1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602477 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
I stället för att klaga på domarn skall
vara glada över att TIK spelade jämt mot Sveriges
formstarkaste lag HV71. Lyssnade på radiosporten
och enligt dem var det Timrås bästa match på länge.
Forsätt i den här stilen så kommer Tik ta poäng av
många lag .

Vad Anrell har sagt om zäta är en sak.... Hans bedömning av publik nåt annat. Pinsamt att gnälla på en helt neutral person för att han råkade gilla just LHC's publik bäst......

Äh! Anrell är ju mest ute efter att provocera, inte analysera... Typisk kvällstidnings-journalistik - ignorera skiten...!

Octagon: Vi kan väl utnämna Anrell till Aftonbladets flopp 1.

Att säga att Zäta är årets flopp är ett tungt vägande bevis för okunnighet... Han har en annan roll i Timrå än vad han hade förra säsongen. Det verkar vara omöjligt att förstå. Att det sedan finns människor som inte förstår sig på hockey och tror att prestation enbart mäts i poäng är sorgligt. Zäta är en fantastisk spelare som genom sin tid i Timrå även fått chansen att ta en ledande roll och utvecklas defensivt. Inom kort kommer han att rankas som en av världens bästa tvåvägsspelare.

Vårt Timrå gjorde i alla fall en bra match i går, Så jag tycker att hoppet lever.
In med DeRouville i målet mot MoDo så kan det bli 3 poäng.

Timrå IK är dom bästa.

Det var ju en "lysande" kommentar. Antar att du tycker att dina omdömen är "mycket" bättre.

Men förfaan, man kan väl inte tro på Lasse Anrell. Det är ju bara lyssna på vad han säger om Zäta - årets flopp, skulle inte tro det. Han har varit bra alla dom matcher jag varit på.

Sen att dom övriga i laget inte gör så mycket kan ju inte han rå för. Så att lita på Lasse Anrell är som att lita på en blind höna.

Redax 2: Nä, kanske inte. Ifrågasatte bara kommentaren om Lasse Anrell.....

Moby Dick: Har varit i Stångebro några gånger jag oxå och så j-kla imponerande var det väl inte... Sittplats enda insats var i princip att skrika efternamn på spelare (därvidlag inte sagt att Timrås sittplats är så mycket livligare...) förutom då den gången någon tokf-n slängde in en tennisboll...

Redax 2: Dålig upptagning ? Mikrofonerna stod närmare klacken i Timråhallen och längre ifrån i Linköping ? Tillfället när dom sände ifrån de olika hallarna ? Du har fel på öronen ? Slump ?

Förklaringarna kan vara tusentals..... Har varit i båda hallarna och jag kan säga att det är ett fruktansvärt tryck i Linköping. Häruppe är det mest klacken som låter......

De som följde matchen via Radiosporten kunde konstatera att från utsändningen i Timrå hördes en klack i bakgrunden i nästan varje radioinslag medan man från Linköping ofta hörde individers enskilda tillrop. En slump eller en indikation på ngt..?

anders85: Tja, jag litar nog mer på en kille som förmodligen sett alla ES-lags publik. Men det är klart, du vet säkert vilken publik som är bäst efter nåra matcher uppe i isladan (ironi)

Moby Dick:
Ja lita på Lasse du för han har väl aldrig haft fel förut (ironi).

The Great One:
"Lasse Anrell skriver vidare att LHC har bästa hemmapubliken. Tror inte att Lasse har varit i isstadion... "

Och du har förstås varit i LHC's arena och kan avgöra vem som har den bästa publiken ? Tror nog Lasse har lite bättre koll på vilken som är den bästa publiken i landet.....

:-D

Du vill få sista ordet.....OK!

En diskussion om domarinsatsen under gårdagskvällen mellan VI SOM VAR DÄR la du dig i utan att veta ett dugg.
Det är det jag blir djävligt less på!

Du, liksom detta ämne är för mig pasé.

Det var två personer som avgjorde matchen igår....Liv och Freddan där är den stora skillnaden på att vi inte fick med oss åtminstone en poäng igår.....Svårare är det inte om man såg matchen...

Sen att Rönnmark bara tog en utvisning på HV tycker jag säger allt om hans agerande igår och jag vidhåller att det var SKANDAL.
Att han endast hittar en utvisning i en hel hockeymatch på motståndarlaget visar hur dålig han var, men jag har heller aldrig påstått att det var domarens insats som avgjorde matchen.

Däremot var det målvaktsspelet som var det avgjörande och där måste det hända saker, det håller inte på den här nivån att vara bra i varannan match.........

Shadar Logoth:

Du är rätt löjlig själv. Det gnälls för mycket på domarna, vilket man blir jävligt less på... Klart slut!

hemp: Att du fäster så mycket vid vad "Enögda lokablaskor" inte skriver.... :-D

Bör återigen påpekas, då du verkar ha svart att läsa innantill, att domaren INTE avgjorde matchen utan vara bara dålig, något du inte håller med om fast du inte sett matchen....

Märker du inte att ditt agerarande är rent löjeväckande....?

Då detta inte gagnar gästboken kan vi väl ta detta via mess i fortsättningen?

Lasse Anrell skriver vidare att LHC har bästa hemmapubliken. Tror inte att Lasse har varit i isstadion...

The Great One:

Ja, de är ojämna. Där håller jag med. Men de borde som sagt inte missgynna Timrå speciellt...

Ta hit "Dimman", så slipper vi bekymra oss för ojämna domarinsatser - Då fixar sig allt (he he)...!

Ni är alltså nära släkt, du och Bo wasa...?

Bo "wasa": Det var därför han fick ett plus av fem möjliga i Aftonbladet.

Lasse Anrell sågar Timrå och z:a i en krönika i dagens Aftonblad. Han skriver bland annat att Z: inte har gjort någon bra match i Timrå...

Jag tycker domarna håller en bra klass-insatsen i går var klart godkännt förutom möjligtvis då friläget. Tycker inte heller jag ser så många hemmadomarna som förr om åren - där har kåren blivit betydligt bättre.

Dj hemp: Laget räcker inte till, det vet vi. Men domarna är fortfarande alldeles för ojämna. Hade vi legat femma i tabellen hade jag skrivit samma sak. Det är fullständigt skandal det som Dag Olsson håller på med. Han måste ta tag i problemet nu.

Shadar Logoth:

Inte så mycket som ett ord om domarinsatsen i dagens ST... Därmed drar jag slutsatsen att du och vissa andra här är alldeles åt helvete för enögda... Det är laget som inte räcker till... Men nu hoppas jag på nya tag med "Molla" vid rodret!

Friskan:

Korsfästelsen finns ständigt i mina tankar, det har inte gått en vecka sedan jag skrev det där ännu...

Mönstret upprepar sig gång på gång.....
Timrå spelar bra mot bra motstånd men är det någon som tror att det kommer att se åt så här mot nästa grisspelande bottenlag....?

Timrå har enligt mig inte haft något koncept mot 1-3-1 spel och min förhoppning är att kanske Molin har något i bakfickan.

Mvh

DJ Hemp: Det blev alltså ingen korsfästelse? 23 olästa nu.

:-D

Slut på argumenten.....?

För att undvika "Enögda lokablaskor" kan du med all säkerhet läsa detsamma i rikstäckande tidningar eller faktiskt tro på oss som var där.

Du kommer inte hitta EN som ger domaren godkänt betyg.
Säger inte att han avgjorde men att han var kass.

Ja ja, skyll på domaren... Timrå IK är JUH ändå de bästa, eller!? Vi stoppar huvudet i sanden och bortser från de verkliga problemen... Varför läsa enögda lokalblaskor när man redan vet resultatet? Svart på vitt: 2-4! TIK är för dåliga... God natt!

hum...om du tycker att dommaren var bra så vill inte jag veta hur det skulle se ut med en dålig dommare.....jag menar hur kunde han ta utvisning på det som hände i tredje perioden när hv spelaren nästan var fri ??? timrå spelaren hakade ju inte hv spelaren nä utlänska dommare i elitserien vore bättere för timrå dom dommare vi har i sverige tycker inte om timrå så är det bara pungt slut.

Jimmy: Nej han avgjorde absolut inte matchen....

Saken är bara den att någon som inte var på matchen, utan bara lutar sig på att "ha sett tillräckligt med matcher" uttalar sig i ämnet.

Mvh

DJ Hemp:
Angående dagens match är du helt ute och cyklar på hal is,lyd du Shadar Logoth's råd och läs tidningen i morbon eller hör men någon som sett matchen istället

Ingen vidare domarinsats men han avgjorde inte matchen...

kan oxå tillägga att min åsikt är att slänger man inte handskarna så ska det inte vara matchstraff... ser exempelvis "checking from behind" som ett fulare tilltag... det ger 2+10 men inte matchstraff...

Skall jag tolka dig enligt följande:

Du har sett tillräckligt många matcher för att veta att dagens domare inte var dålig......?

Förök bara förstå, även om det kan verka svårt.....Dagens domare var USEL.

Läs morgondagens tidning, fråga de som VAR där....han var skitdålig.....även om du sett många matcher.

Santos:

Jag har sett tillräckligt för att uttala mig. Sluta gnäll på domarna, felen hittar vi hos vårt eget favoritlag...!

Välkommen "Molla"! Save us, save us, save us...

Kanske inte ska lyssna så mkt på L-G Jansson som visst var på plats i aftonens drabbning. Han berömde dock laget och lagets helt omvända attityd. Det stora bekymret han upplevde i Timrå var ett: Åhlunds nonchalanta spel med puck och två: Saknaden av en förstemålvakt.

Freddan har visat att han är högst ( måste uttrycka mig så) lika bra som De Roo.

Philippe, du har min röst inför nästa drabbning.

Skönt ändå at laget fått nytt mod. L-G Jansson ansåg att det var den bästa match han sett Tik spela i år ( och då hade han sett M A S S O R av matcher i Stckoholm där Timrå dansat på isen.)

ÄLSKA TIMRÅ!!

Dj hemp :
Gå och se matcherna om du ska uttala dig

Det är inga bortförklaringar.....

Domaren var usel
Liv var bra
Timrå spelade sin bästa match på länge
HV71 var bra

Detta är fakta.

Hur kan du förvara en domarinsats i en match du inte såg.....?

Inga bortförklaringar köpes...

Varför skulle en Sthlms-domare (med förflutet i Norrland?) gynna HV i Timrå-hallen?

Målvakten tillhör också laget - en jävla sann klyscha, sug på den!

Nej, tyvärr är vi Sveriges tolfte bästa lag denna säsong så långt... Bara att hoppas att denna placering står sig i mitten av april (sämst tvåa i kvalserien)!

Visst, 250Kg....gör vi för lite mål.
Saken är, enligt mig, att dagens match skall sättas i rätt samanhang.

Timrå IK var, innan matchen mot HV71, ett lag i kris med bla BEDRÖVLIGA matcher mot MIF och Linköping.

Av DET krislaget fanns inte ett spår i dag!

Det är med den vetskapen jag går och lägger mig i kväll med stor tillförsikt inför framtiden.

Jag talar inte om slutspel eller kvalserien, bara att laget spelade en bra ishockey i kväll.

Mvh

250 kg:
Klart att det är oroande att vi inte gör fler mål,men å andra sidan har nog inte Timrå spelat så bra som dom gjorde ikväll heller på länge, möjligtvis sist vi mötte DIF hemma

Alla de andra matcherna då? Känns lite oroande att vi inte gör fler mål.

250 KG LOVE:
idag var problemet fyllt utav LIV.
annars hade målen kommit.

Så länge motståndarlagen gör fler än två mål på Timrå Ik så vinner man. Vi har förjävla svårt att pytsa.

Kanske en måltjuv är lösningen.

DJ HEMP:
Timrå var spelmäsigt minst lika bra som HV.

Hela laget ville så mycket så det var kul att se att den där riktiga fighter viljan var tillbaks.
Men svart vitt hjälpte HV till seger.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA

Det ska poängteras att jag inte såg kvällens kamp. Jag satt och stornjöt av den helt lysande knarkfilmen "Requiem For A Dream" på salong Draken i stan... 25 hemmamatcher är åt helvete för många! Men jag lär dyka upp i ladan igen, inte minst i kvalserien...

Santos:

Ett mycket underligt sammanträffande är just att klantiga lag ofta drabbas av klantiga domare...

DJ hemp :missade det viktigaste VARFÖR ska alltid Timrå bli drabbade av klantiga dommare

Klantiga domare får man alltid räkna med, "Rönnen" hade knappast någon anledning att gynna bortalaget HV ikväll... Timrå måste vinna fler hemmakamper under alla omständigheter!

Sorry! Mellan orden "vi" och "har" ska ordet "inte" in... Satan!

« · 31482 · »