Frågan är väl om inte Frölunda har lite bättre själv förtroende nu när det lossnade senast så 2:an är inte bergsäker, kanske skall göra ett garderings spel =)
jaja det skall komma från rätt käft =) fick in 3 - 3 på Bomben igår mellan Modo och FBk och hade MIK bara gjort 1 till samt släppt in 1 så hade bomben setat =) Jag är inte så dålig och tippa !!
mattias - 74: hur det går ikväll mellan Luleå - Bif beror kanske på hur Luleå påverkats av Hynnings incident..som deras skribent Albert Hall fyndigt påpekade så kan han straffas med 2 min"elbowing"....
mattias - 74: Timrå vinner ikväll, det kan du spela på..... Frölunda släppte ju upp skellefteå nåt fruktansvärt sist.... Så även om sjlvförtroendet har ökat så är det knappast nåt man behöver ta i beaktning. Bortaplan i scandinavium tror jag det är som kan bli boven i dramat..... Om det nu finns någon sån, som vi har startat säsongen..... Ödmjukt - Respektlöst!
ernie eagle: Ni får passa på att ta oss nu innan vi kommer i form. Men som jag skrev i VF boken... VF släpper i snitt 5 mål , TIK släpper i snitt 1 mål så det borde bli en 5-1 vinst för TIK helt enkelt :)
Danne_l: Så du säger det, din jäkla spelevink :) Nepp vi skall ha som sämst ha med oss poäng i bagaget hem.
Styf kör upp en grov näve i fejset på kanariefågeln Ronnie och sedan är det bara slasha några frölundaiter i knävecken när inte domarn ser så blir ni jäkligt griniga och tappar fokus på uppgiften. Lundh lipar i båset ikväll och Calle J tycker domaren är en fullständig katastrof och helt värdelös.
Sämre än Huring, ja sämre än sämst och sparkar foten i rent vredesmod rakt i sargen så det bara knakar till inuti och så får han paketera den i minst sex veckor.
"Calle tar timeout ifrån hockeyn och Stefan Larsson kommer hoppa ner i båset med Stephan Lundh tills vidare medan Calle J får marktjänskt och övertar Larssons arbbetsuppgifter".
Helg Ernest: Om man tycker Huring var bra, då saknar man perspektiv. Fast en som var ännu sämre var ju Ulf Gyllander. Var så dåligt att pisset hans frös till is.
Riktigt urusel. Hockeyns motsvarighet till fotbollens Niklas Mårlind från Frösön.
Nä men seriöst, kommer bli en bra match idag tror jag. Ska bli kul att se Timrå och framförallt Jonte(som länge varit en personlig favorit). Hoppas på jämn och kul match, må bästa laget vinna!
ståpäls. Jag skulle inte ha något imot att skriva ett 2 års kontrakt med Kenta trots att han vart 5 år i klubben !!!!!!!!! Jag är ganska övertygad om att Jonte,Sund,Svennson,Pärssinen mfl. håller med. Jobba på att Kenta/Micke ska fortsätta 2 år till så kommer SM-Guldet inom kort. Men om så inte blir fallet , se till att Wikegård får sparken från SVT,och att tar familjen med sig från S-holm och blir Sundsvalls bo i 3-4 år framåt.
Wikegård är överskattad som tränare....har inte vunnit ett skit. Bara för att man är bra på att sitta och prata i TV så behöver man inte vara en bra tränare...
Sune: Wikegård lyckades att trassla ett halvtaskigt djurgården till semi 04/05.. En taktisk målvaktsvärvning och klok taktikcoachning lyckades och TIK fick bita i isen... Underskatta inte Wikegård.. Tänk vad han skulle kunna utföra med såna stjärnor som Svebba! :-)
ståpäls: Va dj,, kul för honom då. Får sitte å vänta på Arlanda då de ärsliga SAS ställt in 1730 flyget, vilket medför att jej missar minst 1a perioden mot LHC idag. Fy pepparn för SAS....
ståpäls: Synd bara att allt för många på läktaren verkar vara fullt upptagna med att just stå och se vackra ut... skulle inte alls skada om fler bidrog med lite mer röstresurser istället!
ståpäls: Som vanligt en klockren kommentar av Jonte....
Jonathan Hedström går mer rakt på: – Vi var ju totalt utspelade i andra perioden. Men kolla på Oscar och de andra ungjävlarna. De kör ju på som bara den, och det smittar av sig på allihop i laget. Oscars mål är ju ett jävla viljemål. Det symboliserar nästan Timrå just nu, vi ger oss aldrig, säger han.
Oscar och dom andra ungjävlarna... Han är bara för go..
Läste om hur vi lyckades få miljonkedjan i aftonbladet. Ganska rolig och häftig artikel. Ligger liksom nästan lite mystik över den, eller sättet vi knöt till oss spelarna på. Lite så där lagom uppkäftigt. Men samtidigt känner man en viss oro när det börjar snackas om att Halh och Pärssinen fått 20 procent av kontraktsvärdet i sign-on-bonusar. Sånt där tjafs brukar borga för klurigheter längre fram. Hoppas att Timrå räknat över allt ordentligt.
Kerstin_k: En annan sak som förbryllar, Jonte var alltså klar för timrå redan när Hahl skrev på inför vm.....kan inte vara kul att vara Skellefteåsupporter nu....
Tjolahopp, hockeybloggarn på aftonbladet har insett storheten med Timrå. Ta en titt (följ länken) på hans senaste alster på bloggen. Hoppas ingen postat den här tidigare, har inte sett den dock.
Essvikare: Tänkbar SM-final framåt våren? Timrå-Färjestad. Gardera med Timrå mot Brynäs, Mora eller Modo... Timrå-Mora - vad gav det för odds i september? Kom sen inte och säg annat än att elitserien är mer levande är på många, många år.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer