Nu jävlar Timrå! Tillbaka till grundstrukturerna, tillbaka till det enkla, tillbaka till Timrå IK. Kämpa, åk skridskor och kämpa ännu mer! Ikväll gäller det! Fy fan, spännande!
Det enda jag önskar nu förrutom att frugan skll komma hem är att Backlund för göra ett par riktigt saftiga räddningar och att vi sedan gör första målet....
Mappe: Som Ronny Eriksson skulle ha sagt-- Vi skall nog "vara måttligt glada" snart kommer nästa (vatten) skada! ( el. ljumskar, armar, knä, hand, tänder, magmuskel, diskbrock, fingrar, axlar...men annars är det ganska bra med Tik.. hoppas undrens tid inte är förbi!
RTS: Tänk om spelarna hade samma inställning, undra hur det skulle gå då?. Om dom inte tror att dom kan vinna har dom inget att göra på isen. Om det kunde smitta av sig lite i GB'n skulle det bli roligare att läsa inläggen. Klart som fan att det är endast 3p som gäller ikväll.
lungan: som jag sagt förut så tror jag inte vi få ser nåt mera av både Hahl och Pärsinen i år. Så dom kan vi nog sluta drömma om. Vi få hoppas på Robban och Nilsson i stället.
Ska man skratta eller gråta? Ska man sörja eller le åt det liv som blev oss givet? Kan du svara mig på det? Ska man sörja allting tokigt man får höra eller se? Allt man känner vara krokigt? Eller ska man bara le?
actionleif: Ja det är lika bra att sluta drömma Det går åt helvete i allafall För om man drömmer om Paris Hamnar man på något vis Likt förbannat i Hudiksvall.
Som sagt första matchen för året och ännu inte med 4 hela kedjor, längtar då nå fruktansvärt till att robban och timo kommer tillbaka, om inte de är tillbaka så är slutspelsplatsen inte vår längre, vi har tio poäng ner till mellanskitet och med två matcher mer spelade. För att vi ska vara kvar och behålla en slutspelsplats tror jag att vi behöver vinna 8 av de sista 20 matcherna som jag i dagsläget inte ser som omöjligt men som sagt detta innebär att våran trend måste ändras NU, Niklas Urban NU. och det är idag. Det är ett nytt år, och vi har fått tillbaka en härlig spedster i Nyllet och Ryno börjar finna sin roll och andersson börjar få tillbaka farten och Heddan börjar känna vittring i att gå komma till slutspel.
Och förhoppningsvis med en del tvekan så har nog Backe tha man tagit sig i nackskinnet och sett på hur enroth och gistet arbetar i JVM målet, lite mer aggresivitet till folket, Snälla.
Som sagt jag hoppas och tror att vårat gäng har kollat på JVM och sett vad smälla och fart innebär, spelar Timrå som JVM killarna så kommer vi krossa resten av säsongen.
Vem vet kanske kan Timrå ha fejkat sin svacka genom att redan i November börjat träna in för slutspelet och de börjar äga nu ingen de sista 20 omgångarna vi börjar med 20 bra latjar lite på skoj i 15 och sedan tillbaka som i början sista 20. Om detta visar sig så skulle jag med mpnga andra bli extremt glada... Vi gjorde gick upp till 6-6 mot HV71 där visar vi vad vi har ta nu fram det varje match.
Helg Ernest: Ja, många av matcherna har vi nog fått stryk i alla fall. Alla lagdelar behöver höja sig både defensivt och offensivt för att det ska räcka till slutspel. Men senaste hemmamatchen mot Brynäs är ett exempel på en match där en hygglig målvaktsinsats av samma klass som början av säsongen förmodligen hade bärgat en trepoängare. Nu är det dags att ge Backlund chansen att hitta storformen igen och inte byta från match till match.
Om Backlunds matchvinnarform kommer tillbaka kan vi vinna några jämna viktiga matcher, som vi kanske inte är värda att vinna spelmässigt.
Helg Ernest: Helt rätt ..när Hahl var okej o även Robban då hade vi fyra centrar som orkade jobba bra defensivt + Robbans checkingkapacitet. Backarna i sig var nog inte så mycket bättre då utan det var hela lagets defensiv som gjorde att vi hela tiden vann målsnåla matcher.
Vi har ju inget överflöd på "snipers" så vi gör ganska lite mål själva men lagdefensiven var ju lysande i början..nu behöver vi en till back + Robban den "slitvargen" tillbaka.
Top Cat: Tror inte det är målvakterna som behöver höja sig. En målvakt är inte bättre än sitt lags försvar. Dvs. Backarna måste höja sig, forward måste hjälpa till bättre i defensiven. Då skall du nog se att Backlund är som i fornstora dar.
Om vi så haft "Dominator" i mål, så tror jag vi fått stryk iallafall.
Hahl Bundy: Tyvärr har väl Timrå aldrig lyckats särskilt väl i den grenen, även när det varit befogat. Vet inte vad det beror på, men till skillnad från t.ex. Mora, har man varit genomgående usla på att bevaka en ledning. Ngn som minns kvarten mot DIF...
I går, när det stod klart att Nylander var tillbaka, kände jag en gnutta hopp. En gnutta ljus mitt i allt elände. I dag vaknar man upp och får sig en kängspark direkt på morgonen - trevligt! Pärssinen drabbas av bakslag. Nilsson har kräkts (?) så att han skadad en magmuskel. Hur skulle han annars gå från sjuk till skadad? Helvete, det börjar bli lagomt tragiskt nu. Vet ju fan inte om man ska skratta eller gråta.
Återstår att se vad som händer ikväll. Viktigt match. Rysligt, men kittlande spännande.
actionleif: Jo visst är det så... Men bara för att det gör ont så behöver det inte betyda att det är så att skadan har gått upp. Det kan vara en reaktion av andra muskler osv. Nu målan vi inte fan på väggen tycker jag. Vi får väl höra vad de säger på måndag.
Vilket helvete allt är!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas det inte går så långt att det blir kvalserien bara. Malmö ska inte kunna ta sig förbi Timrå, men i övrigt kan allt hända. Det är så tätt i tabellen. Om Timrås målvakter höjer sig ett snäpp borde man dock slippa oroa sig.
actionleif: Ja, jag misstänker att vi få inte ropa hej förren vi är över bäcken. Vänta bara tills dom har slashat sönder "Nyllets" specialskydd. Vasdå pessemist ? Kan man va nått annat i allt detta elände ? Man får nog åka till svågern i kväll och se på en vinst, skulle inte bli brydd om "Robban" också står på isen i kväll.
Den här jävla skadeföljetongen börjar bli patetisk. Inte nog med att det sportsliga utfallet är för jävligt, det är så vansinnigt tråkigt och frustrerande att titta på. Nylander i all ära - det är Pärssinen och Carlsson som måste tebaks. Om nu den förstnämnde åkt på ännu ett bakslag, så...god natt. Jag orkar fan inte mer. Bring it on, jag kan bara garva oengagerat åt eländet.
actionleif: Det är ju så sjukt så det finns inte.... Allt jävla skit som kan hända oss, det händer oss samtidigt, känns som att vi får räkna bort Timo ett bra tag till, så fort en spelare blir frisk så får någon annan kliva av. Någon som vet hur allvarlig Magnus Nilssons magmuskelskada är då? Nylander tillbaka, då kliver Nilsson av ifrån "sjuk" till skadad. Verkar som flera i vårat lag spelat halvskadade en tid och sedan kliver av när någon annan är tillbaka.
Håkan Loob i Färjestad beklagade sig i media igår om att det går dåligt, att dom har fem spelare på skadelistan och att dom nu måste värva. Trist med dessa skilda världar, FBK öppnar sin börs och kan handla en BRA spelare som står under kontrakt tack vare att dom kan lösa denna, skall bli spännande att se vad dom hittar (not)
Ställ in resten av säsongen, vi förlorar väl med 3-0 då (kan ju inte bli värre) slicka alla sår och kom tillbaka med en HEL trupp nästa säsong. Så fort Robban kommer tillbaka så kommer väl han åka på en crosschecking i ryggen så är den karriären tillända.
Timråit H-sand: Säger bara - En Crosschecking i ryggen på Robban och hans kariär är över. Så nog tror jag att han inte stångas framför mål som vanligt. Men va f..n vi vinner i morgon med 8-1 eller om det skall va så j..a noga 1-8
htikare: Tror att en snabb comeback av Pärsinen kan vara skillnad på ett slutspel eller ej. Så det är bara att hoppas att han snabbt kommer tillbaka o att även Robban med sitt gnuggande kan dra med sig de övriga. Nu får vi i alla fall förhoppningsvis ta en trea imorgon vilket jag tror skulle betyda mycket 9inför matchen mot MoDo på lördag. Perfekt om MoDo dessutom tar HV 71 imorgon vilket gör de till ännu större favoriter på lördag. Skulle sitta grymt skönt med en seger då...
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer
Nylander-Regin-Sundh....me like it!