1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
El Maco: Han gjorde en sämre match men vi vann endå det är starkt det

lincoln: Flytta till Weed-tanked Arena och bli Alfredshem Heart of Hockey!

RocknRolf2: Bara skojar, blir lite konstig i mössan av denna start på serien, hoppas du tar det :-)

bucken: 9-12 där kan dom gott vara hela serien...ser bra ut även i toppen ;-) hehe

lincoln:
Sittplatskort säljes................vi ska vara sist i tabellen :)

bucken: HV kommer ligga 8:a efter dagens match. Tror inte att de tappar 6-1 ledningen mot VF.

Skönt med seger, Timrå fortsätter att ånga på, Brynäs ska köras över på lördag!

Grymt starkt att smacka in 11/12 trots att man fortfarande har en hel del att förbättra. Det är fortfarande tidigt på säsongen, bla bla, men: bättre att ta poäng i början och skaffa sig självförtroende för resten av serien, än att måsta dom med kniven mot strupen i slutet. Även om det förstnämnda inte utesluter det andra.

I övrigt: skönt som fan att äntligen slå humlorna från Mora. Ni är sämre, fatta det och lägg er självmant nästa gång.
Pärssinens mål: potentiellt livsviktigt. Ett par lätta i kommande matcher och vi har en dimension ytterligare framåt, banne mig.

Jädrars så gott man kan må. Bara lill-fredag, men jag tror jag ska hälla upp en styving för pöjkera. Skål proletärer!

bucken: Äh, tabellen haltar juh. HV kan ju gå förbi Skellefteå.

Bragd-Birger: Det görs fan inte några onödiga mål. Som tur är släpper Backlund inte in några alls nästan. Löjligt låg GAA. Mordbrännarna från Norra Västerbotten för sikta in sig på hans sommarstuga istället för Jonte, Han har ju i alla fall spelat med Skellefteå det nuvarande årtusendet.

MB: haha jarå, det är lugnt.

Verkar som säsongens upplaga är tämligen befriad från hackkycklingar, tack och lov.

Nyss hemkommen från matchen och jag kan vill inte påstå att det var en vidare bra match. Ganska haffsigt och slafsigt spel. Deffensivt spelade vi bra, vi tillät inte Mora göra vidare mycket. Ända till Kokko åkte ut 2+2 i 3:e, då bjöd vi på 2 mål. Moras skottstatistik säger det mesta om Timrås deffensiva arbetsinsats, 1:a 3 skott, 2:a 4 skott och 3:e 6 skott.

Pärssinens mål, och framspelningen av Jonte, var hockeykonst på hög nivå. Så underbart fint.

Annars tycker jag att Nilsson och Carlsson slet hårt och bra i dag. Robban borde ha hängt minst ett, det var han om inte annat värd. Överlag ganska dålig skärpa i avsluten. Men vi gör ju i alla fall 4 mål och tar 3 poäng - underbart!

El Maco: Av någon anledning verkar Skellhellianderna ha närmast masochistiska känslor inför Backlund. Lite av typen: du pissade på oss, men vi förtjänade det nog. Märkligt.
Men det är klart: ingen lokalblaska har ju kört något 'jag älskar Shtaan och kommer att skaffa en wedlock om halsen som briserar om jag passerar stadsgränsen' - citat heller.

Kerstin_k:
Dagens gladaste?
Utan tvekan Pärsinen...
Man såg att det lättade en stor börda ifrån hans axlar nu

Bragd-Birger: Shhhhh, Pitetidningen kanske läser här.

TIKbiff:
Hela laget för att citera Eva Kaludis "verkar vara ett gediget bygge". Alla jobbar för laget och det är en fröjd att se på när dom lirar hockey.

Per HApps: Avgå Kenta! Avgå Nubben! Avgå alla!

TIKbiff: Såg även ut som om Jonte blev ganska glad när dom två tillsammans lyckade smida ihop ett grannt hockeymål. Men visst, kan tänka mig att det var skönt för Pärssinen att göra ett game winning goal. Säger som någon annan sa tidigare, ett par enkla (eller jävligt snygga som i dag) närmaste matcherna och vi har ytterligare en dimension att tillgå i det offensiva arbetet.

Per HApps: Det är t o m en fröjd att höra på dom. Se, det får man väl göra nästa helg och när Canal+/PPV bjuder fint. Avstånd kan vara en förbannelse, även om det förra säsongen var mer av välsignelse.

Apropå Skell: Deras segrar gör mig fortfarande varm i magen. Frågan är hur länge det håller. Förmodligen så länge dom fortfarande ligger på behörigt avstånd bakom, och så länge man är så släpphänt med poängen mot Timrå som man haft för vana att vara.

El Maco:
Förlåt , jag har precis klätt mig i sot och aska.

- Cancer-Treblinka-Kärlek-Knulla-Döden.

RocknRolf2: Underbart är det, sen är det härligt med en svensk BRA keeper som håller landslagsklass men kanske inte kommer att sticka till NHL, som kan stanna länge.

Per HApps: förstör inte kostymen nu. En cykeltur till julkonserten i Weed-tanked kan vara ett lagom straff.

Kul för de musikintresserade Ö-viksborna att få en riktig julkonsert så de säljer ut ishallen!

*Robert Carlsson gör en fantastiskt bra match.
*Warg gör kanske sin sämsta match i Timråtröjan hittills.
*Pärssinens fullträff skönare än samlag.

etc, etc.

Grymt skönt att äntligen få besegra kråktorparna!

Jag tycker det var trevligt att Timrå vann!

Skarin: "*Warg gör kanske sin sämsta match i Timråtröjan hittills."

Snicksnack! Vad såg du för match?

64% i vunna tek. Duktig att hålla i pucken, bra spel i boxplay.

etc, etc.

Men det är ju klart, han slog ju en dålig passning till Svensson i tredje.

Skarin:

En som vi inte ska glömma är Nylander...helt klart bäst på isen ikväll. Speedig, rapp och kreativ! En positiv överraskning!

Sune: KUL, ...laget är som en som kladdig snöboll som bara bli större och...
nu kan man sova gott... äh vi syns på youtube.com inatt. det är jag som har duvkostymen !

Svedberg spelade inte särskilt bra ikväll heller som många har klagat på han.

Någon som verkligen borde ha avgjort när han kom i friläge med målvakten borde ha varit Robert Carlsson som för övrigt spelade mycket bra i dagens match! Han går verkligen efter Smokeys smeknamn till honom "IL DURACELL CONILIO". Skönt att se att vår spelare med flest spelade matcher i klubben fortfarande utmärker sig och jobbar på ordentligt!

Måste även få säga att det var skönt för Riku Hahl och Timo Pärsinnen att få göra varsitt mål.

Något som däremot var lite synd var att Backlund var tvungen att släppa in ett par mål.

Men änsålänge är vi i toppen av tabellen och nyligen har inkasserat 3 poäng!

Ganska märkligt, vi ligger 1:a men har inte med en enda spelare bland top-20 i poängligan. :)

Nån som förresten såg vad Slovak gjorde mot Sundh för att han/dom skulle börja slåss? Ganska redigt slagsmål också. Sundh förnekar sig inte, amerikansk spelstil som han har.

Kerstin_k: svaret heter väl Backlund...?

iggy: Ja, han och det deffensiva arbetet är väl orsaken till tabellplaceringen.

Kerstin_k: hooo spöktimmen är här,,,mixen i hela laget känns balanserat
och bra.

Kattiz: Någon som slog dåliga passningar mest hela tiden i kväll var Sanny.
Han slog några Indianare. 1 av målen på Backlund var en TIK skrisko som sparkade in den. Undra om det inte också var Sannys.

Presis som jag också tyckte att Pesinen styrde in Strålmans skott från blå.
Helt klart ändrade pucken riktning när den passerade Persinen.

Men jag vet inte så noga, jag var ju där.( c :

Ja, försvarsspelet fungerar riktigt bra (även om det är en center som leder min betygssättning).

Jaja! men tro inte allt som är sant!

orion: Det är aldrig för sent att ge upp!

Kerstin_k: Härligt att vi har en kille med "handleder" ungefär som Bremberg i Dif, att vi har en kille som kan lyfta upp pucken dit han vill ha den.. o göra det i full fart..Heja Pärssinen...

För att inte tala om Jontes förmåga att hålla upp blicken tills det perfekta läget o lätta över pucken till Timo på bladet som taget ur en passnings- instruktionsfilm..

Kerstin_k: Var lite smågruff mellan dom efter att pucken gått ur moras zon.
Slovak körde upp handsken i sundh's ansikte och sa något...kanske i stil med "Puta madre" eller nåt. Såg att sundhen tände till och sedan sa slovak nåt mer och då nickade sundh, och slovak slängde handskarna.

Kan annars hålla med skarin också att warg inte gjorde en super insats idag.. jag kan räkna det till minst 6 felpass och ett studals virrigt spel i egen zon.

Kerstin_k: Om man tittar på skotteffektivitetsligan ser man också en orsak till att det inte är fler tikare i poängtoppen...

Scoring Efficiency

--------------------------------------------------------------------------------

Sorted by higher Shot%, Goals For
--------------------------------------------------------------------------------

Rk Team GP GF Shots SG%
1 Mora IK 5 18 124 14,52
2 Djurgårdens IF 5 18 140 12,86
3 Brynäs IF 4 12 109 11,01
4 MODO Hockey 5 13 122 10,66
5 Färjestads BK 4 15 145 10,34
6 Skellefteå AIK 5 15 146 10,27
7 HV 71 4 12 118 10,17
8 Luleå HF 4 12 126 9,52
9 Frölunda HC 5 12 140 8,57
10 Timrå IK 4 11 130 8,46
11 Linköpings HC 4 9 116 7,76
12 IF Malmö Redhawks 5 8 133 6,02

Tycho:
Är man tät bakåt behöver man inte göra så många mål för att vinna matcherna!

Johan J: När avgår Stephan Lundh?

RocknRolf2: Han vill avvakta sa han till mig när jag åkte med honom från hallen för några veckor sedan i hans Volvo.

Jag ville inte utnyttja timeouten för tidigt var det något kryptiska svaret som jag fick.

Han är lebbigt cool den där Kenta. Iblamd nästan arrogant! Fast för stunden tänker jag låta motorsågen vara därhän.

Han uppnår ju resultat och då får man vara tyst.

Ann: Gnäll inte på Oscar! Klockrent att stå upp där. Jag vill pissa Slovak(ien) i munnen.

JäVLA PAJAS!

Skulle jag fått en liknande kommentar om jag varit på isen hade det smällt direkt.

STÅ UP SOM EN RIKTIG MAN OCH FÖRNEDRA DINA ANTAGONISTER!

Nästa gång knäcker vi revbenen på den där Moratorsken!!!

ernie eagle: "Skulle jag fått en liknande kommentar om jag varit på isen hade det smällt direkt."

Vad var det för en kommentar?

Personligen har jag svårt att se någon nackdel med att hålla huvudet kallt och att bara låta motståndaren göra bort sig och ge oss ett päpä (powerplay på Wernblomska).

Men i stridens hetta så gör vi inte alltid de klokaste valen.

ernie eagle:

Men "gosserå" het så här på en fredagsmorgon hahaha du får ta på dig rören på supportermatchen och avreagera dig på Movve....

JimmyH: Måste man alltdi vara så förnufitg hela tiden i ett längre perspektiv kan denna fight var ett bättre alternativ än att backa undan och få PP 2 min. Nu kanske just denna fight inte var nödvändig eftersom vi hade en ledning och kanske redan tillräckligt laddad men MIK var på gång att komma in i matchen och kanske var bra att visa vart skåpet skall stå.

JimmyH: Man skall inte alltid vara såå himla KALL och utstuderat beräknande cool och filosofisk som dig Jimmy. Då skulle livet bli för jävla tråkigt.

Man skall inte låta dem få hålla på och snacka skit heller och göra som de vill. De är Timrå som skall diktera villkoren, inte Mora.

De skall skita knäck i spiral, inte tvärtom. VI ÄGER - men de suger!

Antingen tillåter man att de trampar på en eller så tar man fighten!

U got the point?

Red Rocker: Förnuftighet brukar kunna slå oförnuftighet i längden.

Sedan vad som är förnuftigt eller ej är ju bundet till den enskilda spelarens bakgrund och känslomässiga läge. Oscar är nybliven systemmyndig med Kanadensisk hockeyskolning och ett glöggfyllt leende.

Visst kan slagsmålet tänt Timrå-spelare men det hade även ett päpä-mål kunna ha gjort också. Sedan så kommer ju det där med eventuella avstängningar etc med det regelverk som vi spelar efter här und so weiter.

Personligen med mitt egna idrottshumör i baktanke så hade jag antingen försökt sänkt Slovak, givit honom hånleende eller filmat till mig en utvisning. Beroende på mitt egna humör då jag hamnat i situationen.

Alternativ två är väl det som i allmänhet utstrålar mest förnuftighet.

ernie eagle: Jo det förstod jag att du menade. Men jag ville bara veta vad Slovak sa till Sundh eftersom jag fick uppfattningen av att du visste det i ditt tidigare inlägg.

JimmyH: Det stod ju i tidningen idag. Om man två nallebjörnar kramas med varandra och den och man kommit halvvägs och säger "U wanna go"? Sulle han ha backat då som om han vore en representant från FI?

Nej det fanns ingen annan utväg att gå än att slänga handskarna. Synd att han ficjk ett felskär och tappade balansen som gjorde att Slovak vann på poäng.

« · 756730 · »