Kerstin_k: Ja, framförallt Strålman! Hoppas bara att han shå sig och stannar. Vilka tror dom att dom är där borta på andra sidan pölen ? Pax för han- Sen tror dom att dom äger dom. Americans Fuck off!
/me is listening to (Whitesnake - Here I Go Again) at (Virgin Radio Classic Rock) using Screamer Radio v0.3.7
Helg Ernest: Make Regin "an offer he can't refuse" också. Det är bättre han fortsätter att utvecklas i Elitserien, än åker över till Nordamerika och harvar i någon Kalle-Ankaliga. Typ Hagos och Nielsen... Plussa på lönekontot rejält, för åker han över så skall det inte vara för pengarna. Peter Regin har varit en av våra absolut bästa spelare, sett till hela innevarande säsong!
Helg Ernest: Skulle tro att det är NU han vill spela, om han inte ens får speltid när Koskinen och Styf agerar koner, tror du då på fullaste allvar att han blir kvar då? Personligen tror jag att han snart erbjuder Nubben att få lämna Timrå redan denna säsong. Ungefär samma deal som Crippe fick i fjol.
Per HApps: Det bär väl ändå lite skillnad på Moes och Crippes situation? Crippe hade ju spelat med A-laget i flera år. Moe är ju bara utfyllnad denna säsongen.
Jag tillhör inte de som brukar skrika ut att man ska ge juniorerna en chans och att de skulle göra ett mycket bättre jobb än de som redan finns i laget. Men i Moes fall så måste jag nog hålla med de som tycker att det är lite konstigt att han fått kliva åt sidan nu när Styf och Koskinen är tillbaka. För Moe har inte direkt gjort bort sig tidigare när han spelat regelbundna byten. Som Styf beter sig med nonchalanta droppass bakom ryggen osv. så tycker jag att Moe gör ett minst lika bra jobb.
Per HApps: Tror nog han tar det som lärotid, eftersom han bara är 20, så har han ju framtiden framför sig. Du vet ju hur det går för dom andra som dragit. Bästafall medelmåttor i någon Div1 klubb
RTS: Nu var det väl "stjärnorna" det syftades på och de som varit med i tidigare turneringar. Jag ser inget negativt i det här. Bagarn är en av de få som hållt en hög och jämn nivå under säsongen och han lär iom detta bara växa ytterligare.
Ambroo: Har sett fler artiklar tidigare om detta och även utalanden av M Näslund att Timrå ej skall skicka spelare denna gång pga av deras skadeläge. Vissta han kan säkert lyfta av detta men jag hade hellre sett att "Hela" truppen tränat ihop under uppehållet.
Men nu har ju Johan Andersson inte spelat alla matcher på slutet. Jag tror det kan vara bra för honom. Kul också inför framtiden att spelare som kommer till Timrå utvecklas till landslagsspelare. Riktigt roligt.
Kenta ser ut att ha bytt plats på Hedström och Svensson inför kvällens match (enligt laguppställningen på swehockey). Vad tror ni om dessa nya konstellationer?
Jag måste medge att det känns en aning masochistiskt att bege sig till Indianhyddan ikväll. Jag hoppas få se ett laddat TIK på isen.
Angående Timråspelare i landslaget, jag tycker inte att det är många av Timrås spelare som platsar i landslaget som de spelat sista tiden. Johan Backlund har varit skakig sista matcherna även om han inte gjort bort sig. Det finns andra målvakter som spelat mkt bättre sista tiden och därför tar hans plats till denna turnering. Detta är naturligtvis bara positivt att vi slipper en av dessa skit turnéringar som ingen egentligen bryr sig om.
Fan vad jag stålsätter mig: dom kommer att förlora, det är ingen katastrof, det är bara att räkna ner till uppehållet. Går sådär. Jag vet att jag, oavsett vad jag förstår intellektuellt, kommer att vrida mig i sängen i natt. Helvete, så meningslöst det känns med matcher nu. Mitt tidigare förslag står fast: blås av serien och lotta kvartar.
Undrar också över skadeläget. Pärssinen är, vad jag förstår, på is. Innebär det att vi kan räkna med honom efter uppehållet? Och hur länge ska Nylander ha ont i sitt lilla finger? Är Koskinen slut även fysiskt, och ska vi förvänta oss en total frånvaro av #12 för resten av säsongen? Nilssons ljumskar, småont eller the Pärssinen shit?
Ser Swehockeys kedjeformationer, första tanken: yes! Vibbar tre centrar/fyra ytterforwardspar. Sen vaknade jag och kände: knappast, va? Oddsen på speltid för Österholm/Sjölund: astronomiska.
Patrick Polly: Så hittills har alltså 36 procent av våra mål kommit från backar. En av många nycklar till varför vi varit så framgångsrika så här långt. Vi behöver inte bara produktion från alla kedjor, att backarna nu också ... | Läs mer
Klicka typ på en helvetes massa sektioner och den dumma generatorn bara spottade fram sektion 208. Never säger jag bara då!
Men som ett ljus i mörkret - när jag klickade på 202 då hittade jag en plats!
Perfekt! Närheten till mina kamrater är försumbart nära. Jag kommer trivas som fisken på 202:an.
Väl mött ärade systrar och bröder!