1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600530 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Drömmen vore Kenta vs Björn Borg i E.ON

T T: Brrrrrr hua vad b-igt det känns. Inte några artister som det skriker efterfrågan på direkt. Tänk om det vore AC/DC istället (om man får drömma) Har TIK råd med ett fiasko ????

Wow! Abba återförenas i Eon Arena. Nästan...

Ex-tikare rör på sig...

Kattiz: Regin lever. Han gjorde i alla fall mål i natt:

dr dängroth: Topplag idag det är b´ra..men hur ser det ut om 3veckor om vi inte skulle få in en enda lagförstärkning bakåt.. ja det är frågan..Tror vi behöver åtminstonde EN backförstärkning för Om Sanny i bästa fall blir borta 2-4 matcher..Lotvonen har överansträngda knäsenor som behöver vila o Kalles arm har ju inte varit okej på evigheter.. Hur mycket större lass kan Anton S. dra ??
Och Hur skall vi då kunna "stanna kvar" där uppe på nuvarande betyryggande mark??

Förstår att ekonomin kanske knappt tillåter en ENDA förstärkning men det går fort i utförsbacken med trepoängsystemet..

Per HApps: ropar efter Zäta? :)

När man talar om doktorn...

1 inlägg, okey då. Nu i den mänskliga röd-vita maskinens sjukstuga yrar folk som en cirkelsåg som hakat upp sig. Det är ingen hjälp.
Den kvicksilverhockey vi sett hittills där snabba silverstreck yvigt målats över den vita duken, där målmedvetna drag under tonvis av fokus sprättat upp varenda motståndare tre varv på läktaren och in i egen kasse, den hockeyn är ej död eller skadad gott folk. Den kommer nog tillbaka trots skadeläget nu. Det är så lätt att tappa perspektiv på bekymmer. Fortfarande är laget ett topplag. Till sist -samarbete är bra. Det vinner alla på!

T T: Varför det? Bra för Asplund att få matchträning, dessutom var han 95%-ig vilket ju enbart är positivt. Hoppas att the cats är tacksamma för lånet :)

T T: Borde du inte glädjas åt att Asplund visar att han har en fin form ? :), Menar även om Sundsvall och Timrå inte gillar varandra samarbetar man ju och det är ganska viktigt att man Som elitserie klubb har ett fungerande sammarbete med en allsvensk klubb.

T T: Äh, bara kul att gnugga farmarfärg i ansiktet på dem.

Lite småsurt att Asplund fixade en trepoängare åt IFSH i kväll...

RödVit:
Vart har rondellhunden tagit vägen, någon som vet?

dr-nix: Fasen, Johan missa!

Red Rocker: alltså det är göteborgare, tror ni verkligen att dom märker skillnad på Asplund och Backlund..

TIKbiff: De har sagt fel fem-sex gånger.

de envisas med att säga Backlund det är alltså fel på swehockey eller??

dr-nix: Då måste de har yrat på web-radion...

Red-line:
trode jag med, såvida inte kommentatorn sa fel

Red-line: enligt swehockey står Asplund enligt plan.

Står Backe? Skulle inte Asplund få chansen idag?

Ja vi kommer bli upp äten av indianerna!

TIKbiff: ha ha småskrattar lite åt ditt inlägg nog faan är det så att det är bruten nacke som krävs .....=)

4 minuter kvar sedan börjar förnedringen, 5-0 efter första perioden sedan är missären ett faktum. Ja jag är negativ men det är enda sättet att ta sig igenom dessa tre sista matcher innan uppehållet. Tur att vi redan har en rejäl buffert med poäng tänk om det bara gått halvhyfsat eller t o m dåligt fram till att skadorna började komma hur faan hade tabellläget sett ut då?? usch hemska tanke.

Kom igen nu!!

Kerstin_k:

Hur stor som helst, tror att det kan bli 8-1 igen...

Men vi får hoppas på ett mirakel.

Hur stor är sannolikheten att Kahnberg får hoppa in och göra något byte och samtidigt lyckas avgöra ikväll?

Tror på en jävligt tuff match. Frölunda är på G och Timrå är i absolut motsats. En heroisk insats ikväll så kanske det blir poäng. Kämpa Timrå!

TIKbiff: Räcker nog inte med att en bryter nacken. 2-3 stycken så kanske.

TIKbiff: Ajja bajja !! Så där säger man inte. Att prata om skador drar lika mycket olycka med sig som att prata om SM-guld före slutspelet ;-).

TIKbiff: Tyst! Prata inte om skador... Det är FARLIGT!!! ;-)

Bragd-Birger:
Glöm det, tre femmor som får spela skitmycket, österholm moe och sjölund kommer inte få en sekund i speltid så vida ingen bryter nacken

Fan vad jag stålsätter mig: dom kommer att förlora, det är ingen katastrof, det är bara att räkna ner till uppehållet. Går sådär. Jag vet att jag, oavsett vad jag förstår intellektuellt, kommer att vrida mig i sängen i natt. Helvete, så meningslöst det känns med matcher nu. Mitt tidigare förslag står fast: blås av serien och lotta kvartar.

Undrar också över skadeläget. Pärssinen är, vad jag förstår, på is. Innebär det att vi kan räkna med honom efter uppehållet? Och hur länge ska Nylander ha ont i sitt lilla finger? Är Koskinen slut även fysiskt, och ska vi förvänta oss en total frånvaro av #12 för resten av säsongen? Nilssons ljumskar, småont eller the Pärssinen shit?

Ser Swehockeys kedjeformationer, första tanken: yes! Vibbar tre centrar/fyra ytterforwardspar. Sen vaknade jag och kände: knappast, va?
Oddsen på speltid för Österholm/Sjölund: astronomiska.

Hur det än går ikväll: respect.

Ser nu att på Hockeyliag.se Meddelar Micke Andersson att Asplund står och Svedberg spelar istället för Moe

Angående Timråspelare i landslaget, jag tycker inte att det är många av Timrås spelare som platsar i landslaget som de spelat sista tiden. Johan Backlund har varit skakig sista matcherna även om han inte gjort bort sig. Det finns andra målvakter som spelat mkt bättre sista tiden och därför tar hans plats till denna turnering. Detta är naturligtvis bara positivt att vi slipper en av dessa skit turnéringar som ingen egentligen bryr sig om.

T T: På Swehockey?

Men vem står ikväll?
Inget besked ännu verkar det som.
Måste väl bli Asplund nu.

Röda Tallen: Så stod det förra matchen också men Svedberg spelade inget.

nord: Ja och Moe ut, Svedberg in.

nord: Det är väl snart utsålt också. Timrå drar mer publik nu än när de var oslagbara. Folk är som hyenor som har fått blodvittring.

Kenta ser ut att ha bytt plats på Hedström och Svensson inför kvällens match (enligt laguppställningen på swehockey). Vad tror ni om dessa nya konstellationer?

Jag måste medge att det känns en aning masochistiskt att bege sig till Indianhyddan ikväll. Jag hoppas få se ett laddat TIK på isen.

Då är det värre med Hahl och Regin.

Men nu har ju Johan Andersson inte spelat alla matcher på slutet. Jag tror det kan vara bra för honom. Kul också inför framtiden att spelare som kommer till Timrå utvecklas till landslagsspelare. Riktigt roligt.

T T: Hahl lär tacka nej.

RTS: Törs jag nämna att Regin ska till Japan?

T T: Skit också

Även Riku Hahl till Moskva...

Ambroo: Har sett fler artiklar tidigare om detta och även utalanden av M Näslund att Timrå ej skall skicka spelare denna gång pga av deras skadeläge.
Vissta han kan säkert lyfta av detta men jag hade hellre sett att "Hela" truppen tränat ihop under uppehållet.

RTS: Nu var det väl "stjärnorna" det syftades på och de som varit med i tidigare turneringar. Jag ser inget negativt i det här. Bagarn är en av de få som hållt en hög och jämn nivå under säsongen och han lär iom detta bara växa ytterligare.

Ambroo: Märkligt med tanke på artiklarna som säger att Timrås spelare är befriade från Landslagsspel. Kul för Bagarn tråkit för träningarna.

« · 803795 · »