1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601775 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Herminator: Imponerande! Finns många bra grabbar där som jag tror (med lite träning) skulle passa in i A-laget.

nRoger: Men VIK är väl också en förkortning? Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb blir det dårå. Så dom har fortfarande kvar "Ungdomsklubben"? I fall dom skulle kånka igen då kanske.

ståpäls: Den dära hittar man säkert på swehockey. Du som kan kopiera och klistra och knappa på tangeterna borde veta vad VIKVHK är.

Dags att ta fram GULD-TRÅDEN!!!!!
Dags att kavla upp armarna....
Dags att höja tempot...
Dags att ta bort Timrå IKs måltorka...
Vi MÅSTE VINNA imorgon mot Luleå HF!!!
Det finns inga,men längre.....
Någongång MÅSTE puckuslingen studsa in
mer än 2 gånger för Timrå IK per match...
Vi MÅSTE få utdelning någongång...
Ketchupflaskan MÅSTE någongång spruta Timrå IKs väg..
Vi MÅSTE kriga..
Vi MÅSTE Kämpa i 60 minuter..
Vi MÅSTE kämpa i 31 matcher till innan slutspelet..
Vi MÅSTE vara där då...
Vi får INTE ge upp..
Vi MÅSTE svettas fett i varje match..
Vi får INTE vika ner oss..
Nu vänder vi på det här igen..
Nu börjar vi göra mål igen.....många mål!
Lagen bakom oss flåsar oss i nacken...
Vi MÅSTE ha bakom oss..
Vi MÅSTE vägra kvalserien..
Vi SKA vara i slutspel..
Vi MÅSTE TILLSAMMANS stötta vårat lag i 100% även
i MOTGÅNG..
Vi får INTE ge dom ryggen och skälla..
Vi MÅSTE hjälpa,inte stjälpa..
Kom igen våra hockey-hjältar i Timrå IK..
Nu vill vi ha glädje,tårar och lycka..
Ge oss det imorgon till att börja med..
Nu vänder vi den negativa trenden...
Nu löser vi upp måltorkan..
Nu ger vi järnet..
Nu skjuter vi puckuslingen i MÅL!!!!
KOM IGEN TIMRÅ IK KOM IGEN!!!!
KÄMPA...KÄMPA!!!

Älska Timrå IK i vått och torrt o i MOTGÅNG ALLTID!!!

Lall On Lall On..

Trevlig helg allesammans..

Liten tröst: J20 gjorde 2-1 med nio sekunder kvar när man vann över Löven i dag.

Annars är det fortfarande 4/8 poäng till strecken efter dagens omgång vilket är huvudsaken. Viktig match på måndag som sänds på PPV.

ståpäls: Jag mötte spelarbussen J-20 med Norrlandskusten i höjd med rondellen i Övik 20.00 ikväll. De spelade couronne (ursäkta stavningen) längst bak i bussen.

Gött med en trea i Västerbotten. Och så vann Selånger Bandy idag oxå över Karlsborg med 4-3 (samma lag som SSK vann hemma emot med 20-2).

Satt med en studentska från Ume som pratade i mobilen med sitt ex som lirar i Karlsborg.

Ja nu är man ÄNTLIGEN hemma igen. Skönt men vemodigt. Hade det oförskämt bra i lapphelvetet. Bodde kungligt på Stadshotellet mitt i Luleå och festade på Kårhuset igårkväll med Hasse Nordins brorssöner Johan & Emil.

Enda smolken i glädjebägaren är väl att man missade julskyltningen idag.

Reste 13.50 från Luleå och var i Timrå 21.35!

Over and out!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Lagen på nedre halvan spelar verkligen usel hockey just nu och det återspeglar sig i publiksiffrorna även om vi håller snittet hyggligt uppe ännu.

Och nästa säsong vill dom ha ännu fler matcher.

Allvarligt talat, finns det något skäl för en icke inbiten supporter att se Timrå IK spela just nu?

Minnen...

ståpäls: Jag är intresserad av ett köp. Hur går jag tillväga?

Laken: Ingen aning. Står det ingen adress någonstans?

Laken: Om du klickar på namnet längst ner till vänster får du en e-postadress.

Kul att läsa en gammal tråd.................tänk att en del har samma nick än idag.

friskan:
När vi ändå är inne på gammla trådar, här kommer en gammal länk som gör att det knottras i nacken när man tänker på matchen.

stats.swehockey.se/online/33/90051014_bottom_default.htm

SK har medlemsmöte i kväll kl. 19.00. Vi som är där kanske får några nyförvärv till kaffet. Be there or...

ståpäls: ...be at an other place!

Det är ju fan att man redan ska behöva snegla på andra resultat när det är så mycket kvar av serien. Men nog skulle det sitta skönt med en SSK-torsk i kväll.

ståpäls:

Håller med :)

mattias - 74: Å nu leder LHC..bara att hoppas att de håller det. Inte ofta annars man hejar på det laget!

mikenomad:

LHC vann betryggande med 3 - 6 .... Leksand fick en liten hjälpande hand :)

mikenomad: Jahapp...kanon att SSK loosade!

mikenomad:
Det som skall kunna rädda TIK från en osäker kvalserie är, förutom Svoboda, LIF och SSk's kräftgång i seriesystemet.

Peller Hallin, är han på gång tebax?

Per HApps: Vad gäller LIF hade ju de en positiv trend innan uppehållet...tror inte dom skall räknas bort. TIK är väl tillsammans med SSK seriens formsvagaste lag f.n...Uppehållet kom minst sagt lägligt. Hallin räknar jag kallt med efter jul...men säker kan man ju inte vara iofs. Vet faktiskt inte hur det står till med honom.

Får jag fråga varför SSK spelade match idag ??

Har inte dom uppehåll som alla andra lag ????

-Gurra-:

Matchen blev väl flyttad för att det var ospelbar IS senast om jag inte missminner mig!!

-Gurra-:

Denna match som spelades idag skulle spelats för ett par veckor sedan men den kunde inte genomföras då isen i AXA Sports Arena var för dålig vid det till fället. :D

Man spelade alltså denna match idag istället.

Per HApps: Pelle Hallin rapporteras väl gå för fullt efter sin meniskskada. Den ende som är ur bruk är väl Koskinen just nu.

Frella: Låter ju bra det...hoppas skadeeländet får ett slut nu, att vilan gjort susen.

Så när är Koskinen tillbaka då?

Per HApps: De som kan rädda TIK ifrån en ev. Kvalserie är...

Mora IK
Brynäs IF
Djurgårdens IF
Södertälje SK
Leksands IF

Just nu har jag en positiv känska i kroppen. Vi "vann" i det senaste transferfönstret (Svoboda). Hallin är på väg tillbaka/tillbaka.
Kommer sedan även Pärsinnen i nästa fönster borde vi kunna undvika de två sista platserna.

Laken: Mora och Leksand till KS. Har tippat ungefär så hela säsongen. Brynäs klarar sig, men det är inte tack vare "Boorken". Den hade dom klarat sig ändå bättre med utan. Snacka om 70-tals-hockey. Timrå försöker i alla fall spela den hockey som gäller idag. Kanske till o med att TIK är lite av tränd-sättare. D.v.s. de går i bräschen för det nya kommande sättet att spela. Man ser ju faktiskt att den typen av hockey praktiseras av fler o fler lag. Som exp. Linköping, Mora och HV m.fl.

lungan: Ahaa, det var ju så det var.
Tack ska du ha.. nu slipper jag fundera mer ;-).

Vart har Tallarna Tillbaka-loggan & länken tagit vägen?? Jag upptäckte det precis. 

LingaN: Den kändes passé nu såhär 6 månader efter årsmötet.

Knylan: Kanske det går att göra en "gamla hockeysnackare tillbaka" ernie eagle, matsby osv, kom tillbaka SNÄLLA. Vilka skriver på?

Bergius: Jag saknar klassikerna "Könjak" och "tjabo" mer som huserade här för massa år sen. "Könjak" var kringla har jag för mig.

Bergius: Matsby är ju tillbaka sedan länge, men under annat nick. Dock svär jag mig fri från någon sådan paroll för att få tillbaka medlemmar som på ett eller annat sätt sagt upp sig från HS. Rätt många som försvunnit har väl återvänt rätt snart, och en hel del av de som nu inte finns med oss mer (R.I.P) kan man väl faktiskt klara sig rätt bra utan. Personliga vänner undantagna.

Knylan: Du har för dig helt rätt.

Säger man så...?

Knylan: Jag saknar Nike89. Fatta, han fyller 17 nästa år, han är ju stora grabben.

Och Hatcher (?) som älskade/älskar Peter Gerhardsson. Och Talangscouten på den tiden han var en TGO och dyrkade soffan Starostenko suttit i

Dream Team: Att Rupert come backade härom dan efter en vecka i Nangijala är inget han mörkar själv.

El Maco: Good old days...

Kommer ihåg en skribent vars åsikter jag saknar. Rätt obekväm i sina åsikter men ändå en skribent som skapade diskussioner med sitt kontroversiella språk. För bra precis 3 år sedan skrevs detta:

"Jag tycker att detta krav på medlemskap dödar detta med resorna!!!!

detta skit, å då menar SKIT, med att man "måste" vara medlem...
Tiitta på BSKV= brynäs supporterklubb väst( de som bor i GÖTEBORG med omnejd

Vet ni vad de gör??????????????????????????

OM BRYNÄS MÖTER ETT ANNAT LAG I GÄVLE....
INGET SATANS KRAV PÅ MEDLEMSKRAV, VILL NÅN, SOM ÄLSKAR LAGET DE MÖTER, FÖLJA MED SÅ FÅR DEM DET........
LÄGG NER KRAVET PÅ MEDLEMSKAP...INGEN KRÄVER DET..."

Vem syftar jag på?

250kg kärlek: Har ingen aning, lite väl rättstavat för att min första gissning skulle funka...

Vilket arkiv du har!

250kg kärlek: Låter som TITAN, vill minnas att han var väldigt anti medlemsskapskravet.

Chief: Vilket skulle bevisas.... ;-)

Sv: Brynäsmatchen
wesse: Jag tycker att detta krav på medlemskap dödar detta med resorna!!!!

detta skit, å då menar SKIT, med att man "måste" vara medlem...
Tiitta på BSKV= brynäs supporterklubb väst( de som bor i GÖTEBORG med omnejd

Vet ni vad de gör??????????????????????????

OM BRYNÄS MÖTER ETT ANNAT LAG I GÄVLE....
INGET SATANS KRAV PÅ MEDLEMSKRAV, VILL NÅN, SOM ÄLSKAR LAGET DE MÖTER, FÖLJA MED SÅ FÅR DEM DET........
LÄGG NER KRAVET PÅ MEDLEMSKAP...INGEN KRÄVER DET...
TITAN 2002-12-25 17:40Besvara Visa ämne

Dream Team: Woho, vinner jag ett pris nu? ;)

Fast jag måste medge att det där med medlemsskapsdiskussionen är det enda jag minns av honom.

Chief: Eller också betyder det att jag tillbringat mer tid än vad som kanske är lämpligt på det här forumet...

Chief: men det är ju bara du i så fall, gläds åt dina rodnande kinder...
vad var det du pluggade, förresten ; )

orion: Vackert julröda kinder...

Ehm, jag samlar material till min avhandling här. ;)

Naturligvis är man medlem vilket nästan alla klubbar fordrar att man är för att åka med på matcherna. Att HV och FBK får ihop 1000 pers beror på att klubben sponsrar på resor gratis. God jul

Niopoängsvecka...

ståpäls: Måste bli en 18 poängsvecka eftersom varje match är lika viktig som två vanliga matcher.

« · 611507 · »