1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604387 inlägg · 6212 ämnen

Försäsong 2024

Sv: Försäsong 2024
Patrick Polly: Ingen kan väl ha missat att Emil Pettersson tar Kapanens plats tills vidare.

Pettersson
Lander
Eisenmenger
Värmhed/boyce

Patrick Polly: det är väl Emil som ersätter Kapanen! Sedan så får vi väl se, om och när O.K kommer tillbaka!

{10473}: Snälla Emil P gör 3 mål mot Luleå imorgon också som du gjorde senaste matchen :)

Bromé berättar lite om tiden i Örebro och om alla rykten som är och var runt honom. Men han berättar ingenting om hur han är som person och vilka brister han har.

Vilket kanske är förståeligt. :)

Aftonbladet

{10473}: I min värld hade Emil sin egen givna plats men OK:då. =)

Så Eisenmenger hoppar upp ett snäpp då till en tredje lina mao och Värmed/Boyce kör i 4:e istället för Eisen.

Då tror jag att jag är med =)

Patrick Polly: Är jag ensam om att tycka att kedjan med Dahlén & Hållander kändes bättre med EP som C än Oliver Kapanen? Förstå mig rätt, jag tycker att OK är en jätteduktig hockeyspelare och tycker verkligen att vårat lag blir mycket bättre med honom i lineupen.

Men det känns som att han borde ha några andra spelare bredvid sig än just Dalle & Hållander.

Cobbel: efter att ha sett Emil som center i två matcher så undrar man ju varför han inte har spelat det jämt! Vi kommer att få ett lyxproblem om Kapanen kommer tillbaka!

Cobbel: Wedin och Pääjärvi vore väl inte en så pjåkig omgivning isåfall. Även om jag tycker han passar in med Dahlén och Hållander.

{10473}: Absolut funkar de ihop men jag tycker kedjan blir så mkt vassare med Emil som center. Upplever att spelet i sig flyter på bättre och de blir bättre & snabbare avslut.

Medans när Oliver spelar med dem så blir det nästan som att han har lite lim på bladet och inte riktigt delar med sig av pucken till Dalle/Hållander, vilket gör att ibland tappar vi många fina målchanser.

Nu är jag bara lekman i hockey och beskriver det endast utifrån min upplevelse så ni får ta det för vad det är :P

{10473}: Emil som center passar bra med Dahlen. Väldigt få spelare i shl är smartare än dom två. Men egentligen är det nog rätt hugget som stucket vilken C dom har mellan sig av EP och Kapanen, kommer va en stark kedja oavsett. Handlar nog mer vem av dom som skulle passa bäst i andra linan och för mig känns det som att Kapanen förmodligen passar lite bättre där äv vad EP skulle göra, men jag kan ju ha tvärfel också 🤷‍♂️

(Autocorrect försökte ändra Kapanen till Japanen)

Brukar alltid vara en tippning inför varje säsong vem som gör Timrås första mål.

Walli är lite övertänd och sätter in en regelrätt men på gränsen till för hård tackling, hemmadomarna ger 2 min. Pääjärvi kontrar och sätter första mellan benen på målvakten.

Imponerande anfallsspel som Oskars ligger inne med.

Svårbedömd.

« · 2731319