1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582288 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2005-01-11

487034 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
JimmyH: Han och foppa brukar vara polare med;) haha
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Bragd-Birger: Kris Draper fick i våras pris som NHLs bäste defensive forward så han duger väl i det hänseendet ;)

Var för övrigt grym i Kanadas Wolrd Cup-lag också.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
JimmyH: Absolut, men gårdagens nonstop-spel i tredje perioden fick nog
t o m Zätas mätare att tugga rött. Även om han också mjölksyrepumpad var isens bäste spelare i vartenda byte vill jag nog dra ner på tiden. I a f avvägningen defensivt/offensivt. Kris Draper har jag ingen koll på eftersom jag inte alls följer NHL. Men om han som du skriver kan avlasta defensivt låter det som en utmärkt spetsvärvning.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
JimmyH: Tvåvägsspelare ska det ju vara hihi ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Bragd-Birger: Tycker denna säsong bevisat att Zäta klarar att spela så mycket. Han måste vara en av världens topp 10 bästa tvåväggs spelare.

Kris Draper skulle dock vara en fin avlastning för Zetterberg i det defensiva jobbet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hur fan kom menlösa Luleå in i den här matchtråden? Eftersom deras supportrar är så svaga för tokroliga alternativnamn föreslår jag att vi döper om dom till Kossorna. Maken till idisslande får man leta efter.

Tebaks till rätt ämne: matchen. Fruktansvärt skönt att se hur väl Timrå repar sig efter förra debaclet. En pinne mer än godkänt, men det kunde mycket väl ha varit tre. Sundins idiotutvisning helt matchavgörande. Hur fan kan man crosschecka ut sig i anfallszon i ett läge när laget precis börjat flytta upp positionerna efter ett massivt tryck och ett flertal boxplay?
Idiotiskt, som sagt.

I övrigt en bländande insats av många timråaktörer. Styf har redan nämnts, men det är värt att göra igen: magiskt bra. Manderville skötte centerrollen med den äran, och sina snygga tjuvtekningar - varav en ledde till Hallins mål - förtjänar ett extra plus.
Zetterberg är enorm. Vilken lungvolym har snubben egentligen? Fem plus räcker inte.
Övriga aktörer som sagt bra, dock borde spelare som Nordgren och Modin fått ut mer offensivt.

Ett orosmoment inför slutspelet: 01/02-vibbarna vad gäller arbetsfördelning. Kolla in Zäta, och även Hagos. Först slita röven av sig när Frölunda trummar i powerplay, och två minuter senare ska samma spelare försöka leda styrkorna i en offensiv motattack. Det håller inte.
Enda fördelen med det igår var att Krykov gavs ett större offensivt ansvar, något han gjorde riktigt bra. Men: Zäta måste få förlägga mer energi till anfallszonen. Hade han haft 10% till i benen i sista perioden hade han orkat förvalta de lägen han fick/skapade.

Slutsummering: Skön känsla inför uppehållet. Perfekt läge för trötta huvuden/kroppar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: om saken nu var utagerad .. varför fortsätta mala om det?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
orion: Det är ju styrkan i charas tacklingar och fysiska spel som gör att han blir utvisad mer här i ES. visst kan chara också åka ut för hakningar å sånt, han är ju också människa!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Dawidovski: Jo visserligen, men:
om man bortser från ovanligt långa och stora killar:

Det roligaste som hände ikväll var att Per Hallin nätade, och dessutom på Sveriges hetaste målis!
Hoppas att han minns det imorron, i övermorgon och nästa vecka!
Det här behövde han!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ice Tea: Ledins största styrka är nog kämpatakterna han har i sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Jo visst, men nu är ju chara i särklass: största och förmodligen den kraftfullaste spelaren i ES, blir nog kanske annorlunda i slutspelet, då får FBK ut den fulla kapaciteten från chara! kolla in FBKs officiella forum, och tråden "Kultfiguren chara" där finns en video från nhl, där chara slåss med Bryan Macabe, chara slänger runt honom som en vante... finns en video till också, där chara slåss mot bostons bästa slagskämpe, tror han var värst i nhl med, chara har sån grym balans också, så killen har inte en chans! Jag menar inte att chara ska börja slåss i slutspelet... bara att han får ut mera av sitt fysiska spel, som ger utvisningar nu. som i matchen mot DIF: chara trycker till cherkawski med armarna och kroppen i ena rundeln, och domarn kollar, och väntar tills cherkawski tappar balansen och ramlar, han ramlar enbart för att, chara använde sitt fysiska spel, och sen får han utvisning för det... sjukt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ice Tea: Det är ju i regel så det går till med Ledin. Och han är ju väldigt påläst om vilka spelare i motståndar laget som i regel brukar ha en tendens att tappa humöret så de spelarna är han ju lite extra under huden på. Typ Forsberg.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Håller med konstigt att ingen står upp mot Ekman - då blir det väl ett nytt matchstraff men so what.

Konstigt det där med Ledin men det är väl det som är hans styrka att reta upp spelare så dom ger igen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Dawidovski: Det är väl möjligt att det är så. Men å andra sidan så kan det ju vara fler spelare som är missgynnade. Exempelvis Forsberg, alla ögon riktas mot honom, Bulan, domare vet att det i regel brukar hända saker kring honom så det håller ett extra koll på honom. Osv.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Dawidovski: hehehe vi kan bara hoppas =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Helg Ernest: så länge han fick det i en annan kroppsöppning än munnen så är jag helt på =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: jo.. men då kan vi ju diskutera att domarna tar ut chara för skitgrejjer mest hela tiden... killen blir ju missgynnad av att han är större starkare bättre än sina motståndare.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Messiah: Han fick säkert en banan extra i belöning.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Messiah: Oroa er inte, Chara kommer spöa svinet ekman, då kommer pissnisse önska att han svängde upp på läktaren, istället för på kipper!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Det vore fint som snus det. Hoppas verkligen att Wikegård tog han i örat ordentligt efter senaste bravaden.

Hockey ska vara fysiskt men saker som är direkt farliga och framför allt onödiga bör straffas mer än bara 2 minuter i båset och en tidigt matchvila.

Och det tycker jag även om det är en TIKare som skulle få för sig sånna dumheter
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Messiah: Där håller jag med dig. Och det optimala vore om en målvakt på något vänster skulle dela ut den bröstvärmaren.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Nisse Ekman är enligt min mening en kille med ett sotrt behov av att åka på en bröstvärmare så dom får skrapa honom av av isen med gummiraka. Så jävla fult...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ice Tea: Men om man går efter statistken så är elitseriens klart fulaste spelare, Chara. Han har ett snitt per match på 5,65 min. per match. Det kan gämföras med den som har näst högst snitt, Kåberg med 3,97.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ice Tea: Hur matchstraffen har kommit till syns ju naturligtvis inte i statistiken.

En stor skillnad mellan Ledin och Hedstrlm är ju att Ledin har ju inte något överdrivet med utvisningar (ligger för närvarande på 23:e plats i elitserien) medans Hedström drar på sig ett antal, och vissa är ju av den tyngre sorten. (Om jag har räknat rätt så ligger Hedström på 3:e plats i utvisningsligan efter dagens match).

Folk snackar om att Ledin är en feg spelare, men frågan är ju om det finns någon fegare spelare än Nisse Ekman. Att vid flera tillfällen köra över målvakten, vad jag anser avsikligt måste ju vara det fegaste man kan göra. Målvakterna är ju realtivt försvarslösa i sådana situationer.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Hur många matchstraff för snack och hur många för försök till skada på den här listan. Sen kan man ju konstatera att Berglund är ganska lugn nuförtiden annat var det förr.

Jag är inte stolt över f.p ligan men stolt över de poäng Timrå tagit.

Ni har Ledin som surrar ihjäl motståndarna- vi har Hedström som snackar med domaren

Värre då med FBK och denne Kåberg... och javisst ja Nisse Ekman oxå
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Rätt bra match tycker jag, lite tveksam till domaren kanske och det gäller åt båda hållen. Men en poäng till TIK efter ha gjort det svåraste man kan göra i svensk ishockey just nu kan ju inte vara annat än godkänt.

Några onödiga utvisningar som dom själv dumt nog drar på sig ger bort vad jag annars skulle tyckt varit 3p till Timrå
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Konstigt att vissa lulesupporters grinar över debatterna om luleas fula/fina spel. Sen finns det vissa andra som kommer dragandes igen långt efteråt. Tack och hejdå!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Åkerman heter nog han ja...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Har ärligt talat ingen koll på vad Åkerblom har gjort å inte gjort. Följer inte hans lag direkt. Men visst spelar han i Skellefte?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Åkerblom? Och skärp dig,Hedström kan göra riktigt fula saker ibland.Hände när han spelade i Luleå , händer även fortfarande.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Bödeln Åkerström? Menar du killen som crosschekar en spelare på axeln, där klubban "studsar" upp i ansiktet på Nordgren (detta bevisar tv bilderna). Som sedan får matchstraff, vilket självklart är solklart även om det inte var meningen. Och som sedan besöker Nordgren och ber om ursäkt. Även Nordgren å Lill Kenta anser att situationen är utagerad och väljer att inte göra någon anmälan.

Bödeln Åkerström som har endast två matchstraff i karriären, (det första efter en brottningsmatch, där bägge handskarna var på) trots att han har spelat flest ES matcher av alla, någonsinn.

Däremot Jonte har fått ett å annat matchstraff genom åren. Och gjort en å annan dum grej genom åren. Och att knuffa till en domare är ju ALDRIG acceptabelt, oavsett hur het man är, eller hur dålig domarn har varit.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Portello: Men inget så fult som Åkerbloms
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Nu kanske det du ska kolla på vem utav dom som har fler matchstraff i karriären? Åkerström har två stycken under hela sin långa kärriär, något som Hedström med lätthet kommer upp i på 10-15 matcher.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Och ännu en anledning för oss att gnälla på domarna, vad har ni för anledning ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Ja Hedström är het men att jämföra hans matchstraff med bödeln Åkerströms är ju som att inte se skillnad på en elefant och en myra.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Ta en titt på fairplay ligan:

Rk Team GP 2 5 10 20 AVG.
1 Linköpings HC 36 213 2 0 2 13,22
2 Brynäs IF 34 204 2 4 3 15,24
3 Luleå HF 36 254 1 4 1 15,92
4 Frölunda HC 35 211 2 7 3 16,06
5 MODO Hockey 34 267 0 5 0 17,18
6 HV 71 35 222 4 8 4 17,83
7 Mora IK 35 233 3 6 5 18,31
8 Södertälje SK 34 231 4 7 5 19,18
9 Timrå IK 35 235 5 8 7 20,43
10 IF Malmö Redhawks 34 243 3 10 5 20,62
11 Djurgårdens IF 34 210 7 9 8 20,74
12 Färjestads BK 34 260 8 9 8 23,82


Any comments?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Dawidovski: Hedström trodde jag att han hette
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Hellre det än Fuleå, men han insåg sitt misstag och skrev på för ett spelande lag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
TD: Huss var sjuk, därav Nubben i båset.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Kul med 1 poäng det var nog första gången!
Mycket bra försvarsspel av TIK som gör en enorm kämpamatch i varma Scandinavium.

Har "Nubben" redan börjat att cocha? verkade gå på bra i båset det var länge sedan Nubben var där sist, kanske är det nåt på gång? Hussen var väl inte med idag?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
El Maco: Så tröttsamt att de inte kan acceptera den stämpel som Lule gjort sig förtjänt av :) Men men, 1 poäng idag gör gott för humöret, det kan inte ens skogshuggarhockey förstöra :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Såg att Nubben var på plats i båset i kvällens match,kanske sugen på tränarsysslan igen ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Skarin: Håller med. Krykov och #21 gjorde ingen dålig match heller. Tyckte Hansson bet ifrån rätt bra.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Skarin: så pass... var mäkta imponerande att se skridskoåkningen, den har då aldrig jag sett förut! Dopad? =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
geggelundin: Värst vad folk engagerar sig i lagen i bottenstriden en dag som denna?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Att Luleå=Huggarhockey är en allmän åsikt spridda bland de flesta olika supporters du frågar.. oavsett vilket lag de håller på.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Håller med. Kan inte annat än känna stolthet för detta lag trots att Andersson tog väl många utvisningar där i andra 2:a... lite enögt där enl div kommentatorer oxå!!

Frölunda har ett jä-la bra lag på papperet och ännu bättre blir det med Alfredsson.

Nu sitter man och önskar att Timrå har råd att förstärka ytterligare. En spelare typ Draper skulle sitta fint så att Z:a kan få lite avlastning i boxplay eller en riktigt vass målskytt.

Hur som helst så är man stolt över lagets insats i kväll, hela laget alltså!!

FORZA TIMRÅ
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
tjobba: Det var t.o.m. en forward han lekte sig förbi i den situationen. Jari Tolsa.

Styf 5+
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
tjobba: Ja, där blev jag förvånad. Visste inte att han kunde åka så snabbt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Måste också berömma Miikka Kiprusoff! Fantastisk ikväll, he is back!
Kommentera

487034 · »