Rasmus89: alla till TVapparaten NU sportnytt !!! har inte tid att vänta på nerkylningen av ölen har tagit två frysklampar och ett gummi band runt hela anrättningen och videon på
Härligt.. Sju gjorda mål på två matcher och sju olika målskyttar. Som sagt var det är laget som ska göra det den här säsongen och vilken målvakt vi har Kapanen Kapanen KAPAAAANEN.
COLD MAN: COLD MAN: Timrå IK fans kokar ikväll 60 TIKare inloggande av 85 st just nu, vem sa att luleå leder hockey leder hockeysnack ?? Vilken kväll !!!
anders: Ja enligt experterna så kommer väl alla slå FBK eftersom vi är juh sämst av alla och vinner vi över FBK måste juh de vara sämre än oss... och då kan de väl inte vinna några matcher? eller??
Vi kan nu suga på segerns söttma..... 3-1 otroligt härlig seger. Det viktigaste dock är att vi har inte behöver be om ursäkt för segern i kväll samt segern mot MoDo och det visar ju att vi kan slå alla lag i ES. Det torde visa att de så kallade hockey experter som tippade oss hopplöst sist har nog stuckit ut hakan lite väl långt. För utspelade i ngn match kommer Vi nog inte bli. Undrar vad Challe Berglund säger ikväll på hockeykväll på 4:an?
Var nervös ett tag att Challe skulle börja säga något om slutsspelspotential och annat men nu vidhöll han kvalserieplatsen. Puh... Nu kommer det går bra..!
Jaha nu sitter man här å väntar på att man ska få lomma iväg med ladan som mål. Ett stort tomrum finns i en just nu , man vill bara se hockey just nu & ssk vist ska vi ta dom va? Vi har ju revange från sca cupen att kräva eller?? Nä det är klart att vi tar dom vad tänkte jag på 5-2 blir det ju såklart. Dumma mig fy....
bucken: ja men fortsätter dom så här så blir det nog bra det oxå så småningom... lite besviken är jag att jag inte kunde ta mig till matchen och uppleva stämningen =)
Nyss hemkommer från hallen måste jag då säga att det ser väldigt bra o stabilt ut i Timrå..... kändes inte som segern var alltför hotad.... fullt rättvis seger..... Kapanen måste ju bli årets målis... Lindman o Koivunen blir årets nyförvärv.... även Krykov ser stabil ut.....
BlackBay: Ja jag håller med dig där , krykov överraskade faktiskt mig possitivt han var välldigt snabb å smidig men som sagt TEKNINGARNA oj oj dom vann inte många måstes tränas på. Kapanen vilken målis 97% före denna match ojojoj :-))
BlackBay: Nu får vi ju inte bli för självsäkra och göra några alltför djupa analyser efter tre matcher. Men att döma av de två senaste matcherna och matchrapporter så verkar ju försvaret ha stärkts rejält jämfört med förra året. Men säsongen är lång. Kan det vara så att det var som första säsongen att man medvetet formtoppar och utnyttjar andra lags underskattning (för visst kan det väl handla om det till viss del, eller?) av Timrå. Kanske har jag fel. Man får suga på denna karamell så länge den varar. Och Djurgården i Globen ska väl inte vara en omöjlig uppgift? Vore skönt om de kom hit till Jönköping med full pott i bagaget och ta Tjurarna vid hornen och visa var skåpet ska stå.
Kimmo Kapanen, vilken målis !!! Vilka kämpatag grabbarna visar, iår viker vi inte ner oss i egen zon. Challe-balle och Leffe Dumstrut nu sitter ni nog och kallsvettas !!!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer