1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601947 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
LingaN: Förresten någon som man kan lifta med till sponsormatchen från Nolby?

htikare: Det där har jag ju redan sagt ;)

Det jag är osäker på är vilket som är bäst, att flytta Rosa eller Jantuen till Mandy - Nielsen kedjan. Tittar man på spelartyper så är det nog bäst att helte enkelt switcha Rosa med Hallin i första. Så..

Rosa - Nielsen - Mandy

Hallin - Regin - Jantunen

Övrigt som tidigare :)

En (1) tikare inloggad. Hur ofta har det hänt? ;)

ståpäls: Låg inte siten nere en kortis alldeles nyss? Kanske detta kan vara en förklaring till detta fullständigt omöjliga fenomen? ;-)

Dream Team: Och alla vek ned sig. Nästan.

Jag läste precis matchreferatet från sponsormatchen på tikare.se. Där säger Sanny följande:
"Det är ju roligt med sånt här. Det är verkligen uppskattat och så är det för ett bra ändamål också. Det här borde andra lag verkligen ta efter."

Är det sant? Är det bara Timrå som spelar sånna här matcher? Jag trodde det var ett etablerat sätt att knyta bättre kontakt med sponsorer och fans.

Kerstin_k: Ang. unika saker så trodde jag ni var ensamma i landet med lastbilen som transporterar pucken till mittcirkeln men jag såg när Brynäs slog Frölunda senast att dom har en liknande i Göteborg, men den kunde ju inte öppna luckan där bak :)

Det verkar som om vår gode Jonthan trots allt får vara med om ett OS. Härligt, det är han värd! Hoppas att han får spela. Han och Zäta var ju rätt bra ihop senast de lirade tillsammans.

Före damfinalen spelades Nannes "Vi är dom tuffaste..." på radion. Drabbades då av svår livehockeyabstinens. En vecka kvar...

ståpäls: Förstår inte att folk inte blir trött på den... Nu har jag laddat hem Hammerfall - Secrets som är nya låten vid spelaréntren.

Någon som har förra låten vid spelaréntren "TiK, TiK, TiK"? Den är så jävla bra.

LingaN: TIK TIK TIK säger du. Alla har ni era böjelser.

LingaN: Humm, "Tik, Tik, Tik" Vad kan du mena då för nått ???

LingaN: I övrigt tycker jag att du ska köpa originalskivan istället för att ladda hem musiken från nätet.

LingaN: Entrélåten innan HF var väl "Detroit Rock City" om jag inte minns fel.

LingaN: Du om någon borde ju veta att det är gurun Hassebo du ska fråga angående låtarna ;) ..

-Gurra-: Kiss - Detroit Rock City!

För övrigt så håller jag med dig, köp orginalskivan LingaN :=)

-Gurra-: Det förra introt var väl Nightwish "Planet Hell". Introt mellan den och nuvarande var ett hembygge av kocken x-on. Blev väl ingen jättehit.

ståpäls: Jag vet inte, jag minns bara "Detroit rock..." i alla fall.
Men det kanske är fel.

SR P1 har gjort en intervju med vår lagkapten.

LingaN: Ta ifrån Sanny bindeln snarast, Robban ska vara Lagkapten!

RocknRolf2: Kom du just hem från krogen tro? Är ju inte ens säsong så ingen har ju bindeln nu ;-)

jokklas: jo ett alkolås på datorn vore nödvändigt i mitt fall ;)

... men poängen kvarstår iofs. Robban bör vara lagkapten framför Sanny

Ny omröstning ute på tikare.se, glöm inte att läsa nyheten också.

Preliminär första omg. 060919 19.00 Timrå IK-Modo HK (enl. modo-POFFA)

ståpäls: Hoppas det stämmer. Alltid skönt att börja med en trea.

Ett gammalt hockeyanthem har översatts till svenska. Kolla Tre Kronor-sidan.

Friskan: Du som har järnkoll på arenan; ska isaggregatet bytas nu?

ståpäls: Jag tycker att det ska vara kvar. Det fanns väl där redan på Jocke Nilssons tid? Dög det åt honom duger det åt Pärsinen.

Jocke! Jocke! Jocke! Jocke!

El Maco: Äh, det är bara på HS du lyckas driva en framgångsrik opinion, mot klubbledningen brukar du gå bet...

ståpäls:
Nu? Nej, nu är det lördag och det är ledig dag serru ;)

Jag hörde alltså någon säga i dag att aggregaten skulle bytas och att Nolby Hockey var intresserat av det gamla. Till ett "kompispris" får man förmoda. Det är dyra grejer det där.

ståpäls:
Mitt förslag på styrelsemedlem i SK är Friskan.
Hon har ju alltid bra förslag och dessutom är hon insatt i dom flesta frågorna.
NB!
Detta är inte ironi utan ett seriöst förslag.

ståpäls:
Då det gäller isen i Arenan är det nog knappast aggregaten som är undermåliga utan den totala avsaknaden av isolering av plattan som isen skall tillverkas på.

ståpäls: Abbans. Du tror att aggregatstriden är förlorad på förhand? Hahl och Wargh och vad de heter får åka på fin-is fast gamla isen dög 1988 och vi som var där var glada att det i alla fall fanns is i hallen fast vi missade allsvenskan? Det var bark i varmkorven, alla hade sittplats även på stå och mediekuben var en kille med lång stång som bytte siffrorna på Fredells Vip-teknik, Teg-Piteå 2-5. Men det gick snabbt att komma ut från parkeringen efteråt.

Nåja. Jag får väl acceptera aggregatexcesserna och välja ett annat slag. Om en dryg månad flyttar 6280 km närmare Eon Arena. Väl tillbaka inom rikets gränser ska jag börja kampanja för att klubbledningen ska göra något åt rosten på Spaps-hjälmen.

Per HApps:
Det där har vi "pratat" om tidigare du och jag, eller hur?
Och det gäller det jag sagt tidigare. *fattar du*?

Per HApps: Hon kan absolut få min röst på tisdag. Jag kan t.o.m. föreslå henne själv om jag bara visste vad hon hette...

Obs! Inte heller detta var ironi.

El Maco:
Det kommer att läggas ut som ideelt arbete åt alla hemvändare som tjänat storkovan i andra länder :)

ståpäls: Har varberedningen presenterat kandidaterna redan? Var någon överhuvudtaget på nomineringsmötet? Det senare tyckte jag var ett utmärkt initiativ för övrigt även om närvaron säkert var skral.

friskan: Åfan, kommer Zäta och Modin hem och filar rost på sommarlovet?

El Maco:
Och alla som blivit en riktig Farbror.

El Maco: Att valberedningen har kandidater klara tre dagar innan mötat får man väl hoppas. Men jag har ingen aning om vad som dryftades på nomineringsmötet eller hur många som var där.

Nolby Hockey-NSK-TIK. Det kan bli gången för många framtida talanger. Men då krävs det nog konstfruset på Löta. Tänk om Zäta, Modin och Timrå IK kunde sy ihop ett paket...

El Maco: Fromells VIP-teknik, var det väl? Ja, det kvittar förstås vilka som sponsrade laget och dess jakt på den likväl ouppnåeliga platsen i hockeyallsvenskan. De som nu ställde upp gjorde en jätteinsats som i mångt och mycket räddade kvar laget på hockeykartan. Det var lite synd att de gamla högtalarna som satt i takbalkarna inte fick följa med upp när man höjde taket. Bättre ljud får du ju leta efter. Eller bättre diskantljud, ska det förstås heta. Till slut så fanns det väl bara diskant kvar i det knappt hörbara ljud som kom ut.

Dream Team: Apropå ljud så är jag lite bekymrad inför jumbotronens entrè. Kommer musikbåset att få stå tillbaka för högljudd reklam i spelavbrotten? Det skulle förstöra mycket av helhetsupplevelsen. Det skulle också försvåra för klacken.

Per HApps: Ooo bäst du passar dig, nu är det allvar inom stjärnor från Friskans håll...

ståpäls: Spelas det mycket musik i spelavbrotten nu då?

Din tur Per HApps.

Per HApps: Det är redan försent skall du se då nomineringsmötet redan har ägt rum och Friskan inte närvarade på detta.

friskan: Men de håller väl inte i bussförbindelserna nuförtiden va?

« · 678279 · »