1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601570 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Hur länge ska HS vara så här segt? Jag får spader!!!

Red-line: Jag har inte märkt nåt problem faktiskt. Frågan kan föresten med fördel ställas i gästboken för teknisk info så kanske du till och med får svar.

El Maco: Det går att läsa sig till det lite sega HS på förstasidan åxå.

Äntligen kom det en nyhet på hemsidan men...

T T:
Inte precis vad jag hade räknat me´

,-(

Men det kan kanske vara en positiv grej i alla fall, men skade läget kan de förmodligen inte påverka.....

Knylan, Jimmy och Lulle?

T T: Faktist inte ..

Efter lördagsmatchen mot TIK har SkAIK fem hemma på tio dagar! Följt av ännu en bortalördag i Timrå.

NP har ännu inte lyckats fylla en buss och NP Sthlm ställde in sin planerade resa pga ointresse.

Stå upp för Jonte!

T T: Så mycket för Sveriges bästa bortasupportrar...

Go Kenta Go

T T: Den matchen ska jag se om den blir av i Sundsvall/Timrå

Det är bara att hylla detta lag,jag tror inte vi förstår hur bra detta lag är..man kan också säga ....
En simpel sadel skrämmer inte en ädel springare..
Hatten av för vårat lag!!!!!!

Nybbe @ Härnösand Idag kl. 08:09

flyttade detta till denna tråd.

För er som har möjlighet att läsa STs pappersupplaga så har ni en riktigt bra insändare på sidan 22, skriven av Jacop Järpegård. Den behandlar detta med nationalsången och att fler klubbar borde ta efter till exempel Hammarby och Liverpool när det gäller hymner för det egna laget. Jag kan inte hitta insändaren på webben bara, vilket är riktigt synd.

Knylan: Här är Jacobs insändare. Scrolla till "Hemmaplan borde alltid vara en hemmaplan"

T T:

Samma artikeln fanns i Örnsköldsviks Allehanda i slutet av förra veckan om jag minns rätt, under 'Ordet är fritt' eller något sånt..

Han verkar peppra alla tidningar med den där insändaren :)

Har blivit riktigt förbannad av den uppkomna situationen (skador och annat missflyt)! Nu är det dags att man börjar gå och se fler matcher igen. Tyvärr missas LHC-matchen på grund av en sådan där "Ernie Eagle-resa" (fast min resa går cirka 40 mil söderut), men på måndag inställer man sig nog igen - MIF hemma. Befarar dessvärre att vi torskar ytterligare två matcher fram till dess, så nu blir det hårda tag på måndag!

Ja Idag är det vila för Timrå och även imorgon vilket jag tror gynnar laget, det borde kännas skönt med misnt 2 dagars vila nu när vi är så kort om folk. Vi är inne i en tung period men det kommer alltid svackor, HV71 hade sin svacka i början och ja, nu verkar de snart kunna vara serieledare istället för oss, men säsongen är inte över Hälften är ungefär spelad och med dessa skador som vi nu har kommer en efter annan enormt spelsugen kille tillbaka och kommer endast göra laget bättre. Inte kan ett lag vara bäst i 55 omg.

Ja vår svacka kunde ju inte kommit bättre, vi ledde serien med ca 10 poäng visserligen bara 1 poäng till tvåan nu, men fortfaranden 10 p till 5:an linköping så inte kommer vi tappa allt för många placeringar tror jag, de andra lagen slår varandra om vart annat verkar det som, det enda lag som går som tåget nu är just HV71. och de är de som är bäst i Sverige just nu då ska de ligga etta, Timrå spelar inte som en liga etta just nu och därför kommer den placeringen att tappas för en stund, men väll med halva laget tillbaka kommer vi ta tillbaka tronen.

Ja Warg är formodligen bara borta 3-4 matcher till vilket är skönt, Pärssinen kan man ju hoppas på att han blir frisk fortare och att Machulda också kommer tillbaka snart, Tror öven Nyllet inte har så värst lägge kvar, va ju snack om specialskydd, Så min gissning är att om 6-7 matcher ca har vi 2-3 spelare tillbaka och vi kan börja lire med 4 enormt bra femmor igen. och då är det 25 omg kvar och alltså 75 poäng....

Och kom ihåg det är SLUTSPELET SOM ÄR DET VIKTIGA!!!

De som är skadade får NU en välbehövlig vila får man säga, vårt TIMRÅ lag kommer vara ett av de lagen frächaste inför slutspelet i och med våra skador vi har just nu :D

lungan: 7 matcher kvar sen är det landskamper sen kör det igång i julveckan med böjan den 19/12

lungan: Jag har hört att Warg eventuellt kommer tillbaka i morgon och att Pärssinens säsong kan vara över om det krävs en operation. Källan har väl en viss insyn i Timrå IK, men hur det ligger till exakt vet jag inte. Återstår att se.

lungan: visst är de slutspelet som räknas.
Men att ta första platsen borde vara en viktig
pusselbit de med, med tanke på dom extra pengarna som
skulle komma in, myckey välbehövligt nu när de har gått mycket åt
till nyförvärv

Lungan m fl:

Vad är det som säger att vi inte råkar in i fler skadeperioder längre fram? Har det väl börjat jävlas så... Det finns inga garantier på Timrås krokiga vägar fram till det hägrande guldet! Och inte fan blev man gladare av att läsa Kerstin K:s brasklapp angående Pärssinen... Nej, allvarligt talat - jag är djupt oroad. Men om vi bara kunde få en ärlig chans att spela till oss det här mästerskapet, så får väl det duga till en början...

DJ Hemp:

Det är aldrig för sent att ge upp!
(Ronny Eriksson)

Jag tycker det verkar som vi fått en skön lirare in i laget, tror denna Mikko Lanie kommer kunna vara nyttig både på isen och kring isen, han verkar vara helt överlycklig över att vara här, denna känsla får jag av artikeln ifrån dagbladet i alla fall. Och känner man sig överlycklig så smittar det av sig...

Hoppas bara att våra skadade spelare trillar in nu här en efter annan, Warg, Nyllet och Machulda, Svedberg, dessa 4 herrar hoppas jag i alla fel sin innen Jul uppehållet!

Och så får vi hoppas på att Carlssons rygg bli bra så han lirar efter JUL tillsammans med Pärssinen och Wennerberg, Hoppas bara inte Pärssinen måste opereras då är det riktigt illa.

Titta upp, titta inte ner, så kommer det gå bra, HEJA TIMRÅ!

DJ Hemp: Man frågar sig,vilka ska inte spela när alla är tillbaka ..
Lånar vi ut en del spelare eller ska vi hjälpa S-vall????

Nybbe:
Som denna säsong urartat sig så kommer vi aldrig att ha alla spelare tillgängliga..

Nybbe m fl:

Men vad är det som säger att alla blir skadefria? Snarare känns det som att om en kommer tillbaka, så blir nästa skadad. Därmed tror jag inte att detta problem med övertalig trupp kommer på fråga. Men ifall detta angenäma problem nu uppstår, så är det väl bara att bänka de spelare som presterar sämst. Ja, varför inte låna ut dem...?

Pärssinens säsong kan vara över?? Någon som vet någe mer?

det där låter inget vidare... om perssinen blir borta!

nixXz: Ja Kerstin_K kanske vet mer .. skrev om detta tidigare..

Något för sektion E?

(reservation för att texttv-sidan flyttas)

T T: Naturligtvis flyttades den genast...

T T:
Såvida du inte vill ha in den sparkade Spanska förbunskaptenen Argones på sektion E i klacken så ;-)

testa denna istället :-)

TIKbiff: Cykling och Epo ?

actionleif: kan det vara denna ? :)

svt.se/svttext/tv/pages/311.html

Fans tvingas sjunga för att se match

Sjung med i hejaramsorna eller stick!
Så låter uppmaningen till Vålerengens
supportrar som vill köpa säsongskort.
Den norska klubben vill höja
stämningen på lagets hemmamatcher på
Ullevål och erbjuder nu säsongskort
med klausulen sång i kontraktet.

Det är på vissa sektioner på läktaren
som sången ska bli obligatorisk.
"De som sitter där och inte levererar
kan bli utkastade", skriver klubben
till supportrarna.

Klubben uppmanar de mer lugna fansen
att söka sig till andra delar av
läktaren, skriver Dagbladet.

Knylan: Bra förslag tycker jag så kan dom som gillar o sjunga stå på en sektion o dom andra någon annanstans.

Vad är detta? Det har ju gått flera dagar utan att man kunnat läsa om någon ny skadad Timrå-spelare! :-)

GO TIMRÅ GO!

mikenomad:

Alltså gick bordshockeyturnering av stapeln utan att någon fick en puck i ögat eller så?!

Otroligt!!

Gidde: Resultat...
Laken - Johan Backlund 3-2... ;-)

Laken:

Grattis, du fick alltså hål på honom ;)

Gidde: NU hoppas jag vi snackar hål som inte behöver sys eller plåstras??!?!? :)

Laken:
Eller Njurunda - Timrå. Tre poäng till oss.

Gidde: Hörru modolidjävel ;) Vart sitter man bäst i Swedbank ur ett Timråperspektiv?

Jag skall ha bra med komfort , fria utrymningsvägar och löjligt kort gångavstånd till pissoaren och puben.

Rock on!

ernie eagle:

De där kriterierna uppfylls i princip överallt i Swedbank Arena ;-)

Men det går snabbare att komma ut från sidan du går in på, annars måste du gå runt hela arenan.

Så att sitta på samma sida som utvisningsbåsen är nog att föredra, typ där den där hemskt fula flaggan dök upp när Timrå var på besök sist.. :)

Vad kan det bli?
Sektion 204-206, eller 404-406 kanske??

Då kan vi vinka till varandra, jag sitter rakt över :)

Gidde: Tack för tipset :) Är det möjligtvis de rödmarkerade fältet på långsidan på ticnet? Det ser ut att vara hyfsat mitt på och rakt över båsen.

Gidde:

Naturligtvis är 2xx etage 2 (nedre) och 4xx det övre...
Märker att det kanske inte framgår av mitt första inlägg...

Flaggan var ju på nedre...

ernie eagle:

Japp, på Ticnets "karta" så är det dom lila/röda fälten UPPÅT på kartan som är de platserna..

Gidde:

Här syns det tydligare, men då är det NERÅT på kartan, den är alltså spegelvänd mot Ticnets karta om man så säger...

204-205 eller 404-405 är det som gäller om du ska ta mitt tips...

Gidde: Vad är det för skillnad på rödmarkerade och svartfärgade fält då?

ernie eagle: Men vad i h-e oxå. Är det redan fulltecknat på 201:an? Jag blir hänvisad till sektion 208! Hyfsat jobbigt att sitta med en jävla massa nolaskogsare då med cyklopögon! Suck.

« · 783693 · »