1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601297 inlägg · 6212 ämnen

Försäsong 2022

Sv: Försäsong 2022
Dubbeld: Pooley verkar vara lite instabil i humöret. Hur ska det bli med lappsjukan i januari när det samtidigt går runt en galning i Umeå och väcker spelare på natten.

Halloran från en klubba rakt i ansiktet, domaren säger ingenting.

Älskar denna domarnivå

{297}: Ser ut som den gigantiska mediakuben i taket har monterats ned. Är det den som ska upp i Fjällen center i Ö-vik?

Hahahah detta liknar förra säsongen när vi missade varenda passning

{297}: Fortsätt öva. 😆Erixon borde skjuta fler direktskott.

Zäta75: Övar på att inte skriva så negativa kommentarer om spelare men Rautio ser extremt orörlig ut. Tyvärr. Tycker det är lite intressant nu att se hur vi ser ut mot allsvenskans kanske bästa lag. Löven har mycket speed och här inne ursäktade sig folk med att det är svårt att ha högt tempo och bra spel mot dåliga motståndare som Mora och Sundsvall. Nu ser det tyvärr inte ett dugg bättre ut mot snabbare och bättre motstånd, det är en hel del slarv som ska åtgärdas för det motståndet vi ska möta i serien håller naturligtvis betydligt högre klass än något vi mött hittills. Nu jävlar krävs en uppryckning i tredje, det ser bedrövligt ut.

Många misstag under den hära matchen, tur att vi leder.

{297}: Jag är också orolig för våra målvakter. Även im det är tidigt har ingen imponerat direkt. Stor risk att vi måste värva en bättre under säsongen om vi vill vara ett lag för den övre halvan vilket Pettersson säger att vi siktar på

Barkborren: även om man inte direkt kan lasta Rautio för nåt av målen så känns vår målvaktssituation problematisk. Sen Lander och Pettersson, hallå? Matchen har börjat.

bar mofftak: Tänkte precis samma, han gör mycket som är bra men verkar bli som han vill förmycket framför mål så det blir inget.

JonteD: 3-2 mot Skellefteås farmarlag är inte mycket att hänga i granen

Interference utvisning på svensson

bar mofftak: Håller med! Men vad spelar Timrå mot?? Ett gäng förväxta hymlor!🙌🙌

Alvarez blir man inte klok på. Täcker skott och vinner puck vid sarg. Han gör massor av bra saker idag. Men så fort han hamnar i närheten av målchans så blir det något halvhjärtat..

Dubbeld: Vem är förvånad!😂

Mora vinner mot Mödö i ÖT 3-2

Klåparna: Orka älta! Det som har hänt har hänt, ingen idé att ödsla energi på det. Vi tittar framåt i stället. Jag tror att båda våra lag kommer att gå väldigt intressanta säsonger till mötes.

nestorcisten: Haha, jag är inte PK eller präktig "IRL". Vad är det som stör dig så mycket och varför är jag en pajas? För att jag skrev att Walli-Walterholm fördärvade en Lövenspelares karriär? Och att Rahimi kommer fel in i vissa situationer? Nej, du din nolla. Jag är varken sosse eller röstar på fi, bara för att du upptäckt problemen i Sverige igår så behöver du inte komma och spela Allan idag.

Klåparna: Det märks att du är umeåbo. Präktig och PK i verkliga livet, får dras med feministisk snöröjning etc.

Frustrationen kommer ut på HS.

Man up, pajas.

Klåparna: Haha! ”Rahimi hamnar fel i en del situationer”. Höll han på att snubbla eller varför stack knät fram sådär? Det är märkligt att ”hamna fel” så att knäet kommer först. Sedan kan man ju fundera på det här med ”en del” situationer. Varför gör inte alla det?

Hudik nätar

{297}: Inte för att jag månar om Umeåpubliken men det hade ju varit lite kul för dem om vi spelat där. De är ju så himla sugna på SHL-glans och skulle säkert gå man ur huse för att se oss. Det såg man ju om inte annat när SAIK förärade staden ett besök

OlliJanne: inte för att jag älskar Modo, men dom kan acceptera en förlust iaf!

Olli Nomadinen : nä men om det inte är daltonbrodern Alexander Wiklund. En av dom smutsigaste spelarna i ligan. Det är få men det finns vissa spelare som när dom kontrakteras av en klubb så ser klubben helt plötsligt ut som en moralisk skithög och där är löven med Wiklund och Rahimi i dagsläget.

Olli Hahl: nej kanske inte WO men för guds skull överväg att vila alla stora stjärnor mot blötröven.

Olli Nomadinen : Lämna WO! Man ska inte riskera liv o lem i en träningsmatch. Titta bara vilka dom har som har som mål att skada o filma. Huchings, Rahimi ärkeknätacklaren o inte minst Weigel den lilla råttan.

Lämna WO var inte seriöst. 😊

Tom Topp: Ja det finns fog för oro. När ett såpass mycket sämre lag möter ett mycket bättre lag vet man ju att efterslängar o dyl ingår i verktygslådan. När det laget dessutom är Löven, där det även under normala förhållanden är de dominerande verktygen så måste fokus ligga på att undvika skador

Klåparna: Glöm inte Poulin för guds skull. Walli skadade ju honom också. Med en volley-puck, en riktig skurk!

Kolla gärna in sekvensen vid 0-1 i match fyra. Där är det bara tur och rättvist att det inte ryker ett knä på Lindholm.

Så jo, vi är många dugg bättre (om än inte felfria) och ni är många dugg värre.

Klåparna: Vad jag minns så tittar inte ens Walli på Plant utan kör stenhårt mot puck, dock blir det ju vårdslöst då han borde haft blicken upp. Alltså håller jag inte med om intentionen om att skada. Det blev extra olyckligt då Plant redan hade historia av hjärnskakningar och Wallis tackling blev en gång för mycket.

Då känner jag mer att Lodin har varit lite mer vårdslös i sitt spel ett antal ggr, om man skall ta en Timråspelare. Men även där en ung spelare som är i en mognadsprocess.

Klåparna: Alltså din pellejöns.

Sputnik: Rahimi hamnar fel i en del situationer men jag kan inte tänka mig att han gjorde det med flit.

Walli gick dock in för att skada. Syntes på reprisen.

Klåparna: inget ha ha här! Jag är faktiskt orolig! Som tur är så är toktränarn borta iaf!

Sputnik: Tror hans utvisningar har inte ens varit för tacklingar, kommer ihåg en hooking som blev till en straff och några puckouts men thats it.

Klåparna: Skillnaden är att Walli är en ung spelare som kom in med för hård kraft utan att förstå konsekvenserna.
Eller snarare missbedömde situationen och timingen därefter.

Grishimi å sin sida borde vara mogen och förstå konsevenserna av sitt agerande vid sin ålder. Tyvärr har inte poletten trillat ner där än..

Skaplig skillnad på vår sheriff Svensson. Tacklar mest i hela SHL men knappt en utvisning.

Tom Topp: Haha ge er nu. Walli-Walterholm fördärvade Adam Plants karriär med en riktigt ful armbåge. Ni är inte ett dugg bättre.

Olli Hahl: ja man är lite orolig! Vi har ju inte sån bred trupp!

Olli Nomadinen : En minut kvar, ledning 5-3… Jag är inte förvånad…

Olli Hahl: Möjligen slipper vi en av deras psykopater
hockeynews.se/articles/25497/

Tom Topp: Nä knätacklingarnas mästare Björklöven. Kan bara sluta på ett sätt. Lander borta… EP borta en längre period.

Löven i final alltså! Känns nästan som dom skulle skita i den matchen pga skaderisken!

Rico01: även om han skulle ha en blygsam säsong är ju Dahlén god för minst 30 poäng. Lägg därtill hur han eldar på laget och han är lätt näst mest MVP i SHL (ja efter Lander då så klart)

Allt detta efter bara 6-7 "jobböl" i Spanien... så ta inlägget lite lätt por favor!

Rip Kirby: Samma spelare som igår från Aftonblaskan =P

Äsch, Dahlén presenteras inför matchen mot Leksand (Om han inte får ett NHL kontrakt) Skiter fullständigt i vad Elefalk har sagt om NL.

Rico01: Hmm.. vem kan det vara som han skriver om?

Jag missade faktiskt en krönikör igår såg jag nu.

Nilsson: "SHL blir en profil rikare när Timrå landar ännu en offensiv kanon. Laget känns lite väl framtungt, men detta är givetvis en drömvärvning sett till både kvalitet och symbolvärde. Hur många spelare uppnår ikonstatus i en klubb som 24-åring? Jag är spänd på att se vad Dahlén, som har varit alldeles för bra för hockeyallsvenskan, kan uträtta i SHL."

Ni är hemmalag!

Rip Kirby: Vi bör vara hemmalaget då vi är dem enda som inte har vars hemmalaget än

Sonnenberg: SM guld finalen? Ja för satan klart seriesegraren har hemmaplansfavör!

Sonnenberg: Har faktiskt inte den blekaste aning. Nu gick jag på den rent geografiska placeringen. Men spelar det ärligt talat någon roll?

Sonnenberg: Om vi inte är det så är det inte rättvist >:(

« · 2366137 · »