El Maco: Ja, det vore ju en sjukt bra julklapp om Timrå presenterade honom vid juluppehållet. Men han lär väl kosta en hel del och han går väl helt okej där nere, eller? Men visst, ju fortare han kommer hit desto bättre!
Undra hur han resonerar kring spel i Sverige igen. Man tycker ju rimligtvis att Timrå borde ligga bra till, men det spekulerades även om Modo i år. Man tycker ju att Timrås del i hans framgång borde göra Timrå starkare (inte sagt att framgången inte skulle ha infunnit sig i andra lag). Men man tycker ju att det borde vara en trygghet att spela i ett lag där han fullkomligt exploderade från att vara en medioker spelare till att åka över till NHL. Han borde ju veta vad han får i Timrå så att säga. Spännande att se vad som händer, men jag tror inte att vi får se honom i Sverige än på ett tag.
Det går inge vidare för våra spelare i kvällens landskamp. Backlund har nog inte sin bästa dag i dag och lär förmodligen försöka glömma den så fort det bara är möjligt. 4:e och 5:e målet hade han säkert kunnat tagit. Warg får mycket beröm och även Hedström får sitt.
Nordgrens mål fick mig att sakna honom. Tyckte att målet var vackert och nhl-inspirerat. Pang - rakt i krysset! Hoppas att han återvänder till Timrå när han är färdig utomlands.
Frågan är dock om Backlund får fortsatt förtroende i karjala eller om han får stiga åt sidan till förmån för Ersberg?
Jag är inte heeeelt säker på att FBK har det där riktiga "sparkapitalet" att ta fram.. Några där börjar ha utgånget datum, andra finns en viss risk för mättnad.. De har redan vunnit det som går att vinna.. Det finns en viss risk för överskattning där.
Jag gissar att sådana som Sundh, Svensson och Andersson hellre dör än släpper till i en slutspelsmatch. Vi har våra kända duracellministrar i LillNyllet, Carlsson o Hallin.. Jonte har visat förr att han är bäst när det gäller.. Enligt rykte skall Pärsinen vara likadan. Regin kan hålla en extremt hög moral utan att tappa kvalitet emellanåt. Både Mange och Styf har, minst, en växel till att lägga in..
Jag är övertygad om att det finns ett gott sparkapital i dagens TIK...
Jag tror att Nicke W överskattar FBK en anings aning samtidigt som han inte riktigt ser potentialen i TIK.
Det kan... Jag skriver KAN räcka hela vägen. Hög moral, ödmjukhet och marginalerna på rätt sida
Frella: Du har rätt, Wikegård tippade att Timrå denna säsong skulle sluta trea. Wikegård har nästan alltid vettiga synpunkter, dessutom vågar han ha kritiska åsikter!
Janken: Nu var det där i snällaaste slaget och vad jag syftade till var att inte ge mig i kast med att fördöma folk åt höger och vänster med hela handen. Inte blåsa med allt vad jag har helt i onödan.
Utan hålla mig utanför de våldsammaste debatterna om jag inte sakligt har något att tillföra.
Och Uffe känner jag personligen och är som mig en liten besserwisser som viill ha rätten på sin sida till varje pris och han och jag är inte alltid överens och då vill han "läxa upp mig" med det medel som står till buds, det var därför som jag använde mig av en smiley för att ni andra skulle förstå ;)
Och självklart får folk debattera med mig. Men du vet vad jag syftar till när jag tappar fattningen.
Haha, ni kan väl inte på allvar ständigt tro att den som tippar Timrå i botten gör det av ren och skär illvilja? Man kan ju välja att se det mindre konspiratoriskt, dvs som ett tips som vilket annat. Själv trodde jag att Frölunda skulle tillhöra toppen, är jag en sillstrypar-lover då?
Janken: Det är ändå lite upp och ner vända världen när han tippar oss som seriesegrare..... Han hyser ju nån konstig sorts hatkärlek mot Timrå i största allmänhet..... Notera att 303 pers var på Hammarby - Västerås igår.... Imponerande intresse i storstaden....
htikare: Märkligt av Wikegård. För någon vecka sedan skrev han att Timrå mycket väl skulle kunna stå där med bucklan i slutet av serien. Nu ska vi åka ur i semin. Den som lever får se.
htikare: Ja det hoppas jag ochså.Tvärtom så tror jag att lag som timrå och linköping har en liten fördel att man är hungrigare än lag som hv71 och framförallt dom gamla gubbarna i färjestad som borde vara rätt mätta vid det här laget.Men jag vill nog inte titta så långt fram ännu det gäller att vara ödmjuk o ta en match i taget.
fighter: som sagt O.K kommentar.. Men en sak hoppas jag han har fel i.. att vi inte har ett lag som kan "höja sig" i ett ev. slutspel. Man förstår ju tanken med jämförelsen med Färjestad men jag hoppas våra killar även där kan överraska positivt! Tycker Jonte är en sån spelare och jag tror fler kommer att kliva fram..
T T: Det var väl en ok kommentar.Men för att vi ska vinna serien så krävs att det inte blir en massa skador.Och vinner vi serien då ska vi faanimig till final ochså.annars är det väl ingen vits med att vinna serien och lite stålar eller? har jag fel?
Per HApps: Sitter på lite dåligt med insiderinfo i frågan. Enl. media var väl de tidigare så optimistiska prognoserna lite förhastade. Men förhoppningsvis är han med efter uppehållet. Han trodde väl själv på före uppehållet men så blev det ju inte.
dr-nix: Jajamen och där missade ni nåt ni som inte var på matchen.Det var som sagt väldigt intressant.Synd att man inte får veta sånt före. mera sånt jag menar spelare som råkat bli skadade eller varför inte nubben det ni.
fighter: PÅ vilken kanal var Hallin bisittare? Såg förresten honom på Ikanohuset ca en timme före match i lördags och räknade då snabbt ut att han inte skulle spela. Trots att han liksom Pärssinen enl. tidningen skulle testas innan matchen..
El Aka Ali: i hans blogg från 17 september tippar han iaf Timrå trea. Däremot tippade han väl TIK näst sist i Hockeykvälls sista program förra året? Då baserat på fjolårstruppen...
El Aka Ali: Jag vet inte var du sett den bloggen.Han sa väl så i tv när förra säsongen var slut.Inför den här säsongen så sa han att timrå har nåt på gång däruppe.
mikenomad: Du rekomenderas att ta en titt i Wikegårds blogg. Där har han innan serien startade, tippat Timrå näst sist. I och för sig är inte serien färdigspelad på långa vägar men inte kommer vi väl så långt ner i tabellen?
mikenomad: Ja så är det.Men jag har då aldrig haft den uppfattningen om wikegård att han skulle ha nåt emot timrå.Men däremot vad gäller virus jag hatar inte han.Men tycker definitivt inte om honom.Om nu virus i nån blaska sagt att timrå är säkra pengar att satsa på en match betyder ju inte det att han gillar timrå.Jag har tvingats höra hans kommentarer om timrå för mycket så är det bara jag har sätt timrå mycket på tv dom sista 4.5 åren när jag bor en bra bit från sundvall.För mig får dom gärna byta ut honom.Lika så följer jag timrå på weben nu när jag sagt upp canalplus när timrå har hemma match förväntar man sig att nån av kommentatorn el.bisittare ska känna för timrå men så är det inte ibland. det är bara att köpa.Men i lördags så var hallin bisittare och det var väldigt intressant att höra han.
fighter: Äh...han är en duktig "tyckare" och gör sig bra i TV. Dock får han passa sig, mot slutet har fånerierna blivit lite väl många och han balanserar farligt nära buskisstupet. Det är en myt att han skulle ha nåt emot Timrå, precis som du säger höjde han ett varningens finger för TIK rätt tidigt på säsongen. Liksom han inför förra säsongen trodde att vi skulle få det svårt, att det skulle bli året då Timrå "gick in för landning". Stämde ju rätt bra det också! Karln kan nog en hel del hockey helt enkelt!
För att även tona ner Virus-hatet härinne: Inför tordagens ES-omgång hade Virus TIK som spelfavorit alla kategorier mot DIF. Säkra pengar att satsa på TIK-seger enligt honom. Så en viss tilltro till vårt stolta lag kan väl ändå skönjas hos TIK-fansens favvohatobjekt...
El Aka Ali: Ja han lär säkert komma med bryska kommentarer.Men för sjutton låt han göra det det är hans sätt att uttrycka sig. roligt ibland barnsligt ibland.Men trots allt så sa han innan es började att timrå hade nåt på gång däruppe och hittills har ju han haft rätt.Jag börjar så smått ändra uppfattning om karln så länge han håller sig borta från tränarbiten jag vet att en del här vill ha han som ersättare för lillkenta det vill inte jag iallafall men jag respekterar dom som har en annan åsikt.Visst han kan hockey väldigt bra men det betyder inte att man är en bra tränare för det.
El Aka Ali: skrikegård lär säkert säga en hel del precism som många andra experter men precis som du säger så är det mesta sånt man kan avfärda ganska snabbt. men skrikegård får väl ha åsikter även han.. även om dem inte är lika mina..
T T: Han kommer säkerligen ha en hel del beska kommentarer, men det skall inte vi ta så hårt på. Man vet ju utav erfarenhet att där handlar det om mycket snack o lite verkstad.
Dalan: Helt jävla fucking wonderful ;) Bitterljuvt och vackert! Alltid kul att dela ut käftsmällar på banjoiterna så de regnar snö i struparna på dem :)
Patrick Polly: Så hittills har alltså 36 procent av våra mål kommit från backar. En av många nycklar till varför vi varit så framgångsrika så här långt. Vi behöver inte bara produktion från alla kedjor, att backarna nu också ... | Läs mer