1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581134 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03

« · 2436128 Till forumet


Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Underskattar Frölunda oss även en tredje gång?

Tvek, är min känsla. Kryss vore rakt av godkänt, annars känns det som att vi är inne i någon varannan-match-form nu. Om nu inte Lyytinens frånvaro får så drastiska effekter på vår prestation som man (jag) ärligt talat är rädd för. Hoppas han är tillbaka snarast.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Knylan: Krossa Fiskrenset!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Knylan: Ja känslan är sådär inför ikväll, milt sagt.
Man säger inte nej till en täppa till truten insats av Timrågrabbarna ikväll dock.

Men sen Lyytinen, där kan man snacka om att ha täppt till truten på oss alla(väldigt få som var lyriska när Kapanen bytt till han mot LaLeggia i allafall).
Man satt ju inte där och då och trodde att han skulle vara vår bästa back precis och framförallt visa sån pondus i spelet.

Jag tror att succén med Lyytinen kan öppna upp för lite mer sådana här chansningar från Kapanens sida, att försöka fynda på en lite oväntad hylla från Finska ligan framöver.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Sputnik: Jalasvaara kom tillbaka, allt är förlåtet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: Haha, med facit i hand och hur Freddan inte kunde sätta ett försvarsspel så hade kanske Jalasvaara varit en helt annan back än han visade upp hos oss.
Ja och om Nubben faktiskt sett till att han haft lite krav på sig att komma tränad. 🤦

Framtiden får visa men känslan säger mig att Kapanen kan få hyffsad träffsäkerhet i sitt värvande.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Knylan: Skit med Lyytinen, tråkigt. Men är skadan lindrig är väl det bästa i eländet att han missar en bortamatch mot just Frölunda…

Hoppas Ante överraskar och ger order om att hela vårt inneboende anfallskapital ska gå till typ 100% anfall med kvarvarande backar och allting.

Vi har ju ändå JJ längst bak;)

Hitta på något nytt!

”At my signal, unleash hell”!

Det kan gå:)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: Om man ändå får önska, Aki-Petteri Berg, välkommen åter.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Känslan är tyvärr att det blir extremt svårt ikväll. Det som talar för oss är väl att det inte är en huvudmatch. Senast vi hade det var väl mot Brynäs hemma, och vi vet ju hur det gick då. Frölunda är väl så vana med huvudmatch att detta undantag måste kännas som att spela i div. 2 för dem. Kanske det kan skaka om universum för dem.

Utöver det tror jag vi kommer bli riktigt domarbesudlade ikväll. Nu är förvisso inte Lasu med, så honom kan de ju inte assistera med ytterligare ett högklubbe-mål som i match 1. Men det är ju allmänt vedertaget nu att i Scandinavium gäller göteborgska regler, och de är inte kända för att gynna bortalag.

Hoppet ligger till att Dahlén+EP fått smak för blod rejält efter fina insatser senast, samt att Hartmann tyckte det var så kul att göra mål sist att han gör något till av bara farten.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
empa11: Wedda måste få ett mål så han kan börja lira som förut igen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Japp. Tycker han haft ett ”Wedda-läge” vid varje match senaste 3, utan att han lyckats pricka sin gode vän krysset. Han är väl värd någon pytts.
Den kedjan tycker jag spelar väldigt bra just nu, mot Växjö hotade de rejält. Bara hoppas att vi offensivt spelar bra och får utdelning ikväll. Defensivt kommer det garanterat bli tufft.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
empa11: Hoppas på Göteborgarn Patrik som kommentator igen ikväll. Det blir spännande. Dahlen gör mål igen hoppas vi.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zäta75: Alltid roligt med Patrik som kommentator... När det går bra.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zäta75: Hoppas bara Westberg kommenterar ifall det är en vinstmatch 😂 Matchen mot Rögle när han kommenterade och Rögle gjorde mål på varenda puck de tittade på var fan ren tortyr. Som scenen i A Clockwork Orange, fast med öronen. Hans engagemang gör sig bäst när ens eget lag inte blir pippade.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zäta75: Björn Oldeen kommentar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Herminator: Men lägg av...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Nej tyvärr, det står så hos CMORE.
Däremot tar Lasse Lindberg hand om Timrå - Luleå på torsdag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nog fan ska Wedda bli kungen på isen ikväll! Det är fan i mej dags!

Som sagt han har varit när irriterande länge nu!

Låt det släppa ikväll! 2 baljor tack!

Dahlén: 1+1

Lander: mäts inte i poäng. Men jag vill se minst 4 spända ögon i motståndaren vid avblåsningar och 3 offensiva tacklingar i anfallszonen och ett hemligt brandtal i omkl.

JJ: wall mode.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
söder över: wedda? , inte wedin väl. För han är ju inte med. Men vem är wedda då? 😊
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Annaaa: Wedin spelar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: fick total hjärnsläpp 😂😂 tänkte Didrik. Hjärnan är tydligen inte påslagen efter jul. Sorry
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Annaaa: Lätt hänt 😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
0 p men inga skador o jag är halvnöjd ändå. Finns några fula fiskrensare i FHC man inte riktigt vet vad de hittar på
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
LAGUPPSTÄLLNING: FRÖLUNDA HC - TIMRÅ IK

Frånvaro:

#6 Joonas Lyytinen - Överkroppsskada

#9 Didrik Strömberg - Skadad
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Labban: mm det låter kanske acceptabelt men ändå…

3 pinnar till Dynamiten och noll till feskronket blir ju bra mycket finare! Tabellen blir mer enhetlig då med.

Enhetlighet är bra!

Haha!

Senaste matchen mot FHC var lite irriterande att se dock…

Har för mig att kläderna var lite för enhetliga på dessa båda lag när FHC var bortaklädda…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: nu kommer det såklart bli lite snurr på backarna men Stenqvist Svensson…

Mmm njaaa…

Eronen borde lira med Stenqvist…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Knylan: Jag blir mind-fuckad när du skriver, jag läser texterna med din röst i skallen ofrivilligt när man lyssnat på Domustrappan!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Totalt ointressant match ikväll då det kommer bli utskåpning. 5-0 till Göteborg.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
snushane: Har ingen bra känsla inför denna match 😳
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
"Inga" materialare ikväll heller... eller reserver ivart
fall
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Annaaa: Inte jag heller, men det kanske är bra!?
Brukar ju sällan gå som man tror!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
snushane: Benägen att hålla med om resultatet men ointressant, nä, alltid kul att se TIK. Frölunda losa tre raka mot TIK, det kan vi nog glömma. Men större under har ju skett.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
UbbeNils: Hoppas är gratis!🙂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zoogin62: Gratis är gott :)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Borgman ej med
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
UbbeNils: nä, inte alls kul att se Timrå bli utskåpade. Vart är det intressanta med det🤔
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
snushane: Älskar hockey och TIK.
Lite spill får man räkna med. :)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Jag spenderade ett antal år på Göteborgs universitet. Tycker att Götet är en oerhört fin stad och trevligt centrum. Det som var jobbigt var bilkörningen då det är en del one way gator. Men i mitt tycke trevligare stad än Malmö och Stockholm. Den bästa staden vid Öresund är nog Köpenhamn.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Tror aldrig jag varit så inställd på torsk som idag. Inte ens när vi mött Väx-fucking-jö.

Hoppas dock att man kan hålla uppe spelet hyfsat. Sett ganska bäääscht ut dom senaste 7-8 omgångarna.
Vore mysigt om Jonte kan fortsätta peta in någon puck också.

Men, som sagt: poäng tror jag icke på. Överraska mig gärna.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: 1-4 Wedin x2 Dahlén x1 och Svensson

Det är tre säkra ikväll!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Funderar lite på hur vi skall spela första perioden, men kom på att det är nog bara att, hänga på i draget och se hur det ser ut efter 20 min.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
söder över: Optimism är aldrig fel
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
söder över: Svensson. Haha roligt du är.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: Den analysen är mycket verklighetsförankrad. Hoppas det inte blir en Rögle eller senaste Brynäsinsats. Helt ärlig är jag Ok med torsk men jag vill se att vi spelar utifrån resurser, håller ihop laget och inte stoppar huvudet under armen alternativt blir sittande i bussen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Bragd-Birger: har också PISSusel känsla inför idag.

Likt förbannat sitter jag på läktaren och håller hoppet
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Modano: 3e matchen mot oss som Borgman missar va?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hoppas Hemp är med oss supportrar och tittar på matchen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
vonDöbeln: Klart som fan att det går åt helvete idag. Allt talar väl för det?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
vonDöbeln: Härligt Döbeln.
Med JJ vet man aldrig om vi får chansen ändå.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Är det bara för mig det är ett konstigt bakrunds brus i cmore sänningen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Kerstin_k: Lite positiva tankar hjälper till bättre resultat
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Kebab_House: Hemmaklacken, kanske?
Låst ämne

« · 2436128