1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602185 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Ambroo: Han verkar orkar forchecka än den gamle (36 till våren)...K. Mandervile
9+9 på 23 matcher och 6+ i plus /minus. tyvärr verkar ju Espoo gå till slutspel så att få se honom i Tik känns inte troligt..eller.

Ambroo: Tänk att folk som trånar efter honom inte ens vet hur hans namn stavas.. hehe..

Nylander tillbaka är väldigt trevligt men också väldigt väntat

actionleif: Även ifall dom inte vet hur hans namn stavas så vet dom vad han levererar

Varför hålla på att tjata om Manderville i detta läge?
Han står under kontrakt denna säsong så det finns ingen anledning att
störa honom, tror nog inte att hans finska klubb skulle uppskatta det heller.
Lika lite som om vi skulle höra efter med Åkerman i Hv71 om han skulle vara sugen att bryta sitt kontrakt, eller varför inte Kallio i Frölunda?

Det är en sak om det är en spelare som får minimalt med speltid och det inte verkar fungera i klubben, då tror jag nog nubben skulle prata med honom, EFTER att först ha talat med klubben om det är okay.
Hur f-n skulle det se ut om alla satt och ringde kors och tvärs till spelare som stod i kontrakt mitt under säsong?
Tror inte att det är speciellt uppskattat av klubbarna.

Kanske Skellefteå är sugen att ringa till Hedström? han är ju våran sämsta spelare i + - statistiken, fast speltid får han ju...
Noterbart, robban som varit skadad en längre tid är den som är BÄST i Timrå, det säger allt vad resten av laget presterat dom sista omgångarna.

In med Timo på lördag.....

Captain Crash: Fan vad glad jag blir.... :-D

TIKbiff: Att Robban har bäst +/- kan ju ha att göra med att han missat lagets tunga tid..

Men arslet fram... Detta oändliga tjat om värvningar på forwardssidan. Vi har 14 stycken att tillgå när vi är skadefria och då räknar jag inte med Hahl. Är det på nån position som det bör värvas på så är det på backsidan.

Ambroo: Ja, en riktigt stabil defensiv back är vad som behövs om något! En som kan rensa framför egen bur!

actionleif:
ja det var ju det jag menade :-)

TIKbiff: Läste mig till det nu.. måste ha läst lite snett tidigare :)

GO TIMRÅ GO fortsättning på er.

Ambroo: Ser dock lite klent ut på center-fronten när Hahl inte är med. Inte kvalitetsmässigt men dock i numerär. Vem går in och tar 4-center platsen ?

Gorkyman: Om jag inte är helt ute och cyklar så duger Nyllet i en sådan roll. Vill minnas att han på försäsongen spelade center i någon match, bl a i SCA-cupen.

Ambroo: Ok...Nyllet ev in som center alltså..för även om forwardssidan är väl tilltagen när alla kommer tillbaka är det ju lite klent med centrar när Hahl blev skadad. Thätinen (center i SAIK) uppges vilja röra på sig...

mikenomad: Ev. ja... MIF kommer imorgon till match med endast fem backar, tre centrar och fyra forwardspar. Kan vi gå på fyra hela kedjor och 7 backar så ska det väl ändå kunna gå vägen...

Ambroo: Jadå...vi ska inte förstora upp skadeproblemen som råder i dagsläget. F.n ser TIK:s skadelista ut som många andra lags, vi är inte värre drabbade än lag som tex FBK el. MIF. Skillnaden är väl att TIK haft problem sedan oktober ungefär och att dessa har varit på tongivande spelare samt i så pass riklig mängd. Men de miserabla resultaten på sistone beror naturligtvis även på att de friska spelarna varit dåliga, att laget är inne i en djup formsvacka. TIK är just nu ES sämsta lag....

Men detta kan snabbt vända! Kan det bli 3 p i morgon och ytterligare poängkap under den närmaste framtiden börjar kvisten grönska igen och allt ser genast mkt ljusare ut. Så mycket betyder nämligen den otroliga säsongsinledningen att trots denna långa Golgatavandring är det inte mycket som krävs för att TIK på allvar är inblandat i toppstriden igen! Men fortsätter detta, ja då börjar det snart osa katt på allvar...

På vilket vis är M. Nilsson skadad? Han finns inte uppsatt som skadad under rubriken "skadeläget" här. Före nyår var han väl sjuk och missade två matcher därför, är det fortfarande så?

mikenomad:
Reagerade på samma sak, vad har hänt med Nilsson?
han försvann ju med magsjuka, den måste ha tagit jävligt illa, snart kommer väl ett pressmedelande att han måste operera sig och blir borta en månad, jag menar vi fick ju tillbaka Nylander nu....

mikenomad: Från magsjuk till skadad när det gäller Nilsson alltså. Ja herregud.

mikenomad: ser även att Statusen på Timo blivit ändrad från mitten på Januari till januari?? Bakslag eller???????????

uhahl:
Var ser du det?
"
Anfallsspelarna Timo Pärssinen och Robert Carlsson tränar för fullt och lär vara tillbaka inom kort.

- Timo ska genomgå ett test innan han lämnar klartecken och "Robban" är nog inte långt borta, meddelar tränare Andersson"

Detta är uppdaterat kl 13.56

uhahl:
Hm, din länk öppnar bara HS engång till för mig, hänvisar du till
"skadeläget" uppe till höger?
Det är väl ändå någon här på HS somm uppdaterar detta, då litar jag mer på en intervju med våra tränare som är gjord idag...

TIKbiff: Orkar inte ens negga längre, DJ Hemp, var är du? Men jag tippar att ST tippar seger, låt säga 3-2 till Timrå! Professionellt, Roland!

TIKbiff:
På puckprat på hockeyligans sida kan man dessvärre läsa att Pärssinens ljumskskada inte vill ge med sig och att han ska genomgå ett nytt test på måndag.
Tidigare idag läste jag på hockeyligans sajt att Micke Andersson uttalade sig om både Carlsson o Pärssinen där han sa att de tränbar för fullt och att det snart är på gång med comeback. Han sa dock inget om att Pärsinens ljumskskada inte vill ge med sig, men lite oroväckande är det att läsa på puckprat om Pärsinens ljumskskada. Bara att hoppas att testet går bra och att han kan vara tillbaka om en ca vecka. Just att Pärsinen kan komma tillbaka tror jag betyder mycket för laget.

Timråit H-sand: När man hör det här så förstår man varför ev. operation nämndes tidigare löst för någon månad sedan eftersom allvarliga ljumskador kan till slut ändå kräva op. trots väntan på självläkning..

Här får man verkligen hoppas att Pärssinens ljumskar håller ihop för utan hans spetskunskap blir det tungt. Han behövs bredvid Jonte då dom höjer varann rejält.

htikare:
Tror att en snabb comeback av Pärsinen kan vara skillnad på ett slutspel eller ej. Så det är bara att hoppas att han snabbt kommer tillbaka o att även Robban med sitt gnuggande kan dra med sig de övriga.
Nu får vi i alla fall förhoppningsvis ta en trea imorgon vilket jag tror skulle betyda mycket 9inför matchen mot MoDo på lördag. Perfekt om MoDo dessutom tar HV 71 imorgon vilket gör de till ännu större favoriter på lördag. Skulle sitta grymt skönt med en seger då...

Timråit H-sand: Säger bara - En Crosschecking i ryggen på Robban och hans kariär är över. Så nog tror jag att han inte stångas framför mål som vanligt.
Men va f..n vi vinner i morgon med 8-1 eller om det skall va så j..a noga
1-8

actionleif:
Det är ju så sjukt så det finns inte....
Allt jävla skit som kan hända oss, det händer oss samtidigt, känns som att vi får räkna bort Timo ett bra tag till, så fort en spelare blir frisk så får någon annan kliva av.
Någon som vet hur allvarlig Magnus Nilssons magmuskelskada är då?
Nylander tillbaka, då kliver Nilsson av ifrån "sjuk" till skadad.
Verkar som flera i vårat lag spelat halvskadade en tid och sedan kliver av när någon annan är tillbaka.

Håkan Loob i Färjestad beklagade sig i media igår om att det går dåligt, att dom har fem spelare på skadelistan och att dom nu måste värva.
Trist med dessa skilda världar, FBK öppnar sin börs och kan handla en BRA spelare som står under kontrakt tack vare att dom kan lösa denna, skall bli spännande att se vad dom hittar (not)

Ställ in resten av säsongen, vi förlorar väl med 3-0 då (kan ju inte bli värre)
slicka alla sår och kom tillbaka med en HEL trupp nästa säsong.
Så fort Robban kommer tillbaka så kommer väl han åka på en crosschecking i ryggen så är den karriären tillända.

Bitter? ja så in i helvete, Over and out.

actionleif: Förhoppningsvis var det inte så farligt, kanske bättre det hände på träning än match, då det är mer fart inblandat.

Den här jävla skadeföljetongen börjar bli patetisk. Inte nog med att det sportsliga utfallet är för jävligt, det är så vansinnigt tråkigt och frustrerande att titta på.
Nylander i all ära - det är Pärssinen och Carlsson som måste tebaks. Om nu den förstnämnde åkt på ännu ett bakslag, så...god natt. Jag orkar fan inte mer. Bring it on, jag kan bara garva oengagerat åt eländet.

Tycho: Slår han upp skadan så lätt på träning kan man ju fundera på hur väl det har läkt..

actionleif: Ja, jag misstänker att vi få inte ropa hej förren vi är över bäcken.
Vänta bara tills dom har slashat sönder "Nyllets" specialskydd.
Vasdå pessemist ? Kan man va nått annat i allt detta elände ?
Man får nog åka till svågern i kväll och se på en vinst, skulle inte bli brydd om "Robban" också står på isen i kväll.

1-8 TIK Seger i September anda

Vilket helvete allt är!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas det inte går så långt att det blir kvalserien bara. Malmö ska inte kunna ta sig förbi Timrå, men i övrigt kan allt hända. Det är så tätt i tabellen. Om Timrås målvakter höjer sig ett snäpp borde man dock slippa oroa sig.

Per HApps: Ang. tröjnumren, har inte Robban också haft 98/99 nånting eller minns jag helt fel ?

actionleif: Jo visst är det så... Men bara för att det gör ont så behöver det inte betyda att det är så att skadan har gått upp. Det kan vara en reaktion av andra muskler osv. Nu målan vi inte fan på väggen tycker jag. Vi får väl höra vad de säger på måndag.

I går, när det stod klart att Nylander var tillbaka, kände jag en gnutta hopp. En gnutta ljus mitt i allt elände. I dag vaknar man upp och får sig en kängspark direkt på morgonen - trevligt! Pärssinen drabbas av bakslag. Nilsson har kräkts (?) så att han skadad en magmuskel. Hur skulle han annars gå från sjuk till skadad? Helvete, det börjar bli lagomt tragiskt nu. Vet ju fan inte om man ska skratta eller gråta.

Återstår att se vad som händer ikväll. Viktigt match. Rysligt, men kittlande spännande.

Kerstin_k: Trodde aldrig jag skulle få ta dessa ord i min mun: Jag vill att vi ska grisa oss till 3 p mot MIF!!
Hua, nu är det sagt!

Hahl Bundy: Tyvärr har väl Timrå aldrig lyckats särskilt väl i den grenen, även när det varit befogat. Vet inte vad det beror på, men till skillnad från t.ex. Mora, har man varit genomgående usla på att bevaka en ledning. Ngn som minns kvarten mot DIF...

Hahl Bundy:
Hm, nu har Malmö gjort en värvning inför kvällen, gör troligen debut mot oss, tur killen bara har 411 NHL matcher i bagaget.

MIF lär inte behöva honom ikväll, jag trodde marknaden var "död"
men en hyffsat förstärkning känns det som att han hade varit i Timrå istället....

TIKbiff: Det är ju fantastiskt att fattigjon från Danmark hittar såna där förstärkningar medans vi sitter med armarna i kors och bara tittar på...

TIKbiff: Han hade ju vi behövt. Men som Nubben säger: Den som kommer in ska ju förstärka! :/

Hahl Bundy: En bättre defensiv back än så är nog svårt att hitta på marknaden i dagsläget.

Ambroo: Precis. Aagghh vad less jag blir.

Top Cat: Tror inte det är målvakterna som behöver höja sig.
En målvakt är inte bättre än sitt lags försvar.
Dvs. Backarna måste höja sig, forward måste hjälpa till bättre i defensiven.
Då skall du nog se att Backlund är som i fornstora dar.

Om vi så haft "Dominator" i mål, så tror jag vi fått stryk iallafall.

Hahl Bundy: Vi får väl hoppas Pärssinen o Hahl är tillbaks till vi skall möta SSK o Rögle...

htikare: Det är inte säkert......

Skarin: Ack ack, denna ovisshet .........

Skarin: 2.60 i odds på Timrå på expekt.se .. det kliar i resekassan .. finns ju chansen att mer än dubbla den

« · 808857 · »