1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21

990095 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
MorganaLefaey: Jag tycker inte mer synd om något lag än det andra. Jag tycker det är tråkigt att bra spelare saknas i bra lag. Det sänker nivån på serien.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
73Sjöbba: Jag kan inte annat än hålla med dig. Men tycker man ändå borde ha rätt antal spelare med. Som jag skrev, ville inte starta någon form av flest/bäst spelare borta. Alla vet att ni haft 2 tunga skadesäsonger.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
MorganaLefaey:
bisterfinnen har rätt, varför älta? Men jag kan inte hålla mig från att svara på ditt inlägg. Det här känns bara som en dum disskussion om vem som har flest spelare skadad. Nu är det andra säsongen i rad som Timrå dras med otroligt tunga skador, sorgligt men man börjar bli härdad. Tillhör vardagen lixom(tyvärr). Klart man blir full i skratt när media uttrycker sig som dom gjorde.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jensen_12: Vet att du skrev ditt inlägg till spud, men svarar själv. Självklart kunde de ha sagt att av 2 skadedrabbade lag gick modo iväg med vinsten eller något. Men anledningen till att jag rättade dig var inte för att börja diskussionen om vem det är mest synd om eller vem som har flest/bäst spelare borta. Tyckte bara att rätt antal borde stå i inlägget.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
spud: Du verkar verkligen vara helt bakom flötet. Jag sa bara att jag tycker det lät kul när dom sa att ni hade skadeproblem, och inte vi. Klart att fler än 1 lag kan ha skadebekymmer, men dom sa bara att ni hade det.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
73Sjöbba:

mmm.

Varför älta. Som några av såväl era som våra spelare sagt nyligen så är det de spelare som faktiskt kan spela man måste fokusera på om man är resultatinriktad, inte dom som sitter på läktaren. Bit ihop idag nu grabbar!
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
73Sjöbba: Ja det ni menar är att det är så himla synd om er. Men inte om oss.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
spud: Du vet vad vi menar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jensen_12: Det är nog bara i eran värld som 2 lag inte kan vara skadedrabbade samtidigt. Men så är det väl, ni jämför allt med hur vi har det.

Bara för att ni också har skador innebär det ju inte att vi inte kan vara skadedrabbat.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
spud: Jag tycker bara det lät lite kul att dom tyckte ni var skadedrabbade, när vi är minst lika skadedrabbade.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
General_Moisio: 
Deras skador går nog att räkna med 1 hand, iofs vet jag inte hur många fingrar spud har. Håller med om att skadedrabbat Modo låter som en stor portion humor.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
General_Moisio: Ne det gjorde du inte, du skrev "Ja men dom tyckte dom är skadedrabbade när dom har 4 man skadade. HAHA HUMOR!"

Där är det väldigt tydligt att du inte har en aning om vad du skriver. Du kan lägga till 2 landslagsdugliga backar och elitseriens bästa målvakt de senaste säsongerna fick hoppa av på uppvärmningen så att ni saknade så mycket mer än oss är ju bara bull.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
spud: Vad jag mena var att de är sååååååå synd om MoDo som får 4 spelare skadade. Men totalt har ni väl kanske 6-7 jag vet inte. Nu kanske ni får Timrås otur ett tag.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
General_Moisio: Vem har 4 skadade totalt då?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
spud: Jag sa inte under matchen utan totalt.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
General_Moisio: Intressant att du inte tycker 4 skadade på en match är mycket.. Hur många ska skadas en match för att det ska räknas enligt dig?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jensen_12: Vilka av era skadade spelare hade vi påverkat då? Vi fick 4 skador no more no less. Sen hade vi ett par på läktarn innan matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jensen_12: Ja men dom tyckte dom är skadedrabbade när dom har 4 man skadade. HAHA HUMOR!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
MorganaLefaey: Krizans skada på värmningen påverkade inte vi, vad hände med Warghs axel då?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jensen_12: Är fullt medveten att ni hade fler på skadelistan. Men om sanningen ska fram så fick väl modo egentligen 4 spelare skadade. Krizan på uppvärmningen, Wargh utgick pga axelskada, Yetman för hjärnskakning och Zacke för fot/kramp
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
bisterfinnen: Haha, kollade klippet på SVT du länkade. Kul sagt:

"I förlängningen avgör ändå det skadedrabbade MoDo."

Dom fick 2 spelare skadade, vi låg sämre till, skademässigt sätt.
Kommentera


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tycho:
Fram med länken!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
superfalle: Youtube... Länken finns i modotråden...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tycho: var kan man hitta tacklingen på yetman
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Dream Team: Det är rätt ofta vi inte jobbar ända in i egen kortsarg och motståndarna hinner först på pucken. Det har blivit ett markant problem som VF effektivt utnyttjade!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Ice Tea: Saxat ur Henrik Lemans blogg på GT:

"Jonas Nordquists 3-1 var matchavgörande. Men det skulle förstås aldrig kommit till; domaren Robert Lahti missade Jonas höga klubba på Kalle Koskinen i momentet före, så fem/fyra-spelet borde avbrutits.
Så små var alltså marginalerna, för Timrå var på gång i det läget.
"Bara att erkänna, vi hade jätteflyt där", sa Karl Fabricius, "...men jag tycker vi var bättre ändå.""

Vidare...

"
Tomi Kallios jobb när han käkade upp Sanny Lindström och serverade Niklas Andersson 4-1-pucken visade att den som jobbar hårdast nästan alltid vinner i hockey.
***
Timrås enda fungerande enhelt var Anton Axelsson med Peter Regin och Oscar Sundh. Anton var värd att bli målskytt. Jättekul också att se respektlösa 16-åringarna Svensson Pääjärvi och Lander."
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Realist: Gör TIk en helt ok bortamatch...??!!

De var utspelade....eller som Challe själv sa.....Vi blev överkörda.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
zigge: Trevlig helg själv fåntratt. ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
T T: :-) Domarn va SKITBRA igår!!!
ja alltså Rådbjer. Inte för att MoDo vann, utan för att han inte märktes så värst mycket.
Däremot gjorde linjemännen några rätt tveksamma blås, men det var ju inte mycket att hetsa upp sig för. (Upps, är jag i fel bok?? :-)
Jaja, TREVLIG HELG, önskas TIKare o andra!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Realist: För att du ska slippa att upprepa dig så ofta här så föreslår jag att du skriver "Domaren var bra och Timrå mötte ett bättre lag" på din presentation i stället.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Realist:Charles heter han visst
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Realist:Det är väl i första som dom blir "överkörda" som Cahalle säger i ST,
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
zigge: Nej jag berömmer inte domaren,men jag tyckte han gjorde en godkänd insatsFel händer det ju att spelarna gör också.Tycker även att Timrå gör en helt ok bortamatch.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
zigge: Njae....nu har du j-kligt taskigt tidsperspektiv. TIK har den senaste månaden glidit runt mellan plats 5-7 och snacket härinne har under samma tidsperiod i mångt och mkt handlat om att vi t.o.m ev kommer missa slutspelet. Vissa gnällspikar har dessutom även nämnt KS som tänkbar slutdestination efter grundserien. Båda dessa alternativ ser jag som nonsens om vi spånar i hur det slutar för vår del. Det blir slutspel, inget snack!

Det blir däremot inte som målsättningen var en top 4 placering vilket får ses som en besvikelse dock inget fiasko. Men det tråkiga i sammanhanget är att väl i ett slutspel ser det ut som att TIK, med tanke på spelarslitage, skador och risig form, inte inger någon större respekt....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Frella: så sant
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Tycho: Eller som Ankan uttryckte det...han kanske skulle titta lite med det andra ögat oxå.=)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
zigge: Han hade två olika nivåer mellan Timrå och Frölunda, dock var det absolut inte därför vi förlorade. Så jag tycker inte han var bra. Det kommer jag aldrig tycka!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Realist: Här inne talar du nog för döva öron, när du berömmer domaren, tyvärr.
mikenomad: så fort det svänger, var väl bara en dryg vecka sen ni jagade 2:a platsen?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
bäver: Ja jag som bor härnere har ofta fått höra när frölunda vinner så är dom världsmästare,men den sista tiden har det varit ganska lungt på den fronten.men idag på jobbet så är alla b och c supportrar uppe i himlen
men det är väl bara att bjuda på det,för det jag ocså sist när timrå krossade frölunda sist.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Det är jättekul att vi kommer klara slutspelsplatsen för så är det....Väl där har vi dock ingen chans i en matchserie mot något av de fyra främstalagen som vi kommer att få möta. Gissar att TIK är det lag alla helst vill möta i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Shadar Logoth: Jo men visst, eller hur...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Jag menar att vi skulle klara att hålla FRÖLUNDA stången i 60 sekunder....
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Shadar Logoth: Om ditt innebandylag är halvtaskigt så är väl motståndet därefter kan jag tro.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Fan vad TIK är pinsamma....de snackar om att hålla tätt i inledningen och de klarar inte en en minut.

Mitt halvtaskiga innebandylag skulle klara av att hålla 0-0 i 60 sekunder.

Modo fick väl hål på dem efter 7 sekunder om jag inte minns fel.

Det är RIKTIGT USELT!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Snoop: Något helt annat.Vilken match han gör Backlund.Han var ju oerhört bra.Han räddade verkligen oss från en betydligt större förlust.Och så ständigt detta klagande på domaren.Han gjorde väl 1 riktigt misstag(höga klubban som drabbade Koskinen).Men i övrigt var han bra tycker jag.Domare likt spelare måste få göra misstag.det var ju inte hans fel att vi förlorade direkt.Bitvis var vi ju faktiskt utspelade av ett för dagen starkt Frölunda.Vi mötte ett bättre lag helt enkelt
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Ice Tea: Kallio går alltid in med höga armbågar.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
fighter: exakt, ogillar skarpt att deras åsikter tas som om de vore sagda av gud,numer liknar de mest hockeyns svar på Alexander Bard
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Dogsbite: 52
Kommentera

990095 · »