Nu kvitterade i alla fall LHC...jaha, 3-2. Att man ska behöva sjunka så lågt att man tokhåller på Cluben. Varför kan jag inte lyckas uppbåda en känsla av att vi har avgörandet i egna händer? Det känns som att vi är helt beroende av att andra resultat går rätt väg. Det kanske inte ens räcker ändå. Fy fan vad jobbigt.
Naturligvis är man medlem vilket nästan alla klubbar fordrar att man är för att åka med på matcherna. Att HV och FBK får ihop 1000 pers beror på att klubben sponsrar på resor gratis. God jul
Kommer ihåg en skribent vars åsikter jag saknar. Rätt obekväm i sina åsikter men ändå en skribent som skapade diskussioner med sitt kontroversiella språk. För bra precis 3 år sedan skrevs detta:
"Jag tycker att detta krav på medlemskap dödar detta med resorna!!!!
detta skit, å då menar SKIT, med att man "måste" vara medlem... Tiitta på BSKV= brynäs supporterklubb väst( de som bor i GÖTEBORG med omnejd
Vet ni vad de gör??????????????????????????
OM BRYNÄS MÖTER ETT ANNAT LAG I GÄVLE.... INGET SATANS KRAV PÅ MEDLEMSKRAV, VILL NÅN, SOM ÄLSKAR LAGET DE MÖTER, FÖLJA MED SÅ FÅR DEM DET........ LÄGG NER KRAVET PÅ MEDLEMSKAP...INGEN KRÄVER DET..."
Bergius: Matsby är ju tillbaka sedan länge, men under annat nick. Dock svär jag mig fri från någon sådan paroll för att få tillbaka medlemmar som på ett eller annat sätt sagt upp sig från HS. Rätt många som försvunnit har väl återvänt rätt snart, och en hel del av de som nu inte finns med oss mer (R.I.P) kan man väl faktiskt klara sig rätt bra utan. Personliga vänner undantagna.
Laken: Mora och Leksand till KS. Har tippat ungefär så hela säsongen. Brynäs klarar sig, men det är inte tack vare "Boorken". Den hade dom klarat sig ändå bättre med utan. Snacka om 70-tals-hockey. Timrå försöker i alla fall spela den hockey som gäller idag. Kanske till o med att TIK är lite av tränd-sättare. D.v.s. de går i bräschen för det nya kommande sättet att spela. Man ser ju faktiskt att den typen av hockey praktiseras av fler o fler lag. Som exp. Linköping, Mora och HV m.fl.
Per HApps: De som kan rädda TIK ifrån en ev. Kvalserie är...
Mora IK Brynäs IF Djurgårdens IF Södertälje SK Leksands IF
Just nu har jag en positiv känska i kroppen. Vi "vann" i det senaste transferfönstret (Svoboda). Hallin är på väg tillbaka/tillbaka. Kommer sedan även Pärsinnen i nästa fönster borde vi kunna undvika de två sista platserna.
Denna match som spelades idag skulle spelats för ett par veckor sedan men den kunde inte genomföras då isen i AXA Sports Arena var för dålig vid det till fället. :D
Per HApps: Vad gäller LIF hade ju de en positiv trend innan uppehållet...tror inte dom skall räknas bort. TIK är väl tillsammans med SSK seriens formsvagaste lag f.n...Uppehållet kom minst sagt lägligt. Hallin räknar jag kallt med efter jul...men säker kan man ju inte vara iofs. Vet faktiskt inte hur det står till med honom.
Det är ju fan att man redan ska behöva snegla på andra resultat när det är så mycket kvar av serien. Men nog skulle det sitta skönt med en SSK-torsk i kväll.
ståpäls: Jag mötte spelarbussen J-20 med Norrlandskusten i höjd med rondellen i Övik 20.00 ikväll. De spelade couronne (ursäkta stavningen) längst bak i bussen.
Gött med en trea i Västerbotten. Och så vann Selånger Bandy idag oxå över Karlsborg med 4-3 (samma lag som SSK vann hemma emot med 20-2).
Satt med en studentska från Ume som pratade i mobilen med sitt ex som lirar i Karlsborg.
Ja nu är man ÄNTLIGEN hemma igen. Skönt men vemodigt. Hade det oförskämt bra i lapphelvetet. Bodde kungligt på Stadshotellet mitt i Luleå och festade på Kårhuset igårkväll med Hasse Nordins brorssöner Johan & Emil.
Enda smolken i glädjebägaren är väl att man missade julskyltningen idag.
Dags att ta fram GULD-TRÅDEN!!!!! Dags att kavla upp armarna.... Dags att höja tempot... Dags att ta bort Timrå IKs måltorka... Vi MÅSTE VINNA imorgon mot Luleå HF!!! Det finns inga,men längre..... Någongång MÅSTE puckuslingen studsa in mer än 2 gånger för Timrå IK per match... Vi MÅSTE få utdelning någongång... Ketchupflaskan MÅSTE någongång spruta Timrå IKs väg.. Vi MÅSTE kriga.. Vi MÅSTE Kämpa i 60 minuter.. Vi MÅSTE kämpa i 31 matcher till innan slutspelet.. Vi MÅSTE vara där då... Vi får INTE ge upp.. Vi MÅSTE svettas fett i varje match.. Vi får INTE vika ner oss.. Nu vänder vi på det här igen.. Nu börjar vi göra mål igen.....många mål! Lagen bakom oss flåsar oss i nacken... Vi MÅSTE ha bakom oss.. Vi MÅSTE vägra kvalserien.. Vi SKA vara i slutspel.. Vi MÅSTE TILLSAMMANS stötta vårat lag i 100% även i MOTGÅNG.. Vi får INTE ge dom ryggen och skälla.. Vi MÅSTE hjälpa,inte stjälpa.. Kom igen våra hockey-hjältar i Timrå IK.. Nu vill vi ha glädje,tårar och lycka.. Ge oss det imorgon till att börja med.. Nu vänder vi den negativa trenden... Nu löser vi upp måltorkan.. Nu ger vi järnet.. Nu skjuter vi puckuslingen i MÅL!!!! KOM IGEN TIMRÅ IK KOM IGEN!!!! KÄMPA...KÄMPA!!!
Älska Timrå IK i vått och torrt o i MOTGÅNG ALLTID!!!
nRoger: Men VIK är väl också en förkortning? Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb blir det dårå. Så dom har fortfarande kvar "Ungdomsklubben"? I fall dom skulle kånka igen då kanske.
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.