Tycker också att du ska ha i åtanke att de flesta matcher vi vunnit har varit med uddamålet. Det jämnar nog ut sig i längden...sån otur har vi inte haft tycker jag.
Vem i hela världen kan man lita på? SVT tex har 55p till Brynäs SR radiosporten har 55p till Brynäs tv4 sporten har 55p till Brynäs ?????????? Det gör 165p till Brynäs;-)
mikenomad: Mmm tycker vi haft lite otur menar hur många hedersförluster har vi inte i år?Tänk om vi kunde fått med några pinnar i några skitmatcher tidigt på säsongen då hade läget sett riktigt bra ut..Men jag tror ändå på slutspel får ju hoppas hela laget gör det oxo!
TIKbiff: Kul att höra, har övrigt stor sorg att han har lämnat Timrå ! Att han skulle vara dryg och divig som en del säger har jag väldigt svårt tro och förstå....tror att det bottnar i ett ganska dåligt självförtroende... inte ens med några öl innanför västen på rest. Oscar kunde han riktigt ta emot ett rungade beröm från mig, joo man försöker i alla fall... svarade han. Timrå kommer ångra sig att man inte skötte om denna diamant bättre...
TIKbiff: Men hallå, sa jag inte: "Nej, vad jag inte sa i mitt tidigare inlägg var just det att jag faktiskt är imponerad av hur bra Brynäs har fått till det sätt man uppträder som lag."?
Så nej, jag dissar inte Brynäs som lag, däremot kan jag tycka att de fått ut så mycket som de bör av sin "stolpe in" vad beträffar medgång för den här gången. Kalla detta avundsjuka den som vill.
TIKbiff: se vad lite mer förtroende och speltid samt miljöombyte verka göra med Crippe ...Hoppas vi inte behöver möta FBK i slutspelet och han skjuter oss i sank...med en träklubba ;-)
Dream Team: Dissa inte Brynäs, är i gävle och såg matchen idag mellan BIF-FBK. Färjestad skall vara glad som fick en poäng med sig, vet inte om dom var värd det ens. Brynäs har ett jäkla "go" i sitt lag nu, spelare som månsson har ett jäkla självförtroende, Aarnio spelar tungt och tufft på kropp och banar vär för dom andra, dom har spelare framför mål i anfallzonen, skämms att säga det men jag tycker att det är klasskillnad mellan TIK och BIF just nu, Honken sträckte ljumsken på uppvärmningen och Korhonen klev fram, en hel del returer rakt ut men BIF har ett kompakt försvarsspel som rensar undan.
Crippe då? den Speed som han hade i FBK har han inte haft på hela säsongen i TIK kan jag meddela, han gör ett jättejobb i FBK, tror hans lyft faktiskt kan komma nu.
Vi klarar oss ifrån kvalet men tar oss inte till slutspel, Mora och BIF är för starka,,just nu iaf.
Dream Team: Ja, det där med halvdekis ska du inte ta så allvarligt på. Sen känns det lite som att vi för tillfället agerar som ni själva gjorde under debutåret i ES: hårt jobb och alla ställer upp för alla. Då brukar resultaten komma förr eller senare. En annan bra jämförelse tycker jag är den mellan Bäckis och Zäta, utan att jämföra deras kvaliteter som spelare, utan mer att dom är och var kryddan i ett hårt jobbande lag. Ja, det lär nog bli rafflande i slutändan. Det som väl gynnar oss båda är att Mora och Djurgården möts ytterligar 2 gånger, och snor sålunda poäng av varandra. Fast å andra sidan tänker nog dom likadant vad gäller oss och er.... :-)
Huge: Nej, vad jag inte sa i mitt tidigare inlägg var just det att jag faktiskt är imponerad av hur bra Brynäs har fått till det sätt man uppträder som lag. Detta med tanke på hur det såg ut tidigare under säsongen. Mina egna teorier på detta nämndes tidigare. Ja, visst är det så. Jag skulle också vilja att Timrå haft lika bra fart under rören och lika bra flyt i målskyttet som Brynäs har för tillfället. Allt går in för er, typ. Men trots att du väl beskriver Timrå som varande på "halvdekis", så jagar vi bara fyra poäng bakom Gävlelaget. Detta med två inbördes möten kvar. Det lär kunna bli ett raffinerat slut på årets elitserie!
Bragd-Birger: "Själv är jag inte avundsjuk, snarare aggressiv. På ett jävligt negativt sätt."
Som sagt, lätt hänt om man är lite på halvdekis för dagen... ;-)
Ähh, jag och orion har ju hela tiden sagt att det blir Timrå och Brynäs till slutspel, på bekostnad av Mora och Djurgården. Stort kramkalas i Gavlerinken efter sista omgången....
Dream Team: "Det är inte avundsjuka från min sida."
Ok, då har jag missuppfattat dig. Men även om det skulle vara avundsjuka, så behöver ju inte det betyda ngt negativt, vilket du verkar anse det vara iom att du "försvarar" dig, sas. Jag skulle villigt erkänna att jag var avundsjuk på ex Timrå om ni presterar samma spel som vi nu gör, och om vi själva samtidigt var lite på halvdekis.... ;-)
Huge: Det är inte avundsjuka från min sida. Dock var en kommentar från Brynäshåll inte precis oväntad. Men det är väl klart, nånstans måste väl glädjen få sitt utlopp över att ni med mindre än tio matcher kvar att spela, ligger på slutspelsplats för första gången på ett par säsonger.
Brynäs har väl en rätt ihålig trupp, som jag ser det i vilket fall. Forwardssidan är föga imponerande, men samtidigt har uppbyggnaden av densamma blivit Brynäs styrka. Bland backarna är det väl ålderspension på ett flertal just nu, men det är heller inte där vi ska söka orsaken till det lyft man gjort. Det man istället har gjort bra är att våga lita på sina unga spelare. Ja, det var det jag avsåg med att ha satsat på rätt grund att stå på. Killar som t.ex Bäckström och Månsson har banat väg för de äldre killarna med ett rakare spel, där man kanske inte tänker efter lika mycket utan kör mer rakt på mål.
Dream Team: "Det skulle vara intressant att veta varför Brynäs ihåliga trupp kan producera som dom gör. Allt kan inte bara vara Nilkas Bäckstöms förtjänst."
Timråå: Men det är ju faan vad de andra lagens sudden-resultat går emot oss denna säsong. Alla lag vi fajtas mot i jakten på slutspel eller för att undvika kvalserien tar tamefan bonuspoängen!
RocknRolf2: DIF dansade en vecka, föga oväntat. Dom känns heller inte omöjliga att nå ikapp i nuläget vilket är bra. Ja, då Brynäs formkurva inte precis visar några tecken på att avstanna. Fokus bör kunna ligga på åttondeplatsen ett tag till som jag ser det. Visst, att hålla undan för SSK är givetvis prio ett, men med åtta matcher kvar att spela så behöver alltså SSK vinna typ fem, medan vi inte tar en enda poäng till. Inte så troligt att det händer.
RocknRolf2: Brynäs sanslösa flyt fortsätter. Man avgör i PP med "hjälten" Jönsson på utvisningsbänken. Jaja, vi tog in en poäng iaf, inte illa det. Det skulle vara intressant att veta varför Brynäs ihåliga trupp kan producera som dom gör. Allt kan inte bara vara Nilkas Bäckstöms förtjänst.
Timråå: Helt rätt, ser ju iofs att dom kommer dit naturligtvis, men rent realistiskt vill jag inte toktorska, men allt kan hända där, ber om ursäkt för mitt negativa text, men är lite neggo nu.......men vi ger aldrig upp!!!!
Nu har jag sett YT också och det som slår mig är TS. Vilken chef! Joke-inen hade sitt sätt men TS är mer konstruktiv i sitt chefskap och när han blir förbannad.
Freij kommer att bli uppgraderad på backsidan. Vilket fynd!
Tycker också att du ska ha i åtanke att de flesta matcher vi vunnit har varit med uddamålet. Det jämnar nog ut sig i längden...sån otur har vi inte haft tycker jag.