inte innan dess. Visst var matchen possetiv. Men det var bara en match.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Öndulat: Har tänkt detsamma även fast jag har årskort på sittplats eller om jag sparar mig tills kvalet!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
lincoln: Håller med om att det är lite trist med örebro i shl, då de saknar hockeytradition helt och hållet.
DÄremot så finns det mycket att lära sig av dem som förening. De har lyckats locka till ett stort hockeyintresse i ett lag som går halvkasst i en stad som just saknar hockeytradition. De breddar sin organisation och har nyligen tillsatt ännu en roll i from av en GM.
Dags för Timrå att lyfta blicken på samma sätt och försöka driva klubben som ett företag!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Veteranolle: tänkte faktiskt försöka ställa mig på stå nån dag till veckan. Brukar alltid välja sittplats men nu äre dags även för mig att skrika!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Dä rinn lätt i strupusligen ikväll!!!
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Nu ställer vi upp på dom sista hemmamatcherna och ger hela laget ett bevis på att vi är med dom ända in i kaklet . Alla spelade med ett stort hjärta idag som gjorde mig stolt och glad. Vem vet kanske vi kan ta oss förbi Mora. Men i vilket fall ska vi göra vad vi kan för att ge vårt lag styrka och dom bästa förutsättningar inför ett troligt kval. Vårt stöd betyder så otroligt mycket för laget , mycket mer än vi kanske förstår.
Heja Timrå !!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Ullf: Nu är det ju hastigt och l.... mja.... klart. Mora också avsågade. Intressant att se vad fort det går när man tar en seger streak! Typ 12 poäng på fem matcher eller nått, samtidigt som konkurrenten har en dålig period. Nu är ju Pajaserna från örebro som snubblade upp på ett bananskal klara för en vederstyggelsesäsong till. Jag vill allt ont i världen för Örebro och Växjö. Två ”lag” som aldrig skulle gått upp
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
jå1: Kan betyda mycket att klättra en placering, på många plan!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
jå1: 24 p kvar att spela om och bara 19 p upp till Örebro. Det k a n gå!
Låst ämne


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Ullf: Tycker vi tar och fortsätter så här o klättrar förbi Mora 😚
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
JanneH: Och vi hade ju knappt fullt lag!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
TimraStockholm: så Bratten tar sin första nolla i full tid? Hög tid att bli full!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Andersson: ja 1 pinne BORTA mot seriens formstarkaste lag är inget annat än ett mirakel. Sjödda effekten?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Kovalchuk: ÄR DOM BÄSTA <3
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
TIMRÅ IK <3
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Sputnik: Hade vi mött ett lag på nedre halvan med detta spel hade det blivit en trea idag
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
bar mofftak: Bra energiboost att ta med sig trots förlust, att man tar poäng borta mot serieledarna. Bratten va tät som sagt. Hoppas han får lira några matcher i rad nu så kan Svedberg vila upp sig, inte minst mentalt. Det finns inget att förlora i dagsläget, alla spelare bör se dessa återstående matcher som träningsmatcher. Sen hoppas jag man kan börja se glädjen hos spelarna igen, glädjeropen på bänken som fanns i början av säsongen över ett täckt skott tex. Nu ger vi allt tillsammans framöver, spelare, ledare och fans alla är vi Timrå. Timrå IK skall spela SHL 2019/2020!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Såg bara delar av perioderna men som vanligt såg försvaret mycket stabilare ut när Bratten står. Fortsätt på det spåret nu.

Riktigt bra jobbat av alla!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
starkt gjort ...hatten av
tar 1 pinne alla dar i veckan
lite oflyt..kunde blivit 3 poäng
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Bra kämpat av Timrå i kväll 😁 man får ju tänka att dom har flera på skadelistan
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Öndulat: Här inne är det precis som i laget; man blir fast i gamla hjulspår. Laget har fastnat i löser-spåret och folk här inne i gnällspåret.

Sjukt olycklig utvisning. Med betoning på OLYCKLIG. Sånt där händer. Och i pp blir det oceaner av yta i förlängningar.

Om man nu nödvändigtvis måste gnälla ikväll så ska man väl gnälla på att inget friläge förvaltades.

Grym match, ärligt. Bratten var hur bra som helst. Slipa lite på returhanteringen så har vi en solklar första keeper i honom. Jämför man honom med Svedberg så är det som om han går på valium. Lugn, stabil och spelar med större glädje. Fortsätt honom nu!

Jag är nöjd.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Bragd-Birger: Synd att det är Gallo och Berglund som får frilägen, men bra match och kul att se Bratten!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Affe_TIK: Hjälp mig förstå. Är det större missnöje du önskar från vår hemmapublik? Mer burop och busvisslingar? Om så, är det konstruktivt?
Låst ämne

1951420 · »