73Sjöbba: Det har vi väl bevisat redan,3vinster av 3 hittills är väl rätt ok jaja 2 i sudden,men ändå förra året gick det ju rätt bra ochså. Det hänger bara på viljan sillstryparna har ju inte överpresterat just,och vi brukar ju göra bra matcher mot topplagen,resp djupdykningar mot lagen som vi ska slå,jag blir inte överaskad om vi tar poäng mot frölunda och torskar mot rögle.
Nubbens lag saknar alltså centrarna Hahl, Mikael Johansson och Andreas Karlsson samt sluggern Blomdahl. Dessutom JVM-spelarna. Det här kan ju innebära att Stora Börsen endast har tillgång till en(!) center. Bara en sådan sak liksom. Men det slutar väl med att den där Ricky Halh spelar och för en gång skull gör en riktigt bra match.
- Jag har inte spelat så bra några matcher nu så jag måste hitta tillbaka till mitt spel igen. Poängmässigt är det väl helt okej, men jag måste försöka spela lite bättre i Timrå nu.
Väldigt bra och ärligt sagt av Pyörälä i dagens DB och precis så som jag ser det. Han har inte varit glänsande alls framåt på slutet. Men ikväll kommer han vara hur grym som helst. Det är jag helt säker på.
T T: Det blir nog en jävligt tuff match,det gäller att vi är med från början får frölunda ett tidigt mål blir dom farliga,åka skridskor utav bara faan,men det är väl frölundas tur ikväll,ok bara inte Timrå viker ner sig utan krigar på som vi alla vet att dom kan om dom vill...
Nordquist, Eller, Johansson och ingen fler. Så lyder FHC:s centeruppställning idag. Det känns som att vi har grymt bra läge. Kan vi bara hålla jämna steg under de två första perioderna så talar mycket för oss då de säkerligen lär slita rätt hårt på de två första formationerna.
Riktigt dåliga vibbar inför denna matchen, typisk timråmatch har vunnit alla mot frölunda denna säsong. Timrå har alla tillgängliga utom MPS å Erixon, men de hade förmodligen inte varit matchavgörande ändå. Frölunda har många skador å borta på JVM. Och de gångerna de brukar vara såhär så brukar inte timrå göra skäl för förväntningarna.....men man kan ju alltid hoppas :)
Förstår min inte på hockeyligan.se de hade en matchrapporteringstjänst som var snygg och fungerade klockrent men nu har de totalt bytt ut den till nått jäkla skräp som inte ens uppdaterar sig själv. Värdelöst
Bigthelin: Om det nu var det så var väl en tabbe väntad av han igentligen.. Han har ju spelat som en gud hur länge som helst och måste väl få tabba sig nån gång.. Nu är den ur vägen iallafall
Visst är det härligt med första målet!! Men hur jävla roligt är det att se dom??? Åstakommer inte ett skit!! Hur djävla dåliga som helst!! Har för h-vete inte ett vettigt anfall med avslut!! Pinsamt, går det att säga??
Taurus: tycker du dom är dåliga ? . frölunda borta och dom dödar 5mot 3 i 2 minuter .. släpper knappt till en chans annars heller .. målet var ju ren otur ..
Ingen bra period av Timrå, dock va 3 mot 5 spelet riktigt bra och vi har lite tur att vi får ett mål så bara hoppas dom kommer ut starkare i andra nu, sen teknngarna fortsatt bedrövliga tyvärr.
lincoln: Jag tycker det är rätt konstigt att vi ligger så pass högt i pp-ligan. för det känns som att vi ofta inte skapar någonting alls i pp. Men kanske bara jag som tycker det känns så:P
Bigthelin: Min teori där är att vi är så kassa i pp att de andra lagen till slut blir övermodiga i 4 mot 5 - då snubblar vi dit en puck. Oftast sista 15 sek i pp.
Va???+? Finns det ingen matchtråd om kvällens drabbning?
Ikväll smäller det i Kålleseum. Upp till bevis nu och visa att även vi kan filea fisk.