1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2022

« · 2360442 Till forumet


Försäsong 2022
Aaah, nu börjar det smyga på ändå. Precis som varje år lär den traditionsenliga försäsongstråden fyllas av inlägg av typen ”resultaten spelar ingen som helst roll, det heter ’träningsmatcher’ av en anledning”, och kanske ännu fler inlägg kommer rikta en oro över spelet om det ser allt för knackigt ut. Klart är att det är väldigt svag hockeyunderhållning vi har framför oss, men det pirrar även det.

Ifjol vill jag minnas att vi inledde starkt i första matchen (Brynäs..?) sen var det väl desto sämre därefter, sen fortsatte hösten i samma anda. Imorgon är det Brynäs i Glysis som står på menyn. Man hade gärna varit på plats.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Åker vi på skador imöra så har vi nåra avbytare som kan hoppa in.
Eckmyhl, Lander, Lindström, & Sjöberg.
Lindholm & Jansson är säkert också sugna. Ja jag kollar på Hudiks trupp :D
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
vart sänds matchen??
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022 Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Synct: Tid?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Sputnik: Matchen börjar 18.30
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Som sagt, nedsläpp 18.30.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Rip Kirby: Så här ställer vi upp ikväll

Pettersson - Lander - Johansson
Halloran - Hanzl - Alvarez
Hartmann - Andersson - Lundin
Blomqvist - Boyce - Walli

Svensson - Eronen
Strömberg- Stenqvist
Erixon - Edfeldt

Johansson i mål.

Vill helst se Lundin som center kommande träningsmatcher. Annars har jag inget att anmärka.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kattan: var det inte så att Andersson väl spelade center en del i kvalet? Tycker han gjorde väldigt bra matcher mot Djurgården, center eller ej.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Jensen_12: Yes det gjorde han. Men det gjorde Lundin också, tycker han gör sig bäst som center. Bör kunna möblera om så att Lundin får sin naturliga plats så småningom, när vi är fullt lag osv.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kattan: Själv är jag nyfiken på att ånyo se Alvarez högt upp i hierarkin. Lite do or die för honom, finns det nåt mer att krama ur där eller var förra säsongen ett kvitto på den bistra verkligheten?
F.ö ska tydligen LaLeggia ha anslutit till laget igår kväll
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: För min del så vill jag se hur dom tacklar försvarsspelet över hela banan. Och att laget jobbar ihop och förstår varann.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Synct: typiskt - har inte skaffat premium Plus ännu - har bara ett gratis plus abonnemang...
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Håller med. Känns som att Alvarez skulle kunna vara som ett riktigt bra nyförvärv med lite tur. Man har ju nästan glömt att han är med.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kattan: När man sätter upp formationer så där på papper så känner man nog lite extra att vi är behov av en spetsforward till trots allt. Visst Wedin skall in, men hur många matcher kommer han ens spela kommande säsong? Dahlén är mer än välkommen.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Å ena sidan presterade Alvarez, poängmässigt, som Salinen, Olesen, Danielsson osv. så man kanske inte ska såga honom helt (defensiven var dock bedrövlig). Å andra sidan, om Dahlén ansluter, så är det alltså Walli, Hartmann, Lundin, Wedin eller Blomqvist som Alvarez ska konkurrera ut (?) och det ser jag inte hända. För det första så kan han inte matcha dom i ren arbetsprestation och för det andra kan jag inte se honom spela sin roll bättre. Hartmann är på starkt uppåtgående poängmässigt. Walli duktig tvåvägs. Lundin har en betydligt högre högstanivå än Alvarez och mer potential. Blomqvist bra i boxplay och bättre poängmässigt. Wedin ska vi inte ens snacka om. Sen har dom här spelarna varit med och spelat upp Timrå i SHL och så länge dom klarar nivån så tycker jag alltid man ska välja dom före legoknektar.

Tycker det ser tufft ut för Alvarez men han får gärna överraska och konkurrera ut någon av dom andra om han har det i sig. I min värld hittar vi honom i AIK, Löven eller Västerås nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Sammanfattar hans situation bra, ungefär så tänker jag att hans utmaningar ser ut. Återstår att se om han är redo att ta den kampen och det är lite det jag är nyfiken på redan inför ikväll när han ges förtoende i 2:a. I min värld behöver det synas redan ikväll, han har ingen tidsfrist att luta sig mot med att det är försäsong bla bla bla. Ser det ut på försäsongen som det gjorde stora delar under hela förra säsongen så bör han vara utanför laget när serien drar igång
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Fick se denna dörr som granne till mig dit jag flyttat. Måste betyda något eller hur? :) Dessutom fick jag fram nr 54 på en app jag använder ofta. Han är klar :)

Förövrigt skall det bli intressant att se laget ikväll. Roligt att se Lander och Petterson igen. Men vi vet ju att i träningsmatcher går man inte fullt eftersom man inte vill skada sig. Men bara att se dessa i timråtröjan igen blir underbart :)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Samtidigt behöver vi väl lite bredd i laget för att täcka upp för skador också.
Frågan blir då vad som är billigast:
1 Lösa ut han från kontraktet och skaffa en breddspelare med lägre lön
2 Behålla honom

Alla spelare i ett lag kan bidra på sitt sätt och skulle Alvarez få värsta nytändningen så petar han ju typ en sån som Halloran men av rent ekonomiska själ gissar jag att det är enklare att gå in i säsongen med en spelare man redan har på kontrakt.
En spelare som mest troligen kommer konkurrera om speltid i 4e kedjan.
Funkar det inte under säsongen kan man ju alltid hitta en annan lösning. Personligen hoppas man ju att fler breddspelare kan hämtas in från egna juniorleden.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JanneH: Alvarez kommer inte att peta Halloran(om han nu mot förmodan inte skulle vara klappkass, vilket jag inte tror kommer hända utifrån videor man har sett).

JJ/Rautio

Laleggia - Strömberg
Eronen - Svensson
Stenqvist - NY/Erixon
Edfeldt - Erixon/NY

(Dahlén?) - Lander - Pettersson
Halloran - Hanzl - Wedda
Hartmann - Lundin - OJ/Alvarez
Blomman - Andersson - Walli

Tror på något sånt lagomt till seriestart!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Känns som om att Andersson kan gå in i tredje femman
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Alvarez har tydligen kört hård sommarträning i år, hoppas att han visar att det finns mer att ta ut av honom. DAHLEN GE OSS EN TIDIG JULKLAPP!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
UbbeNils: Håller med till fullo. Tycker att Andersson är en smartare spelare än Lundin och mer allround.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JanneH: Timrå känns inte som klubben som har råd att lösa en massa kontrakt. Däremot kanske man kan hitta en affär med ett allsvenskt topp 5-lag under säsong eller kanske Norge/Danmark? Tror säkert Alvarez kan hitta sin plats på två kedjor där tempot är lite lägre och kompetensen lite slöare.

Sen är det som du säger att vi behöver bredd. Kan Alvarez klocka in på en lägstanivå som är högre än den högstanivå han visade upp förra säsongen så skulle han kunna vikariera i en tredjelina. Låter kanske som orimligt höga krav men våra topp 2-linor kommer att vara vassa i år vilket gör att vi har spelare i tredjelinan (Hartmann, Lundin, Halloran) som annars hade gjort anspråk på en plats i 2:a. Halloran är kanske också den enda spelaren som Alvarez teoretiskt kan peta? I en fjärdelina, som ändå kommer få begränsad speltid, hoppas jag (som du) att man kan sätta egna produkter på tillväxt. Det känns fel att ha en relativt dyr och omotiverad extern värvning där.

Kanske upplevs som orättvis mot Alvarez men förra säsongen, när vi behövde spelare som kunde kliva fram, så gör han en sån usel och genomdålig säsong att man tappade hakan. Långa stunder såg han extremt oengagerad ut och vi led många baklängesmål till följd av hans lojhet på offensiv blå och dåliga hemjobb. Jag har extremt svårt att släppa det.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
jompa13: I intervjun med Alvarez så tyckte han att det var för rörigt ifjol, han hade problem med vart han skulle vara och vad han skulle göra! Vi får se nu då om han har fått en tydligare roll, och om han klarar av den!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Otto1: Jag tror exakt som du Otto. Det ser ut som den bästa uppställningen på papperet iaf. Om nu Dahlen ansluter. Blir intressant att se OJ också ikväll och på försäsongen. Han hade imponerat mycket i USA sägs det. Om han är riktigt bra kanske han går in på de 2 första. Tycker han försvinner lite om han ska spela i 3e eller 4e.

Äntligen dags för match! Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Halloran OJ och Alvarez känns som jokrar som kan kliva fram och ersätta Wedda tills han är tillbaka. Någon av dessa känner jag på mig kommer att spela riktigt bra. Tror mest på de två förstnämnda. Är det någon som tror att man chansar med Wedda direkt från säsongsstart eller låter honom komma in i det lite mer efter operationen?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Lätt för Alvarez att gå ut i media i efterhand och skylla allt på Freddan nu när han officiellt blivit syndabock för förra säsongen. Jag tycker det är ohederligt och svagt.

Visst vi kom sist förra året men många andra spelare med lägre lön och förväntningar på sig än Alvarez klarade sitt jobb helt ok. Trots ”rörighet”.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Zäta75: OJ ska det bli riktigt roligt att se! Han gjorde visst riktigt bra ifrån sig på Campen på andra sidan! Kan vara riktigt bra att Wedda vilar från början så OJ får komma in i det ordentligt!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: Indeed! Wedda är väl den spelaren som bäst kan bära en lina på helt egen hand. Han lirade ju med Lill-Challe och Bojjan säsongen 17/18 haha.
Galna tider
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Ja precis. Om man inte vet vart man ska vara, då måste det väl finnas någon form av hockeysinne att falla tillbaka på? Kan aldrig tänka mig att man följer spelplanen till 100% ändå, inte ens 70%. Det är väl måste bara direktiv att man ska försöka göra så? Borde man inte veta instinktivt efter att man spelat hockey i säkert 20år vart man gör nytta?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Nja,han skyllde väl inte på freddan bokstavligen. Men visst du har rätt, många "mindre" stjärnor klarade det bättre! Men vi får väl ge honom en chans, åtminstone försäsongen! Han har ju presterat förut!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Är det inte dags snart för den där siste backen som Kapanen snackat om? Noel Edfeldt är duktig men ändå rätt oprövad på denna nivå, skulle inte vara fel med någon mer erfaren back så vi iaf har 7st + Edfeldt
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Olle: Ja han är inget barn.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
För övrigt skönt att se ordentliga formationer på försäsongen, redan i den första matchen dessutom. Så här hade det sett ut om Freddan var kvar:

Rautio

Erixon - Boyce
Strömberg - Svensson
Edfeldt - Eronen
7. J.Stenqvist

Blomqvist-Alvarez-Halloran
Walli-Lundin-Hartmann
Pettersson-Andersson-Johansson
Extra: Valfri junior
Utanför: Hanzl, Lander

Alla ska få en chans att visa upp sig va.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Tom Topp: ÄNTLIGEN ÄR DET DAX!!!!!! NU ÄR DE NÄRA PÅ TVÅ SÄTT NR 1.VI FÅR SE TIMRÅ IGEN NR.2 VI KOMMER ATT FÅ SE.............DE FÅR NI LISTA UT SJÄLVA!!!😎😎😎
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Härligt 💪
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Är det bara en magkänsla du har igen för 54:e gången?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Synct: Kjell-Åke!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Är det vad jag tror så ska jag gå upp i brygga! 😄😵‍💫
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
Synct: 54:e gången gillt som man brukar säga
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Hoppas du hintar om positiv direktinfo från huvudpersonen själv nu och inte bara en egen magkänsla 😉
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
mikenomad: Nej magkänsla finns det redan så det blir över här i Timråboken. Nu vill vi ha konkret info om det skall vara intressant. 😁
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: In JonteD we trust.💪
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: JABADABBADOOOO!!!!!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
kulltorp: De känns bättre än på väldigt länge just nu han säger inget o vi pratar inte om vart de bär! Men..
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Nu litar jag på dig. Spelade SM-guld till 51 ggr…Fullt möjligt med Jonte i laget. Denna trupp vet hur man vinner finaler. Finns i deras DNA!!
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Har han bestämt sig? Blir det spel med oss?
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Du vet ju att du blir kölhalad om du går ut sådär hårt, om det inte blir klart.. ;-)
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
JonteD: Inget nytt alltså, en känsla.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2022
DenRöda: Nej!! Men titta hur de ser ut på marknaden suisse är inte aktuellt, NHL vill ha powerforwards så är de bara och han går inte nån annanstans än Timrå!! Enl klubben så finns de finansiärer!!! Ok!!
Låst ämne

« · 2360442