1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577934 inlägg · 6216 ämnen

Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

1363052 · » Till forumet


Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Vad får dig att tro det?
Bara för att jag inte anser att TJ eller Linkan ligger bakom varenda felskär eller baklängesmål, eller för att jag får klara 1984-vibbar av den här 'Nubben är tillbaka och allt är som det ska'- prylen?

Men jag kan returnera en boll med din logik. Om du inte vill köpa tebaks Sanny är du nöjd med Timrås backspel den här säsongen!!1?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Skarin:

Ja, en lustig roll. Nu har vi 3 tränare, 2 st sportchefer, men ingen GM! Eller ja, klubbchef och GM är nog samma sak det
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Kent "Nubben" Norberg. Vackert!
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Bb:
Du verkar vara en av få som varit nöjd med organisationen de senaste tre åren.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Låt mig gissa: Söderström som ordförande, Kenta som tränare, Peo som huvud-sportchef och Sanny som lagkapten?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
The Palm:
1 klar , 4 kvar :)
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
- Och nu får vi en extra månad på oss att jobba och det ska vi utnyttja på bästa sätt.

Vilket i Linkans fall betyder en månad extra i Thailand?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Frella: CE var inte direkt lyrisk när dom fråga om Nubben.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Frella: Du verkar inte vara helt fel ute.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse: Jag tycker samtliga artiklar pekar åt att TJ kliver åt sidan? Linkan verkar får fortsatt förtroende. Han vill ha Perra kvar, Perra vill lämna och Nubben kan vara på väg in i någon roll?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
RocknRolf2: Farhågorna verkar tyvärr besannas: En plats i ingenmansland (som vi klarade på f*tthåret), var inte tillräckligt dåligt för att Linkan och TJ skulle kliva åt sidan.

Nu är allt frid och fröjd igen och vi kan fortsätta leva i förnekelse... yiiihaaa!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse: Jag spyr.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Tjalle: Och en psykolog! Som kan trycka på den viktiga punkten, vi kan vinna matchen, var inte rädd!!
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse: Den vettigaste satsning som TIK kan göra för att vända den ekonomiska utförsbacken är att investera i en PR-konsult.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Vidare har ST tagit pulsen på Christer E och Thomas J. Även om det är väldigt tidigt att börja diskutera vilka som får gå eller vara kvar så finns inte mycket som talar för att Stefan Lindqvist inte är kvar. Däremot kan man utläsa någon form av breddning på sportchefssidan.
Thomas Johansson på frågan om nytt arbete var ganska komisk. På frågan om han skulle börja på Hockeyligan säger han "jasså, själv har jag hört att det var på förbundet. Det stämmer inte."
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Johnny Bravo: Dagbladet har som vanligt massor att läsa om Timrå IK.
Konstateras kan: Johansson snackar pengar och ska spara, Linkan ska se över truppen. Han tycker att vissa överpresterat medan andra inte riktigt kommit upp till normal nivå. Linkan vill se Perra i båset även nästa säsong, absolut. PW kan absolut se en fortsättning i Timrå och Lander har ingen aning var han hamnar.

Det är väl ungefär som vanligt i Timrå, med andra ord.

dagbladet.se/sport/1.2823103-johansson-far-anda-vara-nojda
dagbladet.se/sport/1.2823108--det-har-var-nagot-alldeles-extra
dagbladet.se/sport/1.2823107-lindqvist-vi-maste-se-over-alla-delar
dagbladet.se/sport/1.2823104-malvaktsfyndet-timra-ar-ett-hett-alternativ
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
T T: Ja nu var ju inte jag i hallen igår så jag vet inte vad som gått runt. Fast jag kan ju fått höra just det, vem vet?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Johnny Bravo: Det var mycket surr i hallen i går. Känns som det var samma som gick runt bara. Tveksam substans.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
7 månader kvar till säsongstart. När det gäller ledningen så är jag spänd av förväntan. Ryktena går.
Kommentera


Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Knylan: Intressant namn. Du får kampanja för honom.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

Sam Hallam, huvudtränare i Bofors. Född 1979. Frispråkig. Kan det vara något? Jag har bannat värmlandsfolk här innan, men karln är ju stockholmare i grunden. Det har ju funkat här förr.

Oavsett om han är lämplig eller inte för TIK (jag har egentligen noll koll på honom) så är det på något dylikt jag vill se klubben satsa på. Det ska inte finnas en tillstymmelse till mättnad hos den tränare som ska leda Timrå IK.

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

bobrov:
Hur svårt kan det vara att jobba som sportchef? :)

Ärende: Toppspelare 2011/12 

Tjena! 
Jag behöver två toppbackar inför nästa år, en spelande back som kan sköta ett powerplay och en back som är allround som kan bära mycket istid och är en bra passningsspelare! 
Behöver en toppcenter som leder första alternativt andraline och som kan producera i elitserien. 
Tre stycken ytterforwards som ska spela i dom första två femmorna, det som alla behöver är bra skridskoåkning och också kan stå för en del av produktionen i vårt lag. Kryddat med en vass målis som kan spika igen viktiga matcher.
Jag hoppas att du har några spelare som passar in hos oss nästa år. 
Jag vill gärna göra klart så fort som möjligt på dessa platser så hör gärna av er till mig.

Med Vänlig Hälsning
Linkan 

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Knylan: Hehe, jo jag sa Harald Lückner. Men jag tyckte ju att Perra Johnsson var ett mycket bra val till den här säsongen också. Så, lyssna inte på mig när det gäller tränarfrågor. Jag har fel varenda gång.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse:  Lückner!?!? Hellre får Linkan och Tomas Johansson själva kliva ner i båset.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse: Vad sa du nu?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
ÖstrandsNisse: Lückner är väl topptippad till att ta över Brynäs? Han känns i alla fall inte som någon som skulle premiera Timråhockey.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
På tränarsidan skulle jag tycka att Harald Lückner hade varit klockren. En tränare jag tror skulle passa bra i Timrå. Tyvärr tror jag att hans kontrakt med Mora löper över nästa säsong också. Men det hade varit mumma.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Nu när pengarna är slut är det dax att sluta lika LHC och börja vara Timrå igen.
förut var alla lag rädda att åka till E.ON i år kan timrå inte äns vinna där själva.

Fixa en förstalina som kan producera.. Sen två duracell-kedjor som bara kör, kör kör, och en kedja med talangfylla fjunisar!

Timrås juniorlag är inte lika bra som mitt BIF eller SAIK eller LIF. men det finns endå många spelare där ute som är unga som ni kan ge chansen!

PW i målet iaf. Lander, Erixon och Klingberg är givna (om inte lander sticker till edmonton).
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Jo, det vore det. Inte ännu en värmlänning, sprungen ur 'Familjen'-träsket. Vi behöver någon med fräscha idéer, visioner och som vill jobba med en grupp hårt arbetande hockeyproletärer. För en sådan trupp lär vi få, om dom ekonomiska prognoser faller ut som man befarar.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Simmalugnt:
Tommy Samuelsson vore inte fel.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
TimraIKRulez: Nej för SATAN, inga fler värmlänningar!
Kommentera


Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Tack Timrå IK, Tack Anton Lander!!.

Helt fantastisk känsla att veta att vi spelar i högsta serien även nästa år.

Timrå!, Ta nu till vara denna chans att mobilisera organisationen o föreningen påsamtliga plan till nästkommande år.

Prio 1, Sparka Linkan snarast så långt ifrån Timrå IK som möjligt. Får han nu pillra det minsta med nästa års trupp kommer det sluta värre än denna. BORT!!!

Prio 2, In med en ny klubbdirektör snarast
Prio 3, En ny huvudtränare måste in.



Återigen  Tack TIMRÅ för kontraktet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Jaha, kul kväll i går men nu böjar extreme home makeover av Timrå Ik.

Hoppas att vi kan hitta tillbaka till rötterna.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Knylan och KniveN: Kempe har bl a synts i nåt program av och med Ingvar-Flint Oldsberg, där han var med eftersom han var så slående lik Patrik "Näsan" Sjöberg.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Knallen: Vet iallafall att Tomas Svedberg är ordförande i Alnö IF

Redigerad kommentar
Troligen jobbar han på Siemens eftersom hans mailadress är dit.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
KniveN: Precis. Snackas det namn så vore det nog i allas intresse att man samtidigt motiverar sitt förslag. Vem personen är och varför just denne skulle vara lämplig.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Ambroo: Vem är denne Rolf Kempe?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Dunc: Och det enda du har rätt i är att Thord klivit av som fystränare...

Ok att det är Clabbe som sköter den nu, men det är ju knappast en mer optimal lösning. Med tanke på vilken trötthet som i stort sett alltid infinner sig i 2:a perioden så är det på sin plats att anställa en som verkligen har koll på det här med att träna rätt och vårda kroppen. Namnet som PH droppar är perfekt.

När det kommer till CE så är han TJ's knähund. Det senaste exemplet är när han går ut i Expressen och sätter ner foten. Dagen efter tar TJ tonen i lokalmedia och då är plötsligt CE's ord ingenting värt. Sen bör man väl som ordförande synas mer både i och utanför laget.

Linkan har inte sista ordet i nånting. Han måste ALLTID gå via TJ när det kommer till ev. värvningar och förlängningar av kontrakt. Sen vore det bra om han behagade att svara i telefon liiite oftare.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Dunc: Se gärna över din egen bakgård innan du pratar om andras "tillkortakommanden", 2011-01-05 15:30 skrev du, på fullaste allvar: "Förutsättningarna för denna säsong rent ekonomiskt sett var den överlägset sämsta under hela ES-sejouren" och 2010-12-20 skrev du, också på fullaste allvar: " "Linkan" gör fortfarande ett kalasjobb inom de ramar han har att förhålla sig till."

Skrattretande.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Dunc: Eftersom du VET att det enda Per HApps har rätt i är att Thord inte längre är fystränare så borde du kulla delge oss lite mer information. Annars tar jag för givet att du raljerar.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Det enda du har rätt i är Thord inte längre är ansvarig för försäsongsträningen. Men han skulle bytts ut långt tidigare. Vad Christer
gjort för fel gentemot jobbet han är satt att sköta. Det får du förklara bättre.
"Linkans" förutsättningar har du heller ingen aning om, verkar det som. Bara
för att nämna några av dina tillkortakommanden.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Såg att Timrå Ik söker en "key account manager" . Verkar som om att Norrbom förbereder sig för pensionen.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
kalle i stan: Ok. Vad jobbar han med nu då?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Trodde att jag skulle få den positiva informationen när jag nyss klev upp och läste ST. Hade önskat mig att Sonntag skulle ersätta Segela i 3e backpar, men det var visst bara en en önskedröm som sprack, modell rejält =(

Då kommer man komma hem hes ikväll också då inser jag =/
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Knallen: Tomas Svedberg är Lill-Strimmas son!!!
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Per HApps: Vem är den där Tomas Svedberg?
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012
Olle: Man avgår inte självmant om man har storhetsvansinne.
Kommentera

Sv: Generationsskifte i ledningen inför 2011/2012

Walla:

Du nämner "Förnyelse och förändring kan nog vara på sin plats i nuläget"

Vilket i grunden kan vara bra, men risken då är att man hamnar i ett "Egyptiskt fritt fall" och då är det jobbigare att komma tillbaka till ruta ett igen.

Mina förslag är för att man skall slippa denna övergång via isflaket "kaos".

Johansson kliver av allt att döma av. Där vill jag se Nubben som sedan tidigare har ett starkt Timråhjärta och har en bra relation till Norrporten

Christer Ericson, vad han har gjort för TIK har jag ingen aning om. Hans tracrecord inom organisationen lyser med sin frånvaro.

Timrå IK's sk skadeotur under Thords ledning är så omfattande att man kan inte bokföra det som otur , inte hela tiden i alla fall.

Linkan som sportchef var väl Timrå 3: eller 4:e val. Och handen på hjärtat Walla, han har inte haft många rätt.

Gällande Perra så kan jag inte ens tänka mig att han vill vara kvar.

 

Och fem nya poster är inte optimalt, och då föreslår jag tre med riktiga Timråhjärtan.

Janne Söderström. Den som inte håller med där. Kom med ett bättre förslag själv, om du kan.

Nubben som klubbdirektör, han har gått den hårda VF skolan och borde vara flygfärdig.

Anställ Roffe Kempe på heltid och A-laget kommer att vara den mest vältränade i serien nästa säsong. För jag tror inte att han kommer att godkänna att några tränar hemma på egen hand.

Sist, ta ett snack med Tomas Svedberg igen. Låt han gå parallellt med Nestor Norrbom innan han går i pension. 

Kommentera

1363052 · »