T T: hoppas inte på för mycket, TIK var tidigt ute med att ha en hemsida men man har inte utvecklats alls (nämnvärt) sedan dess. Själv hoppas jag bara klubben inser att det är viktigt att ha en hemsida folk vill besöka (för annat än att läsa pressmeddelanden i någon minut). Dom måste sluta jämföra sig med andra lokala klubbar (som gifsundsvall.se som är på korpnivå vad gäller hemsidor), kolla istället på större svenska klubbars hemsidor och jämför med timraik.nu...
"Syftet med den stora satsningen på webb-tv är att ge en bredare och ännu djupare bevakning av svensk hockey eftersom alla hockeyklubbar i landet kommer att erbjudas sin egen tv-kanal, utan kostnad."
"Kent Norberg (Timrå) Lyckas med att få starka namn till Timrå. Både svenska och utländska namn landar han i Timrå. Norberg har även lyckats med att få unga lovande spelare (typ Oscar Sundh) till Timrå vilket ger laget en extra dimension. Har med säkerhet inte gjort sin sista stora värvning. Gör han ett fortsatt bra jobb lär han bli intressant för andra klubbar."
Wikegård är rolig. Sista meningen tycker jag är stor humor.
"I matchen hemma mot Kiruna chockade Eje publiken genom ett genidrag. Han satte succecentern Bo Berggren på backplats. Publiken höjde på ögonbrynen och undrade varför. Eje sa: - Varför inte! Så ont om backar som Tre Kronor har.
Och det var ingen tillfällig lösning enligt Eje som tänkte sig Bo som framtidens backspelare med stor speluppfattning och skottstyrka."
Dream Team: Där har du Ejes förklaring.
El Aka Ali: Då borde han ju rimligen ha kommit som back till HV.
El Maco: Stort tack till historiesammanställningen.
T T: Yyeehhaa!! Till sist blev det klart. Det vi sporttokar längtat så länge efter. Nu kan man äntligen känna en viss stolthet över att vistas på Timråtorget.
Kongo: Visserligen, men det känns som att du borde svarat T T istället... Jag själv läste inte igenom det han länkade till utan konstaterade bara fakta och den spontana tanke som slog mig i ämnet var det jag skrev ner.
Men en ordförande i dagens AIK kan mycket väl kritisera ett dylikt fenomen även om hans förening gjort samma "misstag" tio år tidigare. Då med en annan ledning.
"alla vet att elitserieklubbarnas extra TV-miljoner snarare går till att köpa in ytterligare en tjeck eller slovak i slutet av januari än att utveckla exempelvis juniorishockeyn."
Hm, det kom ju från rätt klubb. AIK ruinerade sig väl nästan på tjecker en gång i tiden...
T T: Jag bifogar en länk som postades i Brynäsboken angående deras försäsongsupplägg. Där ingår bl.a matcher i SCA Cupen och datum för den i år är 6/9-8/9.
Helg Ernest: sca-cupen finns inte längre. Ambroo @ Jonteland 2007-02-12 17:56
Detta skrev Ambroo för snart två månader sedan och efter det har det varit tyst om saken. Om det stämmer undrar man ju varför man väljer att lägga ner Sveriges äldsta försäsongsturnering.