BlackBay: Givet att det är första tanken men det är inte Löven utan förbundet som sköter dessa tester? Och förbundet misstänker att 2 st förmodligen har det. Men är det bara 2 st så är det väl bara isolera och köra på?
Synct: "Svenska Ishockeyförbundets målsättning är att varje match ska genomföras och därför är uppskjutande av match det första alternativet i de fall risken för smittspridning bedöms för stor för att genomföra matchen på ordinarie datum. I dessa fall fastställer tävlingsnämnden i samråd med berörd ligaorganisation ett nytt speldatum så snart det är möjligt. I de fall match inte hinner genomföras enligt de seriebestämmelserna fastställda slutdatumen för serie, kval eller slutspel kommer matchen att ställas in och beslut tas enligt Tävlingsbestämmelserna (5:11 Uteblivande från eller brytande av match)."
Dr.Krykov: Stämmer det? Jag trodde att laglökaren i respektive lag ansvarar för detta. Så var det tidigare iaf. Eller menar du att förbundet har personal på plats i Timrå och Umeå och provtar?
Jag har tämligen god/mycket god insikt i provtagningen när det gäller civilsamhället + Försvarsmakten. Men saknar detaljkunskap om hur SHL/HA/Hockeyförbundet hanterar detta.
Rip Kirby: 5 spelare får dom väl undanvara då? Det är väl inte Timrås fel att löven inte klarar att hålla sig till restriktionerna? Ska vi vänta två veckor på ny match nu då? Varför blir det alltid cirkus när löven är inbladat i något?
Villervalla: Är det verkligen så? x antal matchers avstängning känns ju som ett luftslott då. En inställd match är ingen match enligt mig, men reglerna kanske säger annat.
roger_sundsvall: Men för fan, nu får det vara bra löven!! Någon som kan skicka mail till hockeyallsvenskans VD och be dom granska detta. Det här är ju någon "smart" grej som dom har knåpat ihop när dom fick reda på att varken belov eller eronen kunde spela heller förmodligen???
Hassan: Det är tydligen snabbtest. De visar väldigt ofta felaktigt positivt. Typ 3 på 100. Så det är bara att testa tillräckligt många ggr så får man till slut ett positivt resultat.
Är inte förvånad om Wallson som satt allt i rullning och Kenttä vågar inte såga ifrån. Med tanke på det jag hört om Wallson i timråpodden där han lämnar med hela juniorlaget när han inte höll med domaren.
Smurfen: Är man konspiratoriskt lagd så är det ju extra intressant att de får covid strax efter att två backar blivit avstängda. Nu hinner ju Belov nyktra till och Eronen bli skadefri..... men det är ju bara om man är konspiratoriskt lagd.
Innan igår: Nä inte en chans Efter igår: Å fan.... mja
Tonymontana: Tycker alla kan maila [email protected] Vdn för hockeyallsvenskan och be dom verkligen granska detta. För absolut ingenting förvånar mig med löven
Lub: Kan inte säga att jag vet exakt men kan tänka mig att det fungerar som med dopingtest. Sånt här kan ju inte läggas på lagen, då är det ju solklart att lag skulle utnyttja.
Hassan: pcr-tester har redan gjorts på hela löven men de brukar ta en dag att få svar på dem. Snabbtesterna är riktigt dåliga och kan ofta visa fel. Svaren kommer nog imorgon eftermiddag.
Simmalugnt: Viket jävla gris lag de har spelat många matcher. Nu har svina beordrat Covid för att få extra villa ger inte ett piss för det här jävla äckliga fusk lag. Försöker naturligtvis vänta in de två skadade backar man har SVINA
Modano: Bra aggressivitet, såklart är det inget dom fuskar med. Är lövenspelare smittade så kan jag nästan lova att timråspelare är smittade också. Hoppas såklart att det är PCR-testen som visat fel.
Lub: Jasså? Då måste jag säga att förbundet är idioter. Speciellt i ett slutspel. Givetvis de lag som har mycket skador och ingen skam skulle utnyttja tillfället att ta en längre vila.
Sputnik: Ja florerar smittan i Löven är det bara en tidsfråga innan den gör det hos oss också. Allt annat vore mer än mirakulöst. Står de fast vid att de har det men vi klarar oss, ja då vet vi. Då är det buffel och båg
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer