1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602436 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
RTS:Skit ochså snacka om att uppehållet kommer lägligt.

Jean1: Ja det var ju det jag skrev. Stämningen och trycket på läktaren är det allra viktigaste.

T T: Vilken skräll att han rör på sig. Han tillhör väl snart resandefolket, den gamle Åbladspöjken.

Dream Team: Minns du om han fick någon istid i kvalserien?

T T: Inte en sekund..

FM: Allt han gjorde var väl att glömma klubborna inför SSK borta...

T T: Han fick lika mycket tid som Kevin Hodson, målvaktsfantomen, d.v.s noll och intet. En halvskadad Bosse Ahl slog det mesta på den tiden. Ja, herregud....

Dream Team: I omgång 13 och 14 av SuperAllsvenskan har jag för mig att han fick spela däremot. Vi var då redan klara seriesegrare.

JimmyH:
Om det är Hodson du menar, så lirade han inte en enda match i Timråtröja

Per HApps: Nej jag menade inte han.

Per HApps: Visst drog han dagen innan han skulle gjort debut ??

JimmyH: Stämningen och trycket på läktaren är det allra viktigaste.

Spelar det någon roll på vilket sätt eller är allt tillåtet??!

Jean1: Som jag också skrev:

Man ska inte vara dum men det är bättre att vara bra än att bara vara snäll.

JimmyH: Ok, det lämnar mycket över till egen tolkning; ett brett spektra av av det subjektiva bra. Vad är bra? Vad vet jag, vad tycker du, världen ligger öppen och inget stoppar oss idag...

Jean1: En bra supporterkultur är en högljudd klack med mycket färg och rörelse. Att skapa en bra stämning i hela arenan så att oavsett om de utanför är där, ser på TV eller lyssnar på radion så ska de kunna känna att de rycks med.

Så länge man har det som målsättning så jobbar man rätt anser jag.

JimmyH: Dessutom har man ett stort ansvar vad det gäller uppträdande; det bör vara någorlunda etiskt försvarbart, och inte enbart estetiskt. Tack o lov tycks hockeysupportrarna i allmänhet ha en bra bit kvar till fotbollsdito många gånger dåliga uppförande. Men det krävs goda förebilder i supporterklubbarna, särskilt som strävan att bli större/fler har hög prio.

Massan är likt barn; dom gör inte som man säger dom gör som man gör!

Jean1: Klart man inte ska uppföra sig illa. Men det får inte bli fokus på just det. Då dör poängen med det hela säkert lätt ut.

Fokuset ska ligga i uppgiften att skapa stämning och att helt enkelt leva om.

JimmyH: Självklart ska man fokusera på rätt saker. Och dessutom behöver man reflektera; över sitt beteende och vilka signaler man skickar ut. En klack och supporterklubb visar ett stort ansikte utåt och är en tacksam måltavla för omgivningen.
Jag vill bara ha lite koll på "under vilken flagga" jag står när jag står i klacken. Vi är ju alla en del av "kroppen" som leds av klicken runt trumman.

Snor dessa rader från tikare.se:s gb;

"Lite statistik från fd timråspelare.
Kent Manderville spelat 7 matcher för Blues 3mål och 2ass .
Janne Lakkonen spelat 18 matcher för HIFK 4mål och 10 ass.
Toni Koivunen spelat 16 matcher för Pelicans 3mål och 11ass.
Temu Aalto spelat 18 matcher för Tappara 2mål 10 ass.
Aki-P Berg spelat 10 matcher för TPS 0mål och 10ass."

Ambroo: Och den här mannen gjorde 43 räddningar och höll nollan senast...

www.hpk.fi/service/gpublisher/action.do?operation=getplayer&playerid=1031&gbdirectory=13

Ambroo: Det går med andra ord rätt bra för samtliga.

T T: Jo jag så en notis om honom i dagens ST och det om något förklarar skillnaden mellan SM-Liiga och Elitserien.

Ambroo: Såg dock att Tomi Källarsson tradats från Espoo till JYP...

Tycho: old news. det skrev jag den 27e redan och det rör sig väl bara om ett lån?

actionleif: Bara för att du har en snygg tröja så behöver du inte vara spydig... =)

actionleif: Appropå det så hoppas jag han återkommer snart... jag vill hellre åka till Helsingfors när jag hämtar hans autograf... =)

Stenmark is back!

www.tikare.se/nyheter/?nid=314

actionleif: Läckert värre!

Det jävliga är väl att tjejen lär bli fullständigt betuttad i den eftersom det är akryll.

actionleif: Men ett lovvärt initiativ att ni kategoriskt fortsätter på den inslagna vägen med detta undersköna material.

Guuuud så retro! Asballt asså!

actionleif: Haha... en sån där mössa, fast i originalutgåva, från sent -70 eller tidigt -80-tal, kanske, ligger här i garderoben bredvid. Inte använd så mycket nuförtiden, men man kanske får skäl att plocka fram den igen.

Bra jobbat, SK!

Nyansernas mästare strikes back

Dream Team: Detta kan vara den snyggast souveniren som SK tagit fram...ever! Det är väl bara fjolårets retrohalsduk som är vackrare.

Ambroo: Mössan var grymt snygg. Skullle vara roligt om man kunde ta fram en ny sovenir tröja som är hämtad från mitten av 70-talet utan helt utan reklam och inte lika stor som de riktiga matchtröjorna. finns bra exempel från nhl (med formen på tröjorna)! någon gammal version när tallarna finns på bröstet skulle vara sjukt snyggt.....kanske ett förslag att ta på allvar?

Jag skulle lätt kunna köpa en även om priset låg runt 600-800 spänn

Ambroo: Jag har för mig att även du ligger inne med ett stycke original av denna skapelse. Visst har jag rätt? Det blir inte snyggare än sådär! Nu är det ju bara megafon som fattas i klacken så blir det ju ascoolt sen ba! ;P

Dream Team: Jag hade faktiskt två original, men båda har försvunnit på supp-resor genom åren. De ex jag hade var dock ännu tjusigare än de nygamla då det på dem stod Timrå IK och inte TIK. Megafon för alla mega-fån är ju numera Brünäsarnas paroll men visst skulle det vara fräsigt om exempelvis JimmyH stod och gapade i en sån;-)

actionleif:
Lysande! Jag ska försöka lägga mina vantar på två stycken (far & son)...

Sovjet: Problemet med en sån tröja är väl att det skulle kosta alldeles för mycket att ta fram en. Jag tycker mer att det där ligger på Timrå IK:s bord, men så länge man vet vem som tar fram souvenirer där så lär det knappast vara aktuellt.

Ambroo: Hmm.. hold you horses här nu ett tag. Som jag nyss sa så var det inte igår jag bar den här vansinnigt vackra mössan. Ja, och iom det så hade jag nog glömt att även jag har ett ex. av den art som det står "Timrå IK" på. Det släpptes väl nån lite nyare "årgång" efter den med bara "TIK" på, något eller några år efteråt.

"De var så vacker så han började gråta......"

Dream Team: Vilken av dem var det egentligen som kom först? Jag är inte helt säker...

Ambroo: Jag tror att det var den som vi tagit fram nu som var först

actionleif: Hmm, meningarna går isär. Lindgen, nu tar du och forskar i det här istället för att trakassera BIF:are!

Ambroo: Lind G ren.

actionleif: Jag kan nog bara hålla med i det du säger. Den som det står "TIK" på, ser inte bara mer ut som en riktig "stenis-luva", den är sydd på ett lite annat, och vad jag tolkar det som, lite "äldre" stuk. Den som jag ser det "nyare" mössan, har ett finare garn och ser även ut att vara nyare. Men jag kan ha fel. Vi kanske får höra med våra åldermän och ålderkvinnor här på HS om manhar bättre koll på läget. Jag var ju bara runt tio bast i den här perioden, så jag kan ju som sagt mycket väl ha fel.

Abron, du borde väl ha blykoll på det där!?

Dream Team: En fråga till alla timråälskare nån som vet var man kan hitta tabellen 2005-06 efter 17omgångar?

Så lätt man misstolkar saker, och tar den bild man skapat i huvet för given, innan man har sett hur något faktiskt ser ut. Vad jag menar är MoDo-Timrå den 17/10, och den lilla men ack så vackra lilla filmsnutt som finns att beskåda på youtube. Det jag vill komma fram till är alltså flaggan. Flaggan som, nu när jag tar mig tid och ser filmen, ju är en riktig läktarflagga! ingen liten sak som bara var uppsatt på läktaren. Bah, vad fel man kan ha! Vad är det för text som står på flaggan? Exakt hur stor var den? 

Och, innan jag avslutar, en sista fråga: Exakt hur lurade måste inte hemmapubliken ha känt sig när de såg den dras ned?

(Filmen finns på länken nedan)

Oj vad vackert det kan vara med hockey ibland!

Dream Team: Om jag inte är fel ute stod det VI ÄLSKAR TIMRÅ på den ...men jag kan ha fel...

fighter: Så såg det ut. Taget från den alldeles utmärkta historiska databasen på swehockey.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTLPSWPSL
1HV 7117124155 : 24422200
2Frölunda HC17123268 : 34412100
3Linköpings HC17113345 : 30371000
4Färjestads BK1793541 : 29300000
5MODO Hockey1772838 : 37230000
6Brynäs IF1764736 : 38231200
7Timrå IK1772834 : 41230000
8Luleå HF1771944 : 47220000
9Djurgårdens IF17431039 : 55172100
10Mora IK17521031 : 49170200
11Södertälje SK17521030 : 48170000
12Leksands IF17131327 : 5660000

250kg kärlek: Jag tackar och bockar.Dettakan du bättre än mig.

Ann: Du har så rätt så. Jäklarns vad man myske och skrek när den åkte upp. Det var någon Modolid som skrev att denne person vart orolig när Timrås huliganer var och smög på Modos sittplats ;-) Gulliganer är ett bättre ord.

« · 779134 · »