1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2008-12-30

Frölunda - Timrå IK 2008-12-30

Va???+? Finns det ingen matchtråd om kvällens drabbning?

Ikväll smäller det i Kålleseum. Upp till bevis nu och visa att även vi kan filea fisk.

Sv: Frölunda - Timrå IK 2008-12-30
73Sjöbba: Det har vi väl bevisat redan,3vinster av 3 hittills är väl rätt ok
jaja 2 i sudden,men ändå förra året gick det ju rätt bra ochså.
Det hänger bara på viljan sillstryparna har ju inte överpresterat just,och vi brukar ju göra bra matcher mot topplagen,resp djupdykningar mot lagen som vi ska slå,jag blir inte överaskad om vi tar poäng mot frölunda och torskar mot rögle.

Domare, då ?

Ja, det blir:

PERSSON, Sören

FREDRIKSSON, Conny ANDERSSON, Tobias

I trålarbesättningen saknas Mikael Johansson, Riku Hahl och Patric Blomdahl.
Lämpligt....

Nubbens lag saknar alltså centrarna Hahl, Mikael Johansson och Andreas Karlsson samt sluggern Blomdahl. Dessutom JVM-spelarna. Det här kan ju innebära att Stora Börsen endast har tillgång till en(!) center. Bara en sådan sak liksom. Men det slutar väl med att den där Ricky Halh spelar och för en gång skull gör en riktigt bra match.

- Jag har inte spelat så bra några matcher nu så jag måste hitta tillbaka till mitt spel igen. Poängmässigt är det väl helt okej, men jag måste försöka spela lite bättre i Timrå nu.

Väldigt bra och ärligt sagt av Pyörälä i dagens DB och precis så som jag ser det. Han har inte varit glänsande alls framåt på slutet. Men ikväll kommer han vara hur grym som helst. Det är jag helt säker på.

Tips: Jag tror vi vinner med minst två mål.

Skarin: på svenskaspel ger vinst till timrå 4 gånger pengarna!!! om nu Frölunda har lite centerbrist så är det ju inte helt omöjligt med seger:)

Bigthelin: eller jag ska rätta mig. Det är inte helt omöjligt = inte alls omöjligt

Bigthelin: Självklart är det möjligt med poäng mot VF i kväll. Sen kan man ju alltid hoppas att det blir 3.

PS. Den som kan, lägg gärna in en ny aktuell omröstning.

Denna säsong: Frölunda 2 p Timrå 7 p
Denna säsong + förra: Frölunda 5 p Timrå 19 p
De senaste tre säsongerna: Frölunda 11 p Timrå 28 p.

Kom igen!

T T: Jag har läst i ditt länktips och det är verkligen tändvätska för Västkustsindianerna.

T T: Det blir nog en jävligt tuff match,det gäller att vi är med från början
får frölunda ett tidigt mål blir dom farliga,åka skridskor utav bara faan,men det är väl frölundas tur ikväll,ok bara inte Timrå viker ner sig utan krigar på
som vi alla vet att dom kan om dom vill...

Nordquist, Eller, Johansson och ingen fler. Så lyder FHC:s centeruppställning idag. Det känns som att vi har grymt bra läge. Kan vi bara hålla jämna steg under de två första perioderna så talar mycket för oss då de säkerligen lär slita rätt hårt på de två första formationerna.

2-3, yes!

Ambroo: Jag tror på 2-4. 4an i öppen kasse:)

Ja, idag känner jag att det blir seger, inte ofta jag känner det ;)

Riktigt dåliga vibbar inför denna matchen, typisk timråmatch har vunnit alla mot frölunda denna säsong. Timrå har alla tillgängliga utom MPS å Erixon, men de hade förmodligen inte varit matchavgörande ändå. Frölunda har många skador å borta på JVM. Och de gångerna de brukar vara såhär så brukar inte timrå göra skäl för förväntningarna.....men man kan ju alltid hoppas :)

Förstår min inte på hockeyligan.se de hade en matchrapporteringstjänst som var snygg och fungerade klockrent men nu har de totalt bytt ut den till nått jäkla skräp som inte ens uppdaterar sig själv. Värdelöst

Haha rolig radiosnubbe, Erik Moe uttalas tydligen Eric Måu.

jonmannen: För egen del har jag aldrig haft några problem med hockeyligan.se:s "livetjänst". Funkar alltid som den ska.

Blev det just en dubbel utvisning för Timrå...?

dr-nix: Haha:P har hört andra säga det också:P troligtvis vet dom inte att han är svensk:P

jens_88: tydligen.... tungt som fan

Bigthelin: Näe, kanske man borde påpeka att han är Svensk :P

Bigthelin: Dom verka klara det iallafall... Viktigt isåfall!

Är det ens nån mening att vi spelar 5-4? Det blir ju bara sämre anfall än 5 mot 5

jens_88: Ja jag vart lite orolig där när jag insåg att det var två utvisningar:P

Bigthelin: Fan att jag inte kan se matchen! :P Får panik att bara sitta vid datorn och kolla live stats

jens_88: Yes!! Per StyFFFFFFF!!

ChriZt3r: Härligt!!:D viktigt som fan med första målet!:D

Styfen är Styf! Jättestyf! Underbart!

Bigthelin:

Skönt och va styf igen :)

Bigthelin: Ja riktigt skönt!!

ÄlskarTIK: Kapten Styf!

Jävlar...

Bigthelin: Ovanligt att folk får sina första mål, genombrott och trendbrott mot oss,,,

Fan också. Nu slaknade man.

Verkar som på webbradion att det var en tabbe av backe? någon som ser matchen och kan uttala sig om detta?

Bigthelin: Om det nu var det så var väl en tabbe väntad av han igentligen.. Han har ju spelat som en gud hur länge som helst och måste väl få tabba sig nån gång.. Nu är den ur vägen iallafall

Bigthelin:

Visst är det härligt med första målet!! Men hur jävla roligt är det att se dom??? Åstakommer inte ett skit!! Hur djävla dåliga som helst!! Har för h-vete inte ett vettigt anfall med avslut!! Pinsamt, går det att säga??

Bigthelin: INgen Tabbe utan lite otur. Dom styr pucken framför mål mellan benen på han och när han kniper ihop med benen lägger Backlund in den själv

Aj då - Nu fick vi powerplay. Shit

lincoln: ojojoj.... 6 man på isen. har hänt rätt mycket denna säsong även fast det var ett tag sen nu känns det som

Taurus: tycker du dom är dåliga ? . frölunda borta och dom dödar 5mot 3 i 2 minuter .. släpper knappt till en chans annars heller .. målet var ju ren otur ..

Taurus:Den här perioden var allt annat än pinsam.

Ingen bra period av Timrå, dock va 3 mot 5 spelet riktigt bra och vi har lite tur att vi får ett mål så bara hoppas dom kommer ut starkare i andra nu, sen teknngarna fortsatt bedrövliga tyvärr.

Bigthelin: Ja - Men man får se det positiva. Vi slapp spela powerplay i alla fall.

lincoln: Maken till dålig kameraman har man sällan skådat. Blir galen på att han inte hinner med i spelet, man missar ju jättemycket av matchen.

Tur att vi har oavgjort. Samma arbete bakåt i kommande perioder och lite mer konstruktivism frammåt borde göra susen! Kom igen nu Timrå!

lincoln: Jag tycker det är rätt konstigt att vi ligger så pass högt i pp-ligan. för det känns som att vi ofta inte skapar någonting alls i pp. Men kanske bara jag som tycker det känns så:P

NU sa han rätt på Eric Moe på radion:P undra om någon mailat honom eller så?:P

Kerstin_k: Spännande med ett till 3-5 läge.

ChriZt3r: Igen?! vad är det här?

Bigthelin: Min teori där är att vi är så kassa i pp att de andra lagen till slut blir övermodiga i 4 mot 5 - då snubblar vi dit en puck. Oftast sista 15 sek i pp.

« · 1104387