1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602376 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Amb-41: Skott i masken på kapanen

Då var det utrett! Det var mittt mejl som lästes upp, då slipper vi fundera...

NU är jag säker på att Kapanen står..... Freddan står i båset med sin röda keps som han alltid har....

Styf 2 min tripping

inte så mkt liv på TIK-klacken än så länge...

bucken: huggorm :-((

Amb-41: Webbradion: "Krykov ser ganska lång ut"....

Amb-41: Hur går det i dt :-D

Timrå har haft de farligaste chanserna än så länge

Neeeeeeeeeeeeeej. skott över

Kasparov: OJOJOJ över av cassel

Härligt att Robban är tillbaka!

Amb-41: Ä klart han kan stå 50 matcher tänk på nhl 80 +

Stolpträff Robban...

BlackBay: stolpe ojojoj

Robban i stolpen......

Dream Team: Visst är det så att man vill att Kapanen skall vakta målet, men han kan ju inte vakta målet alla 50 omgångarna så snart kommer nog freddan in.

Dream Team: svårt för mej att säga..... men kommentatorerna säger då det hela tiden iallafall

Vi är på tå från start, bådar gott!

TIK-POWER - The Red Machine

Amb-41: Ingen är gladare än jag om jag har fel... Inget ont om freddan, men...

Nu tar vi detta ......

Dream Team: Kapanen står å det med basta

Dream Team: Lugn pojken... Kapanen vaktar målet

Hälge: Visst är det bra att han får stå, i någon match.
Men inte nu. Man ändrar inte ett vinnande koncept.

Men det verkar vara Kapanen som står.

BlackBay: Är du säker att dom har full koll?

Tack för det! Tänkt väl det

Dream Team: Enligt liveradion står Kapanen idag

Om Freddan står är det skandal. Kapanen är i kalasform.
Oförstårligt och oförsvarsbart.

Skarin: Kapanen står hörde det nyss på hockey-live. Det har stått fel förr på swehockey

Skarin:

Vet du nåt om varför Kapanen inte står ? Är det bara för att vila honom eller finns det andra orsaker. Bra iofs att freddan får komma i matchstället och mota några puckar också !

Skarin: Jag tycker nog att det är bra att han får göra en match.

Då var första perioden igång. Timrå vann tekningen

TIK-POWER - The Red Machine

Amb-41: Nepp, det står på swehockey.se, deras online-rapportering.

Jag hade gärna sett att Kapanen stod ett par matcher till.

Amb-41: Enligt swehockey står freddan. Kom igen Timrå!

Sa de det på hockey-live

Freddan Andersson gör säsongsdebut i målet.

Dax då... The Red Machine kör över Lule

TIK-POWER

arnetiberg: Försök till Tolkning !
Flytet håller i sig ! Ni är överlägset bäst av Norrlands inslagen i ES.
Bra changs även borta mot Luleå

RedEagleJkp:Alla har vi våra uppfattningar.Du är ödmjuk o jag är optimst....spelar ingen roll...
Nä,jobbet väntar goodbye vänner..

RedEagleJkp: Det går inte att bli kaxig, med fjolåret i färskt minne. Njut så länge det här varar, snart vaknar vi upp.....och märker att vi INTE drömt....

SMÅLAND: Man blir väl kallad för en mes nu men jag tror inte folk respekterar en David som vinner mot Goliat och sedan slår sig själv för bröstet vecka efter vecka. Bättre då att vara en ödmjuk David i med- som motgång. Då har vi kanske kvar respekten hos Hockeysverige när det börjar gå lite tyngre.

Dream Team: TV4 är och förblir Stockholms intern-tv främst riktad till Stockholmare...suck!

RedEagleJkp: Jag tror att denne stora skillnaden i år är att vi har ett jämnare lag, en grymm målvakt, Bra nyförvärv och ett jävulskt självförtroende. I fjol förlorade vi många poäng i matcher där vi skulle ha vunnit och hade allmänn otur.
Om vi får vara skadefria och med lite flyt kan vi gå hur långt som helst, med om vi råkar få 6-7 spelare skadade och förlorar 4-5 jämna matcher i rad så kan det se annorlunda ut efter 20 omg.
Ödmjuka skall vi vara men man njuter med BRETT leende för varje skalp vi plockar.

Älska TIMRÅ

SMÅLAND: Slående bild från Globen alldeles nyss. Två trattskallar, Challe och Boorken i samma bildsvep. Är det nån fler än jag som vill utnämna båda till årets loosers...

RedEagleJkp: Ett bra lag har tur och i år har vi ett bra lag....

Nu ska vi kanske försöka vara lite ödmjuka i vår glädjestund. Denna seger satt långt inne. Det verkade vara dålig fart på båda lagen enligt webradion. LHC hade koll på tredje perioden enligt de opartiska kommentatorerna. Nu gick det vår väg. Nästa gång kan det vara annorlunda. Skönt för oss att killarna spelar i 60 minuter och tog till vara på den chans som gavs och sedan var effektiva i straffläggningen. Roligt för Hallin.

Vad säger man... Lind och vilka straffar av Hallin. För att inte tala om trycket i hallen.... oj oj oj!!!

Vad kan man säga om Ryheds? Finns det ngt annat ord än skandal.... han uppträdde som om han ibland hade tappat sin pipa!

E-man: Man kan nästan säga att det var Nordgren som avgjorde den här matchen för det var hans förtjänst att pucken nådde Lind.

Den VILJA han visade där..."jag ska bara vara först på den pucken"..det var härligt att se.

Matchen annars var väl inte en av dom bästa, men poängen är lika viktig för det.

Inte 5000 idag heller :-(

Cluben LHC: Formsvacka? Kanske det, men hur vore det om man i.a.f. försökte spela ishockey. Det enda man gjorde i 60 minuter var att hänga sig fast på Timråspelare. Med domarens goda min dessutom. Kanske man spelar så här på bortais, jag hoppas i.a.f. Linköpingspubliken slipper se bedrövelsen.

Hallins straffmål var det mest klockrena klykskott jag nånsin sett. Pucken sitter nog kvar fortfarande!

Man kan säga att det var en match på halvfart men med ett rättvist slutresultat...... TIK hade fler klara målchanser än LHC men lyckades inte trycka dit den..... Hallin första straff var nog den snyggaste jag sett....... grymt!!!!

« · 135207 · »