1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2188322 Till forumet


Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Då åker vi.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: härligt. Skadelistan som visades i Tv på löven var lång. Undra hur många som är tillbaka redan till på söndag.? För vår del så borde väl PW vara spelklar dvs full trupp
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: Undrar ifall löven verkligen har så många skador som påstås? Kanske mind games?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: de här tar ni! Krossa löven! 😂
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tycker Lövens backar ser tröga ut, lär passa våran offensiv. Dock är de giftiga offensivt om de får chans att skjuta(tänker på sådana som Liss, Deilert mfl), så hoppas vi kan checka/täcka sönder deras skottförsök/sidledsförflyttningar.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: Bör vi ställa upp med samma femmor som sist eller vill man ändra på något tro? Ska exempelvis Oliver fortsättas matchas?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: Se till att vinn nu, för Bofors skull. Maken till osportsliga knektar var länge sedan som domarna fixade ett avancemang åt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kattan: Nej, Oliver saknar rutin och väger ännu lite för lätt anser jag. Bör ej matchas när det nu gäller så mycket. Hans tid kommer. Kör på som senaste matchen fast PW tillkommer. Såg bra ut i den nya pp formationen.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kattan: Det blir väldigt intressant att se. Jag tycker Björklöven är så inåt helvete svåra att förstå sig på, det är som att deras ojämnhet är deras största styrka på något egendomligt sätt. Organiserat oorganiserade, typ.

Men någon räv har han säkert gömd bakom örat, Freddan. Vem hade t.ex. kunnat tro att Blomqvist helt plötsligt (efter mer än en halv säsong) skulle gå in som center igen i semifinalen? Det fanns inte på kartan för mig. Det är liksom ingen liten förändring heller, jag trodde att vi slagit fast helt och hållet att det var Blomman och Liljewall som var de två konstanterna i tredjelinan, sen kunde vi rulla runt på den andra vingen. Freddan kommer nog aldrig redogöra för hur de resonerar kring de där delarna just nu, men efter säsongen hoppas jag att det dyker upp lite detaljer. Är det så att man aktivt tjyvhållit på Blomqvist som center under andra halvan av grundserien för att dra nytta av vårt stora centerbestånd och därigenom bli mer svårscoutade i det här läget så framstår det hela smått genialt.

Blomqvist ÄR ju center, egentligen, och han inledde säsongen som center. Sen minns jag inte hur det var, men först kom Lundeström in och därefter Olofsson, och efter det har Blomman vingat Liljewall i 40-45 matcher i stort sett. Med tanke på att vi haft betydligt fler centertyper än rena ytterforwardstyper i år (och att Freddan uttryckligen pratat om att det finns en tanke runt det) så kittlar det en smula att tänka att det kan finnas fler varianter som vi ruvar på. Blomqvist har ju knappt tagit ett tek sen i november, och nu klev han in och tekade över 57% i semin. Imponerande. Den där sortens detaljer kan tilta ur motståndarna rejält, och helt plötsligt måste de helt tänka om precis före matchstart i match ett. Smart sätt att skapa oreda i deras gameplan, och helt plötsligt har man plockat åt sig match ett och fått en flygande start på rent rävspel.

Men vad skulle vi ens kunna hitta på i det här läget? Ställa Ohre? Bryta upp förstakedjan och trycka in Eckmyhl i PP? Jag kommer inte på något.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Snälla rara underbara Timrå IK: VINN! Behöver ni "trixa till det lite" så kom ihåg att satalöven inte gillar snabb is. De uttryckte ett stort missnöje med den "snabba isen" i Ånäshallen för ett antal år sedan. Jag kan den ultimata blandningen bonvax/vatten i Zambonin om ni behöver den.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Lite trist att PW inte deltog fullt ut på träningen så sent som idag dock. Får hoppas det är en ren säkerhetsåtgärd och att han kan vara med på söndag.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: Lite statistik i slutspelet
Utv.min: TIK 90min, IFB: 200min
BP: TIK 83,33%, IFB: 62,22%
PP: TIK 21%, IFB: 25%
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
NoMercy: Ni kommer ju inte gråta heller om Löven går upp, förstår att det är ont blod, men vore vi i SHL hade det varit underbart om MODO gick upp. Om man inte heter Kulltorp då.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: PW lär vara med på söndag.

Jag tror att en av nycklarna mot löven blir att kasta mycket puckar på mål och skjuta i lite oväntade lägen ibland. Poulin släpper mycket returer och när de kommer är det bara att vara där och hugga och få in pucken till vilket pris som helst. In med mycket puckar på mål alltså och ha mycket folk där. En annan nyckel är att fler måste göra som Lodin, dvs bryta in mot mål och våga utmana. Då drar löven lätt på sig utvisningar och i värsta fall skapar vi oreda och får tekningar i offensiv zon som kan resultera. Lyckas vi med detta kommer deras backar att känna en osäkerhet. Sätt press på deras försvar som är deras svagaste lagdel!

Timrå IK mot SHL!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sicken jävla match det verkar ha varit i Karlskoga! Tyvärr sändes den inte i Sportkanalen, vilket skulle ha skett enligt tablån, så jag såg inget av den. Jaji, nu blev det som väntat Löven i finalen till slut. Det känns inget vidare. Nu är det DJ Hemp som bestämmer, och då utnämner jag Löv IF som favoriter till SHL-platsen. Vi får slå ur underläge helt enkelt. Spelar ingen roll att vi vann serien överlägset. Det där konstiga laget med tidernas märkligaste formsvacka tidigare - då de torskade mot just allt och alla - vet man aldrig riktigt var man har och skulle vi mot förmodan klara av detta är det inte utan att man blir lite överraskad. Prisa Gud i så fall. 🙏
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
DJ Hemp: vi har sju chanser på oss att vinna säsongens sista fyra matcher. Jag tror på det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
4 vinster nu kör vi boyce!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: Är väl första testet kanske? För att se hur han svarar på hårdare träning, även om det inte var kontakt. Förhoppningsvis har han inga bakslag idag och är med imorn. Har en känsla av att han kommer steppa upp. 🙏
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Framförallt ser jag fram emot öppen hockey med många mål. Helt otroligt om man kollar på hur många mål det varit i matcherrna mellan BIK och Löven.
Förhoppningsvis så har Timrå lite fördel med att man varit rätt solida och inte fallot igenom totalt nån match än så länge i slutspelet. Även om man tprskat 1-4 så har det varit mål i öppen kasse på slutet.

Bara för det kommer Löven köra defensiv tråkhockey som man lite gjort i serien när man mött Timrå pga stor respekt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Galenhöken är iaf klar över var fokus för hockey-Sverige ligger framöver:

"På söndag sätter vårens stora finalfest igång i Timrå. Då riktas i princip alla hockeyintresserade sina blickar mot den matchen.
Det blir den stora, blöta, galna, festen, som kommer följas av en liten lugn efterfest för de närmast sörjande, även kallad SM-finalen."
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Giv oss frid! Vinn finalernas final!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
F.ö är det skönt att ha Hela Västernorrland bakom ryggen i det här finalspelet.
Storebrorsor ska vara stöttande... en få tacke å bocke!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: jag tror det kommer bli som Västervik och AIK. Kamp och åter kamp. Kommer vara en mur av Björklöven spelare i försvars zon.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Lövens skadelista just nu är väl hela 6 spelare varav 4 backar. Blir intressant att se om dom får tillbaka några på backsidan, igår hade dom bara 5 backar.

För min del får löven gärna köra köttmur, det är dom inte alls lika bra på som tex. Västervik.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle: Blev Hellström anmäld för tacklingen efter matchen igår?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Nej, ingen av dom som dömer hockey på hög nivå anser att han tacklar mot huvudet och således ingen ful tackling.

mobile.twitter.com/domarfraga/status/1383273271924117505
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: tror inte det, domarna bedömde det som en OK?! tackling...
Låst ämne


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Tycker han uttrycker sig lite konstigt. "Tack vare vinklarna" ungefär, tack vare de dåliga vinklarna har vi möjlighet att döma mål för löven.
Förstår f.ö inte hur man kan döma mål i första läget när klubban är så pass hög. Riktigt märkligt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
innekillenskomp: Lite löjligt att leta felsägningar sådär tycker jag, många säger tack vare när de borde säga på grund av och tvärtom. Jag tycker inte klubban är så uppenbart hög att man kan säga att den är hög. Hade han gjort washout på isen hade han aldrig kunnat bevisa att den var under ribban heller.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Domarkåren håller de sina bakom ryggen, det är vad det här handlar om. I samtliga fall förutom när det handlar om Löven hade målet dömts bort samt en 5:a utdelats. Flera "tack vare" i den intervjun, ganska avslöjande
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Där är jag redo att hålla med dig. Oavsett hur man vrider på det så är det en sjukt tight situation.
Dock så är min erfarenhet att man snarare brukar fälla i sitt domslut på isen, framförallt när rörelsen är uppifrån-ner.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Löjligt? Får jag inte tycka att det låter märkligt?
Men jag tror såklart inte han menar så, men det låter märkligt.
Sen att han dömer mål i första läget på en klubba som uppe och vevar i huvudhöjd är också konstigt. Är verkligen första känslan från honom där att "näe, den där var inte hög" Då förstår jag att han tycker att det var en svår match att döma.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Jag tycker att du och några lövare till härinne verkar vara riktigt sympatiska supportrar. Dock är det ett förjävla äckligt lag ni håller på, otroligt svårt för någon utanför veganfästet att känna sympati för
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Jag har en bra känsla idag igen. Jag tror vi grejar detta. Vi är stabilare och mer harmoniska som lag och förening, vilket jag tror gör skillnad.
Men jag ber igen om att laget och ledarna håller sig kalla i matcherna och inte faller in i massa domarsnack mm som tar onödigt fokus.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
innekillenskomp: Jo det får du såklart tycka men har blivit lite less på att alla situationer påstås antyda att domarna är köpta av löven etc.

Jag vet själv att det är lätt att göra felsägningar när man är i en pressad situation och just tack vare och på grund av är något många säger fel.

Jag kan ärligt säga att när jag såg honom peka på mål förstod jag att den skulle bli väldigt svår att döma bort, då det krävs 100% säkerhet för att döma bort det.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Rallarn: hahahaha, uppenbart bevis på att folk som äter vegansk kost verkar bli lite som eljest. Öööö öööö
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Haha, ja det kan jag förstå. Gick ganska varmt här och i modoboken igår😅
Men du gör det bra som oftast håller humöret uppe och gör vettiga värderingar kring situationer. Helt annat än laget du håller på.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
IN med SHL domare
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Jag känner samma, det finns ett lugn och en beslutsamhet hos oss som jag hoppas och tror fäller avgörandet. Vi är otroligt svåra att straffa när vi bestämt oss och hur det än ser ut så har vi snarare hittat vägar att vinna och inte tvärtom. Känslan har hela säsongen, inkl matcherna mot Löven, varit att det suttit i huvudet huruvida matcherna skulle vinnas el inte
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mikenomad: Freddan vid senaste träningen.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Löven har sämre målvakt
Aik..Vvik målis klassen bättre
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
innekillenskomp: Jag höll på tappa humöret rejält igår när vi höll på stå för årtusendets choke sista minuterna.. men i slutändan glädje!

Första laget till 4 segrar spelar i SHL, hur jävla mäktigt är inte det?
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Been there done that..... men gärna igen
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Jag har också en bra känsla. Men som vi vet är det små marginaler i hockey och mycket kan hända.

Jag tror att dwt blir viktigt att vinna närkamper och där kommer vilja och jävlaranamma in. Jag tror att Timrå har större vilja än löven att nå SHL, större hjärta för klubben. Det kan bli avgörande tror jag. Sedan tror jag att löven har större respekt för oss än vi för dem så vi lär bli spelförande majoriteten av tiden.

Timrå IK mot SHL! Unleash hell!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Wiercioch kör för fullt på dagens och bör därmed vara högaktuell för spel imorgon!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Puckat: Nu har vi världens chans att reparera det som skedde mot IKO i match 7 2019. På torsdag, söndag, näst nästa tisdag eller näst nästa fredag kan vi återigen vara ett SHL-lag!

Nu kör vi Timrå till det sista andetaget!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75:

Viljan att nå SHL är utan tvekan större i lövens fall efter förra årets sorti.
Löven kommer att kriga till sista sekund.

Det blir att hålla i sig i den här matchserien. Blir inte förvånad om det går till sju matcher.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
JoseGonzales: Det är ju inte bara ”närmast sörjande” som anser att löven haft enorm fördel av domarna, löven har ju blivit friad i nästan varje situation och sociala medier exploderar varje gång. Hade det varit grundserien omgång 10 så hade både liss och Hellström varit avstängda nu och det vet du också.

Endera har ni haft en jäkla tur med domarna och det upprör folk eller så reagerar folk för att alla hatar löven helt enkelt. Det senare är ju inte otänkbart när ni har ett sånt arsle till både tränare och sportchef. Sen att löven hånar motståndarna när man leder och dessutom sågar domarna är ju bara motbjudande. Hade det varit ”min” klubb som betedde sig så hade jag skämts ögonen ur mig.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Olle:
In med SHL domare
..
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hoppas att laget hanterar burkölen bättre än jag.

Jag går fan i mig bananas över deras töntiga jävla filmningar och Olle p*ssiga fjompgnäll vid vareviga avblåsning. Tränarens personlighet...

Ja allt med den spelfuskande föreningen provocerar mig...

Så för allt rakryggat i världens skull hoppas jag laget i mitt hjärta kan ”ha tålamod” och bryta sig igenom dyngan i gröngulvit skit!

Till er övriga här inne ber jag om ursäkt redan på förhand för mina kommande utbrott här på forumet.
Låst ämne

« · 2188322