Här kommer tre förslag till Timrå IK som förening.
1. Skaffa Ambassadörer på distriktets företag som säljer bla medlemskort i Timrå IK. Utångspunkten är att föreningen skall växa i antalet medlemmar och på alla fikarum jag suttit på har det snackats hockey var och varannan dag.
Så i stället för att måsta göra ett aktivt val med att leta information hur man skall bli medlem så skall det finnas ambassadörer som har färdiga medlemskort i häften som man sälja på stående fot.
2. När man köper ett säsongskort första gången borde man bjudas på ett medlemsskap, sedan får man ett inbetalningskort inför kommande säsonger. Då behöver man inte göra det aktiva valet.
3. Inför invgningen av E-on Arenan så var vi ett gäng som dammsög hela läktaren och även lackade ståplatsläktaren.
Varför inte jaga reda på dessa eldsjälar och låta dom måla plywoodskivorna som är placerade runt om i arenan? Det finns säkert en massa jobb som föreningen inte har råd att leja för. Men om man bara håller med material så finns det säkert en hel del personer som ställer upp och hjälper till att göra den återstående finputsningen inför säsongsstarten i höst.
SK kan säkert få fram ett 50-tal som hjälper till.
Per HApps: Varför inte mejla dom där punkterna till nån på kansliet? inte säkert nån ansvarig sitter här o läser vad som skrivs på HS... du har ofta bra ideér som du till o från skriver ner men når dom fram till rätt personer?
En annan grej som du kan ha som punkt fyra är att bättra på tillgången på souvenirer. Förutom i Shopen på Arenan är det nästan lite svårt att hitta supporterprylar, möjligvis på Inter sport i stan men det är nog det enda stället som det finns på. Sen att tex beställa från hemsidan verkar inte möjligt.. jag kan då inte hitta nån länk alls på hemsidan (som för övrigt är ganska kass). I andra klubbar får man intrycket av att dom mer eller mindre öser prylar över sina supportrar, går man runt i tex Luleå eller Skellefteå är det inga problem att hitta prylar med deras lag.
Kongo: Just ja! Påtal om souvenirer och supporterklubben. Vad är du och in andra sugna på nu till säsongen? Daska fram lite förslag så ska nog jag och Leffe kunna sy ihop något till höstkanten.
Knylan: Tycker de skulle va kul med saker i mera O’Learys stil. Typ inramde tröjor av äldre modeller signerade klubbor gammla lagbilder osv. Att hänga upp på arbetsplatsen eller ovanför tv.n hemma
En sak som jag kom att tänka på efter att ha passerat utanför den "gamla" entrehallen ett antal gånger. Vore det inte på sin plats att man tog och flyttade på Åbergs SPAPS-hjälm till ett bättre valt ställe? Förslagsvis på gräsmattan utanför den nya entrehallen.
Och när man ändå är igång så vore väl en allmän uppfrächning på sin plats, rostskrapning och lite ny färg skulle ju göra intrycket lite trevligare.
Supoprterklubben kommer vara där med puckskjutning och jag söker nu någon som skulle kunna ta ett pass där man har hand om puckskjutningen samt försäljning av souvenirer.
actionleif: Ja, det finns 2 möjligheter. Antingen blir det massor av folk eller så kommer ingen alls. Det är ju Mitt Norden Cup i fotboll på Fagga fältet och Bergeforsen. Min teori är att dom flesta lär vara där.
actionleif: Och kan samtidigt svara att det inte alls är en dum idé, speciellt eftersom Jimmy är sjukskriven och lär ha alldeles för mycket fritid just nu.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…