1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580486 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17

2374492 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Johannes Hedberg: Han försökte med mig också igår… men man är för rutinerad för att dras in i nåt.
Vi hade en från er för några veckor sen härinne… vad hände med honom? Har inte sett honom hos er heller på ett tag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Johannes Hedberg: Stäng av han. Fyllecell en månad.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
sc47: Iskallt
Låst ämne


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pano : C-mores sändning är det repris på i två dagar till
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: om man inte såg matchen kan man nånstans se jontes straff den är ej med på highlights
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Ni får komma och hämta hem Timrågogogo. Han är full och vinglar runt i Brynäsboken och försöker starta bråk.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
JonteD: Jag tror absolut att han sköt hårt! Skål på dig! Vi skiter i detaljer, jag ska inte va sån ikväll 😎
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Du tror inte det men han sköt hårdast av alla på junior landslags samlingen i Falun de året han va där 🤠😎
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Jodå han blev groggy men inte så han vinglade men märkbart störd 🤕🤕
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Kerstin_k: Håller JJ samma nivå som han gjorde ikväll kommer han få ett NHL kontrakt, men det kommer han inte göra, får då vinner vi nog fan SM-guld.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Apropå 80% på försäsong - Per, Sheriffen, Svensson som såg ut att ha svårt att hänga med på försäsongen kliver in och spelar precis som i slutet av förra säsongen. Tacklar, täcker skott och levererar grymt försvarsspel stora delar av matchen.

Nu är det tidigt som fan på säsongen men JJ, vilket jävla finger till alla belackare. Han var nog den enskilt största anledningen till 2 poäng ikväll. Kan han hålla den här nivån över tid är målvaktsspelet det sista vi behöver oroa oss för.

Kul med hockey hörrni!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
kulltorp: Va in nu i Modoboken och stötta JFK vad tycke ni ?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
JonteD: Jag gillar dig som fan, men det går inte att bli groggy av en innebandyboll, då knappt någon ishockeymålvakt blivit groggy när dom fått en puck rakt i masken. Finns nog inte ett enda exempel där en målis fått en puck i masken och vinglat sen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Min yngsta grabb lirade innebandy innan hans rygg inte orkade mer han spelade i division 1 länge han sköt så hårt en gång mitt i hjälmen på målisen så bollen gick i två delar då tog motståndarna time out för målisen va lite groggy 🏒🏒🏒
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: ja och att PP och BP sitter redan i första matchen är man ju inte bortskämd med de senaste säsongerna... å försvarsspelet verkar inte så pjåkigt heller
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Förutom att klaga på domarinsatsen.
Kameran bakom spelarbåset? He e ju fel sida! Gör om gör rätt Scandinavium.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: Kurt-Lennart Persson, denna gigant (bokstavligt talat) bland giganter? Själv gjorde jag väl tiotalet år ungefär mest i innebandytvåan eller trean, med början tidigt -90-tal. KLP var rak som en fura i sin bedömning och en av mina dåvarande lagkompisar, vi kan kalla honom Urban, som vid ett matchtillfälle i en sporthall i Sundsvall lackar ur kraftigt på KLP och häver ur sig mitt under match något i stil med: "Antingen kliver du eller jag av plan!" Vi behöver ju inte analysera sönder vem det var som gick och duschade om vi säger så. Om det nu var han så är han en absolut legend, åtminstone var han det då. Jag ville bara få det sagt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Har ju redan nämnts, men är ju smått otroligt att Hanzl och Wedda skall in på det här med.
LHC på torsdag, komsi komsi.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Lander kommer ta oss till slutspel! Det är bara så.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Det gick inte att känna igen Lander ifrån försäsongsmatcherna, han gick verkligen på 80% där, även om han gjorde en del mål, men sättet han spelade på, snacka om att komma in och slå på't och visa alla varför han är med i konversationen om årets värvning, så imponerande.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: En spelare i laget säger till domaren "hablar español?" resultatet? Två minuter för osportsligt beteende, också innebandy...

Domaren hette något i stil med Svensson och såg ut som Karl-Bertil Jonssons farsa.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
UbbeNils: Vinsten var en riktig moralhöjare!
Sättet Lander härför på isen och får alla att kugga i med hårt jobb. Hur JJ spikar igen och på ST säger hur han vill tysta alla kritiker, den mentaliteten gillar vi!

Vi kommer långt ifrån vinna alla matcher, men vi behöver inte vara oroliga att vi förlorar nån match pga bristande motivation och inställning i allafall!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
UbbeNils: Ja, om det var det du menade med uppvisning så visst fan var det så, härlig kväll, skål!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: Haha, har dragit denna förut med som gäller en innebandymatch. han hade också ett avkapat halvt finger på ena handen.
Skulle då visa upp att en spelare fick 2 minuters utvisning med hjälp av fingrarna, varav spelaren frågade, får jag bara en och en halv minut? Det mottogs sådär. 😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Tänker på oss supportrar som får se en uppvisning av oerhörd kamratskap och känsla för varann, inte många som har den känslan i ett lag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
UbbeNils: Jag håller med om allt du skriver förutom "Vilken uppvisning!"
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: tyck vad du vill, jag bryr mig inte. Jag älskar Timrå IK, räcker så. Timrå IK är de bästa!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik:
"Livsfarlig sargstuds".

Måste varit för att testa spelarnas förmåga att inte agera i affekt?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Fy fan vad oerhört stolt jag är över Timrå IK! Vilken uppvisning! Vilken uppoffring för varann! Vilken ödmjukhet inför uppgiften! Fortsätter vi så här och jobbar för varann över hela banan så kommer JJ att få glänsa!

Sist men inte minst: Ante, med sitt lugn, strategiska tänk, och att han får laget att dra åt samma håll.

Vi får absolut inte släppa på ödmjukheten, det är den som kommer att föra oss framåt!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Timrågogogo:
Känns som att du tänker att det där var en jäkligt bra logisk slutföring. Men ingen kommer rimligen att svara på en kommentar där det står.

Jffffnghhhhh.

Så resonemanget håller inte.

Beträffande "Den som skriver emot gillar inte Timrå IK men alla har rätt till sin åsikt och det respekterar jag."

Den som skriver emot vad?

Om ett konto med timrålogotyp skriver att det är gött att Brynäs spelade en spelare som var misstänkt för våld i nära relation, så ska man inte vara emot den åsikten för då gillar man inte Timrå IK? Que?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: Det hade räckt med att Moritz spänt ögonen i Joel Lundqvist så hade domarn tagit ut han på 2 minuter
Rubriceringen "Jag såg vad du tänkte".

Haha det komiska är att det fanns en lokal gammal domare här i trakten som blåste frispark för just det i fotboll.😂
"Jag såg vad du tänkte".

Dömde också innebandy, där en en klassiker är,
"Livsfarlig sargstuds".
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
kulltorp: hur kan saik och bif ha reklamfria tröjor även i serien? Om vi ändå hade det också!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Varför ligger ingen tabell uppe på SHL.se än? Är det div 4 vi spelar i eller? Skärpning.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: fick väl inte ens ett blåmärke
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Ja JFK är en domarsaga i sig. :-)
Snacka om att ha VM guld i domargnäll.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Jo men sen Frölundaitens egna reaktion direkt efter. Som att det skulle varit en jätteful tackling. Spänn upp kroppen och va beredd så blir det ingenting av den där tacklingen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Hade det varit kvällens domare som dömt Moritz i det där klippet, ja då hade det varit en och annan interference, boarding och "onödigt hård tackling i förhållande till vad som behövdes för att vinna pucken" = Lex Hardegård.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: får man inga svar på det man skriver så brukar man såklart ha rätt i det man skriver. Den som skriver emot gillar inte Timrå IK men alla har rätt till sin åsikt och det respekterar jag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Ett bedrövligt jävla matchstraff, jävla dårar som går in och kollar på reprisbilder med och tar den, man vill gärna höra deras motivation till den, när inte ens Roger håller med.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Synct: Ja han är nått extra ordinärt!
Samtidigt ett exempel på hur man kan ta ansvar som puckförare.
Hockey är en fysisk sport och Frölundabackens agerande är direkt svag vill jag påstå när han kollat 2 ggt över axeln och fortfarande har pucken i egen ägo när Walli tacklar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Timrågogogo:
Ähh, vad hände med:

"Men jag är stor ikväll"

Antog, bevisligen felaktigt, att du menade storsint eller den större personen.

För den där kommentaren var synnerligen småsint.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Sputnik: Borde vara extremt låga odds på att Seider komma vinna en eller flera Norris under sin karriär.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Hank: Torskars har Scania och Växjö, ehh de får lämna SHL i total brist på historia. Torskars hade trots allt harvat i HA sedan det blev en riksserie på 00-talet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
söder över: Måste säga att man är svag för en sådan som Moritz Sieder, han har en del att lära ut hur man tar en tackling som puckförande spelare.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Jag är fortfarande utomlands och badade i någon speciell pool som havet hjälp till att skapa när Timrå gick igång…

Såg matchen direkt när jag kom tillbaka till hotellet…

Satan vilken match Svensson gör ändå!

Täcker skott och smäller på. Bryter passningar och är allmänt general i försvaret.

Jag vet att han inte lägger LaLeggias första pass.
Men likt Boyce vara i truppen så finns det roller och när varje kille köper sin roll och fulländar den då är man en starkt bidragande faktor till lyckliga slut!

JJ - bra!

Nu kommer sågen: domarna! Herre min skapare!

Dom ska fan ha assist på FHC’s första mål!
Hur fan kan man godkänna det?

Erixon får en tvåa tripping by bluetooth?

Walli blir slaktad när FHC spelaren viker knäna och drar i sargen. Dom köper allt!

Deras jävla chef säger två dagar innan: vi ska bli hårdare mot filmningar…

Grattis era fullblodssopor! Ni har precis fått en demovideo att skicka runt i era domares mailkorgar!


Grymt jävla starkt att komma igen! Hålla ihop! Kämpa sig genom 2 perioder boxplay! Och slarva sig genom en 3-3 förlängning bara för att tysta goagubbarna i straffar!

Snacka om att det finns bitar att sitta på bussen och vara stolt över alltså!

Nu blir det ut och käka!
Höres!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Kvällens bästa av JFK inne på Modoboken.
Självsinsikt är inte hans bästa paradgren. 😂

"Jag hade kunnat haft lättare att köpa det om det funnits mer korn av sanning än så. Både Brynäs och Timrås forum innehåller mycket mer domargnäll."
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Hahl Bundy 2.0: jag önskar dig och dina övriga modolojd-kompisar en trevlig HA säsong!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Pinaceae: Håller med, Boyce presenteras av extra dressing från inez och 2 kilo grus. Oskarshamn och Växjö presenteras av klappor och noll hockeykultur
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Andersson: Gillar när det är ett par tre företag som har lokal anknytning på ställen, exempelvis ska våra tröjor ha en SCA-logga för så har det varit bra jäkla länge.

Leksand ska ha Stora, AIK ska ha Boliden, Brynäs = Gevalia och Luleå = SSAB.
Låst ämne

2374492 · »