1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602145 inlägg · 6213 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{9386}: Är det Lodin som är längst bort?

Lub: Tar hellre in duktiga skelleftebor än tappar duktiga Umebor till skellefteå..

TimraStockholm: Hudik vinner med 3-2 och går upp på andra plats i kvalserien efter 2 av 6 omgångar.

Det kryllar som bekant av spelare och ledare med koppling till Timrå. Vore lägligt om både Timrå och Hudik kunde ta ett steg upp i seriesystemet så att Nubben kan skicka juniorer till Hälsingland på tillväxt.

Rätt så bra ritat av Fredrik Jax,
Uppladdat:

500x0-screenshot20210422-200037gallery.jpg

Laken: fyll is-maskinerna med ytsprit 😂

Laken: Jag kan tänka mig att man sedan länge har delat in vissa utrymmen i separata "zoner", för exempelvis bortalag, där man helt enkelt inte ska vistas. Annat då än för städpersonal och liknande. Just för att minimera riskerna för spridning så långt det bara är möjligt.

Viktigt med extrem rengöring och desinficering i NHC Arena överallt där Björklöven befunnit sig...

JoseGonzales: Kryddat med lite Skelleftebor 😜

{9386}: Jag bryr mig ärligt bara om dom är norrlänningar eller varit i klubben ett par säsonger. Värvar vi nytt bryr jag mig inte. Men skulle helst ha 22 norrlänningar gärna med anknytning till Umeå och björklöven såklart men det är en utopi..

Hassan: Det där var lika vackert som Jerry Williams "Vintersaga"

Sputnik: ja man får ställa in sig på att det blir fall i Timrå också och då att matchserien blir ännu längre förskjuten

JoseGonzales: personligen så tycker jag det känns mera på riktigt med svenskar i laget, helst områdes nära, att fostra egna spelare som man lyfter fram i en förening.

Rip Kirby: Nej rent faktafel och svagt faktiskt.

Sputnik: Så är det. Men det går heller inte att bara konstatera/ta för givet att det finns smitta hos Timrå IK. Rena pinsamheter från SVT, text-tv, m.fl.

Olli Hahl: Hudik i ledning efter två perioder!

Saxat från ST:
"Samtidigt har Timrå IK ännu inga misstänkta covidfall.

– Nej, vi är friska och krya, peppar peppar. Det är skönt och vi ska försöka hålla oss friska som vi gjort under säsongen. Nu när Björklöven fått in sjukdom och det därmed har funnits i väggarna här, då är det klart att man är lite orolig att det ska komma till oss, men vi ska göra allt i vår makt för att hålla oss fräscha.

– Vi får bara vara hemma och på ishallen. Vi får inte umgås med några och får inte gå och handla och sådana saker, säger Andersson."

timråsuppi08: De har skrivit fel men inte ändrat. Stämmer inte det där. Men Freddan snackar lite i ST. Inkubationstiden är ju oftast på ett par dagarn till nån vecka. Så helt säkra är vi ju definitivt inte med tanke på hur många som verkar ha det i Löven och att vi nyss mötts.

Match nästa fredag kan ju likagärna vara en utopi i slutändan. Jag har tyvärr en dålig känsla av att finalserien lär bli en utdragen historia.

Till lövens försvar har de ju nästan lika många kanadensare som amerikaner i truppen.

Andersson: Är väldigt mycket felskrivning och osanningar som flödar nu. Medierna (med AB/Exp i spetsen) försöker väl mjölka ur varje droppe ur denna final medans tid är...

timråsuppi08: båda lagen kom överens om att flytta . Måste va felskrivning

Står på svt text att Timrå har covid??

roger_sundsvall: Har snackat lite om finalserien med lite Lövenanhängare. Det råder delade meningar om Wallson, men de flesta ser det som ett nedköp i jämförelse med Fagervall.

Kentää har fortsatt starkt förtroende i Umeå, personligen förstår jag inte riktigt hypen kring honom, men folk får tycka vad de vill (inom lagens gränser bör tilläggas). Jag är mer imponerad av Emil Georgsson i Västervik. (väljer att inte nämna Nubbens förträfflighet denna gång)...

ska inte retas
ville bara hör din åsikt..Jose

roger_sundsvall: Var snäll med Jose, han är en vettig supporter och förtjänar vår respekt. 👍

roger_sundsvall: nu provocerar du bara

JoseGonzales: aha .
du tänker så...jaja.hm*
....erat rövhål till tränare då?
va tycker du om honom?

roger_sundsvall: Kan ärligt säga att om dom inte kommer från Norrland skiter jag i om dom är skåning, dansk eller amerikanare.

JoseGonzales:
en fråga!
klart vi alla stöttar våra LAG
MEN hur känns det egentligen inombords?
nästan..hela löven..är fullt av amerikaner
..måste kännas SURT..eller?
detta är sverige..inte AHL

där kom det!!!

Bragd-Birger: VAD FAN VILL DU OSS LÖVARE???

Drygt en vecka till match alltså. Fett sugit...
Jag tror vi får förlika oss med att det bara finns förlorare i det här och att det nog ändå inte är en ondsint, slug plan iscensatt av den mörka sidan

Bragd-Birger:
hehe..men dom blir så sur 😷

Frebog: Psst....tror han skrev på tvärtomspråket ang filmen och tacklingen 😉

Lodin har saken klar för sig iallafall
Uppladdat:

500x0-screenshot20210422-175450twitter.jpg

Hassan: Matfors! Skrek (som ungdomarna skriver idag)!

Alla vet att de riktiga coolingarna är från Fränsta. Det hörs ju på namnet!

roger_sundsvall: Personligen så fick jag pyspunka från senaste perioden och framåt.

roger_sundsvall: underbart! Man börjar ju bli less på att diskutera kedjeformationer, taktik och uppspelsvarianter.

Vad säger ni om att hetsa lite mot lövare istället?
Dom är ju erkänt svårtriggade, men om vi alla anstränger oss så...

1vecka till match
7 dagar till o trigga upp stämningen..lol*

sargad: 😂

...eller att Modo erbjuds platsen eftersom deras ”sektinriktning” ligger i linje med SHLs vision.

JoseGonzales: Det slutar väl med en avgörande bordshockeymatch Nubben vs Kentä ;-)

Kan också tänka mig att något ekonomiskt etablerat lag får ta vakanta platsen.... t ex HV...
Då snackar vi en säsong vi sent ska glömma. Loob stänger Elitserien och äter upp nyckeln.

Frebog: Ja, den var värdelös. En dålig sen tackling.

Greg P: vadå träffade rätt hur tänker du nu? Hartmann är ju allvarligt skadad efter den smällen

Rallarn: Den filmen träffade lika rätt som Rahimis tackling är jag villig att erkänna.

Rallarn: Vilka jävla miffon.

RasmusVS: Jag ser det framför mig. Hur han sitter där och trycker en Tropicana med extra bea.... lite sås i skägget.... så får han se ett gäng som försöker se coola ut i munskydd. Nån av jänkarna reser sig lite för fort och spiller ut sin Fanta Vilda Bär i knäet, en annan slänger sig raklång i mittgången samtidigt som han skyddar sin Calzone som en nyfödd bebis, det går inte tomatsåsen kladdar ner heltäckningsmattan och lite smältost skvätter på rutan. Någon vrålar ”They’re coming Right at us!!! Busdriver! Move That bus!!!” Som tur är så står bussen i färdriktningen, med en rivstart drar man iväg..... en ensam pizzasallad ligger kvar i ett moln av damm och grus.

”Ring media! Ring Lennart! Om detta onda må vi berätta!”

Resan hem till björkarnas stad genomförs i tysthet. Någon snyftar lite, hulkar och mellan tårarna hör man bara ett envetet mässande ”De såg så coola ut, de måste vara från Matfors.”

Greg P: Hade jag träffat era grabbar från den här videon i munskydd så hade jag börjat putsa på deras EPA-traktorer direkt.

Hur ser det ut i smittspårningssyfte? Dom som har umgåtts med en coronasmittad blir dom kontaktade och isåfall får dom veta vem av dom som dom umgicks med som testats positivt?

Känns iaf relevant att Timrå spelarna får veta om det är någon dom precis mötte som testats positivt.

Sputnik: Då är jag med på noterna! Tack!

« · 2193872 · »