Zäta75: Ja och det är innan Leksand eller har jag fel? Sen om det var idag, imorgon eller nästa måndag, innan Leksand hur som helst, vilket kanske i sig bidrar med mer stålars än en senare presentation?
Öppetmål: Om folk på Timrås facebookgrupp kunde gå igång på uppenbart trollande av folk som påstod han var klar för HV.
Ja då lär inte tongångarna vara så positiva om det presenteras nån random back vid lunch och folk hinner börja skrika om att få tillbaks sina swishpengar..
Om de prompt skall presentera en back samma dag så är det bättre att börja med Jonte. Sen kan man köra en back som bonus senare under dagen.nu tror jag inte ens det är aktuellt då Kapanen nog inte signat med back än.
Nä nu släpper vi allt kring back och spekulation kring kommande andra förvärv.
Har vi hoppats, längtat och önskat att vår kvalhjälte ska komma tillbaka, så är det nu han ska hyllas och vi verkligen ska visa vår glädje för att han valt att komma tillbaka.
Äntligen kommer jag gå ner 10 kg i lättnad som denna väntan har burit med sig. Imorgon är en mycket bra dag!🙂
Öppetmål: Fast vore inte det att ta udden av Jontes presentation? Att presentera nån random back när folk kommer att sitta och mata F5 från tidig morgon?
Olli Nomadinen : vi hade 2-0 rätt tidigt efter två mål från Zäta. kvittering sent i första av Nisse Ekman på DIFs första eller andra skott i perioden. I både andra och tredje är vi kraftigt spelförande men Theodore agerar världsmålvakt medan Kiprosouff var allt annat än världsmålvakt denna kväll. Tidigt 2-3 till DIF i början av tredje sen var butiken stängd trots massor av chanser.
Grupp 1 : Frölunda, Färjestad, Luleå Grupp 2 : Leksand, Rögle, Skellefteå Grupp 3 : Linköping, Växjö, Örebro Grupp 4 : Oskarshamn, Timrå, Brynäs, Malmö Grupp 5 : HV
Zäta75: Japp, men allt det bygger på att vi spelar i SHL.. Ska inte hålla på med massa domedagsprofetior, men som hängiven supporter till Timrå, GIF, Sverige är man rätt skadad.
{9908}: Vi får ju 20 miljoner extra nästa år tror jag det är. Dessutom kommer vi att få behålla de flesta av våra spelare, alla hemvändare och bygga ett bättre och bättre lag. Jag ser väldigt ljust på framtiden och tror att vi kan slåss om guldet inom några år. Kanske redan i år om vi får till försvarsspelet. Målet måste alltid vara SM-guld som Pettersson sa i en intervju nyligen. Om man inte har den inställningen att man ska vinna varje match ska man inte hålla på med hockey på denna nivå. Vi är starka vi är Timrå IK!
{297}: Samma här, eller bitterljuv är kanske känslan. Men uttåget redan i kvarten mot DIF när vi ledde hemma i avgörande med 4-2(?) efter att bl.a Z:a gjort mål är nästan ett antiklimax i klass med uttåget 2007 mot Modo el 2008 mot HV
Dr.Krykov: Är det bara jag som minns lockoutsäsongen som ett gigantiskt antiklimax? Visst, på förhand var det spännande att se när den ena superstjärnan efter den andra rasade in i elitserien men det jag minns är uttåget mot DIF, Marcus Nilsson som försöker peta ut ögonen på Kalle Koskinen osv.
Zäta75: Oavsett utgång finns det ett före och ett efter denna säsong ;-)
Scenario 1: Kommer ni ihåg 22/23 när vi byggde laget som sedermera skulle ta vårt första guld? Scenario 2: Kommer ni ihåg 22/23 när vi hade vårt dyraste lagbygge någonsin som floppade arslet av sig och på sikt dränerade vår ekonomi i botten?
Scenario 2 är givetvis sjukt mycket mer fiktivt. Bara 1an som gäller 🥳
Dr.Krykov: Jag bor i Stockholm men kommer att åka upp och se hemmamatcher så ofta jag kan i år. Denna säsong är något speciellt som man inte får missa!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer