1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601973 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
RocknRolf2: Passa på att dra när transferfönstret öppnar. Ingen kommer att sakna Dig. Se bara på kvällens ordflod, fy fan va ynkligt. Med såna fans som du behövs inga motståndare.
Scharlatan !

RocknRolf2: Ja Leksand hade flyt, även Brynäs.Nu tycker jag att det är TIMRÅS tur att ha lite flyt.Färjestad verkar ju vara i gungning, torskade mot Modo idag.3 pinnar på Lördag, FBK-Timrå IK 1-3
FORZA!!!

nRoger: Vad var det som var hemskt med mina inlägg ikväll då? Ångesten vid skitspel och 0-1? Ja, Timrå ger uttryck för starka känslor hos mig. Så väl här i gb, som på läktarn som var fan som helst. Har du nångång sett eller hört en upprörd publik nångång? min ångest här i relation snäll.
Det enda som är ynkligt här ikväll är att du ids fortsätta med ditt pinsamma gnäll över mina inlägg. Försöker du impa på andra skribenter eller? "Jag är minsann en duktig skribent som ständigt hackar på Rocknrolf2s skrivande" duktigt.

Gillar du inte mig så råder jag dig att ignorera mina inlägg, för i fortsättningen kommer jag i alla fall skita helt i dina.

RocknRolf2: Jag håller med till fullo, skrek själv könsord och en massa mer icke mogna saker... Tror helt sonika att den äldre mannen framför fick hjärtflimmer efter första, han satt iaf inte kvar resten av matchen...

Min hockeyångest och bitska vrede hör hursomhelst inte hemma på en läktare, men det skiter jag i.

RocknRolf2:
Det som är hemskt är att du inte förstår sammanhang, du saknar kognitiv intelligens.
Dessutom fattas dig empati för både människor (enskilda spelare & ledare och det lag du tycker dig stödja.
Sist det ynkliga, detta sandlådesnack som tom min 8-åring vuxit från:
om du är dum med mig så är jag dum mot mig.
Att du tycker dig vara duktig är en svaghet du måhända borde reflektera över. Vad vet jag, du kanske hade motgångar ................ som spelar roll.

Det är så förbannat jävla skönt att lämna arenan med 3 fräscha poäng. Finns liksom inget bekymmer i hela världen.

Otroligt skönt med vinst. Tycker också att den var välförtjänt. I dag var det vi som hade tur. Tur och engagemang. Trots underläge kämpade man sig in i matchen och visade vilja.

Mandy och Nielsen nära att göra två kassar i boxplay, men fick nöja sig med en. Skönt! Mandy var förövrigt tillbaka i gammalt gott slag, åkte skridskor och kämpade otroligt hårt. Regin går från klarhet till klarhet. Hans kedja lyckades etablera ett otroligt bra tryck i PP vid ett par tillfällen. Synd att det inte blev något mål. Hallins mål var snyggt, skickligt och späckat med tur. Ja, tur som inte brukar innefatta Timrå vanligvis. Avslutet gick i stolpen för att sedan hitta vägen till Stanas rygg/ben (osäker på vilket) och rullade sedan över mållinjen. Hua vad skönt!
4:e kedjan bör få fortsatt sparsamt med istid. Idag lyckades man inte uträtta vidare mycket. Crippe fortsatt viljelös. Sloan tar lite för många onödiga utvisningar.

I dag kämpade Timrå, mer sånt! Heja Timrå!

nRoger: Ja, nog fan förstår jag inte sammanhanget i dina inlägg i alla fall.

empati? Jag säger vad jag tycker om saker och ting, det har inget med nån jävla empati att göra. Det delar jag med nån miljard idrottsfanatiker därute i världen. Jag försöker vara saklig i min kritik och tar gärna en diskussion om det är så.

Nej jag ser mig inte heller som särskilt duktig, har väl hyfsat koll, men inte nåt märkvärdigt. Iofs beror det på vem man jämför med.

Kerstin_k: Låter bra. Snacka om moralhöjande seger! Nu ska det bli väldigt spännande att se om FM har rätt med sitt rykte.

RocknRolf2: Ja, verkligen. Känns som det ryktet och den här segern kan vara det som gör susen för Timrå.

Man skall dock akta sig för att ta ut saker i förskott. Men jag tror att den här segern var så otroligt mycket viktigare än bara 3 poäng.

RocknRolf2:
Som han sa Stenmark, det är svärt att förklara för nå`n som inte förstår.

Kerstin_k: Visst måste pojkarna ha lite närmare till skratt och ett leende på läpparna efter en vinst. Man kan ju bara ana hur tungt det hade varit vid förlust eller sen 3-3 kvittering idag och sedan "favoritmotståndarna" FBK och HV på bortais. Kan vi ha tagit 7-8 poäng av sisådär 60 senste 5-6 säsongerna i Karlsta å Jkpng? SMÅLAND har kanske koll på det.

RocknRolf2: FM nämnde att en spelare var klar, visst var det så? Jag får väl skicka rykteshärvan vidare och nämna att fyra spelare sägs vara på väg in i truppen.

Dream Team: nja FM nämnde väl 3 spelare? Pärssinen, en amerikansk back och nån svensk. 4 spelare? elelr det låter lite väl mycket. Kanske de tre som Fm nämnde plus Jantunen?

RocknRolf2: Hur många av dessa har setts vid Domustrappan eller shoppandes möbler på IKEA... :D

Redax 2: Har ju tydligen figurerat en väldigt mystisk hockeyspelare i självaste Eon arena under nån träning. Ytterst mystiskt...

RocknRolf2: Så kan det vara. Fyraspelare, inklusive Jantunen. Det låter mer troligt. Då är det säkert samma sak jag hört talas om. Hoppas som sagt att det stämmer!

Bara att skänka en tacksamhets tanke till Svobodas efter dennes idioträddning med sex sekunder kvar. Hade vi tappat detta hade nog Kenta fått lov att avgå, hans gambling med att köra samma spelare en väldigt lång tid höll på att kosta oss segern. Många gick på knäna vid 3-2 och alla krälade då Svoboda räddade oss. Men vilken oerhört skön seger det blev. Och äntligen, bokstavligen, trillade puckarna in.

På lördag håller man en tumme för Mora och Brynäs. Och hoppas med hjälp av den andra tummen att TIK kan göra som Modo och lugga FBK på poäng i LLA.

Fy fan vad underbart!

Känns som vi vann säsongens viktigaste match ikväll. Stort beröm till Regin och Aalto ikväll. Underbart försvarsspel i tredje perioden.
Skönt med andrum nu när det väntas två stentuffa bortamatcher.

Tack för det här!

tjobba:
Hioppas nu bara att Jantonen är så bra som vi hoppas.

tjobba: Nja är dom egentligen mycket tuffare än DIF och SSK?? Timrå kan spela med liiite mindre press nu på lördag samtidigt som Färjestad inte har lika mycket att spela om.

Tack för 3poäng ikväll, dock levde man ruskigt farligt i slutet som vanligt och det hade nog lika gärna kunnat blivit kvitterat och jag hade klippt säsongskortet. Men ÄNTLIGEN äntligen har vi lite flyt.

Bergius: Ingen vinst är fullständig utan nervpirret i slutet. Hur många matcher har det blivit så här i? Hua, det är en hård prövning varje gång.

Kerstin_k: Uddamålssegrar mest varje gång. 3-2 eller 2-3 borde man tippa på Timrås matcher. Fjärde matchen irad nu=)

har lätt sparat filmen från Svt.se :D

tjobba: Ja nån nämnde på sin egen presentationssida i våras att Regin skulle bli
"en ny Krykov"..o jag får hålla med!! .Han har dom där smarta inåkningarna i anfallszonen som Kryckan hade..man ser mer o mer vilket spelsinne han har.
Född 86 mot Krykovs 68.... jag tror att han kommer att kommer att
vara ännu mycket mycket mera krykovlik till nästa säsong och dessutom med vass skridskoåkning! FÖRLÄNG.. kontraktet.

htikare: Ja, man kan inte annat än bli imponerad. Skulle hemskt gärna se honom i en något annorlunda kedjekonstelation. Tror att han skulle göra mer poäng med några andra spelar runt sig. Han har helt klart utvecklats, som center gör han sig bäst. Förläng och satsa på den gode dansken, helt klart!

Jesse P: Här var det uppåt värre... Har ni vunnit SM-Guld eller? ;)

Jag får passa på att gratulera er till den välbehövliga vinsten.

GävleLasse: heh ja nått sånt
nä men ja tyckte de var en sån grym känsla :)

Kerstin_k: Frans och Regin tror jag kommer bli nyckelspelare i Timrå framöver. Kanske inte redan nästa säsong, men året därefter?

Frans har klubbtekniken, farten och spelsinnet. Men han behöver utvecklas i det fysiska och defensiva spelet. Ibland slår han väl många blindpass också.

RocknRolf2: Men du måste väl hålla med angående Regin? Han har redan nu visat vad som väntar, 5 kilo muskler och lite taktiskt kunnade där så har vi nästa storspelare.

Ambroo: Ja, jag gillar Regin skarpt. Tycker han tar mycket ansvar på isen. Han kommer bara bli bättre ju mer istid han får. Ser egentligen inte nån svaghet i han, en komplett spelartyp!

Ambroo & RocknRolf2: Absolut. Om Frans väljer att stana hela kontraktstiden ut i Timrå kommer vi ha stor nytta av honom. Risken finns ju att han väljer NHL. Nästa säsong kanske han slipper axla ansvaret som förstecenter och kan kanske utvecklas ytterligare då.

Att Regin är en suverän spelare är det inga tvivel om. Med några fler kilon kommer han att vara grym. Jag tror också att han kommer få ännu större ansvar nästa säsong.

Förhoppningsvis får vi använda Regins, Nielsens och Strålmans tjänster ett tag framöver i Timrå. Det är tre unga lovande spelare som jag gärna ser ett par år till i Timrå!

Jag måste bara säga att det vr underbart att se att klacken var fulltalig även om resten av arenan såg rätt gapande ut, iaf påmatchbilderna från svt.se.

Bra jobbat alla!

SLUTSPEL NÄSTA!

Det känns fortfarande väääääldigt skönt, såhär några timmar senare.

Bläddrade igenom SSK-forum, de har sina pessimister och optimister de också såklart. Kändes som hemma. De har ju lånat våra klubbfärger också, riktigt mysigt.

nRoger: Alla supportrar är lika viktiga!

GävleLasse: Tack för det! Se upp nu för nu kommer vi! ;)

Kerstin_k: Håller med till 100% angående våra yngre förmågor. Vore väldigt roligt att få se dom utvecklas ett par år till :0)

Nu skall vi till Slutspel åsså

bucken: nja dit är det långt än så länge, vänta tills denna matchen är slut till att börja med.

dr-nix: spel 6 mot 4 ojojoj

målvakten ute spel 6 mot 4

Ja....11 matcher kvar av grundserien......
Nu rullar vi för slutspel...
Nu laddar vi bössan..
Nu fyller vi påsarna och tömmer dem varje match..
Nu kavlar vi upp skjortärmarna så långt d går..
Svett..
Blod..
Tårar..
Kämpa..
Krig..
Glädje..
GO TIMRÅ GO!!!!!!!!!

Ja dom är besviken på Timrå på webben hmmmm

Hehe Jantonen 1 ass

Opps Jantunen

bucken: bra start för juntanen

diffe:
Faaaaaaaaaaaan

Att inte matchen går på tv.

diffe: HEHE ja hoppas Svoboda fixar en 5 :a i st

diffe: Sitter utan radiomöjlighet, orkar någon referera matchbilden i inledningen? Rättvist mål?

arf: Kan du inte lyssna på webben, länk se ovan....

arf: Ja, det tror jag. Rätt jämt låter det som. Dålig fart. Ingen klappklapp.

« · 658780 · »